Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 3 av 8 1 2 3 4 5 6 7 8

Hvorfor ble klimatråden stengt a?

Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: ] #2553405 10/05/2019 10:41
T
Torshov-Simen Offline
Besatt
Besatt
T
Sitat: anonymous13
Sitat: Torshov-Simen
hvorfor skal din definisjon av hva som er akseptabelt på forumet tillegges mer vekt enn redaksjonens?

Jeg kan ikke se jeg har sagt det.

Hva er det du mener det står igjen å diskutere da?
Du har spurt hvorfor klimatråden ble stengt og redaksjonen har redegjort for det ved å henvise til forumreglerne.
Da er det case closed da?

Everything you hear is an opinion, not a fact. Everything you see is a perspective, not the truth.
Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: ] #2553414 10/05/2019 11:02
T
Torshov-Simen Offline
Besatt
Besatt
T
Hva er det du mener det står igjen å diskutere da?

Tråden ble stengt uten begrunnelse. Hvorfor synes du det er rart noen spør?

Men nå har begrunnelsen kommet, så da er det case closed da?

Everything you hear is an opinion, not a fact. Everything you see is a perspective, not the truth.
Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: ] #2553417 10/05/2019 11:09
T
Torshov-Simen Offline
Besatt
Besatt
T
Men nå har begrunnelsen kommet, så da er det case closed da?

Tråden er ikke åpnet igjen, hvis det er det du mener?

Denne trådens spørsmål har blitt besvart, så da er den ferdig?

Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: ] #2553420 10/05/2019 11:25
T
Torshov-Simen Offline
Besatt
Besatt
T
Denne trådens spørsmål har blitt besvart, så da er den ferdig?

Det er ikke helt sånn det fungerer. Et svar på et spørsmål kan produsere en drøss med nye spørsmål.

Det er litt avhengig av hvor presist spørsmålet er formulert. I dette tilfellet var det så konkret at saken ville være avsluttet når redaksjonens svar kom, med mindre man skulle ha gode argumenter for hvorfor de ikke skulle kunne lage de kjørereglene de ønsker for sitt eget forum.

Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: ] #2553424 10/05/2019 11:38
T
Torshov-Simen Offline
Besatt
Besatt
T
I dette tilfellet var det så konkret at saken ville være avsluttet når redaksjonens svar kom, med mindre man skulle ha gode argumenter for hvorfor de ikke skulle kunne lage de kjørereglene de ønsker for sitt eget forum.

Selvfølgelig kan man stille å spørsmålstegn ved den håpløse objektiviteten som ligger i forumreglene, lemfeldig moderering og manglende toleranse for meningsmangfold og ordvekslingsmetoder.

Og da er vi i så fall tilbake til at du må forklare hvorfor andres vurdering av hva som er akseptabelt for dette forumet skulle veie tyngre enn redaksjonens.

Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: ] #2553429 10/05/2019 12:00
T
Torshov-Simen Offline
Besatt
Besatt
T
Og da er vi i så fall tilbake til at du må forklare hvorfor andres vurdering av hva som er akseptabelt for dette forumet skulle veie tyngre enn redaksjonens.

Samme som når du bryter fartsgrensa ned Maridalsveien. Om du slutter helt å sykle over fartsgrensa + går ned på politistasjonen og betaler en bot på 5500,- for da du syklet i 56 i 40-grensa der, så skal jeg bare poste poteskrelleranmeldelser og mys-historier.

Eller så kan vi begge være enige i at det er ikke alle regler og lover vi finner det hensiktsmessig å følge.

Det er ikke en god analogi, for jeg har ikke satt spørsmålstegn ved hvorvidt de reglene skal være gyldige eller ikke.

Redigert av Torshov-Simen; 10/05/2019 12:04.

Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: ] #2553432 10/05/2019 12:10
T
Torshov-Simen Offline
Besatt
Besatt
T
Det er ikke en god analogi, for jeg har ikke argumtert for at de reglene ikke skal være gyldige.

Jo, er en knallgod analogi. Du argumenterer at regler som er laget for å hindre skader og død ikke gjelder deg i effekt ved handlingene dine

Nei, jeg har ikke argumentert for at de ikke skal være gyldige, eller at politiet ikke har myndighet til å håndheve dem, jeg har bare unnlatt å følge dem. Du har derimot stilt spørsmål ved hvorvidt redaksjonen skal kunne styre forumet etter sine normer.

