Vektforskjellen ville også ført meg i retning av Gekko Firm. Jeg synes dessuten den er mer elegant. Altså helt enig med Gare

En praktisk fordel med Hard Rocx Super er, så vidt jeg husker fra butikk, at den har fester for heldekkende skjermer også i gaffel. Det har ikke Gekko'n, med mindre det er annen gaffel på siste versjon. Men det spiller gjerne ingen rolle for deg ut fra tiltenkt bruk.
For begge syklene ville jeg ha ønsket meg gaffel i karbon for bedre vibrasjonsdemping og redusert vekt. Jeg er rimelig sikker på at Gekko Firm tidligere hadde gaffel i karbon, se også
omtale på Sport1. Nå oppgir Anton Sport noe uklart "Monocoque 29" Alloy Fork". Ut fra vekt og utseende, mistenker jeg at sykkelen faktisk har samme karbongaffel som før, og da burde valget være opplagt.
XT versus SLX ville jeg ikke ofret en tanke, med mindre det er komplett XT-gruppe inkludert krank, men det er jo ikke tilfellet her. Å sette på et XT-bakgir er jo greit for å kunne si "høyeste komponentnivå XT"

Koster bare noen hundrelapper. Hard Rocx har for øvig valgt noen av de rimeligste Acera-komponentene for 3x9. Ikke optimalt.
At Gekko kjører full SLX, inkludert krank, synes jeg er tillitsvekkende og et pluss. Gekko'n dermed har mer moderne oppsett med 2x10, dobbel krank og bred utveksling på kassett.
Super'n har Sun Ringlé Inferno-felger og Shimano CL-nav. Begge er utmerkede, om enn felgene er litt smale etter dagens standarder. Dekkene G-One Speed er de mest lettrullende på markedet, og opprinnelig et dekk for rittsykling på sandstrender, men man trenger noe grovere på mer krevende underlag enn landevei og fin grus. Det vil trekke vekten ytterligere opp. Lite-versjonen av dekkene, som det oppgis at sykkelen er satt opp med, er dessuten sårbar for punkteringer og ikke egnet for slangeløst oppsett.
Litt uklart hvilke hjul og dekk Gekko'n kommer med, siden beskrivelse og bilde er forskjellig. Men uansett snakker vi her om lette, men grovere dekk som takler røff bruk, om de enn er betraktelig tregere på landevei enn G-One Speed.
Alt i alt synes Gekko'n absolutt å være det beste valget.
Når alt det er sagt, må jeg si at jeg har utelukkende gode erfaringer med Bull, både sykler, service og fagkunnskap. Men Hard Rocx faller dessverre ofte gjennom i konkurranse med Gekko og de andre husmerkene. Synd at Bull ikke lenger har Richmond, som tilbød noen av markedets beste pakker.