Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Roadrunner-bags

Re: Roadrunner-bags [Re: tmork] #2554016 13/05/2019 09:34
vviz Offline
Ivrig
Ivrig
Nå mener jeg på ingen måte at det ene er noe mer "innafor" enn det andre på en landeveisykkel, men dersom man på død og liv har behov for å montere en veske for å gi rask tilgang til diverse ting man trenger, hva nå enn det skal være (mat? Mobiltelefon?) hva er grunnen til at man velger en roadrunner-veska kontra en overrør-montert triathlon-boks? Sistnevnte gir jo samme mulighetene, uten å skape de aero-problemene som @sykkeloyvind nevner.

Personlig synes jeg slike triathlon-bokser på overrøret ser mindre dumt ut enn ett penal foran styret, og i mange tilfeller tror jeg vitterlig det er mer praktisk.

Jeg tenker da eksempelvis på en slik:
https://www.apidura.com/shop/expedition-top-tube-pack/

Jeg bruker en slik selv på gravøl-sykkel, og den er rimelig praktisk for mitt bruk. Den har kabelgjennomføring, så all "ekstrakabel" mellom lys og batteripakka til lys er kveilet opp og skjult inne i den. I tillegg har den batteri med USB-kabel, så jeg kan trekke ut strøm for å lade sykkelcomputer i fart, om behovet skulle oppstå. Ellers bruker jeg den til mobil/kamera, mat/snacks osv.

Og da var lista over ting jeg har behov for å rask tilgang på under sykling uttømt.

Selger: SRAM Centerline XR (AXS) 160mm 6-bolt bremseskiver (ubrukt)
Selger: Kickr'18 boss (ubrukt)
Re: Roadrunner-bags [Re: sykkeloyvind] #2554018 13/05/2019 09:34
tmork Offline OP
Lilloman
OP Offline
Lilloman
Sitat: sykkeloyvind
Syklet forresten en 125 km tur i Telemark i helgen på aerosykkel, men med nett styreveske(!) av praktiske hensyn.
Veska skapte misunnelse i gruppa, men i turens avsluttende utforkjøring må jeg innrømme at veska både bremsa og dro meg sideveis litt. Ikke helt topp i drøye 70 km/t. Det kan derfor være verdt å være obs på at en styreveske påvirker aero-egenskapene til en sykkel, ikke bare når det gjelder motstand.

Stor sak, eller sånn mini mini? Kunne bestilt den som bare heter Burrito og, men synes den ble vel liten. Krysser fingrene for at dette var et lurt kjøp.

Lillo-Connoisseur
Terje ™ coffee
Lostjenesten - Lillomarka
Re: Roadrunner-bags [Re: vviz] #2554023 13/05/2019 09:48
tmork Offline OP
Lilloman
OP Offline
Lilloman
Sitat: vviz
Nå mener jeg på ingen måte at det ene er noe mer "innafor" enn det andre på en landeveisykkel, men dersom man på død og liv har behov for å montere en veske for å gi rask tilgang til diverse ting man trenger, hva nå enn det skal være (mat? Mobiltelefon?) hva er grunnen til at man velger en roadrunner-veska kontra en overrør-montert triathlon-boks? Sistnevnte gir jo samme mulighetene, uten å skape de aero-problemene som @sykkeloyvind nevner.

Personlig synes jeg slike triathlon-bokser på overrøret ser mindre dumt ut enn ett penal foran styret, og i mange tilfeller tror jeg vitterlig det er mer praktisk.

Jeg tenker da eksempelvis på en slik:
https://www.apidura.com/shop/expedition-top-tube-pack/

Jeg bruker en slik selv på gravøl-sykkel, og den er rimelig praktisk for mitt bruk. Den har kabelgjennomføring, så all "ekstrakabel" mellom lys og batteripakka til lys er kveilet opp og skjult inne i den. I tillegg har den batteri med USB-kabel, så jeg kan trekke ut strøm for å lade sykkelcomputer i fart, om behovet skulle oppstå. Ellers bruker jeg den til mobil/kamera, mat/snacks osv.

Og da var lista over ting jeg har behov for å rask tilgang på under sykling uttømt.

Der får jeg visuell hikke. Veskene er smarte de, men bare en sånn veske gjør noe med smaken i munnen. Med rakett, rammeveske og gjerne styreveske, så fungerer det visuelt med dings på røret, ellers ikke synes jeg.

Lillo-Connoisseur
Terje ™ coffee
Re: Roadrunner-bags [Re: tmork] #2554025 13/05/2019 09:54
vviz Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: tmork

Der får jeg visuell hikke. Veskene er smarte de, men bare en sånn veske gjør noe med smaken i munnen. Med rakett, rammeveske og gjerne styreveske, så fungerer det visuelt med dings på røret, ellers ikke synes jeg.

Akkurat der er vi helt enig, og undertegnede har selsvagt aldri en slik veske på landeveisykkelen sin. Jeg har det derimot på kross/gravel-sykkel, som også har diverse andre vesker rundt omkring.

Men undertegnede får enda mer hikke av å se enslige roadrunner-vesker på en landeveisykkel.

Re: Roadrunner-bags [Re: tmork] #2554026 13/05/2019 09:54
kjasmas Offline
Ivrig
Ivrig
Sånn stilmessig virker det vel som om en liten styreveske er mer akseptert enn en rammebag. Mulig jeg har feil styreveske, men jeg syns da vitterlig en liten rammebag er langt mer praktisk. Den tar jeg rett og slett sjelden av på blandeveissykkelen.

Re: Roadrunner-bags [Re: tmork] #2554083 13/05/2019 12:05
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Sitat: tmork
Sitat: sykkeloyvind
Syklet forresten en 125 km tur i Telemark i helgen på aerosykkel, men med nett styreveske(!) av praktiske hensyn.
Veska skapte misunnelse i gruppa, men i turens avsluttende utforkjøring må jeg innrømme at veska både bremsa og dro meg sideveis litt. Ikke helt topp i drøye 70 km/t. Det kan derfor være verdt å være obs på at en styreveske påvirker aero-egenskapene til en sykkel, ikke bare når det gjelder motstand.

Stor sak, eller sånn mini mini? Kunne bestilt den som bare heter Burrito og, men synes den ble vel liten. Krysser fingrene for at dette var et lurt kjøp.

Tønna fra Haugen Outdoor. Den er vel ca 15 cm i diameter og 25 cm bred.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Roadrunner-bags [Re: sykkeloyvind] #2554365 14/05/2019 16:34
tmork Offline OP
Lilloman
OP Offline
Lilloman
Endelig pakke, synes det ble helt fint og flott til turer der en vil dra mer på eventyr.

Lillo-Connoisseur
Terje ™ coffee
Re: Roadrunner-bags [Re: tmork] #2554367 14/05/2019 16:40
skubisan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Helt topp. Jeg har en sånn fra 90-tallet men den passer bare på 25.4 styrer.

Re: Roadrunner-bags [Re: tmork] #2554448 15/05/2019 07:19
E
EmilZipp Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
E
Stilpolitiet ville gått bananas av bilde fra feil side osv... men veska, ja enig, helt topp ! ! Praktisk med lykt under garmin og diskret ringeklokke

Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Re: Roadrunner-bags [Re: EmilZipp] #2554498 15/05/2019 10:02
vviz Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: EmilZipp
Stilpolitiet

ville gått bananas

bilde fra feil side

veska

Praktisk

Nå som denne tråden (etter min mening) ligger trygt plassert i dertil egnede underforum, så hadde ikke jeg tenkt å forsure idyllen noe mer.

Men altså, "stilpolitiet" og "praktisk". Siden når begynte de ordene å stå så nært hverandre i en tekst? ICON_WINK

Re: Roadrunner-bags [Re: EmilZipp] #2554513 15/05/2019 10:47
tmork Offline OP
Lilloman
OP Offline
Lilloman
Stilpolitiet ville gått bananas av bilde fra feil side osv... men veska, ja enig, helt topp ! ! Praktisk med lykt under garmin og diskret ringeklokke

Et bevisst valg, tenkte å f***e med hodene deres, så gliste da jeg tok bildet.
:-)

Lillo-Connoisseur
Terje ™ coffee
Re: Roadrunner-bags [Re: kjasmas] #2554609 15/05/2019 20:26
o-five Offline
Avhengig
Avhengig
Sitat: kjasmas
Sånn stilmessig virker det vel som om en liten styreveske er mer akseptert enn en rammebag. Mulig jeg har feil styreveske, men jeg syns da vitterlig en liten rammebag er langt mer praktisk. Den tar jeg rett og slett sjelden av på blandeveissykkelen.

+1

Fint å ha litt ekstra plass i bakhånd. I dag for eksempel, var sekken propp full med mat fra Joker. De to eskene med Sandwich og Båt-is ble derfor tømt på hver side av Restrap rammebagen, og dermed var 17. mai reddet ICON_SMILE

Surfin' the turf
Re: Roadrunner-bags [Re: tmork] #2554619 15/05/2019 21:13
vviz Offline
Ivrig
Ivrig
Er det egentlig noe som "ikke" aksepteres på en blandeveissykkel? Selv tenker jeg at jo flere vesker du har, jo tryggere er man. Det blir litt det samme som å ha med kone og to barn i baksetet når man kjører over Svinesund med 80kg sigaretter, gjemt under 10kg smågodt, 10kg bacon, dandert pent med én kartong sigaretter og 4.5L vin som topping.

Hei tollkonstabel, dette er herr og fru perfekt, på vei hjem fra Sverige for å spise seg fete. Ha en fin kveld!

På samme måte føler jeg stilpolitipatruljene ikke orker å se i min retning om jeg kommer med 4-5 rammevesker på sykkelen. Men om du kun har én slik veske, da tror jeg sjansen er langt større for at de huker deg inn i kontroll, drar frem målebåndet og kontrollerer om ramma faktisk faller godt innenfor Gravel/CX-geometri, eller om du bare forsøkte å smugle deg forbi på en dårlig kamuflert landeveisykkel, med ørten stilbrudd..

Re: Roadrunner-bags [Re: tmork] #2564411 07/07/2019 07:21
tmork Offline OP
Lilloman
OP Offline
Lilloman
Konklusjonen etter en del turer med min Burrito supreme er at dette er gull.

Angående hvor riktig/galt det er å ha en slik i bukken, så får landeveis bilde i artikkelen "Fra skyttergrav til Tour de France" svare på dette...

Lillo-Connoisseur
Terje ™ coffee
Side 2 av 2 1 2

Moderator  support, Valentino 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå