Hvorfor ble klimatråden stengt a?
|
Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a?
[Re: ]
10/05/2019 10:41
|
Torshov-Simen
Besatt
|
Besatt
hvorfor skal din definisjon av hva som er akseptabelt på forumet tillegges mer vekt enn redaksjonens? Jeg kan ikke se jeg har sagt det. Hva er det du mener det står igjen å diskutere da? Du har spurt hvorfor klimatråden ble stengt og redaksjonen har redegjort for det ved å henvise til forumreglerne. Da er det case closed da?
Everything you hear is an opinion, not a fact. Everything you see is a perspective, not the truth.
|
|
|
10/05/2019 11:02
|
Torshov-Simen
Besatt
|
Besatt
Hva er det du mener det står igjen å diskutere da? Tråden ble stengt uten begrunnelse. Hvorfor synes du det er rart noen spør? Men nå har begrunnelsen kommet, så da er det case closed da?
Everything you hear is an opinion, not a fact. Everything you see is a perspective, not the truth.
|
|
|
10/05/2019 11:09
|
Torshov-Simen
Besatt
|
Besatt
Men nå har begrunnelsen kommet, så da er det case closed da? Tråden er ikke åpnet igjen, hvis det er det du mener? Denne trådens spørsmål har blitt besvart, så da er den ferdig?
|
|
|
10/05/2019 11:25
|
Torshov-Simen
Besatt
|
Besatt
Denne trådens spørsmål har blitt besvart, så da er den ferdig? Det er ikke helt sånn det fungerer. Et svar på et spørsmål kan produsere en drøss med nye spørsmål. Det er litt avhengig av hvor presist spørsmålet er formulert. I dette tilfellet var det så konkret at saken ville være avsluttet når redaksjonens svar kom, med mindre man skulle ha gode argumenter for hvorfor de ikke skulle kunne lage de kjørereglene de ønsker for sitt eget forum.
|
|
|
10/05/2019 11:38
|
Torshov-Simen
Besatt
|
Besatt
I dette tilfellet var det så konkret at saken ville være avsluttet når redaksjonens svar kom, med mindre man skulle ha gode argumenter for hvorfor de ikke skulle kunne lage de kjørereglene de ønsker for sitt eget forum. Selvfølgelig kan man stille å spørsmålstegn ved den håpløse objektiviteten som ligger i forumreglene, lemfeldig moderering og manglende toleranse for meningsmangfold og ordvekslingsmetoder. Og da er vi i så fall tilbake til at du må forklare hvorfor andres vurdering av hva som er akseptabelt for dette forumet skulle veie tyngre enn redaksjonens.
|
|
|
10/05/2019 12:00
|
Torshov-Simen
Besatt
|
Besatt
Og da er vi i så fall tilbake til at du må forklare hvorfor andres vurdering av hva som er akseptabelt for dette forumet skulle veie tyngre enn redaksjonens. Samme som når du bryter fartsgrensa ned Maridalsveien. Om du slutter helt å sykle over fartsgrensa + går ned på politistasjonen og betaler en bot på 5500,- for da du syklet i 56 i 40-grensa der, så skal jeg bare poste poteskrelleranmeldelser og mys-historier. Eller så kan vi begge være enige i at det er ikke alle regler og lover vi finner det hensiktsmessig å følge. Det er ikke en god analogi, for jeg har ikke satt spørsmålstegn ved hvorvidt de reglene skal være gyldige eller ikke.
Redigert av Torshov-Simen; 10/05/2019 12:04.
|
|
|
10/05/2019 12:10
|
Torshov-Simen
Besatt
|
Besatt
Det er ikke en god analogi, for jeg har ikke argumtert for at de reglene ikke skal være gyldige. Jo, er en knallgod analogi. Du argumenterer at regler som er laget for å hindre skader og død ikke gjelder deg i effekt ved handlingene dine Nei, jeg har ikke argumentert for at de ikke skal være gyldige, eller at politiet ikke har myndighet til å håndheve dem, jeg har bare unnlatt å følge dem. Du har derimot stilt spørsmål ved hvorvidt redaksjonen skal kunne styre forumet etter sine normer.
