Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 4 1 2 3 4

Hvilken sykkellås er bra?

Re: Hvilken sykkellås er bra? [Re: Andysor] #2567696 07/08/2019 09:34
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Paranoid som jeg er ICON_SMILE har jeg likevel greid å overse en enkel måte å bryte opp selv rimelig kraftige bøylelåser med enkelt verktøy som de fleste har tilgjengelig og som i motsetning til vinkelsliper ikke lager lyd over en viss tid. Nyere låser skal være mer motstandsdyktige, og låser som Abus Granit X-Plus 470/47 Mini har en form som visstnok skal forhindre feste, men det er uansett enda en grunn til at bøylelåsen bør være liten og innsiden av bøylen fylt opp.

ADFC Köln: ARD Kopfball - Fahrradschlösser

Re: Hvilken sykkellås er bra? [Re: Sepeda] #2567743 07/08/2019 12:47
P
Paulus Offline
Besatt
Besatt
P
Det der går nok bare på de billige låsene. Men ja, det finnes mange måter å åpne låsene på som ikke lager lyd annet enn i det låsen ødelegges.

Den frysesprayen er bare vås.

Re: Hvilken sykkellås er bra? [Re: Andysor] #2567952 08/08/2019 15:01
RoyK Offline
Besatt
Besatt
Frysespray funka vel på åttitallet en gang - ting har endra seg litt siden den gang. Skal du være sikker, bruker ankerkjetting. Litt tung å dra på, men bør holde.

Re: Hvilken sykkellås er bra? [Re: Andysor] #2567956 08/08/2019 15:27
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Vel ICON_SMILE

Nedfrysing inngår i tester som foretas før sertifisering under bl.a. FG, Varefakta og Sold Secure. De fleste av testene som linkes til i denne tråden omfatter nedfrysing, f.eks. i Bikeradar, og flere låser scorer dårlig på det. Så jeg vet ikke hvor dere har det fra at nedfrysing/bruk av frysespray er bare vås eller ikke aktuelt siden 80-tallet. Men selvsagt flott hvis det er tilfellet yes

For øvrig linket jeg til våre tyske venner med tanke på bruk av jekk, ikke frysespray ICON_SMILE

Enig at solid kjetting er fint. Ikke sårbar for jekk og hakket mer krevende å holde i ro ved bruk av vinkelsliper, men for å motstå (lydløs) boltekutter bør hvert ledd i kjettingen være like tykt som selve bøylen i en bøylelås. Se f.eks. Hydraulic Cutter vs. Kryptonite New York Fahgettaboudit. Da snakker vi om så høy vekt på kjetting at selv med el-sykkel begynner det virkelig å røyne på. Kan knapt anses som mobil beskyttelse og er mer egnet for å sikre på den daglige parkeringsplassen, i garasje, i bod e.l.

F.eks. Granit CityChain XPlus 1060 veier 2,1- 3,7 kg, men har kun 10 mm tykk kjetting, mens Granit XPlus 54 Mini veier 1,2 kg og har bøyle i 13 mm. Begge i herdet stål.

Re: Hvilken sykkellås er bra? [Re: Andysor] #2567968 08/08/2019 16:54
RoyK Offline
Besatt
Besatt
https://www.retrade.eu/no/aitem/127696/Ankerkjetting_Mooring_chain,_130_mm_studless

Re: Hvilken sykkellås er bra? [Re: RoyK] #2568017 09/08/2019 06:34
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
ICON_SMILE

Men det finnes da bøylelås som er like sikker som ankerkjetting.

Denne er attpåtil under UCI-grensen, men kanskje ikke så veldig aerodynamisk.

BikeRumor: Altor makes the fattest U-Lock ever, adds anti-angle grinder defense
Indiegogo: SAF Lock. The First Angle Grinder Proof Bike Lock

Vedlegg
ALTOR SAF.jpg (134.34 KB, 3003 nedlastinger)
Re: Hvilken sykkellås er bra? [Re: Andysor] #2568052 09/08/2019 08:29
S
sun flyer Offline
Ivrig
Ivrig
S
Altså, jeg har seilbåt. I båten har jeg en kutter som greit kapper 10mm kjetting.

Re: Hvilken sykkellås er bra? [Re: Andysor] #2569317 16/08/2019 10:47
Espen J Offline
Besatt
Besatt
Skal ikke påstå at jeg er noen ekspert på saken, men jeg hadde en lås som jeg desverre akkurat la fra meg på en langtur (fant ut midtveis at det var et kilo for mye å dra på) men det som var genialt med den låsen var at jeg en gang ved et uhell hadde knust/fjernet plast-tullet som ofte er rundt låsedelen av U-låsen. Så hverken jeg eller potensielle tyver ante om det var en Abus, kryptonite eller et annet merke. Så en potensiell youtube-dirketyv ville kommet til kort da det rett og slett ikke gikk ann å google seg fram til hvordan man dirket akkurat den låsen, med mindre man har knust mange plast-deksel på låser før selvsagt

Trønder osv
Re: Hvilken sykkellås er bra? [Re: Espen J] #2569391 16/08/2019 15:19
P
Paulus Offline
Besatt
Besatt
P
Sitat: Espen J
Skal ikke påstå at jeg er noen ekspert på saken, men jeg hadde en lås som jeg desverre akkurat la fra meg på en langtur (fant ut midtveis at det var et kilo for mye å dra på) men det som var genialt med den låsen var at jeg en gang ved et uhell hadde knust/fjernet plast-tullet som ofte er rundt låsedelen av U-låsen. Så hverken jeg eller potensielle tyver ante om det var en Abus, kryptonite eller et annet merke. Så en potensiell youtube-dirketyv ville kommet til kort da det rett og slett ikke gikk ann å google seg fram til hvordan man dirket akkurat den låsen, med mindre man har knust mange plast-deksel på låser før selvsagt

Du trenger ikke vite merke på låsen for å dirke den opp.

Re: Hvilken sykkellås er bra? [Re: Andysor] #2569469 17/08/2019 06:29
F
Flamini Offline
Besatt
Besatt
F
Alle som har overvært material testing vet at metaller blir sprø bare det blir kaldt nok, men vi snakker om temperaturer på -30/-40 grader. Litt usikker på om det holder med en boks med kjølespray. En del legeringinger tåler kulde bedre enn andre og det har sikkert vært en utvikling på området siden åttitallet, noe annet vil overraske meg

Hvis du er nødt til å parkere sykkelen på et utsatt sted så gjelder det å sette sykkelen ved siden av en som er finere og med dårligere lås.

Alt som kan bli stjålet blir stjålet

Syklister er også guds utvalgte folk
Re: Hvilken sykkellås er bra? [Re: Paulus] #2569850 20/08/2019 10:20
Espen J Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Paulus

Men det hjelper. Hadde alle låser vært like hadde ikke youtube vært fulle av modellspesifikke dirkevideoer.

Trønder osv
Re: Hvilken sykkellås er bra? [Re: Andysor] #2570390 23/08/2019 05:40
Orange Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
https://the-forever-lock.myshopify.com/c...le-u-lock-black

Fortsatt udirket. Må også benytte noe elektrisk som jo lager mye støy og synlighet for å få den opp.

Det finnes flere ulike sikringsløsninger til bolter og hurtigkoblinger( www.pitlock.de/en - www.hexlox.com ) , som gjør at man får sikret deler også, og i tillegg at man så får forenklet det hele så man kun trenger å låse gjennom ramma, og så til et fast objekt som en lyktestolpe el.

Re: Hvilken sykkellås er bra? [Re: Espen J] #2570408 23/08/2019 07:05
perbl Offline
More than words
More than words
Sitat: Paulus

Men det hjelper. Hadde alle låser vært like hadde ikke youtube vært fulle av modellspesifikke dirkevideoer.

Uten å ha sett all verdens med videoer, men handler ikke dette like mye om å vise at "superhypa lås X tåler skuffende lite" enn at lås X krever annen metode enn lås Y?

Redigert av perbl; 23/08/2019 07:06.

Per B.
Re: Hvilken sykkellås er bra? [Re: Andysor] #2570614 24/08/2019 02:01
RoyK Offline
Besatt
Besatt
https://www.youtube.com/watch?v=UGHjW3ZbCT8

Mens jeg koser meg med å åpne kodelåser en lørdagsmorgen ICON_WINK

Re: Hvilken sykkellås er bra? [Re: RoyK] #2570888 25/08/2019 20:56
Orange Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Sitat: RoyK
https://www.youtube.com/watch?v=UGHjW3ZbCT8

Mens jeg koser meg med å åpne kodelåser en lørdagsmorgen ICON_WINK

Det var versjon #1. Versjon #2 har hvert fall vært i salg i 2 år, da jeg selv handlet den for 2 år siden.
Videoen du fant er fra 2014, og det bør gi en indikasjon på at ting kan ha skjedd underveis.