Redigert av Torshov-Simen; 10/05/2019 12:11.

Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: Torshov-Simen] #2553433 10/05/2019 12:14
-Jan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Nå var det altså en samlet redaksjon som mente at klimadiskusjonen gikk så langt utenfor normal temperatur og normal dagligtale at den burde stoppes.

Øyvind skreiv "bred enighet". Det tolker eg som eit stort fleirtal, men likevel ikkje alle. Ellers så er jo ein av dei som var mest aktiv på slutten av tråden administrator i forumet ...

Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: ] #2553435 10/05/2019 12:23
T
Torshov-Simen Offline
Besatt
Besatt
T
Nei, jeg har ikke argumentert for at de ikke skal være gyldige, eller at politiet ikke har myndighet til å håndheve dem, jeg har bare latt unnlatt å følge dem. Du har derimot stilt spørsmål ved hvorvidt redaksjonen skal kunne styre forumet etter sine normer.

Jeg har jeg argumentert for at normene ikke er objektive. Det er veldig uklart hva man kan si og ikke, hvordan man kan diskutere og ikke.

Og så har argumentert for at de som ber moderator gripe inn basert på sine subjektive forståelse av forumreglene er noen crybabies.

Betalt bota ennå eller? Objektivt sett bør du det før du blander deg inn i andres subjektive tolkning av forumreglene.

Nei, for ingen av dem som er ansvarlig for å håndheve regelverket har påpekt at det er vært et brudd på dem slik tilfellet var i den tråden som diskuteres.

På hvilken måte er dette relevant for sakens tema? Det er for ordens skyld hvorvidt det er legitimt for redaksjonen å moderere sitt eget forum etter de gjeldende reglene.

Redigert av Torshov-Simen; 10/05/2019 12:34.

Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: -Jan] #2553436 10/05/2019 12:25
T
Torshov-Simen Offline
Besatt
Besatt
T
Sitat: -Jan
Nå var det altså en samlet redaksjon som mente at klimadiskusjonen gikk så langt utenfor normal temperatur og normal dagligtale at den burde stoppes.

Øyvind skreiv "bred enighet". Det tolker eg som eit stort fleirtal, men likevel ikkje alle

Ok, hvilken betydning har det for sakens tema?

Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: ] #2553441 10/05/2019 12:41
E
edorF Offline
Entusiast
Entusiast
E
Er det bare meg som får denne assosiasjonen av denne tråden

https://www.youtube.com/watch?v=ohDB5gbtaEQ

Redigert av edorF; 10/05/2019 12:42.
Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: ] #2553442 10/05/2019 12:45
T
Torshov-Simen Offline
Besatt
Besatt
T

På hvilken måte er dette relevant for sakens tema?

Systemidentifikasjon. Jeg prøver å skjønne hvordan du tenker og forstå hvordan en viss kategori mennesker tenker. Det begynner å tegne seg et bilde hvertfall.

Den for ordens skyld hvorvidt det er legitimt for redaksjonen å moderere sitt eget forum etter de gjeldende reglene.

Det er ikke legitimt, etisk sett, og ha ulne og subjektive kriterier som man håndhever lemfeldig

Det er i utgangspunktet et helt greit standpunkt, men med to haker
1. Man har (minus en juridisk teknikalitet som ikke har betydning for innholdet) "underskrevet" på at man lover å holde seg til de gjeldende reglene.
2. Hvordan skal et slikt regelverk kunne bli objektivt?

Redigert av Torshov-Simen; 10/05/2019 12:54.

Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: edorF] #2553445 10/05/2019 12:46
T
Torshov-Simen Offline
Besatt
Besatt
T
Sitat: edorF
Er det bare meg som får denne assosiasjonen av denne tråden

https://www.youtube.com/watch?v=ohDB5gbtaEQ

Nei, vi er minst to

Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: ] #2553452 10/05/2019 13:26
H
hrukin Online
Besatt
Besatt
H
Hvorfor tar ikke dere to og ringer hverandre, mye lettere å få oppklart standpunkt en skriftlig gjennom forum.

Squadra Amarone Ciclismo e Vini

Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: hrukin] #2553453 10/05/2019 13:34
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: hrukin
Hvorfor tar ikke dere to og ringer hverandre, mye lettere å få oppklart standpunkt en skriftlig gjennom forum.

