Dette er vel ikke unikt med Fenix. Jeg pleier å ta Garmin-data for god fisk, selv om jeg vet det vingler litt. Mest praktisk sånn

Eksempelvis har kona og jeg kliss like Garmin 520+ kjøpt inn samtidig, identisk i oppsett med GPS + GLONASS.
Når vi sykler på tur sammen er det ganske grove avvik i distanse, men mest av alt høydemeter. Konas gir gjerne 10-20% mer høydemeter enn min. Barometeret er jo også en vits, da det får helt dilla når luftfuktigheten stiger, eller om det regner.
Husker jeg for noen år siden gjorde en test på løpetur. Da kjørte jeg 3 apper samtidig på iPhone, og Garmin 620 og Garmin 310XT på armene. Ingen ga lik distanse eller høydemeter. Spesielt artig med appene som hadde samme datakilde.
Frister jo å kjøre en tur med begge 520 på styret på samme sykkel, og se hva som skjer.
Fra mer avansert GPS/GLONASS vet jeg at de med flere antenner kan få nøyaktighet på 15cm, men skal de være enda mer presise må de kontrollkjøre mot en basestasjon i tillegg. Da snakker vi ned i +/- 1cm (maritim bruk).