Syklet i kveld igjennom gutuene på den nye åpningssløyfa på UDW Gylne Gutuer UCI 1.2. Sannelig, sannelig sier jeg dere: Første halvdel av årets utgave blir mye hardere enn den rytterne syklet i fjor. https://www.strava.com/activities/2412356576
P.S: Går det som Uno-X ønsker blir det livebilder fra hele rittet 8. september. D.S.
Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland Attaché culturel à Landevei et landevei.no. Moderateur på Landeveisforumet Facebook Twitter: @landevei
Mekking: Prøver å huske triksene for å få en setepinne (alu) ut av en ramme (stål) når jeg gikk på en Finn.no-smell.. WD40+tålmodighet+rå makt burde gjøre susen.
Kona jobber borte denne sesongen, så jeg er bundet til huset med kids å passe på. Far fikk likevel rulla litt i le garage rett før middag. Har ambisjoner om å jobbe meg gjennom hele sufferfestporteføljen (kanskje ikke de skitlange øktene.) Heldigvis er barnehagen oppe i morgen.
Timing has a lot to do with the outcome of a rain dance.
I går: 1) Plukket opp nabovarsler til Norgescupen vår neste helg. 2) Hentet seterakett og hjul på Posten. 3) Kjørte frontbil på Tøff Tirsdag, OILs Rittsimuleringstrening som vi har tre av i mai/juni. 4) Byttet til Camparotor, monterte 11-32, ventiler, stikkakslinger og GP5000TL 25mm på de nye hjulene (DT Swiss PR1400 21). Bakdekket ville ikke tette, så det må av igjen. Mistenker utilstrekkelig rengjøring da jeg tok dekkene av Shamalene for en ukes tid siden.
Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland Attaché culturel à Landevei et landevei.no. Moderateur på Landeveisforumet Facebook Twitter: @landevei
Kobla på Thulen på min Canyon i signaturen og lot det stå til. Sykla hjemmefra og til Skjennungsstua. Var en nydelig blandeveistur med en god del HTFU i de verste kneikene etter Ullevålseter. 10kg kid + 14 kg Thule + 5-6kg utstyr ga store watt-utslag Men jyskla moro!
Sykkelen er utstyrt med 36/28 som letteste gear og GP4000SII 28mm som måler 31mm på felgen. 65/70 PSI.
Haha, kult, jeg får flashbacks tilbake til dobbelvogn og 10% stigning med to småttinger som ropte "Fortere pappa, fortere" Ellers gikk det i "skiftet du gir pappa?" hver eneste gang bakgiret beveget seg Herlig!!
Jeg må tisse!!, i den bratteste kneika, hvor stopp fører til behov for dytting.
I've got a bike, you can ride it if you like. It's got a basket, a bell that rings And things to make it look good. I'd give it to you if I could, but I borrowed it.
Så irritert at jeg holdt på å tisse på meg måtte jeg finne fram en patron for å få poppet det ene GP5000TL-dekket mitt. Mistenker produksjonsavvik. Fikk poppet det med et nødskrik med gulvpumpe på Shamal, men ikke på PR1400 21.
Og så har jeg merket Gylne Gutuer-traseen.
Vokset noen kjeder. Konstatert at Molten fungerer bra, men levetiden mellom hver voksing synes jeg nå er "så som så". Har kjørt de 30 mil i tørt føre uten problem (kan sikkert kjøres lenger). Men ved regn er man liksom like langt som vanlig føles det. Slik sommeren har vært i år har det blitt uforholdsmessig mye jobb med voksing. Nesten så man vurderer å begynne å bruke drittværsykkelen når det er .... Drittvær
Fått første punktering på tubeless. Hva gjør man når kuttet er 3-4 mm og det tar et døgn før det tetter seg nogenlunde? Lar det stå til, setter på en lapp på innsiden, setter på slange?
Hvis det er lite nok til å kunne tettes med gummiorm, så ville jeg forsøkt det, gitt at du har med pumpe, eller flere Co2-patroner, slik at du evt. har flere forsøk på å fylle luft, om det viser seg å feile.
Om du ikke har gummiormer, ville jeg satt inn en lapp på innsiden av dekket, og lagt i slange. Det samme ville jeg gjort om du ikke har pumpe, og kun én Co2-patron (at du i realiteten bare har ett solid forsøk på å få det til å virke).
EDIT: Svaret var gitt med den antakelsen at du står ett sted i Nordmarka og lurer på hvordan du skal komme deg hjem =] Om man er hjemme i garasjen ville jeg trolig kastet dekket og satt på ett nytt. Gummiormer i sykkeldekk anser jeg som en nødfiks, men det finnes vel rapporter på at de reperasjonene kan leve ganske lenge tror jeg.
Den står hjemme foreløpig. Hmm, sitter langt inne å kaste dekket, dette er jo forsåvidt et grusdekk så da kan vel en lapp være litt mindre problematisk (Hutch Override, veit det, feil forum).
Det blir vel å se om det har tettet, og ta med slange da i første omgang.
Har subbet rundt hjemme med 24 timers blodtrykksmåling. Begynner allerede å bli mør i overarmen og det er 12 timer igjen. Regner med at det blir lite sammenhengende søvn i natt. Og har satt opp mitt første dekk-hjul tubeless. Gikk veldig lett og funker foreløpig. DTSwiss R470db hjul og Specialized Sawtooth 2bliss 38 mm dekk.
Snakk til meg når du har tråkket i stykker et Campakjede.
I dag har jeg (sammen med flere) puttet nabovarsler i postkasser, hatt det siste ordinære komitémøtet før norgescuparrangementet vårt neste helg, og sett over antall påmeldte ved den ordinære fristens utløp. 235 på Mot Klokka og 293 på Gylne Gutuer tegner bra.
EF Sportsfoto tok dette bildet i fjor. Rytterne møter den samme bedritne 120-graderen inn på gutu 3 i år også (Forestill dere lyden av en gal manns infame latter).
Har ikke "knekt koden" med selvrensingopplegget til RnR-smøringa, så med jevne mellomrom må jeg ty til hjelpemidler. Kjøpte Pedros Chain-Pig, for å se om den var bedre MucOff som jeg hadde. Pedros er enklere i bruk, og syntes det det blir fortere rent. (blir da ikke standarden til enkelte her inne, men mye skit blir borte)
Full vask, og runde med BikeSpray (sikkert ikke superviktig, men har da det stående)
Liker også å rense bremseklossene. Digg å se at skiten blir borte.