Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 4 av 6 1 2 3 4 5 6

Procore, Huck Norris og nå Tire Defender!

Re: Procore, Huck Norris og nå Tire Defender! [Re: Skjelven] #2554873 18/05/2019 10:29
chili Offline
Ivrig
Ivrig
Tok i bruk Nukeproof ARD på bakhjulet for kort tid siden. Foreløpig bare lovord. Forholdsvis enkel å montere, passe stram, ikke noe lyd, beskytter godt ved lavt trykk, og gir ikke inntrykk av å påvirke bevegelsene i dekket.
Brukes på i35 felger (29") med 2.6wt dekk

NOTS – Vern om terrengsykling
Re: Procore, Huck Norris og nå Tire Defender! [Re: Skjelven] #2554894 18/05/2019 15:52
Anders A-R Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Cushcore er altså nesten dobbelt så tunge og nesten dobbelt pris av ARD...Hvor stor forskjell er det egentlig i opplevd kvalitet på disse? Cushcore ser jo bra på ut anmeldelsene men det får jo være grenser for hvor mye bedre det kan være.

| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
Re: Procore, Huck Norris og nå Tire Defender! [Re: Skjelven] #2554900 18/05/2019 16:10
S
Stupfull Offline
Ringrev
Ringrev
S
Fikla litt på cushcore idag på demo.

Han selgeren mente hardnakket at felgbeskytting6var bare en del av kaka.

Det var liksom vel så mye for å dempe. Han sammenlignet det med en ballspill med mye og lite luft.

Støtte til sideveggene slik at man ikke burper

Og at man kunne kjøre lite luft for mer grep.

Personlig så syns jeg ikke grep er noe problem på moderne dekk, og ønsker bare noe for å ikke kverke felgene de gangene man bommer litt på linja.

200+ gram blir litt for mye bare for den funksjonen syns jeg.

Nukeproof sin veier jo Bre halvparten, spørsmålet er jo om den holder seg på plass.

Re: Procore, Huck Norris og nå Tire Defender! [Re: Skjelven] #2554902 18/05/2019 16:49
L
langen Offline
Besatt
Besatt
L
Sjekk ut Rimpact. Lav vekt, bra volum og sitter ganske tight på felgen.

-Magnus
Re: Procore, Huck Norris og nå Tire Defender! [Re: Skjelven] #2554980 19/05/2019 09:18
olechr Offline
More than words
More than words
Jeg har testet en del forskjellig nå og foreløpig oppsummering:

-Cushcore: Dette er løsningen jeg liker best å sykle på. Og det virker bunnsolid. 2 ulemper. Vekt og montering. Bruker dette på litt heftigere enduro/ELsykler.

-Huck Norris: Ikke verdt pengene. Ikke følelsen av at det hjalp mot noe som helst. I tillegg så skummer den enkelte guffer. Feks Orange Seal blir bare ball med Huck Norris.

-Ancaonda: Billig og bra. Fungerer utmerket på rundbanesykling og tilsvarende. Tåler ikke like mye som et par av de andre alternativene.

-PTN ROKKLINE: Favoritten på rundbanesykling/maraton. Tåler greit med deng, suger ikke til seg guffe, grei vekt og grei å montere.

-PTN Raceline: Lett, men tåler ikke like store slag som en del av de andre alternativene. Bruker denne stort sett i frontdekket på rundbane/maraton.

-Vittoria Airliner: SOLID. Litt samme klasse som Cushcore, men litt enklere å montere. Topp på elsykler.

-SIKA rørisolasjon: Suger til seg guffe og sveller. Helt rått å sykle med tanke på punkteringer da man kan sykle uten luft. Ulempen er at dekkene på kuttes av med kniv.

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Procore, Huck Norris og nå Tire Defender! [Re: Skjelven] #2555008 19/05/2019 15:35
simenf Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Høres ut som jeg bør teste ut Airliner. Har brukt HN så langt. De har tålt mye deng, 34 bak gjennomsalg sist sesong med kun en eller to punkteringer.

SImen - hjernevasket av storhjulsmafiaen

Ibis Ripley/Spec Levo SL/Trek Farley - nots.no
Re: Procore, Huck Norris og nå Tire Defender! [Re: Skjelven] #2555026 19/05/2019 17:47
simenf Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
ARD?

Re: Procore, Huck Norris og nå Tire Defender! [Re: simenf] #2555045 19/05/2019 19:27
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Sitat: simenf
ARD?
chili har vel det nå.

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Procore, Huck Norris og nå Tire Defender! [Re: olechr] #2555087 20/05/2019 06:27
Arne_And Offline
More than words
More than words
Bra rapport olechr, kan du ikke teste ARD også? ICON_WINK

Re: Procore, Huck Norris og nå Tire Defender! [Re: olechr] #2555090 20/05/2019 06:36
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Sitat: olechr
Jeg har testet en del forskjellig nå og foreløpig oppsummering:

-Cushcore: Dette er løsningen jeg liker best å sykle på. Og det virker bunnsolid. 2 ulemper. Vekt og montering. Bruker dette på litt heftigere enduro/ELsykler.

-Huck Norris: Ikke verdt pengene. Ikke følelsen av at det hjalp mot noe som helst. I tillegg så skummer den enkelte guffer. Feks Orange Seal blir bare ball med Huck Norris.

-Ancaonda: Billig og bra. Fungerer utmerket på rundbanesykling og tilsvarende. Tåler ikke like mye som et par av de andre alternativene.

-PTN ROKKLINE: Favoritten på rundbanesykling/maraton. Tåler greit med deng, suger ikke til seg guffe, grei vekt og grei å montere.

-PTN Raceline: Lett, men tåler ikke like store slag som en del av de andre alternativene. Bruker denne stort sett i frontdekket på rundbane/maraton.

-Vittoria Airliner: SOLID. Litt samme klasse som Cushcore, men litt enklere å montere. Topp på elsykler.

-SIKA rørisolasjon: Suger til seg guffe og sveller. Helt rått å sykle med tanke på punkteringer da man kan sykle uten luft. Ulempen er at dekkene på kuttes av med kniv.
Dette stemmer med det jeg har hørt rundt om. Har førstehåndserfaring med Huck Norris og Air Liner. Huck funker ikke helt, men Air Liner har jeg veldig god erfaring med. har nok litt lyst til å bytte ut med CushCore XC for å få dempeeffekten uten all vekten. For felgene mine er ganske solide, men vil gjerne ha litt mykt imellom stein og felg ved gjennomslag. Det jeg har hørt om CushCore er også at hvis du har teknikken inne, tar det deg 5 min ekstra, og ikke 40 min ekstra å montere et dekk.

Det har også vært diskutert hvorvidt innlegg egentlig ikke er nødvendig, siden man også kan bruke DD/SG/BLKDMD for samme vekten, men med mer støtte i selve dekket. Leste om det på NSMB. Jeg er ikke enig i resonnementene, siden stivere dekk følger underlaget dårligere. Og hardere pumpede dekk er enklere å punktere på spisse steiner, siden det ikke former seg rundt steinen på samme måte (det skal mer til å punktere en slapp ballong enn en steinhad en).

-Kristian
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Procore, Huck Norris og nå Tire Defender! [Re: Arne_And] #2555122 20/05/2019 07:48
olechr Offline
More than words
More than words
Sitat: Arne_And
Bra rapport olechr, kan du ikke teste ARD også? ICON_WINK

Ha ha vi får se. Begynner å bli et lite lager med løsninger nå :-)

Ambassadør for Scott.
Re: Procore, Huck Norris og nå Tire Defender! [Re: baronKanon] #2555215 20/05/2019 12:28
lubb1 Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: baronKanon

Det har også vært diskutert hvorvidt innlegg egentlig ikke er nødvendig, siden man også kan bruke DD/SG/BLKDMD for samme vekten, men med mer støtte i selve dekket. Leste om det på NSMB. Jeg er ikke enig i resonnementene, siden stivere dekk følger underlaget dårligere. Og hardere pumpede dekk er enklere å punktere på spisse steiner, siden det ikke former seg rundt steinen på samme måte (det skal mer til å punktere en slapp ballong enn en steinhad en).

Men man kan kjøre mer solid casing med lavere trykk da. Jeg tror jeg skal tilbake på DH casinger nå fordi jeg likte den dempede følelsen i dekket så mye bedre enn exo. Men har riktignok ikke prøvd noen inserts enda så vet jo ikke ehlt hvordan det føles. Hadde aldri noen problemer med punging eller gjennomslag med DH casing i vinter, og sammenlignet med for eks cushcore blir det veldig mye billigere og enklere å montere.

-----------------------------
lubbduro
www.ibiscyclesnorge.no
Ibis <3
Re: Procore, Huck Norris og nå Tire Defender! [Re: Skjelven] #2555218 20/05/2019 12:35
S
Stupfull Offline
Ringrev
Ringrev
S
Er ikke poenget med cush at man kan gå ned på casing fordi man får støtte fra inserten samt tar slag som går igjenom?

Re: Procore, Huck Norris og nå Tire Defender! [Re: Stupfull] #2555249 20/05/2019 14:40
lubb1 Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: Stupfull
Er ikke poenget med cush at man kan gå ned på casing fordi man får støtte fra inserten samt tar slag som går igjenom?

Jojo, man går ned på casing, men tilbake opp på noenlunde samme vekt.