EDIT: Ok, fant en som nå har klart å bumpe den: https://www.youtube.com/watch?v=DutpTz4PeLg
Anyhow, sannsynligheten for at en tyv går rundt med et slikt arsenal til alle mulige låser, er svært lav, og i tillegg har den tilgjengelig akkurat når din sykkel står låst en eller annen plass. Det positive fortsatt med Foreverlock er at de er uvanlige her til lands, og tyver har alltid hastverk om de skal prøve seg på et eller annet. De trenger erfaring for og kjapt kunne benytte en eller annen metode.
Personlig blir også min sykkel full av sikkerhetsløsninger til alt av deler, snart. Summa summarum = Hodebry for en tyv, hvilket gjør sykkelen som skulle stå i nærheten langt mer aktuell. Personlig har jeg i tillegg gjort alt av deler lite attraktivt for salg, hvilket jo er hva en tyv jakter etter.
Så, ingen garanti for suksess her i livet, men jeg er sikker i min sak, at min sykkel blir plukket minst på. Tyver ønsker kjapp belønning og det kan jeg garantere at min sykkel ikke er.

Re: Hvilken sykkellås er bra? [Re: Andysor] #2571251 28/08/2019 04:40
nanonils Offline
Avhengig
Avhengig
Ble dere enig hvilken lås som egner seg best for å stå ute over tid?

Specialized Allez Sprint Sagan Edition
Trek Madone 6.9 pro
GT Grade
https://www.instagram.com/nanonils/
Re: Hvilken sykkellås er bra? [Re: nanonils] #2572025 31/08/2019 08:18
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Sitat: nanonils
Ble dere enig hvilken lås som egner seg best for å stå ute over tid?

Det var ikke et kriterium for meg, så har ikke mye å bidra med. Ser at det allerede er lagt ut forskjellige erfaringer i begynnelsen av tråden. Håper flere kan legge ut sine.

Merker meg at simulert holdbarhet mot vær og vind (korrosjon) ble testet bl.a. av BikeRadar. Som du kan se av skjematisk fremstilling av resultatene, fikk flere av låsene Defective eller Fail under Corrosion.

At det var enkelte låser nettopp fra Kryptonite, Squire og Oxford som gjorde det dårlig i korrosjonstest i Abus' testsenter kan gjøre enhver til konspirasjonsteoretiker, men i tråder jeg har pløyd gjennom i engelskspråklige fora, er det en tendens til misnøye med amerikanske Kryptonite sine kinesiskproduserte låser hva gjelder værbestandighet. Tyskproduserte Abus får jevnt over bedre omtale, er mitt helt anekdotiske inntrykk. Men jeg må ta alle forbehold. Har ingen erfaring med hverken Kryptonite, Abus eller andre låser som står lenge ute i vær og vind. Mistenker at det er forskjeller mellom modeller mer enn mellom merker.

Om du trenger en eller flere stasjonære låser for uteparkering, ville jeg vurdert noen av de mest solide og tunge kjettinglåsene. Av en kvalitet og tykkelse som mostår boltkutter. Så vidt jeg forstår, vil riktige kjettinger være hakket mer krevende å kutte med vinkelsliper enn bøyle-låser ettersom de enkelte leddene i kjettingen er noe vanskeligere å arbeide med enn én stiv bøyle.

Om du da ikke først som sist vil trå til med Altors gigant som skal kunne motstå vinkelsliper shocked2 Eller kanskje ikke?

Bicycling: Watch Us Cut This “Angle Grinder-Proof” Bike Lock

Om du derimot trenger mobil lås, fremstår de mest solide bøylelåsene i små versjoner som et naturlig valg. Tilnærmet samme beskyttelsesgrad som langt tyngre kjettinger. Små dimensjoner redusere vekt og gjør det lettere å fylle opp hele bøylen med ramme og hjul slik at det er vanskeligere å komme til med verktøy, f.eks. jekk.

Jeg har forresten gjort noen endringer i eget oppsett. Primærlås er fortsatt Abus Granit X-Plus "San Francisco", men jeg har forkastet ekstra kabel for sikring av annet hjul. Tiltrekker oppmerksomher uten å gi særlig beskyttelse. Bruker nå som regel Litelok Silver i 52 cm som sekundærlås. Med sine 630 gram fungerer den også som rimelig lett turlås. Har skrevet litt om den her. Har fortsatt Abus Granit Plus 640 i bakhånd som en alternativ, lettere primærlås eller mer solid sekundærlås. Usikker på om jeg får brukt den ICON_SMILE

Vedlegg
Cutting the Altor SAF.jpg (9.92 KB, 2055 nedlastinger)
Re: Hvilken sykkellås er bra? [Re: Ugla] #2572337 02/09/2019 09:52
K
kebabkongen Offline
Nytt medlem
Nytt medlem
K
Sitat: Ugla
Personlig har jeg en Abus Granit Plus Bordo 6500 og en Abus City Chain X-Plus 1060. Begge med 15/15 på Abus sin skala. Jeg har samme nøkkel til begge, det lar seg bestille og tar en drøy uke.

Hvor bestilte du de to låsene med samme nøkkel til? Jeg kunne ikke finne noen info om dette på f.eks. Bikeshop sin nettside. Må man bestille direkte fra Abus i Tyskland? I så fall kommer det vel MVA (og toll?) på ved innførsel? Eller kan dette ordnes via norsk sykkelbutikk?

Re: Hvilken sykkellås er bra? [Re: kebabkongen] #2572340 02/09/2019 10:01
Ugla Offline
Besatt
Besatt
Sitat: kebabkongen
Personlig har jeg en Abus Granit Plus Bordo 6500 og en Abus City Chain X-Plus 1060. Begge med 15/15 på Abus sin skala. Jeg har samme nøkkel til begge, det lar seg bestille og tar en drøy uke.

Hvor bestilte du de to låsene med samme nøkkel til? Jeg kunne ikke finne noen info om dette på f.eks. Bikeshop sin nettside. Må man bestille direkte fra Abus i Tyskland? I så fall kommer det vel MVA (og toll?) på ved innførsel? Eller kan dette ordnes via norsk sykkelbutikk?

Det går hos autoriserte forhandlere. For egen del hadde jeg City Chain fra før, så da jeg skulle ha en til tok jeg med meg låsekortet til en sykkelbutikk (i dette tilfellet Velocity på Lysaker) og bestilte neste lås med samme nøkkel. Om Bikeshop gjør dette eller ikke aner jeg ikke.

Lars-Erik
Re: Hvilken sykkellås er bra? [Re: Ugla] #2572779 04/09/2019 11:00
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Personlig har jeg en Abus Granit Plus Bordo 6500 og en Abus City Chain X-Plus 1060. (...) Jeg har samme nøkkel til begge, det lar seg bestille og tar en drøy uke.

For ordens skyld: Så vidt jeg har forstått, må du ha samme type låssylinder for å få felles nøkkel fra Abus. Med andre ord, Plus med Plus og X-Plus med X-Plus. Antar at du har X-Plus Bordo 6500, ikke Plus ICON_SMILE

For dem som har elsykkel, er det greit å vite at Abus kan tilby felles nøkkel til batterilås (Bosch, Shimano, kanskje andre) og sykkellås. Så vidt jeg vet, ennå ikke X-Plus, dessverre.

Re: Hvilken sykkellås er bra? [Re: Andysor] #2572886 05/09/2019 06:21
Jomar Henriksen Offline
Ringrev
Ringrev
For meg har det blitt viktigere at jeg ikke trenger å ta av sekk for å finne fram lås. Derfor er jeg litt fan av låser som kan festes smidig og kompakt på sykkel, som den Bordo-låsen til abus. Har sydd fast en sånn nøkkelstrikktrinse i bunnen av den ene hoftelomma på evoc-sekken jeg bruker til jobb, så det går kjapt og fint å få nøkkel fram og vekk igjen ved låsing. også med hansker.

Vil forøvrig slå et slag for den ledda biltemalåsen. Solid og grei.

Timing has a lot to do with the outcome of a rain dance.
Re: Hvilken sykkellås er bra? [Re: Jomar Henriksen] #2572984 05/09/2019 12:34
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Godt poeng.

Selv er jeg ikke så glad i å feste noe annet enn flasker i triangelet, og skulle ønske at det fantes noe slikt som både fungerer og er elegant på seter uten Brooks metallfester (?).