Fysjameg, de kunne jo risikere å gå tom for argumenter, eller i verste fall bli enige. Slikt vil vi ikke ha noe av ICON_LAUGH

You are what you eat...mmm nuts
Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: hrukin] #2553455 10/05/2019 13:49
T
Torshov-Simen Offline
Besatt
Besatt
T

Vi hadde neppe blitt enige om noe uavhengig av medium ICON_SMILE

Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: Hoaas] #2553464 10/05/2019 14:55
Juffe Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Hoaas

Fysjameg, de kunne jo risikere å gå tom for argumenter, eller i verste fall bli enige. Slikt vil vi ikke ha noe av ICON_LAUGH

Men tenk så gøy å føre en samtale der det siteres flere ledd bakover i samtalen for hver replikk da. Det hadde vært et underholdende talkshow det ICON_SMILE

Kanskje vi også har kandidater til et eget quiz-lag under utflukt?

'...once more, and more intensity!'
Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: ] #2553469 10/05/2019 15:30
T
Torshov-Simen Offline
Besatt
Besatt
T
Vi hadde neppe blitt enige om noe uavhengig av medium ICON_SMILE

Det skal du ha. Du jobber hardt for å prøve styre inn diskusjonene til du klarer å finne noe vi er uenige om ja.

Tja, du får prøve å finne ut hva som var den siste diskusjonen hvor det var jeg som valgte tema

Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: ] #2553471 10/05/2019 15:40
T
Torshov-Simen Offline
Besatt
Besatt
T

1. Man har (minus en juridisk teknikalitet som ikke har betydning for innholdet) "underskrevet" på at man lover å holde seg til de gjeldende reglene.

Jeg tolker som jeg har holdt meg godt innenfor reglene. Og det var 99.ett ellerannet av postene i klimatråden også.

Men om språkbruken i klimatråden hadde vært innenfor hva redaksjonen mener regelverket tillater hadde den tråden fortsatt vært åpen, og akkurat hvem som sa hva har jo ikke mye å si for utfallet totalt sett.

2. Hvordan skal et slikt regelverk kunne bli objektivt?

Det kan vel men si om alle lover og regler.

Men nå var det du som klaget på at normene det ble reagert ut fra i denne saken ikke var objektive, så da må jeg nesten gå ut fra at du mener det finnes en bedre måte å gjøre det på.

Redigert av Torshov-Simen; 10/05/2019 15:42.

Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: Juffe] #2553474 10/05/2019 15:48
T
Torshov-Simen Offline
Besatt
Besatt
T
Sitat: Juffe

Er'u sjuk eller? Tror du noen av oss har tid til å sykle!!??! ICON_WINK

Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: Torshov-Simen] #2553498 10/05/2019 18:39
Juffe Offline
Besatt
Besatt

Hvem sa noe om å sykle? ... ICON_LAUGH

'...once more, and more intensity!'
Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: ] #2553578 11/05/2019 10:47
B
bike4man Offline
Entusiast
Entusiast
B
Og hvem i all verden er alle de brukerne som varslet i den tråden?

De har seg nok slik at storaktører på forumet har flere nick. Hvis da flere av disse nick klager inn en opponent kan det forlede administatorer til å ta partiske grep.
Det kan legges merke til at når en stordebatant for motbør, eller tråkker over streken med uhelidge utsagn, dukker støtteinnlegg raskt opp. Flere fra en med underlig gebrokkent nynorsk...

En storaktør her på forumet har en klar agenda med å forsøke å fornedre, latteliggjøre eller sjikanere andre bidragsytere. Dette fenomenet har pågått i flere år, og tidvis i intenst omfang. Ser dessverre grunn til å frykte at dette kan bety at sentale skikkelser, muligens utifra personlig bekjentskap, kan velge å se gjennom fingrene med overtramp fra noen av "sine"?
Hvis ikke ville dette uvesenet ha blitt brakt til taushet for lenge siden?

Det ligger en tragisk konsekvens i å la en trakkassør av stort format uhemmet få besudle forumet, det gir et uheldig signal til andre medlemmer, og også til andre som ved googling kan lese posteringer her.

Stordebattanten, eller trakkasøren, som jeg mener fenomenet med rette kan kalles, bryter derved ned det andre bygge opp her på terrengsyklel.no.

