Som topic sier, hvordan kan man få høyere klikkelyd fra bakhjulet når man bare ruller og ikke trår?
Det som lager lyd er selve "gripemekanismen" inne i bosset. DVS: Det som er "inni" den biten av navet kassetten festes til. Om det er mulig å "oppgradere" dette til "hi-fi"-utgave eller ikke, spørs nok på navprodusenten, og noen andre må svare for Shimano, da jeg aldri har brukt de navene.
Vet at det har med navet bak å gjøre og den mekanismen, men kan man bytte ut bare deler av denne eller må hele greien byttes ut hjulet bygges opp på nytt?
Det spørs på hvorvidt navet som allerede sitter der har deler tilgjengelig for å gjøre det du ønsker, og at det isåfall er mulig å kjøpe de delene i "løsvekt".
Vet at det er forfengelig og alt det der, men hører ikke det til denne sporten igrunn??
Jo, dette er absolutt helt innafor (synes jeg)

Jeg har akkurat gjort en lignende oppgradering på DT Swiss nav, og syklet i helga en langtur med masse folk som vanligvis ikke sykler altfor mye. Det var utrolig mange mennesker jeg aldri har møtt før som kom opp og kommenterte lyden på fra navet mitt under den turen. Så man må ihvertfall ikke være sjenert for å skulle forsvare forfengeligheten sin ovenfor ukjente mennesker om man gjør den oppgraderingen