Temple Cycles: D-lock holster

Re: Hvilken sykkellås er bra? [Re: Andysor] #2573052 05/09/2019 18:51
Jomar Henriksen Offline
Ringrev
Ringrev
Den var fin!

Har sett sånn beltehempe for å henge bøylelås over baklomma på jeansen, men passer ikke så bra på mine sykkelbukser.

Timing has a lot to do with the outcome of a rain dance.
Re: Hvilken sykkellås er bra? [Re: Andysor] #2683439 02/10/2021 17:05
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider

Kickstarter: Hiplok D1000.

Slett ikke verst for 1800 gram. Mildt sagt. Om den kommer i kompaktversjon og kanskje nærmere 1200 gram, er min Abus Granit X-Plus 54 San Francisco klar for utskifting.

Re: Hvilken sykkellås er bra? [Re: Andysor] #2707536 14/05/2022 08:47
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Like sikkert som sol, sommer og sykler, kommer bølgen av sykkeltyverier. På tide å gjenoppvekke tråden.

For nye lesere, vil dere på forrige side finne oversikter hentet fra diverse gruppetester. Husk fremfor alt å sky enhver wire-lås som pesten - det er gavepakning for tjuvraddene uansett hvor solid den måtte se ut - som jeg selv i min enfoldighet fikk erfare.

Jeg følger fortsatt den tilnærmet vinkelsliper-sikre Hiplok D1000 og testene av den, som hos britiske Bennetts og lenkede Cycling Weekly. Kanskje ser vi begynnelsen på en ny generasjon låser.

Bare synd at prisen vil bli høy. Og så må man jo finne noe å låse sykkelen fast til som er like motstandsdyktig mot vinkelsliper ICON_SMILE

[Linket bilde]

I garasjen på jobben har vi fått nye stativer uten festepunkter for mine kompaktlåser, så har måtte utvide kolleksjonen med Abus Granit XPlus 540 i 300 mm. Valget var som før diktert av mest mulig sikkerhet - det vil si at det kreves vinkelsliper eller annet elektrisk verktøy for å kutte den og to kutt for å åpne den - innenfor en vekt som jeg er noenlunde bekvem med å drasse på. Vekt utelukker de mest solide folde- eller kjettinglåsene, som uansett er potensielt sårbare for lydløse verktøy som boltkuttere.

Bøylelåser er sårbare mot biljekker, og det gjelder å fylle bøylen slik at jekk ikke kommer til. Det er lett med kompaktlås, men vanskelig med stor. Da har heldigvis denne modellen ifølge tester styrke til å stå imot eller yte god motstand.

Hvorfor solid lås i lukket garasje i næringsbygg? Fordi det dessverre hender at tjuver sniker seg inn når biler eller sykler triller ut. Og de skal helst ikke plukke med seg min.

En bonus er at jeg nå har en anvendelig lås tilgjengelig i sentrum, som jeg ved behov kan ta med om jeg skal rundt omkring i byen, men etterlate når jeg forlater de mest utsatte områdene. Som alternativ eller i tillegg til min kjære Granit X-Plus 54 Mini "San Francisco", som også har gradering 15/15 og den lettere Granit Plus 640 med gradering 12/15. Sistnevnte er sårbar for boltkutter, og jeg har i min fremskredne paranoia knapt brukt den. Men fin for langtur/bikepacking gjennom urbane strøk.

Kan nevne at man i britiske Sold Secure nå opererer med et nivå over Gold, nemlig Diamond, der bøylelåsene i Granit X-Plus-serien har havnet.

I tillegg har jeg selvsagt ingen hendler på akslingene, og bruker Pitlock PIT-Stoppers for å hindre at man enkelt kan bruke standardverktøy for å løsne hjul, setepinne/sete og eventuelt styrefremspring/styre.

[Linket bilde]

Og så må jeg nevne at det er en egen tråd for beste lås for langtur - altså lettere låser for kortere kafeopphold o.l. Til den bruken har jeg samme oppsett som før, som beskrevet her inkludert Ottolocks svakheter ICON_SMILE

Mindre og lettere låser er også egnet som sekundærlås for å sikre f.eks. forhjulet ved parkering på tyveriutsatte steder. Men to gode låser er en bedre løsning.

Sånn. Nå har jeg fått tvangstankene ut av systemet for denne gang med enda et uendelig innlegg av høyttenkning. Bra terapi.