Redigert av Torshov-Simen; 10/05/2019 12:11.
|
|
|
[Re: Torshov-Simen]
10/05/2019 12:14
|
-Jan
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Nå var det altså en samlet redaksjon som mente at klimadiskusjonen gikk så langt utenfor normal temperatur og normal dagligtale at den burde stoppes. Øyvind skreiv "bred enighet". Det tolker eg som eit stort fleirtal, men likevel ikkje alle. Ellers så er jo ein av dei som var mest aktiv på slutten av tråden administrator i forumet ...
|
|
|
10/05/2019 12:23
|
Torshov-Simen
Besatt
|
Besatt
Nei, jeg har ikke argumentert for at de ikke skal være gyldige, eller at politiet ikke har myndighet til å håndheve dem, jeg har bare latt unnlatt å følge dem. Du har derimot stilt spørsmål ved hvorvidt redaksjonen skal kunne styre forumet etter sine normer. Jeg har jeg argumentert for at normene ikke er objektive. Det er veldig uklart hva man kan si og ikke, hvordan man kan diskutere og ikke. Og så har argumentert for at de som ber moderator gripe inn basert på sine subjektive forståelse av forumreglene er noen crybabies. Betalt bota ennå eller? Objektivt sett bør du det før du blander deg inn i andres subjektive tolkning av forumreglene. Nei, for ingen av dem som er ansvarlig for å håndheve regelverket har påpekt at det er vært et brudd på dem slik tilfellet var i den tråden som diskuteres. På hvilken måte er dette relevant for sakens tema? Det er for ordens skyld hvorvidt det er legitimt for redaksjonen å moderere sitt eget forum etter de gjeldende reglene.
Redigert av Torshov-Simen; 10/05/2019 12:34.
|
|
|
[Re: -Jan]
10/05/2019 12:25
|
Torshov-Simen
Besatt
|
Besatt
Nå var det altså en samlet redaksjon som mente at klimadiskusjonen gikk så langt utenfor normal temperatur og normal dagligtale at den burde stoppes. Øyvind skreiv "bred enighet". Det tolker eg som eit stort fleirtal, men likevel ikkje alle Ok, hvilken betydning har det for sakens tema?
|
|
|
10/05/2019 12:41
|
edorF
Entusiast
|
Entusiast
Er det bare meg som får denne assosiasjonen av denne tråden https://www.youtube.com/watch?v=ohDB5gbtaEQ
Redigert av edorF; 10/05/2019 12:42.
|
|
|
10/05/2019 12:45
|
Torshov-Simen
Besatt
|
Besatt
På hvilken måte er dette relevant for sakens tema?
Systemidentifikasjon. Jeg prøver å skjønne hvordan du tenker og forstå hvordan en viss kategori mennesker tenker. Det begynner å tegne seg et bilde hvertfall. Den for ordens skyld hvorvidt det er legitimt for redaksjonen å moderere sitt eget forum etter de gjeldende reglene. Det er ikke legitimt, etisk sett, og ha ulne og subjektive kriterier som man håndhever lemfeldig Det er i utgangspunktet et helt greit standpunkt, men med to haker 1. Man har (minus en juridisk teknikalitet som ikke har betydning for innholdet) "underskrevet" på at man lover å holde seg til de gjeldende reglene. 2. Hvordan skal et slikt regelverk kunne bli objektivt?
Redigert av Torshov-Simen; 10/05/2019 12:54.
|
|
|
[Re: edorF]
10/05/2019 12:46
|
Torshov-Simen
Besatt
|
Besatt
|
|
|
10/05/2019 13:26
|
hrukin
Besatt
|
Besatt
Hvorfor tar ikke dere to og ringer hverandre, mye lettere å få oppklart standpunkt en skriftlig gjennom forum.
Squadra Amarone Ciclismo e Vini
|
|
|
[Re: hrukin]
10/05/2019 13:34
|
Hoaas
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Hvorfor tar ikke dere to og ringer hverandre, mye lettere å få oppklart standpunkt en skriftlig gjennom forum. Fysjameg, de kunne jo risikere å gå tom for argumenter, eller i verste fall bli enige. Slikt vil vi ikke ha noe av 
You are what you eat...mmm nuts
|
|
|
[Re: hrukin]
10/05/2019 13:49
|
Torshov-Simen
Besatt
|
Besatt
Hvorfor tar ikke dere to og ringer hverandre, mye lettere å få oppklart standpunkt en skriftlig gjennom forum. Vi hadde neppe blitt enige om noe uavhengig av medium 
|
|
|
[Re: Hoaas]
10/05/2019 14:55
|
Juffe
Besatt
|
Besatt
Hvorfor tar ikke dere to og ringer hverandre, mye lettere å få oppklart standpunkt en skriftlig gjennom forum. Fysjameg, de kunne jo risikere å gå tom for argumenter, eller i verste fall bli enige. Slikt vil vi ikke ha noe av Men tenk så gøy å føre en samtale der det siteres flere ledd bakover i samtalen for hver replikk da. Det hadde vært et underholdende talkshow det  Kanskje vi også har kandidater til et eget quiz-lag under utflukt?
