Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 2 1 2

Svindlet på finn.no?

Svindlet på finn.no? #2550235 27/04/2019 17:39
bøttesmetten Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
Har sikkert over 1000 handler på finn, men den siste måneden har jeg hatt to tilfeller der varen ikke kommer.

Kjøpte noen sykkeldeler fra en person på finn.no
Sram x01 girgruppe og MT7 bremser.
Betalte på forhånd, som jeg i ettertid angrer bittert på.

Etter noen dager etterspurte jeg sporingsnummer, og da kommer en unskyldning om at postkontoret var tom for norgespakke-lapper og han måtte sende som brev. -red flag, deluxe!
Da startet en måneds lang kamp om å få tak i fyren. Sjukt tilbakeholden på informasjon og generelt drittsekk. Gidder ikke å beskrive hvordan pakken så ut engang, og har ingen intensjon om å hoste opp kvittering eller utskrift fra bankkonto som viser at han i det hele tatt har vært på posten.

Selger sier det ikke er hans problem, og posten må ha rotet bort pakken. Jeg som mottaker får ikke gjort stort, posten sier at det er sender som må åpne sak.

Jeg lurer på om noen har kommet godt ut av en lignende situasjon eller har noen tips.

Jeg kommer nok til å insistere på Finn.no sin betalingsgaranti fremover.

PS: har du kjøpt noen magura mt7-bremser fra en som heter Stig i løpet av den siste måneden, vennligst si i fra!

@tarhof på instagram
Pole Evolink 158/176 2019
Banshee Prime 2016
Re: Svindlet på finn.no? [Re: bøttesmetten] #2550236 27/04/2019 17:47
G
GGG Offline
Entusiast
Entusiast
G
Ta kontakt med din lokale 1% klubb, de lærer han nok litt oppdragelse, for ett lite vederlag.

Re: Svindlet på finn.no? [Re: bøttesmetten] #2550239 27/04/2019 17:54
S
Skjelven Offline
Ringrev
Ringrev
S
Jeg har også handlet mye på nett og går alltid bra, men en dag kommer det vel.

Bassert på ting jeg har lest tidligere er det vanskelig å få til noe, og løsningen blir fort å bare ta tapet.

Jeg hadde uansett anmeld selv om det blir henlagt, slik at det ihvertfall blir loggført. Du kan være den lille brikken som gjør at politiet kan kjøre sak. Eller starte med den første brikken.

Du kan sende et privat krav via inkasso, koster deg lite og lager ihvertfall litt styr for han om ikke annet. Er det en klovn kløner han det vel til, verste som kan skje er at du får pengene dine.

Re: Svindlet på finn.no? [Re: Skjelven] #2550240 27/04/2019 17:55
bøttesmetten Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
Ah, tipset om inkasso skal jeg sjekke ut! Takk!

@tarhof på instagram
Banshee Prime 2016
Re: Svindlet på finn.no? [Re: bøttesmetten] #2550252 27/04/2019 18:38
Scottlized Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: bøttesmetten

Selger sier det ikke er hans problem, og posten må ha rotet bort pakken. Jeg som mottaker får ikke gjort stort, posten sier at det er sender som må åpne sak.

Posten imponerer meg ikke her heller. En slik svindel lukker posten øynene for. Posten sier i sitt svar at svindleren må opprette sak på seg selv!!!! Helt utrolig.

Jeg ble svindlet på foto.no. Fyren var kjent der og etter mange måneder fikk jeg drevet inn nesten alt, unntatt 1500kr. Privat inkasso kostet meg 1500kr i gebyr for å inndrive de 1500kr inn, men verdt hver krone ICON_WINK

Redigert av Scottlized; 27/04/2019 19:16.
Re: Svindlet på finn.no? [Re: Scottlized] #2550260 27/04/2019 20:27
olechr Offline
More than words
More than words
Sitat: Scottlized

Posten imponerer meg ikke her heller. En slik svindel lukker posten øynene for. Posten sier i sitt svar at svindleren må opprette sak på seg selv!!!! Helt utrolig.

Jeg ble svindlet på foto.no. Fyren var kjent der og etter mange måneder fikk jeg drevet inn nesten alt, unntatt 1500kr. Privat inkasso kostet meg 1500kr i gebyr for å inndrive de 1500kr inn, men verdt hver krone ICON_WINK

Men hva skal posten egentlig gjøre? Utifra det som skrives har jo mannen aldri vært på posten og sendt noe som helst. Største du kan sende som brev er 2 kg så er ikke mulig at han har sendt en girgruppe og 2 bremser med brev.

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Svindlet på finn.no? [Re: olechr] #2550265 27/04/2019 20:40
Scottlized Offline
Ivrig
Ivrig
Han har aldri vært på posten, som du skriver, men han hevder å ha vært der. Det er postens utgangspunkt. At han har sendt post er naturligvis bullskit.

I lys av dette ber Posten mottaker om å be svindleren levere inn en sak, noe han ikke vil/kan. Posten har ryggen fri da det for dem er en ikke sak inntil svindleren oppretter sak. Ganske smart og en jævla kynisk måte å svindle på.

Redigert av Scottlized; 27/04/2019 20:43.
Re: Svindlet på finn.no? [Re: bøttesmetten] #2550273 27/04/2019 20:58
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Jeg lurer på om noen har kommet godt ut av en lignende situasjon eller har noen tips.

DinSide: Selger kan få ansvaret når ting forsvinner i posten

Om så varen faktisk er sendt eller ikke, er poenget: Selger må kunne dokumentere at varen er sendt, ellers vil han kunne få ansvar for å dekke kjøpers tap om varen ikke mottas, ref. avgjørelse i Forbrukertvistutvalget (FTU).

Her er saken som omtales. FTU: Klage på manglende levering. Krav om heving. Medhold.

Saken kan altså klages inn til Forbrukerrådet, og evt. siden bringes inn for FTU.

Ved berettiget mistanke om svindel , bør du anmelde. Men saken kan også anses som et tilfelle av manglende leveranse og er i så måte parallell til saken over.

Som Ole C. skriver, er ikke Posten part i saken så lenge det ikke kan dokumenteres at varen er sendt.

Den ble dessverre fjernet for en stund siden. Finn har oppgitt at brukerne syntes ordningen var vanskelig og få brukte den.

Det er synd at så få forstod ordningen, slik vi så også av tråder på forumet. Den var utmerket og ivaretok interessene til både kjøper og selger. I dag er partene overlatt til seg selv, i påvente av ny ordning i en gang i fremtiden.

Re: Svindlet på finn.no? [Re: bøttesmetten] #2550281 28/04/2019 02:47
RoyK Offline
Besatt
Besatt
Hvis du har navnet på vedkommende, da…

Ellers må det anmeldes og saken blir henlagt på rundt 23ms

Redigert av RoyK; 28/04/2019 02:47.
Re: Svindlet på finn.no? [Re: Sepeda] #2550285 28/04/2019 06:03
A
Anomyn Offline
Ringrev
Ringrev
A

Sitat: sepeda
Den ble dessverre fjernet for en stund siden. Finn har oppgitt at brukerne syntes ordningen var vanskelig og få brukte den.
Det er synd at så få forstod ordningen, slik vi så også av tråder på forumet. Den var utmerket og ivaretok interessene til både kjøper og selger. I dag er partene overlatt til seg selv.

finn.no innførte noen tid tilbake en vurderingsordning, hvor man kunne evaluere redeligheten til personer man hadde gjort handel med. Ser at mange brukere på finn.no dog ikke har noen vurdering.
Og det er en opsjon for å anføre seg anonymt som "finn-bruker" i en salgsannonse, og da kommer det ikke frem noen tidligere vurderinger.
Men, dersom man har hatt kommunikasjon med en selger, kommer noen ganger likevel innloggingsnavnet på finn.no opp øverst i svar-ruten.
Handel på finn.no bygger på tillit, noe enkelte svake sjeler ser seg tjent med å misbruke.
Handler ikke med folk som ikke oppgir et telefonnummer jeg kan nå dem på.
Sitat: RoyK
Hvis du har navnet på vedkommende, da…

Finn.no krever nå i noen sammenhenger identifikasjon med bank.id.
Finn.no sitter med info om selger, og trolig IP-adressen selgers melding(er) er sendt fra. Selger kan trolig spores, hvis Politiet har kapasitet til det.

All svindel må meldes til finn.no, som så sletter brukeren. Men brukeren kan så lage en ny profil...
De fleste har vel hørt om kjøperen av en laptop på finn.no, som fikk tilsendt en pakke med en murstein i?

Redigert av Anomyn; 28/04/2019 06:15.
Re: Svindlet på finn.no? [Re: Scottlized] #2550295 28/04/2019 06:55
olechr Offline
More than words
More than words
Sitat: Scottlized
Han har aldri vært på posten, som du skriver, men han hevder å ha vært der. Det er postens utgangspunkt. At han har sendt post er naturligvis bullskit.

I lys av dette ber Posten mottaker om å be svindleren levere inn en sak, noe han ikke vil/kan. Posten har ryggen fri da det for dem er en ikke sak inntil svindleren oppretter sak. Ganske smart og en jævla kynisk måte å svindle på.

Posten ber vel om en sak pga at svindleren sier den er sendt. Noe den ikke er. Er jo ikke posten sin jobb å være politi. De har jo aldri sett denne pakken. Så skjønner ikke hvorfor posten gjør en dårlig jobb her. Dette er jo en sak for politi og Finn.no hvor svindleren faktisk holder på

Redigert av olechr; 28/04/2019 06:56.

Ambassadør for Scott.
Re: Svindlet på finn.no? [Re: bøttesmetten] #2550305 28/04/2019 07:47
S
sls Offline
Veteran
Veteran
S

PS: har du kjøpt noen magura mt7-bremser fra en som heter Stig i løpet av den siste måneden, vennligst si i fra!
[/

Jeg har faktisk brukernavn Stig på Finn.no, men er utover det er ærlig fyr:-) Kjipt når noen tråkker et så herlig navn ned i søla. Nye Ronny liksom...

Re: Svindlet på finn.no? [Re: bøttesmetten] #2550351 28/04/2019 12:41
RoyK Offline
Besatt
Besatt
Minn erfaring med finn.no er i hvert fall at hvis man rapporterer noe som er tvilsomt, men ikke direkte ulovlig, så får man ikke svar engang. Jeg lette etter harddisker for å utvide lagringa på hjemmeserveren og fant en som hadde noen rimelig: "brukte, men fungerer godt", sa han. Jeg spurte om S.M.A.R.T.-data, som er ganske lett å oppdrive uansett operativsystem (smartmontools på linux/mac, masse rart på windoze) og fikk bare svar om at jeg sannsynligvis lette etter nye disker. smart-data sier jo mye om hvordan det står til med disken, og hvis man nekter å oppgi dette, så betyr det i all hovedsak at disken(e) er full(e) av dritt og "pending sectors" og sånt og ikke vil overleve spesielt lenge. Det blir omtrent som å selge en bil og nekte å oppgi kilometerstand eller hvorvidt den var EU-godkjent det siste tiåret. Jeg rapporterte dette til finn.no, men hørte ikke en dritt.

Re: Svindlet på finn.no? [Re: bøttesmetten] #2550392 28/04/2019 17:40
P
Paulus Offline
Besatt
Besatt
P
Hvis du har noe personalia på denne karen så kan du gi han en frist på å ordne opp og så sende saken inn til forbrukerrådet, hvis det ikke blir løsning der kan saken klages inn for forbrukerklageutvalget. Da får du kanskje en rettskraftig avgjørelse som du kan bruke til å inndrive pengene dine.

Re: Svindlet på finn.no? [Re: bøttesmetten] #2550396 28/04/2019 18:18
bøttesmetten Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
Takk for bra tips, folkens. Særlig Sepeda for en veldig lik sak som kan bli nyttig mtp. presedens.

Siste nytt er at jeg gav en deadline på å ta kontakt i ut dagen i dag, ellers så ville jeg anmelde. Etter 3 dager kommer en melding:
"Jeg tar dette med posten i morgen tidlig"

jeg gav han ny frist til i morgen klokken 1200 til å hoste opp dokumentasjon på at varene er sendt. Jeg tar uansett kontakt med forbrukerrådet i morgen.

Har all info på fyren, navn, adresse, jobb osv. Idiotisk ting å gjøre seg til kjeltring for. Håper bare det er en misforståelse, og at fyren har sitt på det rene. -Forklarer likevel ikke oppførselen hans, da.

Igjen, takk for all hjelp! Jeg skal holde tråden oppdatert.

@tarhof på instagram
Banshee Prime 2016
Re: Svindlet på finn.no? [Re: bøttesmetten] #2550407 28/04/2019 18:58
RoyK Offline
Besatt
Besatt

Etter noen dager etterspurte jeg sporingsnummer, og da kommer en unskyldning om at postkontoret var tom for norgespakke-lapper og han måtte sende som brev. -red flag, deluxe!

heh - det er vel bare å gå til politiet med én gang.

Re: Svindlet på finn.no? [Re: bøttesmetten] #2550409 28/04/2019 19:00
L
LAKA Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
L
Takk for bra tips, folkens. Særlig Sepeda for en veldig lik sak som kan bli nyttig mtp. presedens.

Siste nytt er at jeg gav en deadline på å ta kontakt i ut dagen i dag, ellers så ville jeg anmelde. Etter 3 dager kommer en melding:
"Jeg tar dette med posten i morgen tidlig"

jeg gav han ny frist til i morgen klokken 1200 til å hoste opp dokumentasjon på at varene er sendt. Jeg tar uansett kontakt med forbrukerrådet i morgen.

Har all info på fyren, navn, adresse, jobb osv. Idiotisk ting å gjøre seg til kjeltring for. Håper bare det er en misforståelse, og at fyren har sitt på det rene. -Forklarer likevel ikke oppførselen hans, da.

Igjen, takk for all hjelp! Jeg skal holde tråden oppdatert.

Du kommer ingen vei med dette så lenge du ikke har håndfaste bevis på at han IKKE har sendt pakken. Politiet henlegger dette umiddelbart. Jeg ville ikke brukt en kalori mer på en sak som likevel ikke ender noe sted.

Re: Svindlet på finn.no? [Re: LAKA] #2550411 28/04/2019 19:04
RoyK Offline
Besatt
Besatt
Sitat: LAKA

Du kommer ingen vei med dette så lenge du ikke har håndfaste bevis på at han IKKE har sendt pakken. Politiet henlegger dette umiddelbart. Jeg ville ikke brukt en kalori mer på en sak som likevel ikke ender noe sted.

Er ikke helt sikker på det. Ellers burde jeg jo begynne med å sende ut dyre sykkeldeler med "brevpost" til alle på finn.no og klage over at posten ikke klarte å sende det som pakke…

Det burde være enkelt å ta en telefon til postkontoret og spørre om de faktisk var tomme for norgespakke-lapper.

Re: Svindlet på finn.no? [Re: RoyK] #2550421 28/04/2019 19:59
olechr Offline
More than words
More than words
Sitat: RoyK
Sitat: LAKA

Er ikke helt sikker på det. Ellers burde jeg jo begynne med å sende ut dyre sykkeldeler med "brevpost" til alle på finn.no og klage over at posten ikke klarte å sende det som pakke…

Det burde være enkelt å ta en telefon til postkontoret og spørre om de faktisk var tomme for norgespakke-lapper.

Som sagt over så veier 2 bremser og en girgruppe mer enn 2 kg (så sant det er komplett). 2 kg er maks å sende som brev

Ambassadør for Scott.
Re: Svindlet på finn.no? [Re: olechr] #2550429 28/04/2019 20:09
bøttesmetten Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
Bremser 2 x 260g
Skiver 2 x 141g
X01 trigger 110g
X01 bakgir 240g
X01 kassett 265g
X01 krank 560g

Sum: 1977gram
Tviler på at det er mulig å få det under 2kg med innpakking.

@tarhof på instagram
Banshee Prime 2016
Re: Svindlet på finn.no? [Re: RoyK] #2550446 28/04/2019 21:09
KjellMa Offline
Avhengig
Avhengig
Har han vært på postkontoret bør det finnes overvåkningsbilder som kan bekrefte påstanden hans

Gi noe som varer, gi fan
Re: Svindlet på finn.no? [Re: bøttesmetten] #2550453 28/04/2019 22:38
P
Paulus Offline
Besatt
Besatt
P
Bremser 2 x 260g
Skiver 2 x 141g
X01 trigger 110g
X01 bakgir 240g
X01 kassett 265g
X01 krank 560g

Sum: 1977gram
Tviler på at det er mulig å få det under 2kg med innpakking.

med tyvek kanskje

Re: Svindlet på finn.no? [Re: bøttesmetten] #2550529 29/04/2019 08:46
L
lph Offline
Avhengig
Avhengig
L
Jeg har blitt svindlet på Finn på utspekulert vis, og gikk litt bananas da jeg oppdaget det. Selger holdt kontakt i ukesvis og var "så lei seg" over at pakken ikke hadde kommet, men det viste seg etter litt snoking at dette hadde hun gjort mange, mange ganger før.

Det viktige her er at det som kan se ut som en uskyldig feil for én kjøper, er åpenbart svindel med en gang flere melder om det samme. Så min anbefaling er å ikke gi seg - sjekk opp, kjør på og anmeld, uansett beløp. Hvis ikke slipper de unna med dette her, gang på gang.

Hvis du har brukernavnet på Finn kontakter du Finn og sier fra. Du får neppe noe særlig info om det, men hvis dette har skjedd før vil de sperre brukeren, og hvis det blir en politisak kan de bidra med det de veit. (Jeg kunne ikke det, fordi "min" selger kontaktet meg på sms, ikke via Finn-systemet.)

Hvis du ikke er 100% sikker ennå er Forbrukerrådet stedet å begynne. Minimum bør selger kunne hoste opp en kontoutskrift der det står at han har vært på postkontoret den dagen. Hvis ikke har du all grunn til å anta svindel.

Ring gjerne Postens hittegods. De er hyggelige, de er drittlei av å bli utpekt som rotekopper fordi noen vil svindle andre, og de ser gjerne etter pakken din. Du veit sted, dato og ca hvor stor og tung den er, så det er ikke så vanskelig.

Lang historie, men det jeg gjorde var å kontakte alle på Finn som hadde en lignende "ønskes kjøpt"-annonse som jeg hadde, og kjøp-og-salg-grupper på Facebook. Jeg endte til slutt opp med en liste på over 40 personer som var svindlet av den samme.

Da jeg hadde kommet til ca 8 stk og var 100% sikker på svindel, kontaktet jeg politistasjonen lokalt der vedkommende bor, og forklarte situasjonen. Så anmeldte jeg, med min "kontakt" på den stasjonen som referanse, og la ved dokumentasjon fra alle 8 saker. (Jeg oppfordret jo alle til å anmelde, men det er vanskelig å få folk til å prioritere å gå til politiet og anmelde svindel på 600 kr, hvor du kanskje attpåtil har fått igjen halvparten allerede "som plaster på såret fordi pakken ble borte".)
Status: Jeg veit at vedkommende ble kalt inn til avhør, og at så godt som alle har fått pengene tilbake, men om det blir rettssak av det aner jeg ikke. Og det er i og for seg ikke så viktig for meg, bare at hun slutter med denne driten her.

Jeg kommer fortsatt til å betale på forhånd på Finn, siden de fleste forventer det. Men hvis brukeren ikke er verifisert eller ikke har flere positive vurderinger over litt tid er jeg mye nøyere med å sjekke at 1. de kan dokumentere å ha varen 2. at jeg har fullt navn via Vipps før jeg betaler. Jeg sier alltid nå at de må ta vare på kvitteringen for porto i tilfelle noe skjer, ikke bare ta bilde av den. Har man først fullt navn og telefonnummer har man et ganske sterkt kort.

Re: Svindlet på finn.no? [Re: KjellMa] #2550570 29/04/2019 09:59
RoyK Offline
Besatt
Besatt
Sitat: KjellMa
Har han vært på postkontoret bør det finnes overvåkningsbilder som kan bekrefte påstanden hans

I maks 7 dager, så den tida har kanskje gått

Re: Svindlet på finn.no? [Re: bøttesmetten] #2550573 29/04/2019 10:06
bøttesmetten Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
Jeg er både sunnmøring og ganske sta. Jeg skal ikke gi meg i denne saken. Det er ikke bare av prinsipp, heller. Det er snakk om mange tusen kroner, og for en student, tilsvarer summen matbudsjettet for flere måneder.

Fristen om å hoste opp dokumentasjon kom og gikk, uten svar.

Sendte denne sms-en nå:
Quote:
Dette blir din siste frist. Om ikke hele beløpet er tilbakeført innen tirsdag 30.april klokken 16, vil jeg eskalere saken. Det er heldigvis god presedens i Forbrukertvistutvalget (FTU), instansen etter forbrukerrådet, i slike svindelsaker. Du kommer til å bli dømt til å betale tilbake hele beløpet. Jeg leverer også anmeldelse, samt kontakter finn.no.

@tarhof på instagram
Banshee Prime 2016
Re: Svindlet på finn.no? [Re: bøttesmetten] #2550574 29/04/2019 10:07
RoyK Offline
Besatt
Besatt
Gode råd her. Jeg hadde et tilfelle der en solgte meg endel harddisker på finn.no og oppgav at de var i god stand. Så en kompis, som jeg skulle dele kjøpet med, dro og henta og kommenterte litt tørt at selgeren så litt sliten ut. Jeg og ei venninne (som også var med på kjøpet) sjekka diskene og de fleste hadde masse feil. Jeg kontakta igjen selger og spurte hvordan vi skulle ordne opp i dette, og fikk som svar at "diskene virka". Man kan jo.si at en gammel, rusten sykkel med ødelagte hjul også "virker". Jeg spurte videre om vi kunne ordne retur, siden å ta det med forliksrådet ville bli litt mye pes. Det tok noen uker før jeg fikk ordna retur, men det gikk bra til slutt.

Re: Svindlet på finn.no? [Re: bøttesmetten] #2552446 06/05/2019 13:26
bøttesmetten Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
Klagen er formulert og sendt til Forbrukerrådet. 10-12 uker før jeg i det hele tatt får tildelt saksnummer.

@tarhof på instagram
Banshee Prime 2016
Stig Erland Åsstuen = SVINDLER [Re: bøttesmetten] #2567331 05/08/2019 08:26
bøttesmetten Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
Update:

Forbrukerrådet har vert gjennom saken, og de får brevet de sendte i retur. Det kan tyde på at han ikke bor på sin folkeregistrerte adresse lengre. Det er tydligvis nok til å få stoppet saken, og jeg er tilbake til start. Fyren har blokkert nummeret mitt, og han tar heller ikke telefonen når forbrukerrådet ringer.

Det er ikke tvil om at fyren er "skyldig" så jeg ser ingen problemer med å oute han.

Stig Erland Åsstuen, aka "Kakemannen Stig" er da svindleren, og jeg vil sterkt råde folk til å styre unna fyren. Hvis du mot formodning skulle kjenne til han, så ta gjerne kontakt.

@tarhof på instagram
Banshee Prime 2016
Re: Svindlet på finn.no? [Re: bøttesmetten] #2567351 05/08/2019 09:37
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Det er tydligvis nok til å få stoppet saken, og jeg er tilbake til start.

Jeg håper ikke det er tilfellet. Ville forhørt meg grundig med Forbrukerrådet om mulige steg videre.

Som student er det også naturlig at du søker råd hos Gratis Rettshjelp om hvordan å gå frem slik saken står.

Anmeldelse er allerede nevnt.

Re: Svindlet på finn.no? [Re: Sepeda] #2567353 05/08/2019 09:59
bøttesmetten Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
Sitat: Sepeda
Det er tydligvis nok til å få stoppet saken, og jeg er tilbake til start.

Jeg håper ikke det er tilfellet. Ville forhørt meg grundig med Forbrukerrådet om mulige steg videre.

Som student er det også naturlig at du søker råd hos Gratis Rettshjelp om hvordan å gå frem slik saken står.

Anmeldelse er allerede nevnt.

Jeg trodde heller ikke mine egne ører da saksbehandler fortalte om issuet. Saksbehandler nevnte forliksrådet, men der trenger jeg også en adresse på motpart.

@tarhof på instagram
Banshee Prime 2016
Side 1 av 2 1 2

Moderator  support