Kan det være sykkelen til Johnny Stausholm? Han har syklet med lignende oppsett. En nakkeskade krever sitt av justeringer for å sykle, men han sykler nå både lenger og fortere enn de fleste.
Hvordan er det med S-works Evade 2 for den glade amatør uten mål og mening med sykling med unntak av å være lykkelig når man er ute? Teit eller stilpolitisk riktig? Står mellom den og en Prevail 2.
kke noe vits å komme med Giro Synthe osv, prøvd de aller fleste hjelmer og ett krav er MIPS
Hvordan er det med S-works Evade 2 for den glade amatør uten mål og mening med sykling med unntak av å være lykkelig når man er ute? Teit eller stilpolitisk riktig? Står mellom den og en Prevail 2.
kke noe vits å komme med Giro Synthe osv, prøvd de aller fleste hjelmer og ett krav er MIPS
Prevail bør jo ha bedre lufting, som kan være deilig på varme dager. Evade er mer aero, men høres ikke ut som du bryr deg så mye om det. Synes egentlig prevail ser bedre ut enn evade.
Sagan edition jeg titter på ved Evade (er sucker for litt glam) og som gjør at den evaden i mitt hode er fetere enn Prevail evt, men er lufting jeg evt tenker på om noen har kunnskap på dette?
Samtidig ser jeg jo Alaphillipe f.eks brukte denne på etappen i Dauphine i går så lufting kan jo ikke være ett stort problem på den hjelmen?
Om du tenker på Sveits Rundt i går så ble Alaphilippe kokt og knust av vår alles fantastiske Carl Fredrik Hagen. Helt sikkert pga elendig lufting av topplokket i tillegg til Calle sitt tempo selvsagt :-)
Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Veldig pent fotografert sykkel (landeveissykler tar seg best ut fra klokka fire). En sak til: Moderne bakgir, med disse lange armene som skal svelge unna 39 tenner (50-34)+(34-11), gjør at tradisjonell fotografering med stor-liten ikke ser så tøft ut som på Pantanis tid. Liten-stor ser bra ut på bildet av Battaglin-sykkelen, ikke sant? Disse lange moderne girarmene gjør det umulig å få til den barske kileformen som kjedet former på dette bildet.
Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland Attaché culturel à Landevei et landevei.no. Moderateur på Landeveisforumet Facebook Twitter: @landevei
RIP Felice Gimondi, bare så vanvittig flott den mannen (ta en kikk på filmen... en god grunn til å lære seg italiensk.. kanskje når jeg blir pensjonist)
Sitat Peloton Magazine (scattante er vel et ord vi må begynne å bruke mer). We got the opportunity to chat with Felice Gimondi about his career, about racing the great Eddy Mercxk and how the racing bicycle has developed into the machine it is today. While the stories were incredible, the thing that stuck with us was a simple gesture Felice made when he said the word, scattante which in Italian means nervous, lively and even to lose one’s temper. When he talked about how a bike responded under power he would say scattante and then make a fist in front of his chest, pumping it in and out. In America we may know the gesture as a fairly crass way of suggesting lovemaking. It was some how fitting that this Italian cycling legend, who first rode a bicycle with his mother on her postal route, describes the bicycle and riding it well as a type of lovemaking—done with passion and intensity. “The Phoenix” did after all win all three Grand Tours, the world championship, Paris Roubaix, Milano-San Remo—and much of it against “the Cannibal” himself, Eddy Merckx.
Redigert av EmilZipp; 19/08/201910:28.
Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Disse lange moderne girarmene gjør det umulig å få til den barske kileformen som kjedet former på dette bildet.
Kanskje det er fordi jeg er ung, og ikke har noe særlig forhold til disse tidligere tider. Men personlig synes jeg det peneste er at kjedet danner helt parallelle linjer, ikke denne kileformen. Å få til det best mulig innebærer som regel stor foran, og ett av de minste bak (men ikke nødvendigvis det aller minste).
På denne måten synes jeg kjedet i seg selv skaper minst mulig "blikkfang", slik at øynene heller naturlig hviler på andre detaljer på sykkelen. Det er det estetisk peneste, i mine øyne.
Altså. Som en uflidd blandeveis- og hverdagssyklist med ambisjoner om å skjerpe meg i neste sesong slik at jeg endelig kan bruke Assos Erlkoenig arvet etter moderator, må jeg bare spørre stilpolitiet: Er denne guiden fortsatt korrekt og kan følges til minste detalj? Eller er den håpløst utdatert og alt er endret siden 2015? Og hva er oversett?