Re: Hvilken sykkellås er bra? [Re: Andysor] #2707791 17/05/2022 10:07
M
MannenFallerIkke Offline
Entusiast
Entusiast
M
Takk for den gjennomgangen. Viktig å ha reservenøkler på et sted du finner dem igjen, regner jeg med :-)

Re: Hvilken sykkellås er bra? [Re: MannenFallerIkke] #2707809 17/05/2022 15:20
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Sitat: MannenFallerIkke
Viktig å ha reservenøkler på et sted du finner dem igjen, regner jeg med ICON_SMILE

ICON_LAUGH

Det har du rett i.

Anekdote:

Da jeg sist var innom Oslo Sportslager, befant jeg meg plutselig ved siden av en kar med en massiv boltkutter på skulderen.

Med et fast grep om det digre verktøyet, studerte han nøye og følte på de tyngste kjettinglåsene.

Jeg måtte jo bare spørre om det var av profesjonell interesse.

Han tok poenget, og skyndte seg å forklare: Nei, han var ikke profesjonell sykkeltjuv, men derimot en uheldig syklist som hadde klart å knekke nøkkelen i låsen slik at både den og sykkelen var blokkert. Derfor boltkutteren.

Jeg vet ikke hvordan den historien endte. men karen forlot i hvert fall butikken med boltkutteren og det jeg tror var en ny Granit CityChain XPlus 1060.

Den ville også vært mitt valg blant Abus' kjettinglåser. Rangering 15/15 burde gi en rimelig grad av sikkerhet, kombinert med lavere vekt enn konkurrentene og selv enkelte andre Abus-kjettinglåser med lavere sikkerhetgrad.

Re: Hvilken sykkellås er bra? [Re: Sepeda] #2707895 18/05/2022 11:21
perbl Offline
More than words
More than words
Sitat: Sepeda
Like sikkert som sol, sommer og sykler, kommer bølgen av sykkeltyverier. På tide å gjenoppvekke tråden.

For nye lesere, vil dere på forrige side finne oversikter hentet fra diverse gruppetester. Husk fremfor alt å sky enhver wire-lås som pesten - det er gavepakning for tjuvraddene uansett hvor solid den måtte se ut - som jeg selv i min enfoldighet fikk erfare.

Bra oppsett!

Har du harmonisert på nøkler, eller drasser du med deg tre ulike nøkler? Bare litt nysgjerrig hvordan man bestiller opp dette felles nøkkel-oppsettet til Abus.

Redigert av perbl; 18/05/2022 11:36. Rediger grunn: Fjerna hele innlegget, lat når jeg satt med iPhone og kommenterte…

Per B.
Re: Hvilken sykkellås er bra? [Re: perbl] #2707898 18/05/2022 11:34
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Sitat: perbl
Har du harmonisert på nøkler, eller drasser du med deg tre ulike nøkler? Bare litt nysgjerrig hvordan man bestiller opp dette felles nøkkel-oppsettet til Abus.

Ja, det skal være mulig å få felles nøkler for låser i samme gruppe, som her XPlus. Men så vidt jeg vet, ikke felles nøkkel for forskjellige grupper, som Plus og XPlus. Jeg har uansett ikke undersøkt hvordan ennå. Mine låser er av forskjellige årganger og kun en av dem er merket med system for felles nøkkel, så vet ikke om jeg får det til. Eller om det kan gjøres i etterkant av kjøp.

Hører gjerne fra andre som vet hvordan ICON_SMILE

Antar at noen av svarene er her hos Abus: One Key Option.

Re: Hvilken sykkellås er bra? [Re: Sepeda] #2707901 18/05/2022 11:45
perbl Offline
More than words
More than words
Sitat: Sepeda
Antar at noen av svarene er her hos Abus: One Key Option.

Frister litt å avvente med å bestille låser inntil jeg får elsykkel og kan bruke samme på Bosch-batteriet, men ting tar tid gitt.

Edit: Og selv om jeg kanskje får elsykkel etterhvert, vil jeg kanskje tippe at Abus ikke er lynkjappe med å shippe lås med customlås for tida. Frister litt å bare slenge en sånn 540 og en sånn SF-lås i handlekurven hos Bikester, per nå har jeg kun en Ottolock, og det er liksom ikke noe å sette fra seg noe sted.

Redigert av perbl; 18/05/2022 11:55.

Per B.
Side 2 av 4 1 2 3 4

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå