Fantastisk! Får vi hele historien?
Jeg var heldig. Kort sagt fant jeg sykkelen på Finn og hentet den i sentrum innen en time var gått. @Hurricane Hal - ja, det var den.
Om jeg ikke hadde sett annonsen selv, ville jeg fått vite det av erl1, som også så den og kjapt sendte meg PM. Det er forumet på sitt beste. Takk igjen til ham.
Men om man selv oppsøker selger for å hente en stjålet sykkel, bør man ta sine forholdsregler. Man kan bli møtt med trusler. I en annen sak jeg tilfeldig kom borti på Finn som potensiell kjøper for et par år siden, endte det med basketak, der flere ble lagt i bakken av politi i sivil på Oslo S. Da var det politiet som hadde bedt meg avtale å møte selgerne, og de overvåket det hele.
I dette tilfellet hadde jeg allerede anmeldt tyveriet og tok kontakt med politiet straks jeg var i dialog med selger. Politiet fikk selgers adresse og mobilnummer før jeg oppsøkte ham. De hadde ikke kapasitet til å følge umiddelbart, men hadde patrulje i nærheten som kunne rykke ut dersom jeg varslet.
Jeg gikk heller ikke alene, men i følge med en kompis som holdt seg i bakgrunnen inntil sykkelen var på gaten. Selger gav fra seg sykkelen uten å mukke og hevdet at han hadde kjøpt den dagen før via Facebook.
Dette er en sak hvor det allerede er en eller flere anmeldelser og jeg kommer ikke til å spekulere eller gi detaljopplysninger om de involverte. Har gitt all informasjon til politiet. Det later altså til at sykkelen i løpet av det første døgnet ble solgt en eller flere ganger, herunder på Facebook, med pent bilde av selve sykkelen, og siden lagt ut på Finn med bilde hentet fra nettet.
Hun var glad for å være hjemme igjen.