I går fikk jeg fikset det lekke, slangeløse fremhjulet. At tublessready felg og dekk kan være så håpløst dårlig, kjenner jeg har lav tillit til oppsettet
Mads | Støtt NOTS - Så mange deler, så lite penger
På lørdag løp jeg først en halvmaraton, så dro jeg på IKEA, spiste lunsj og kjøpte en dobbeltseng. Pakket den i bilen, dro til kjøpesenter og kjøpte klær til guttungen. Så handlet jeg inn mat til helgen. Da jeg kom hjem, fikk jeg endelig dusjet. Senga ble liggende i bilen og jeg ble liggende foran tv`n.
At tublessready felg og dekk kan være så håpløst dårlig, kjenner jeg har lav tillit til oppsettet
Beklager potensiell avsporing, men er det med WTB KOM Light i21 og WTB Exposure 30 mm, begge med TCS, at du opplever lekkasje? Ref. din fine Synapse SE i Deep Teal
Ja, spesielt i overgang mellom felg og ventil samt eikeniplene. Det siste skyldes nok feil/dårlig felgbånd. Jeg er nok bortskjemt med UST systemet på terrengsykkelsiden, så jeg er ikke vant til dette styret
Mads | Støtt NOTS - Så mange deler, så lite penger
Alpers har noen betraktninger om slangeløst oppsett i siste Landevei I påvente av felles standard, må dessverre brukerne selv være pinlig nøyaktige for at det skal fungere godt. Men industrien kan ikke i lengden skylde på brukerfeil om noe ikke fungerer. Trodde WTBs TCS fungerte bra, men har ingen erfaring selv. Håper du finner ut av det.
Gjort alt for lite den siste uka. Syklet Mjøsa rundt forrige søndag som en siste hard økt før Styrkeprøven. Var jo litt vått der så har pådratt meg noe bronkittgreier så sitter og håper på bedring før helga. Uansett er det jo veldig dårlig oppladning til mitt store mål. Fått til en time på rulle siden MR lixom.. Skulle jo gjerne syklet og holdt beina igang.. Noen med erfaring fra slik dårlig oppladning? Får jo hvertfall hvilt nok da
Fortsetter litt på avsporingen om slangeløst, siden det ble nevnt her med henvisning til siste nummer.
Skulle selv bytte ut guffa på grusdekkene mine for året her om dagen. Valgte å ta av dekket i stedet for å etterfylle gjennom ventilen da det fortsatt lå guffe igjen fra fjoråret. Viste seg å være en tabbe da dekket hadde utvidet seg siden opprinnelig montering, med det resultat at det ikke var sjans å få det til å sette seg igjen, selv med trykkluft. Må tape felgen på nytt for å øke diameter.
Skeptisk til om jeg gidder dette særlig mye lenger...
Pumpa opp bakdekk på sykkelen til fetteren til ekskona. Bakte 30stk pizzasnurrer til Kalas Cup. Var to ganger i butikken. Bygde opp senga som jeg kjøpte på lørdag. Ferdig 23:15, i seng 23:15:30-ish
1. Fylte guffe av typen Squrt (seff) i to Corsa 2.0 tubular. Første "ladning" endte utover hele gulvet da jeg ikke fikk det til å renne nedover i dekket. Dekk nummer to gikk satt som et skudd! Hjalp å klemme litt på dekket her og der for å fordele væsken før jeg trakk meg ut.
2. Etter 2 tørkede strøk på Bora-ene hadde jeg på tredje strøk og slengte på dekkene. Litt mye lim på første dekk, glapp dekket og fikk lim over alt, tømte beholderen med alko-servietter. Dekk nummer to satt som en kule. Kjørte på noen runder med el-tape rundt dekk og felg ved ventilen, tips fra en tjommi. Nå henger de i boden og venter på helgens langtur.