Redigert av bike4man; 11/05/2019 10:51.
Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: Juffe] #2553579 11/05/2019 10:48
T
Torshov-Simen Offline
Besatt
Besatt
T

Hvem sa noe om å sykle? ... ICON_LAUGH

Touché yes

Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: bike4man] #2553802 12/05/2019 07:29
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Sitat: bike4man

De har seg nok slik at storaktører på forumet har flere nick.
<klipp>
Stordebattanten, eller trakkasøren, som jeg mener fenomenet med rette kan kalles, bryter derved ned det andre bygge opp her på terrengsyklel.no.

Skriver mannen som i en PM for mange år siden oppfordret meg til å ta til motmæle mot GeirK.

Kjekt når man kjemper med åpent visir.

Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: Tange] #2553813 12/05/2019 09:15
T
Torshov-Simen Offline
Besatt
Besatt
T
Sitat: Tange

De har seg nok slik at storaktører på forumet har flere nick.
<klipp>

Skriver mannen som i en PM for mange år siden oppfordret meg til å ta til motmæle mot GeirK.

Kjekt når man kjemper med åpent visir.

Om det stemmer at det er GeirK det siktes til fremstår dette sitatet i et litt merkelig lys

Korriger meg om jeg tar feil, men er ikke GeirK en av relativt få førstegenerasjonsbrukere som fortsatt er aktive på forumet?

Redigert av Torshov-Simen; 12/05/2019 11:41.

Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: ] #2553833 12/05/2019 11:36
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Jeg vet ikke om han iinsinuerer GeirK men jeg mener at han ikke kjemper med åpent visir når han hinter mot flerkontobrukere (hvor mange finnes det egentlig som er veldig aktive på alle sine konti) som sender PM for å styre TS mens han selv sender PM med lukket visir.

Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: ] #2553834 12/05/2019 11:42
skubisan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: anonymous

De har seg nok slik at storaktører på forumet har flere nick. Hvis da flere av disse nick klager inn en opponent kan det forlede administatorer til å ta partiske grep.
Det kan legges merke til at når en stordebatant for motbør, eller tråkker over streken med uhelidge utsagn, dukker støtteinnlegg raskt opp. Flere fra en med underlig gebrokkent nynorsk...

En storaktør her på forumet har en klar agenda med å forsøke å fornedre, latteliggjøre eller sjikanere andre bidragsytere. Dette fenomenet har pågått i flere år, og tidvis i intenst omfang. Ser dessverre grunn til å frykte at dette kan bety at sentale skikkelser, muligens utifra personlig bekjentskap, kan velge å se gjennom fingrene med overtramp fra noen av "sine"?
Hvis ikke ville dette uvesenet ha blitt brakt til taushet for lenge siden?

Det ligger en tragisk konsekvens i å la en trakkassør av stort format uhemmet få besudle forumet, det gir et uheldig signal til andre medlemmer, og også til andre som ved googling kan lese posteringer her.

Amen, tommel opp.

Haha, det her blir for drøyt altså. Syklubb.

Redigert av skubisan; 12/05/2019 12:26.
Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: Tange] #2553837 12/05/2019 11:45
T
Torshov-Simen Offline
Besatt
Besatt
T
Jeg vet ikke om han iinsinuerer GeirK men jeg mener at han ikke kjemper med åpent visir når han hinter mot flerkontobrukere (hvor mange finnes det egentlig som er veldig aktive på alle sine konti) som sender PM for å styre TS mens han selv sender PM med lukket visir.

Ah, da er jeg med, takk for oppklaringen yes

Er forøvrig virkelig flerkontobrukere utbredt på forumet?

Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: ] #2553840 12/05/2019 12:36
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Vi vet jo at noen er flerbrukere men jeg tviler på at det er utbredt med tanke på trolling ellerå styre arenaen. De fleste flerbrukere trur jeg, har en salgs/kjøp-account i tillegg til den vanlige.

Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: Tange] #2553940 12/05/2019 20:53
T
Torshov-Simen Offline
Besatt
Besatt
T
Vi vet jo at noen er flerbrukere men jeg tviler på at det er utbredt med tanke på trolling ellerå styre arenaen. De fleste flerbrukere trur jeg, har en salgs/kjøp-account i tillegg til den vanlige.

Ja, det gir vel til en viss grad mening

Side 3 av 8 1 2 3 4 5 6 7 8

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå