Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 2 1 2

Hva slags verktøysett har du?

Hva slags verktøysett har du? #2545558 05/04/2019 17:43
familyguy Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
Hva slags verktøysett har folk her inne? ICON_SMILE

Jeg bygger ikke, men jeg vil gjerne ha et sett som inneholder det man trenger for justering og utskifting av deler uten å måtte lempe sykkelen inn på et verksted.
Prøvde å søke litt her inne, men uten hell.

Er f.eks. dette helt OK?

Redigert av familyguy; 05/04/2019 17:43.
Re: Hva slags verktøysett har du? [Re: familyguy] #2545562 05/04/2019 18:09
vviz Offline
Ivrig
Ivrig
Min erfaring (sykkel eller annet), ikke kjøp sett. De inneholder som regel masse ræl man aldri trenger, og mangler mye man faktisk trenger, og verdien av en slik "koffert" verktøyet kan ligge i, den er akkurat 0,- den dagen du må supplere med nye verktøy.

Det du trenger er sekskant-nøkler, torx-nøkler, noen flatjern, ett par dekkspaker, og ett knippe med spesialverktøy avhengig av fabrikat på krank, eiker/nippler og andre litt mer spesielle ting du har tenkt å skru på.

My two cents.

Selger: SRAM Centerline XR (AXS) 160mm 6-bolt bremseskiver (ubrukt)
Selger: Kickr'18 boss (ubrukt)
Re: Hva slags verktøysett har du? [Re: familyguy] #2545566 05/04/2019 18:21
H
Havre Offline
Besatt
Besatt
H
Litt motsatt erfaring. Har en X-Tools koffert som omtrent ikke kostet mer enn en kjedepisk. Kjøpt til noe senere, men stort sett berger den.

Det sagt er det meste ubrukt, men når prisen for en kjedepisk og ting man trenger for å bytte en kassett gjerne koster mer alene enn en slik koffert ble valget enkelt for meg.

Eller aldri hatt noen problemer med kvaliteten. Det vil naturlignok variere med bruken, men litt begrenset hvor mange kassetter en enkeltperson skifter - som et eksempel.

Re: Hva slags verktøysett har du? [Re: familyguy] #2545567 05/04/2019 18:22
I
Il faraone Offline
Fersking
Fersking
I
Enig med vviz. Dropp sett og kjøp heller ting når du trenger det. Du finner fort ut av hva det er du trenger. Vil også anbefale deg å kjøpe kvalitetsverktøy når du først kjøper. Park Tool er f.eks. et meget bra merke som har utstyr til det meste. Når reperasjonene etter hvert blir mer krevende må du selvfølgelig vurdere verktøykjøpet opp mot reperasjonskostnaden hos et verksted.

Re: Hva slags verktøysett har du? [Re: familyguy] #2545571 05/04/2019 18:46
pogoman Offline
Entusiast
Entusiast
Skjønner dette er en debatt for ekstreme forskjeller. Kit-apartheid mot verktøymanko.

Jeg kjøpte et sett fra park tools for lenge siden. Har fått brukt det meste. Og den største fordelen er at man (jeg) har verktøy til å gå på drøyere mekaniske operasjoner enn man hadde tenkt å starte på.
Det bare er der.

Så jeg anbefaler helt klart kit. (Og jeg har lånt bort mitt til venner/kollerger som skulle gjøre litt mer enn bare banale sykkelmekaniske operasjoner.)

Re: Hva slags verktøysett har du? [Re: familyguy] #2545572 05/04/2019 18:54
B
bjarnetv Offline
Ringrev
Ringrev
B
om man ikke eier noe fra før så er det ikke så dumt å kjøpe et kit med diverse verktøy, selv om man ikke trenger alle der og da.
livet er langt, og så lenge man liker å skru på ting selv så får man før eller senere bruk for hele sulamitten.
å kjøpe enkeltverktøy når man trenger det er i teorien en god idé, men som regel involverer det både fraktkostnader og en ventetid på posten.
dekkspakene som følger med i slike kits er derimot stort sett alt for dårlige til moderne blandet standard tubeless felger, så der ville jeg investert i noen bedre - f.eks den nyeste modellen til park tools.

Re: Hva slags verktøysett har du? [Re: familyguy] #2545597 05/04/2019 20:14
familyguy Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
Jeg har en del fra før, så det er kanskje noe i det dere sier at man like så greit kan supplere fortløpende etter behov.

Har f.eks. nå kjøpt et hjulsett med centerlock og derfor bestilt adaptere for å kunne montere 6-bolt skiver på dette. Er det standard størrelse på nøkkelen jeg trenger for å løsne/stramme låseringen, eller er det forskjell fra sykkel til sykkel?

Jeg kunne ha sagt at jeg spurte for en venn, men det gjør jeg altså ikke.

Redigert av familyguy; 05/04/2019 20:20.
Re: Hva slags verktøysett har du? [Re: familyguy] #2545599 05/04/2019 20:26
vviz Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: familyguy
Jeg har en del fra før, så det er kanskje noe i det dere sier at man like så greit kan supplere fortløpende etter behov.

Det er min primære grunn til å anbefale å ikke kjøpe verktøysett. Jeg har masse verktøy fra lenge før jeg begynte å sykle, så alt av "basis-verktøy" (sekskant-nøkler, torx-nøkler, piper, momentnøkler, etc) er dekket. Kjøper derfor spesialverktøy etter behov. Når jeg en gang i fremtiden får meg en ny "hobby", så trenger jeg tilsvarende bare å kjøpe nytt spesialverktøy, fremfor å kjøpe "tilpassede" verktøy-kit for hver eneste hobby, og ende opp med 12 ulike sett sekskantnøkler. Ikke at det har hindret meg fra å ha sikkert 12 sånne sett uansett ICON_WINK Ett par i boden, noen på kjøkkenet, ett på soverommet osv ICON_WINK

Sitat: Familyguy

Har f.eks. nå kjøpt et hjulsett med centerlock og derfor bestilt adaptere for å kunne montere 6-bolt skiver på dette.

Hvorfor ikke heller bestille CL-skiver, enn å bestille adaptere som lar deg kjøre 6-bolt skiver på ett nav laget for CL?

Er det standard størrelse på verktøyene jeg trenger da, eller er det forskjell fra sykkel til sykkel?

Afaik er det bare én størrelse på CL låsemuttere. Men det finnes to ulike typer. Det er den typen som skrus til fra utsiden av mutteren. Da trenger du eksempelvis Park Tool BBT-9, og får i samme verktøyet, det du trenger for å demontere Shimano sine venstre krankarmer. Det er jo ett "greit" spesialverktøy å ha etter min mening.

Den andre varianten av låsemuttere er den som festes med samme pipeverktøyet man bruker for å skru til kassetter. Eksempelvis Park Tool FR-5.2.

Det er vel ingen grunn til å føle seg flau over det. Sykler er en mekanisk meget enkel maskin, allikevel finnes det jo nesten fler standarderer på ulike deler enn det finnes antall produserte sykler, desverre (sett fra mekanikerens perspektiv).

Re: Hva slags verktøysett har du? [Re: familyguy] #2545600 05/04/2019 20:27
S
Syklist1 Offline
Besatt
Besatt
S
BBB settet som man får med terrengsykkel er meget kurant.

Re: Hva slags verktøysett har du? [Re: familyguy] #2545601 05/04/2019 20:36
vviz Offline
Ivrig
Ivrig
Husk at verktøy er en "greie" som enkelte knytter like mye følelser til som de som henger her inne gjør til sykler.

Ett "verktøy er ett verktøy" på lik linje som at en "sykkel er en sykkel". De fleste på dette forumet er ikke enig i at "en sykkel er en sykkel". Enkelte av oss er ikke enige i at "verktøy er verktøy". Og rent personlig, så er BBB bannlyst fra min verktøykolleksjon for lengst. Jeg liker spesielt ikke ergonomien og jeg syens i tillegg "følt kvalitet" i det verktøyet de produserer er lavt. Jeg er på ingen måte noe Feinsmecker, jeg bruker (og liker) mye av Biltema sine håndverktøy (kunne ikke falt meg inn å bruke noe særlig av deres elektriske verktøy dog).

Så hva som er "kurrant" av verktøy, det er en ganske subjektiv sak. For noen er BBB supert, mens andre ikke vil like det. For noen er Biltema helt kurrant, mens for andre er det langt under middelmådig.

Verktøy er også følelser ICON_TONGUE

Re: Hva slags verktøysett har du? [Re: familyguy] #2545607 05/04/2019 20:50
S
Syklist1 Offline
Besatt
Besatt
S
Mye av Biltema sitt verktøy er/var fra Bahco.

Re: Hva slags verktøysett har du? [Re: vviz] #2545608 05/04/2019 20:52
familyguy Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
Sitat: vviz
Det er min primære grunn til å anbefale å ikke kjøpe verktøysett. Jeg har masse verktøy fra lenge før jeg begynte å sykle, så alt av "basis-verktøy" (sekskant-nøkler, torx-nøkler, piper, momentnøkler, etc) er dekket. Kjøper derfor spesialverktøy etter behov. Når jeg en gang i fremtiden får meg en ny "hobby", så trenger jeg tilsvarende bare å kjøpe nytt spesialverktøy, fremfor å kjøpe "tilpassede" verktøy-kit for hver eneste hobby, og ende opp med 12 ulike sett sekskantnøkler. Ikke at det har hindret meg fra å ha sikkert 12 sånne sett uansett ICON_WINK Ett par i boden, noen på kjøkkenet, ett på soverommet osv ICON_WINK
Hehe.. Godt poeng! Jeg lener meg på den jeg også.

Har f.eks. nå kjøpt et hjulsett med centerlock og derfor bestilt adaptere for å kunne montere 6-bolt skiver på dette.
Hvorfor ikke heller bestille CL-skiver, enn å bestille adaptere som lar deg kjøre 6-bolt skiver på ett nav laget for CL?
Jeg skal ærlig innrømmme at det ikke var i tankene mine en gang. Jeg tok det som en selvfølge at adaptere var mye rimeligere enn å kjøpe helt nye skiver. I tillegg er skivene praktisk talt som nye.
Jeg bestilte shimano-adaptere fra bikeshop til en samlet sum på kr.270,- inkl. frakt.

Er det standard størrelse på verktøyene jeg trenger da, eller er det forskjell fra sykkel til sykkel?
Afaik er det bare én størrelse på CL låsemuttere. Men det finnes to ulike typer. Det er den typen som skrus til fra utsiden av mutteren. Da trenger du eksempelvis Park Tool BBT-9, og får i samme verktøyet, det du trenger for å demontere Shimano sine venstre krankarmer. Det er jo ett "greit" spesialverktøy å ha etter min mening.

Den andre varianten av låsemuttere er den som festes med samme pipeverktøyet man bruker for å skru til kassetter. Eksempelvis Park Tool FR-5.2.
Hmm.. Ok. Det er en Ridley Noah SL Disc Aero+, hvis det sier deg noe. Det står vel kanskje på låseringen hvilken str. det er.

Det er vel ingen grunn til å føle seg flau over det. Sykler er en mekanisk meget enkel maskin, allikevel finnes det jo nesten fler standarderer på ulike deler enn det finnes antall produserte sykler, desverre (sett fra mekanikerens perspektiv).
Neida, men med kunnskapsnivået de fleste her inne sitter på så er det sikkert et "selvfølgelig" svar på dette. Samtidig har vel alle her inne lært en gang de også ICON_SMILE

Re: Hva slags verktøysett har du? [Re: familyguy] #2545616 05/04/2019 21:29
vviz Offline
Ivrig
Ivrig
Hmm.. Ok. Det er en Ridley Noah SL Disc Aero+, hvis det sier deg noe. Det står vel kanskje på låseringen hvilken str. det er.

Det sier meg ingenting. Men forskjellen på de to standardene er hvorvidt du engasjerer mutteren fra "utsiden" eller fra "innsiden". Om du sjekker hvordan de verktøyene jeg linket til faktisk ser ut, og deretter ser på låseringen som sitter på navet ditt, så er det nok ganske opplagt basert på øyemål hvilken av de to du trenger. Den ene trer du liksom "rundt" hele låsemutteren, mens den andre engasjerer fra "innsiden" av den.

Re: Hva slags verktøysett har du? [Re: familyguy] #2545652 06/04/2019 06:06
chalshus Offline
More than words
More than words

Jeg bygger ikke, men jeg vil gjerne ha et sett som inneholder det man trenger for justering og utskifting av deler uten å måtte lempe sykkelen inn på et verksted.

Er f.eks. dette helt OK?

Du har kjøpt deg sykkel til 65000,- og ser på et verktøysett til 399,-
Hvor gjerrig skal du være?

Hva skal du skru?
Kjøp gjerne bittelitt kvalitet og litt mindre verktøy.