Til ettertanke => Sånt hjulstativ hadde vært greit ved liming, tør ikke bruke min egen ramme til sånt da jeg har hverken har tysk eller amerikansk ramme. "Mekket" derfor en løsning der jeg fikk mekkestativet mitt til å klype over QR-en, fungerte sånn passe bra.
Moral => Jeg er en klums, men øvelse gjør mester, og nå har oppgangen min det renest kjellergulvet i hele borettslaget!
Rundet unbrako-bolten til å feste skivebremse-kaliperen på aeroaden. Bestilt ny skrue (som jeg håper passer) og prøver å finne ut hvordan jeg skal klare å få ut den avrundet bolten samtidig som jeg krysser fingrene for at ikke jeg må justere bakbremsen noe i løpet av de neste dagene..
Rundet unbrako-bolten til å feste skivebremse-kaliperen på aeroaden. Bestilt ny skrue (som jeg håper passer) og prøver å finne ut hvordan jeg skal klare å få ut den avrundet bolten samtidig som jeg krysser fingrene for at ikke jeg må justere bakbremsen noe i løpet av de neste dagene..
Det er alltid noe! :[
Alltid! Det er vel to bolter, og hvis du får ut den ene er det gode muligheter for at du får løsnet den du har runda hodet på ved å vri på kaliperen. Bank inn en torx også?
> Assos er laget for korpulente sveitsiske bankfolk.
Jeg var innom den tanken selv, men etter å ha holdt på lenge nok med forskjellige metoder så tok jeg dremelen til verks, etter noen nervepirrende minutter så var den ute og en ny bolt på plass.
Etter å ha utsatt det alt for lenge, så tok jeg endelig jobben med å demontere drevet og rense og fette opp boltene. De 15 minuttene gjorde susen, og nå er sykkelen lydløs.
Prøvd tubs for første gang. Bora One 50. Helt vanvittig følelse. Jeg trodde 1400gr clinchers med latexslanger var gøy å klatre med. Dette var en annen verden. Kostnad og limeknot glemt for lengst!
GJORT om landveissko til MTB sko. Billige Birk Carbon sko,demonterte såle og feste (3 hulls feste). Boret 2 nye hull og monterte feste. følger med nye cleats.
Buntet sammen ca 16 par 26", 27,5" og 29" sykkeldekk i boden. Vaska sykkelen med utvannet zalo på sprayflaske. På søndag skal jeg rense kjedet med lampeolje.
Festet garminbrakett til styret slik at jeg får på kabel til kraftbank som er montert oppå styrefremspring (fjernes lørdag kveld).
Gjort og gjort, mer blitt utsatt for, men i dag ble sykkelen min og jeg rygget på. Gikk bra med meg, men ikke sykkelen. Ramma må antageligvis skrotes mente de på Anton Sport da festet til pumpa rev av begge skruene og litt av innfestingen til flaskestativet samt at den har blitt utsatt for endel påkjenning og må undersøkes av spesialist før evt. reperasjon. I tillegg er iallefall bakgir, begge krankarmene og styre fubar.
Hvis noen er på jakt etter en pumpe med solid festebrakett kan jeg gå god for Lezyne, kom uskadd fra episoden og reddet iallefall det ene flaskestativet.
Dårleg GJORT å rygge på syklistar, burde vore forbud mot slikt. Vart det forsikringssak? Det vart det då nokon kjørte over min sykkel med bil og oppgjeret var så innbringande at eg kunne oppgradere til ny sykkel av bedre kvalitet
Kom nettopp på når eg skulle sykle idag at bakhjulet var flatt etter transport heim frå ferie (hørte eit smell mens sykkelen stod i stativet bakpå bilen) så det vart fem minutt med slangebytte før tur. Merka då at eg må ha nye dekk i løpet av sesongen au Hyggeprosjekt.
Don´t die without scars. More speed, more airtime, more fun!
Første tur utendørs på fire uker etter ribbeinsbrudd. Helt kurrant med fulldemper på asfalt. Drøyer nok en uke før jeg prøver landeveissykkelen og enda en stund før det blir noe stisykling