'...once more, and more intensity!'
|
|
|
10/05/2019 15:30
|
Torshov-Simen
Besatt
|
Besatt
Vi hadde neppe blitt enige om noe uavhengig av medium Det skal du ha. Du jobber hardt for å prøve styre inn diskusjonene til du klarer å finne noe vi er uenige om ja. Tja, du får prøve å finne ut hva som var den siste diskusjonen hvor det var jeg som valgte tema
|
|
|
10/05/2019 15:40
|
Torshov-Simen
Besatt
|
Besatt
1. Man har (minus en juridisk teknikalitet som ikke har betydning for innholdet) "underskrevet" på at man lover å holde seg til de gjeldende reglene.
Jeg tolker som jeg har holdt meg godt innenfor reglene. Og det var 99.ett ellerannet av postene i klimatråden også. Men om språkbruken i klimatråden hadde vært innenfor hva redaksjonen mener regelverket tillater hadde den tråden fortsatt vært åpen, og akkurat hvem som sa hva har jo ikke mye å si for utfallet totalt sett. 2. Hvordan skal et slikt regelverk kunne bli objektivt?
Det kan vel men si om alle lover og regler.
Men nå var det du som klaget på at normene det ble reagert ut fra i denne saken ikke var objektive, så da må jeg nesten gå ut fra at du mener det finnes en bedre måte å gjøre det på.
Redigert av Torshov-Simen; 10/05/2019 15:42.
|
|
|
[Re: Juffe]
10/05/2019 15:48
|
Torshov-Simen
Besatt
|
Besatt
Hvorfor tar ikke dere to og ringer hverandre, mye lettere å få oppklart standpunkt en skriftlig gjennom forum. Fysjameg, de kunne jo risikere å gå tom for argumenter, eller i verste fall bli enige. Slikt vil vi ikke ha noe av Kanskje vi også har kandidater til et eget quiz-lag under utflukt? Er'u sjuk eller? Tror du noen av oss har tid til å sykle!!??! 
|
|
|
[Re: Torshov-Simen]
10/05/2019 18:39
|
Juffe
Besatt
|
Besatt
Hvorfor tar ikke dere to og ringer hverandre, mye lettere å få oppklart standpunkt en skriftlig gjennom forum. Fysjameg, de kunne jo risikere å gå tom for argumenter, eller i verste fall bli enige. Slikt vil vi ikke ha noe av Kanskje vi også har kandidater til et eget quiz-lag under utflukt? Er'u sjuk eller? Tror du noen av oss har tid til å sykle!!??! Hvem sa noe om å sykle? ... 
'...once more, and more intensity!'
|
|
|
11/05/2019 10:47
|
bike4man
Entusiast
|
Entusiast
Og hvem i all verden er alle de brukerne som varslet i den tråden? De har seg nok slik at storaktører på forumet har flere nick. Hvis da flere av disse nick klager inn en opponent kan det forlede administatorer til å ta partiske grep. Det kan legges merke til at når en stordebatant for motbør, eller tråkker over streken med uhelidge utsagn, dukker støtteinnlegg raskt opp. Flere fra en med underlig gebrokkent nynorsk... En storaktør her på forumet har en klar agenda med å forsøke å fornedre, latteliggjøre eller sjikanere andre bidragsytere. Dette fenomenet har pågått i flere år, og tidvis i intenst omfang. Ser dessverre grunn til å frykte at dette kan bety at sentale skikkelser, muligens utifra personlig bekjentskap, kan velge å se gjennom fingrene med overtramp fra noen av "sine"? Hvis ikke ville dette uvesenet ha blitt brakt til taushet for lenge siden? Det ligger en tragisk konsekvens i å la en trakkassør av stort format uhemmet få besudle forumet, det gir et uheldig signal til andre medlemmer, og også til andre som ved googling kan lese posteringer her. Stordebattanten, eller trakkasøren, som jeg mener fenomenet med rette kan kalles, bryter derved ned det andre bygge opp her på terrengsyklel.no.
Redigert av bike4man; 11/05/2019 10:51.
|
|
|
[Re: Juffe]
11/05/2019 10:48
|
Torshov-Simen
Besatt
|
Besatt
Kanskje vi også har kandidater til et eget quiz-lag under utflukt?
Er'u sjuk eller? Tror du noen av oss har tid til å sykle!!??! Hvem sa noe om å sykle? ... Touché 
|
|
|
[Re: bike4man]
12/05/2019 07:29
|
Tange
Flittig Bie
|
Flittig Bie
Og hvem i all verden er alle de brukerne som varslet i den tråden? De har seg nok slik at storaktører på forumet har flere nick. <klipp> Stordebattanten, eller trakkasøren, som jeg mener fenomenet med rette kan kalles, bryter derved ned det andre bygge opp her på terrengsyklel.no. Skriver mannen som i en PM for mange år siden oppfordret meg til å ta til motmæle mot GeirK. Kjekt når man kjemper med åpent visir.
|
|
|
[Re: Tange]
12/05/2019 09:15
|
Torshov-Simen
Besatt
|
Besatt
Og hvem i all verden er alle de brukerne som varslet i den tråden? De har seg nok slik at storaktører på forumet har flere nick. <klipp> Stordebattanten, eller trakkasøren, som jeg mener fenomenet med rette kan kalles, bryter derved ned det andre bygge opp her på terrengsyklel.no. Skriver mannen som i en PM for mange år siden oppfordret meg til å ta til motmæle mot GeirK. Kjekt når man kjemper med åpent visir. Om det stemmer at det er GeirK det siktes til fremstår dette sitatet i et litt merkelig lys
Stordebattanten, eller trakkasøren, som jeg mener fenomenet med rette kan kalles, bryter derved ned det andre bygge opp her på terrengsyklel.no.
Korriger meg om jeg tar feil, men er ikke GeirK en av relativt få førstegenerasjonsbrukere som fortsatt er aktive på forumet?
Redigert av Torshov-Simen; 12/05/2019 11:41.
|
|
|
12/05/2019 11:36
|
Tange
Flittig Bie
|
Flittig Bie
Jeg vet ikke om han iinsinuerer GeirK men jeg mener at han ikke kjemper med åpent visir når han hinter mot flerkontobrukere (hvor mange finnes det egentlig som er veldig aktive på alle sine konti) som sender PM for å styre TS mens han selv sender PM med lukket visir.
|
|
|
12/05/2019 11:42
|
skubisan
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Og hvem i all verden er alle de brukerne som varslet i den tråden? De har seg nok slik at storaktører på forumet har flere nick. Hvis da flere av disse nick klager inn en opponent kan det forlede administatorer til å ta partiske grep. Det kan legges merke til at når en stordebatant for motbør, eller tråkker over streken med uhelidge utsagn, dukker støtteinnlegg raskt opp. Flere fra en med underlig gebrokkent nynorsk... En storaktør her på forumet har en klar agenda med å forsøke å fornedre, latteliggjøre eller sjikanere andre bidragsytere. Dette fenomenet har pågått i flere år, og tidvis i intenst omfang. Ser dessverre grunn til å frykte at dette kan bety at sentale skikkelser, muligens utifra personlig bekjentskap, kan velge å se gjennom fingrene med overtramp fra noen av "sine"? Hvis ikke ville dette uvesenet ha blitt brakt til taushet for lenge siden? Det ligger en tragisk konsekvens i å la en trakkassør av stort format uhemmet få besudle forumet, det gir et uheldig signal til andre medlemmer, og også til andre som ved googling kan lese posteringer her. Stordebattanten, eller trakkasøren, som jeg mener fenomenet med rette kan kalles, bryter derved ned det andre bygge opp her på terrengsyklel.no. Amen, tommel opp. Haha, det her blir for drøyt altså. Syklubb.
Redigert av skubisan; 12/05/2019 12:26.
|
|
|
12/05/2019 11:45
|
Torshov-Simen
Besatt
|
Besatt
Jeg vet ikke om han iinsinuerer GeirK men jeg mener at han ikke kjemper med åpent visir når han hinter mot flerkontobrukere (hvor mange finnes det egentlig som er veldig aktive på alle sine konti) som sender PM for å styre TS mens han selv sender PM med lukket visir. Ah, da er jeg med, takk for oppklaringen  Er forøvrig virkelig flerkontobrukere utbredt på forumet?
|
|
|
12/05/2019 12:36
|
Tange
Flittig Bie
|
Flittig Bie
Vi vet jo at noen er flerbrukere men jeg tviler på at det er utbredt med tanke på trolling ellerå styre arenaen. De fleste flerbrukere trur jeg, har en salgs/kjøp-account i tillegg til den vanlige.
|
|
|
12/05/2019 20:53
|
Torshov-Simen
Besatt
|
Besatt
Vi vet jo at noen er flerbrukere men jeg tviler på at det er utbredt med tanke på trolling ellerå styre arenaen. De fleste flerbrukere trur jeg, har en salgs/kjøp-account i tillegg til den vanlige. Ja, det gir vel til en viss grad mening
|
|
|
|
|