Pro PTRL0032 kassettverktøy. Inneholder kjedepisk/kassettavdrager. 250-300 kroner.
Pro kjedekutter PRTL0033. Koster omtrent 200 kroner.
Shimano TL-FC32 er til låseringen på bremseskivene. Rimelig og god 100 spenn.
Unbrako/Torx har du kanskje fra før av. Hvis ikke kjøp det du trenger. Unior er bra til prisen. 70 kroner per T-del.
TL-FC16 er verktøyet du trenger til kranken. 25 kroner
En tang til vaiere/strømper. SuperB har en rimelig wirekutter til rett over hundrelappen som er god.
Luftesett til bremsene. Originalt fra produsenten er fint.
Kjedemåler er gull verdt. Unior 617170 er fin og koster hundre kroner mindre enn den fra Park Tool. 150-200 kroner.

Og et mekkestativ.

Da får du tatt vedlikeholdsservice med skikkelig verktøy uten at du ruinerer deg.

Re: Hva slags verktøysett har du? [Re: chalshus] #2545658 06/04/2019 06:43
tmork Offline
Lilloman
Lilloman
Sitat: chalshus

Er f.eks. dette helt OK?

Hva skal du skru?

Pro PTRL0032 kassettverktøy. Inneholder kjedepisk/kassettavdrager. 250-300 kroner.
Unbrako/Torx har du kanskje fra før av. Hvis ikke kjøp det du trenger. Unior er bra til prisen. 70 kroner per T-del.
En tang til vaiere/strømper. SuperB har en rimelig wirekutter til rett over hundrelappen som er god.
Kjedemåler er gull verdt. Unior 617170 er fin og koster hundre kroner mindre enn den fra Park Tool. 150-200 kroner.

Og et mekkestativ.

Da får du tatt vedlikeholdsservice med skikkelig verktøy uten at du ruinerer deg.

Enig med siste taler.

Verktøy til krank, kassett og kjede er i all hovedsak spesialverktøyene en trenger, og så ett sett med løse umbrako og ett med løse torx. Kan så supplere med luftesett bremser når behovet nærmer seg.

Chalsus: Kommer dere til å ta inn
https://www.spurcycle.com/collections/all/products/tool
?

Lillo-Connoisseur
Terje ™ coffee
Lostjenesten - Lillomarka
Re: Hva slags verktøysett har du? [Re: familyguy] #2545690 06/04/2019 11:13
P
Paulus Offline
Besatt
Besatt
P
Kjøper du et bra multiverktøy kan du stort sett skru på hele sykkelen. Dette er i utgangspunktet alt du trenger når du begynner å skru sykkel. Senere kan du få bruk for andre ting, og det kjøper du billig på biltema med god kvalitet til sykkelskruing. Noen har dårlig erfaring med enkelte sykkelspesifikke verktøy fra biltema, men det øvrige er av bra kvalitet, og det er gjerne svært lite spesialverktøy man trenger. Det eneste spesialverkøtyet jeg kommer på som alle trenger en eller annen gang er en kasettavdrager. Ellers er resten av spesialverktøy avhengig av hva sykkelen kommer utstyrt med.

Re: Hva slags verktøysett har du? [Re: familyguy] #2545696 06/04/2019 11:43
vviz Offline
Ivrig
Ivrig
Ville sagt at skal man gjøre seg selv en tjeneste, går man på Biltema og kjøper seg ett slikt sett med sekskant-nøkler og ett tilsvarende med Torx. Multiverktøy er for å gjøre nødreperasjon i veikanten.

Ergonomi på sånne små multiverktøy blir helt håpløs for bruk i ro og mak hjemme.

De to settene nevnt over koster sikkert mindre en ett passelig godt multiverktøy også.

EDIT: Ett annet poeng er lengde på verktøyene på ett multiverktøy. De er kjempekorte, kombinert med at selve "kroppen" på verktøyet er stor og klumpete. Jeg har eksempelvis store problemer med å skru på skruene til bremsekaliperne mine med ett slikt verktøy, fordi selve verktøyet og hånda stanger mot bremseskiven. Med litt lengre nøkler slipper man slike problemer.

Personlig bruker jeg ikke multiverktøy på tur en gang, jeg har heller med 3-4 løse nøkler (sekskant/Torx) som er de dimensjonene jeg faktisk trenger. Det er mindre vekt/volum enn ett multiverktøy, og dekker 90% av behovet. Ett multiverktøy har til sammenligning ofte fler nøkkeldimensjoner som ikke en gang eksisterer på mine sykler, så jeg har aldri funnet noen jeg har vært godt fornøyd med.

Redigert av vviz; 06/04/2019 11:52.

Re: Hva slags verktøysett har du? [Re: vviz] #2545700 06/04/2019 12:01
chalshus Offline
More than words
More than words
så jeg har aldri funnet noen jeg har vært godt fornøyd med.

Prøv Topeak Mini 9. God kvalitet og har det man trenger. Kommer i en hendig neoprentaske.

Quote:
Tmork
. Ja, vi kan sikkert ta den inn. Sjelden vi bestiller fra Spurcycle.
Har jo denne, men den er ikke like liten og snaisen kan det virke som.
https://silca.cc/collections/mobile-repair-1/products/t-ratchet_kit

Selv bruker jeg en litt annen variant. En miniskralle fra Teng Tools med passende bits. Kommer muligens løst, men den jeg har kom i et slikt sett på Tools. 6-7cm lang og fungerer utmerket.

Redigert av chalshus; 06/04/2019 12:06.

Re: Hva slags verktøysett har du? [Re: familyguy] #2545703 06/04/2019 12:07
B
bjarnetv Offline
Ringrev
Ringrev
B
jeg har et slikt 16/1 Fabric multiverktøy, og synes det er helt topp - tar ekstremt liten plass og veier nesten ingen ting.

syklet rundt med løse unbracoer i gamle dager, men man trenger jo en del om man vil være på den sikre siden, og de føles ikke så trygge om man skulle gå i bakken.

funker nå uansett fint til å skru til løse bolter som jo er det man stort sett trenger ute på landeveien.
mesteparten trenger jo et moment på 5-10nm, og det klarer man med et slikt verktøy.
vanlig skrujern kommer godt med på litt eldre sykler hvor denslags fortsatt dukker opp på f.eks limit screws.
kjedekutter håper jeg at jeg aldri får bruk for på tur, men det er jo kjekt å vite at man har det ICON_WINK

Redigert av bjarnetv; 06/04/2019 12:08.
Re: Hva slags verktøysett har du? [Re: familyguy] #2545713 06/04/2019 13:42
chalshus Offline
More than words
More than words
Kjedekutter har jeg brukt mange ganger, iallefall på terrengsykkel.

Re: Hva slags verktøysett har du? [Re: familyguy] #2545731 06/04/2019 16:03
A
Andysor Offline
Entusiast
Entusiast
A
Spesialverktøy er én ting, men et bra sett med T-hendler torx og unbrako er gull verdt og sparer deg for mye frustrasjon. Multiverktøy er kun for bruk langs veien.

Re: Hva slags verktøysett har du? [Re: familyguy] #2545732 06/04/2019 16:06
I
Il faraone Offline
Fersking
Fersking
I
Bare en liten avsporing.

Selv sykler jeg som regel 2-3 timersturer i nærområdet og har aldri med meg verktøy. Kan ikke huske sist jeg punktert ute på veien og har i stedet med penger og mobil fremfor reserveslange og verktøy.
Får jo kritikk for denne praksisen fra flere hold, men hvor mange her er det som faktisk bruker verktøyet de har med seg? Jeg tar alltid en grundig sjekk av sykkelen før jeg starter turen så om noe begynner p bli løst fikser jeg det på forhånd.
Nå skal det sies at jeg sykler rolige langturer på tunge 25mm dekk så risikoen for punktering er nok mindre enn dere som kjører lette og tynne dekk.

Re: Hva slags verktøysett har du? [Re: Il faraone] #2545735 06/04/2019 16:38
A
Andysor Offline
Entusiast
Entusiast
A
Sitat: Il faraone
Bare en liten avsporing.

Selv sykler jeg som regel 2-3 timersturer i nærområdet og har aldri med meg verktøy. Kan ikke huske sist jeg punktert ute på veien og har i stedet med penger og mobil fremfor reserveslange og verktøy.
Får jo kritikk for denne praksisen fra flere hold, men hvor mange her er det som faktisk bruker verktøyet de har med seg? Jeg tar alltid en grundig sjekk av sykkelen før jeg starter turen så om noe begynner p bli løst fikser jeg det på forhånd.
Nå skal det sies at jeg sykler rolige langturer på tunge 25mm dekk så risikoen for punktering er nok mindre enn dere som kjører lette og tynne dekk.

Én ting er punktering, som har skjedd meg nok ganger til å ta med reserveslange og pumpe (selv om jeg nylig konverterte til slangeløst). Andre ting som har skjedd er løst sete, girvaier har løsna, bremsehendel har løsna, styrelager har løsna... sikkert ting jeg ikke husker.

De 300 g slange, pumpe og verktøy veier er verdt det for den forsikringa det gir.

Re: Hva slags verktøysett har du? [Re: familyguy] #2545743 06/04/2019 17:38
Valentino Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
På tur har jeg
I trøyelommene:
Silca Italian Army Knife Nove (Jeg har selvfølgelig ikke med kjedelenke slik som på bildet)
Én slange
Dekkspaker
Vinylhansker
Et par våtservietter
På ramma:
Silca Tattico minipumpe

Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland
Attaché culturel à Landevei et landevei.no.
Moderateur på Landeveisforumet
Facebook Twitter: @landevei
Re: Hva slags verktøysett har du? [Re: Il faraone] #2545745 06/04/2019 17:42
vviz Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: Il faraone
Bare en liten avsporing.

Jeg gjør akkurat det samme når forholdene tillater det. Er jeg i Oslo satser jeg på T-bane/taxi hjem om uhellet er ute. Er jeg på besøk hos foreldrene på landet, spør jeg min far om han gidder hente meg om uhellet er ute.

Mengde verktøy og reservedeler jeg medbringer stiger i takt med kompleksiteten eller kostnaden det vil være å komme seg hjem om uhellet er ute.

Re: Hva slags verktøysett har du? [Re: familyguy] #2545750 06/04/2019 18:01
B
bjarnetv Offline
Ringrev
Ringrev
B
punkterer ofte på høsten/vinteren/våren når grusen og glasskårene ligger tykt, men sjeldent om sommeren.
opplevde dog en gang at min gamle sks pumpe tok kvelden mens jeg stod og pumpet langt uti Hakadalen, og måtte vente 30 min på bussen, som tok en evighet inn til sentrum, og var 100% overfylt med fotballsupportere på vei til kamp.
foretrekker å ofre litt vekt til en tattico på rammen fremfor å oppleve det igjen.

Re: Hva slags verktøysett har du? [Re: bjarnetv] #2545767 06/04/2019 20:03
vviz Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: bjarnetv

syklet rundt med løse unbracoer i gamle dager, men man trenger jo en del om man vil være på den sikre siden, og de føles ikke så trygge om man skulle gå i bakken.

Det er jo ett gyldig poeng jeg må innrømme jeg ikke har ofret en tanke før du nevner det.

Re: Hva slags verktøysett har du? [Re: chalshus] #2545771 06/04/2019 20:27
familyguy Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
Aha. Så fordi jeg har spart opp penger til å kjøpe meg drømmesykkelen så er ikke 399 kroner tilstrekkelig hvis det aktuelle settet inneholder det jeg trenger av verktøy? Jeg driver ikke et sykkelverksted, så jeg skrur kun på sykkelen ved behov.

Hva skal du skru?
Det jeg skal gjøre nå er å montere adapter slik at 6 bolt skivene passer på centerlock, så det er hva jeg trenger verktøy til as we speak.
Men det du sier er altså at Jula leverer dårlig kvalitet på verktøyene de selger?

Og et mekkestativ.

Takk for tips! Det skal sjekkes ut.
Ja, mekkestativ kommer på plass hvert øyeblikk.

Redigert av familyguy; 06/04/2019 20:28.
Re: Hva slags verktøysett har du? [Re: familyguy] #2545800 07/04/2019 07:34
chalshus Offline
More than words
More than words
Det jeg skal gjøre nå er å montere adapter slik at 6 bolt skivene passer på centerlock, så det er hva jeg trenger verktøy til as we speak.
Men det du sier er altså at Jula leverer dårlig kvalitet på verktøyene de selger?

Joda,det er godt mulig Julasettet inneholder det du trenger.

Re: Hva slags verktøysett har du? [Re: Valentino] #2545805 07/04/2019 08:04
ket Offline
Ringrev
Ringrev
Silca verktøyet er helmax, får alt annet til å føles som clasohloson/jula/biltema verktøy. Enig i at det er noe støyende med den kjedelåsen, heldigvis finnes det andre som er snillere mot netthinnen.

Side 1 av 2 1 2

Moderator  support, Valentino