Hvis ikke Terrengsykkel har planer om det allerede hadde det vært veldig interessant om de kunne testet tyngre casing vs lettere casing med innlegg.
Ser ut til at i alle fall nsmb planlegger å gjøre det ila året.

Redigert av lubb1; 20/05/2019 14:41.

lubbduro
www.ibiscyclesnorge.no
Ibis <3
Re: Procore, Huck Norris og nå Tire Defender! [Re: Skjelven] #2555259 20/05/2019 16:09
aug11x Offline
Besatt
Besatt
Greia med innlegg (for meg) er i hovedsak at jeg kan kjøre lavere trykk (ergo bedre grep) uten at dekket vrenger eller føles dårlig ut. Beskyttelse av felgen ved gjennomslag er en hyggelig bonus.

Re: Procore, Huck Norris og nå Tire Defender! [Re: Stupfull] #2555286 20/05/2019 18:18
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Poenget med CushCore er demping av dekket, som vanligvis fungerer som en sprettball. I og med at dekket fungerer som en fjær, vil den kunne ha bånna og begynt returbevegelsen før gaffelen er ferdig med å bevege seg innover. Derfor vil returspretten fra dekket jobbe i tillegg mot gaffelen, slik at det blir større kompresjon. Med cushcore blir sideveggene holdt igjen, slik at returspretten ikke blir like markant. Dette gjør dermed at du får bedre utnyttelse av vandringen. De har gjort tester som viser at du bruker 17-18% mindre vandring med CushCore enn uten. At det beskytter felgen er kun en bonus, og var ikke hensikten med produktet fra dag én. Mer her. Anbefaler også denne podcasten for mer historie. Jeg er veldig gira på CushCore.

Da Schwalbe gikk over til TripleStar-gummien (VertStar, TrailStar og PaceStar), så var det kjørt en del blindtester, der de fleste foretrakk den gummien med best demping, kontra de med mest sprett. Dette ga også mer grep enn ellers.

-Kristian
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Procore, Huck Norris og nå Tire Defender! [Re: baronKanon] #2555379 21/05/2019 08:13
lubb1 Offline
Entusiast
Entusiast
Jeg er veldig gira på CushCore.

Er egentlig det jeg og. Prøver å snakke meg bort fra det, men kan bli vanskelig å unngå på sikt. ICON_LAUGH

lubbduro
www.ibiscyclesnorge.no
Ibis <3
Re: Procore, Huck Norris og nå Tire Defender! [Re: lubb1] #2555432 21/05/2019 10:45
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!
Høkk, da! Høkk!
Sitat: lubb1
Jeg er veldig gira på CushCore.

Er egentlig det jeg og. Prøver å snakke meg bort fra det, men kan bli vanskelig å unngå på sikt. ICON_LAUGH

Er jo bare å handle om dere er så gira ICON_LAUGH

Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter.
#NBNL -

Re: Procore, Huck Norris og nå Tire Defender! [Re: Skjelven] #2555478 21/05/2019 12:39
simenf Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
1850 kr for cushcore gjør det til et kostbart eksperiment i mine øyne. Og en halvkilo ekstra - ytterst på hjula - er litt vanskelig å svelge.

Skal likevel ikke se bort fra at jeg endrer opp på det. Kanskje ARD el Airliner først.

Re: Procore, Huck Norris og nå Tire Defender! [Re: simenf] #2555486 21/05/2019 12:57
RazeFaze Offline
More than words
More than words
1850 kr for cushcore gjør det til et kostbart eksperiment i mine øyne. Og en halvkilo ekstra - ytterst på hjula - er litt vanskelig å svelge.

Skal likevel ikke se bort fra at jeg endrer opp på det. Kanskje ARD el Airliner først.

I mine øyne er type Cushcore noe som er verd det om man skal vinne noe(dh eller enduro), eller bare kjører på tid... eller virkelig ikke tar imot kompromisser når det går nedover.

For "normal" stibruk føles det litt over the top.

Jeg tar komromisset med litt mer luft/litt mindre grep, huck norris for der jeg gjør en liten feil, slik at det beskytter felgen bak litt.
Jeg kan ikke kjører 800-900g dekk på 29ern for da river jeg opp sideveggene, så det letteste jeg kan kjører er uansett 980'ish DHR2 2.4.

Og 1850, det blir det ikke...

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Procore, Huck Norris og nå Tire Defender! [Re: RazeFaze] #2555558 21/05/2019 19:02
olechr Offline
More than words
More than words
Sitat: RazeFaze

I mine øyne er type Cushcore noe som er verd det om man skal vinne noe(dh eller enduro), eller bare kjører på tid... eller virkelig ikke tar imot kompromisser når det går nedover.

For "normal" stibruk føles det litt over the top.

Jeg tar komromisset med litt mer luft/litt mindre grep, huck norris for der jeg gjør en liten feil, slik at det beskytter felgen bak litt.
Jeg kan ikke kjører 800-900g dekk på 29ern for da river jeg opp sideveggene, så det letteste jeg kan kjører er uansett 980'ish DHR2 2.4.

Og 1850, det blir det ikke...

Du har mange løsninger som ikke koster 1850, men som er vesentlig bedre enn Huck Norris. :-)

Ambassadør for Scott.
Re: Procore, Huck Norris og nå Tire Defender! [Re: Skjelven] #2555567 21/05/2019 19:32
vids Offline
Ivrig
Ivrig
Jeg kjører med exo og snakeskin casing med pølse inni. Og er jo fornøyd med at det ruller bra samtidig som det demper bra.

Men, det å kjøre med lettere casing betyr at jeg fortsatt får mange stikkpunkteringer og enkelte ødelagte casings. Har ødelagt to magic mary på første turen med store flenger, en gang som bakdekk med pølse i og en gang som fordekk med kun huck norris dh insert i.
Har også stukket hull i DHF exo-dekket mange ganger. Men de har i alle fall latt seg fikse med en gummi-orm.

Uansett, poenget var at det er ikke bare bare å sette på lette dekk selv om man har en pølse inni, man kan fortsatt punktere når man kjører hårete stier fort.

Vurderer DHF exo+ som neste bakdekk, det har nok litt mer stikk-beskyttelse? Dog, håper det ikke betyr at det ruller dårligere slik som DD gjør?

..Megatower v2..
::Vidar::
Re: Procore, Huck Norris og nå Tire Defender! [Re: Skjelven] #2555568 21/05/2019 19:39
simenf Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Airliner er jo også over 1400kr for paret? Husker da jeg synes Huck Norris var dyrt....

Re: Procore, Huck Norris og nå Tire Defender! [Re: Skjelven] #2555647 22/05/2019 07:44
simenf Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
ARD er 550 kr/300g for paret og får bra tester, men noe mindre beskyttelse enn Air-liner: https://singletrackworld.com/2019/03/review-nukeproof-ard-tubeless-inserts/

Re: Procore, Huck Norris og nå Tire Defender! [Re: Skjelven] #2556114 24/05/2019 06:43
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Fun fact om AirLiner.

Syntes det slo og hoppet og var ganske wobbly i stativet i går, så jeg demonterte dekket. AirLineren hadde svellet opp og fått større diameter. Den er fortsatt fast og fin. Jeg måtte kappe 8-10 cm av AirLiner for å få tilbake riktig diameter. Fikk montert igjen, så nå er det bra. Guffe er MucOff.

Blir nok CushCore (XC) neste gang.

-Kristian
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Procore, Huck Norris og nå Tire Defender! [Re: Skjelven] #2556196 24/05/2019 11:11
simenf Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Det virker som mange linere trekker til seg guffe, blir lengre eller utvider seg av en eller annen grunn. Så lenge man kan justere litt på dem er det vel ikke noe problem.

Ser også at det finnes en løsning kalt Rimpact: https://www.rimpactmtb.com/

Testene på nett viser at den funker, men at den blir "brukt opp" av gjennomslag på samme måte som Huck Norris. Ikke så lovende, med andre ord.

Re: Procore, Huck Norris og nå Tire Defender! [Re: Skjelven] #2556201 24/05/2019 11:29
S
Stupfull Offline
Ringrev
Ringrev
S
Kunne tenkt meg å testa vanlig cush bak og XC i front. Synd de ikke selges stykkvis

Re: Procore, Huck Norris og nå Tire Defender! [Re: Skjelven] #2556202 24/05/2019 11:34
Anders A-R Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Var innstilt på å teste Airliner helt til jeg så at det var stykkpris i nettbutikken, og da var spranget til Cushcore lavt. Shit au, får håpe det funker - og varer.

| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
Re: Procore, Huck Norris og nå Tire Defender! [Re: Skjelven] #2556209 24/05/2019 12:03
S
Stupfull Offline
Ringrev
Ringrev
S
Prøver du vanlig eller XC?

Re: Procore, Huck Norris og nå Tire Defender! [Re: Stupfull] #2556214 24/05/2019 12:24
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!
Høkk, da! Høkk!
Kunne tenkt meg å testa vanlig cush bak og XC i front. Synd de ikke selges stykkvis

Sikker på det?
Jeg vet de(Sykleriet) har stykkvis i butikken i Hokksund. Men om det gjelder begge modeller vet jeg ikke.

Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter.
#NBNL -

Side 4 av 6 1 2 3 4 5 6

Moderator  support