Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 23 av 34 1 2 21 22 23 24 25 33 34

Dårlig erfaring med Bikeshop.no

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: avdem] #2544932 03/04/2019 09:32
V
vortex surfer Offline
Ivrig
Ivrig
V
Jeg bestilte en eske med slitedeler fra bikeshop på søndag, hentet de på posten i går kveld. Blir ikke bedre enn det:-)

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Vulturous] #2544960 03/04/2019 10:32
erikskon Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Bestilte en fettpresse fra Bikeshop. Av en eller annen grunn funker den ikke. Sendte mail og i løpet av 10 min var det en ny vare på vei til meg. Nok en gang utemerket service fra Bikeshop.

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Vulturous] #2545291 04/04/2019 13:12
ColnagoReflex Offline
Entusiast
Entusiast
Jeg bestilte en sykkel og endel forskjellig utstyr (pedaler, flaske, shorts, trøye, hjelm) i juni i fjor - gave til svigerfar. Avtalte henting på Skoppum.
Kom til Skuppum til avtalt tid - sykkelen var ikke klar, og de fleste varer var ikke på lager (selv om det sto de var det). Men de skal ha ros - skrudde sammen en sykkel i full fart og sendte oss avsted sammen med en hjelm, etter å ha forsikret oss om at resten av "gavene" skulle ettersendes til svigerfar sin adresse.

Det siste skjedde altså aldri, kan jeg nå fastslå snart et år etter.

Men etter sykkelen ble hentet gikk det noen uker og jeg fikk aldri faktura fra Bikseshop/Klarna. Tenkte først at det var på grunn av varene som ennå ikke var sendt , at faktura kom når alt var levert.

I fra august og utover , frem til idag , har jeg hatt telefonkontakt og epostkontakt med dem sikkert minst 20-25 ganger, kanskje mer.
Hele tiden har jeg fortalt hva jeg har fått og hva som aldri har blitt levert.

Så dukket plutselig faktura fra Klarna opp i februar da - en det vil si det var en purring med gebyr og forsinkelsesrenter - de har i ettertid innrømmet at de hadde sendt den til feil adresse da. .

Så umiddelbart tar jeg kontakt med Bikeshop igjen og sier : "Hva skjer a?" Sier igjen at jeg kan jo ikke betale for varer jeg aldri har fått, men skal selvfølgelig betale for det jeg har fått. Kontakter samtidig Klarna og ber dem pause fakturaen og avvente riktige opplysinger fra Bikeshop

Idag kom ny purring med nytt forsinkelsesgebyr fra Klarna, purring på alle varene i - så da er det på'n igjen.

Hva gjør man med sånn da ?

Redigert av ColnagoReflex; 04/04/2019 13:13.
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Vulturous] #2545307 04/04/2019 15:18
vviz Offline
Ivrig
Ivrig
La være å betale, fortelle Klarna at varene aldri er mottatt.

Selger: SRAM Centerline XR (AXS) 160mm 6-bolt bremseskiver (ubrukt)
Selger: Kickr'18 boss (ubrukt)
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: ColnagoReflex] #2545334 04/04/2019 19:24
J
JoachimV Offline
Besatt
Besatt
J
Sitat: ColnagoReflex
Jeg bestilte en sykkel og endel forskjellig utstyr (pedaler, flaske, shorts, trøye, hjelm) i juni i fjor - gave til svigerfar. Avtalte henting på Skoppum.
Kom til Skuppum til avtalt tid - sykkelen var ikke klar, og de fleste varer var ikke på lager (selv om det sto de var det). Men de skal ha ros - skrudde sammen en sykkel i full fart og sendte oss avsted sammen med en hjelm, etter å ha forsikret oss om at resten av "gavene" skulle ettersendes til svigerfar sin adresse.

Det siste skjedde altså aldri, kan jeg nå fastslå snart et år etter.

Men etter sykkelen ble hentet gikk det noen uker og jeg fikk aldri faktura fra Bikseshop/Klarna. Tenkte først at det var på grunn av varene som ennå ikke var sendt , at faktura kom når alt var levert.

I fra august og utover , frem til idag , har jeg hatt telefonkontakt og epostkontakt med dem sikkert minst 20-25 ganger, kanskje mer.
Hele tiden har jeg fortalt hva jeg har fått og hva som aldri har blitt levert.

Så dukket plutselig faktura fra Klarna opp i februar da - en det vil si det var en purring med gebyr og forsinkelsesrenter - de har i ettertid innrømmet at de hadde sendt den til feil adresse da. .

Så umiddelbart tar jeg kontakt med Bikeshop igjen og sier : "Hva skjer a?" Sier igjen at jeg kan jo ikke betale for varer jeg aldri har fått, men skal selvfølgelig betale for det jeg har fått. Kontakter samtidig Klarna og ber dem pause fakturaen og avvente riktige opplysinger fra Bikeshop

Idag kom ny purring med nytt forsinkelsesgebyr fra Klarna, purring på alle varene i - så da er det på'n igjen.

Hva gjør man med sånn da ?

Sørge for at du har orden i dine kopier av kommunikasjon å ta deg en sykkeltur?

De kommer ingen vei med det kravet, om du absolutt vil gjøre noe kan du minne Klarna på saken at kravet er bestridt pr mail og ta vare på den.

Redigert av JoachimV; 04/04/2019 19:28.

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Vulturous] #2578369 09/10/2019 09:39
K
kruttsalve Offline
Medlem
Medlem
K
Bestilte noen knebeskyttere for en måneds tid siden, nytt produkt som fikk topp anmeldelser og kom i tre størrelser. Nå etter en måned, fikk jeg vite at varen var utgått. Spurte Endura om dette var tilfellet at den er ute av markedet, det viser seg at Bikeshop sin innkjøpsperson ikke ønsker å ta inn den mellomste størrelsen jeg har bestilt. Jeg fikk "tilbud" om den største størrelsen, men er ganske lite interessert i knebeskyttere som ikke sitter på plass.

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: kruttsalve] #2578436 09/10/2019 13:39
RayP Offline
Medlem
Medlem
Hei Kruttsalve,

Jeg har sett på saken din og det er ikke tvil om at vi har gitt deg for dårlig kundebehandling i dette tilfellet. Det må jeg bare beklage.

Vi har tatt det opp internt og den ansatte du har snakket med har fått beskjed om at dette ikke var riktig måte å løse saken på. Vi kommer også til å endre litt på rutinene våre for at dette ikke skal skje igjen.

Knebeskytterne er allerede i backorder hos produsenten og vi får de inn litt senere i måneden så vidt jeg skjønte på innkjøperen for det merket. Så de er ikke utgått, de hadde bare veldig lang leveringstid.

Jobber i markedsavdelingen hos bikeshop.no
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Vulturous] #2578438 09/10/2019 13:54
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Kudos til bikeshop for ryddig tilsvar og at dere tar tilbakemelding på en konstruktiv måte!

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Vulturous] #2587028 30/12/2019 11:34
RoyK Offline
Besatt
Besatt
Jeg sendte epost til bikeshop 28.12

Sitat: RoyK

Jeg kjøpte mekkestativ, Boss S3000, av dere i 2012 og hylla på det har knekt. Finnes denne å få løst? Har dere eventuelt mål av den sånn at jeg kan skrive ut ny?

og fikk svar en knapp time seinere

Sitat: christian@bikeshop

Vi har noen liggende. Heldigvis for deg skal jeg innom en kamerat på Grefsen i kveld, så jeg kan legge et brett i postkassen dinda.

Hylle mottatt og alt er fryd og gammen ICON_SMILE

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Vulturous] #2587031 30/12/2019 12:56
E
EmilZipp Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
E
Bikeshop er flinke når alt går som det skal og jeg har vært veldig fornøyd i flere år... Men fra i høst har de hatt to leveranser som rett og slett har gått i vasken med masse dialog, frem og tilbake med motstridende beskjeder. En ting er å ha en glipp, jeg kan leve med det så lenge det ikke er et mønster ... men måten de ikke rydder opp etter seg hvor jeg får en følelse av at de bare sier noe rett ut i lufta for å komme videre til neste sak gjør meg sånn passe oppgitt. Har benyttet andre leverandører som følge av disse to hendelsene. Ønsker ikke å være verdens største sutrekopp men når man er størst i bransjen bør man etterstrebe å være rask, effektiv og ryddig i kommunikasjonen. Kanskje det er lettere om man bor på Grefsen...

Min siste mail fra sent i høst som følger:

"Jeg ønsker å slette ordren. Har vanskelig for å forstå at dere har så mye surr. Produktet lå lagerført, dere ringer etter en uke og beklager at dere bare har en annen farge på lager som jeg aksepterer å få isteden. Blir lovet at denne skal sendes samme dag. Jeg purrer en uke senere og dette produktet er heller ikke inne.

Sist jeg bestilte hos dere hadde jeg dialog på chat, telefon og mail flere ganger og fikk flere motstridende beskjeder om at «produktlinjen hadde hengt seg opp», «produktet har ikke vært på lager selv om det står i systemet», det er en feil med akkurat denne ordren som gjør at produktet faller ut» og «her er alt som det skal være produktet skal være sendt for to dager siden», «beklager her har det skjedd en glipp vi sender ordren i dag». Den ordren valgte jeg også å slette.

Kan jeg få en skriftlig bekreftelse på at ordren er slettet ?"

# # #

Og det siste svaret fra Bikeshop...

"Hei igjen,

jeg skjønner.

Jeg beklager veldig alle disse tilbakemeldingene du har fått som ikke stemmer.
Jeg skal ta dette videre, slik at vi unngår slike saker i fremtiden.

Jeg kan bekrefte at ordren din er nå slettet.

Med vennlig hilsen

Kundesupport/Bikefitting"

Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Vulturous] #2587032 30/12/2019 13:28
F
Flamini Offline
Besatt
Besatt
F
Jeg har handlet hos Bikeshop over en ti års tid, tror jeg, det kjennes ihvertfall slik ut.

Generelt rask levering, konkuransedyktige priser, meget godt vareutvalg og de svarer kjapt nok på mail.
Noen få bommerter når de fikk robotlager, ellers kjempefornøyd.

Har kuttet helt ut CRC

Syklister er også guds utvalgte folk
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: EmilZipp] #2587068 31/12/2019 00:14
RoyK Offline
Besatt
Besatt
Sitat: EmilZipp
Bikeshop er flinke når alt går som det skal og jeg har vært veldig fornøyd i flere år... Men fra i høst har de hatt to leveranser som rett og slett har gått i vasken med masse dialog, frem og tilbake med motstridende beskjeder. En ting er å ha en glipp, jeg kan leve med det så lenge det ikke er et mønster ... men måten de ikke rydder opp etter seg hvor jeg får en følelse av at de bare sier noe rett ut i lufta for å komme videre til neste sak gjør meg sånn passe oppgitt. Har benyttet andre leverandører som følge av disse to hendelsene. Ønsker ikke å være verdens største sutrekopp men når man er størst i bransjen bør man etterstrebe å være rask, effektiv og ryddig i kommunikasjonen. Kanskje det er lettere om man bor på Grefsen...

Tviler på at ting er så mye lettere med å bo på Grefsen. Uansett - jeg posta dette bare for å melde det jeg skreiv - jeg fikk god service. Stort sett handler jeg hos Bikesports mindre konkurrent litt lenger vest, så ikke ta innlegget mitt som et blankohurrarop til Bikeshop. Likevel er det riktig å skryte når de gjør seg fortjent til det.

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: RoyK] #2589190 24/01/2020 17:42
E
erik e Offline
Avhengig
Avhengig
E
Få endret navn på denne tråden. Kjøpte ny sykkel,ønsket piggdekk. Og da HASTER det. Etter 2 dager er disse ++++ i hus til en god pris . Vel,sykkel dekk koster mer enn bildekk. De gangene jeg får feil er det min feilbestilling. De har ting på lager til priser som er gode. Må være best i test.

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Vulturous] #2601290 16/04/2020 09:34
M
Medelsvensson Offline
Medlem
Medlem
M
Noen som har noen erfaring med bikeshop nå under corona tidene? Vanligvis er de raske med å sende ut varer, gjerne påfølgende dag. Nå drøyer det mye lengere, Ingen informasjon på nettsiden om man må beregne lengre tid før varen sendes fra lager pga corona tilltak. Kan forstå at det kan ta ekstra tid, men informasjon er vesentlig.

Svartid på mail der er også laang, men det er ikke noe nytt. Sånn har det vært lenge nå, desverre. Vpg svarer vanligvis innen 1 time! Bikeshop kan bruke 72 timer, og det er uakseptabelt i dagens marked.

Syns service der har gått betraktelig ned i takt med veksten.

Men er en bra butikk med konkurranse dyktige priser, håper bare de får orden på servicen fremmover!

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Medelsvensson] #2601292 16/04/2020 09:41
V
vehe Offline
Besatt
Besatt
V
Sitat: Medelsvensson
Noen som har noen erfaring med bikeshop nå under corona tidene? Vanligvis er de raske med å sende ut varer, gjerne påfølgende dag. Nå drøyer det mye lengere, Ingen informasjon på nettsiden om man må beregne lengre tid før varen sendes fra lager pga corona tilltak. Kan forstå at det kan ta ekstra tid, men informasjon er vesentlig.

Svartid på mail der er også laang, men det er ikke noe nytt. Sånn har det vært lenge nå, desverre. Vpg svarer vanligvis innen 1 time! Bikeshop kan bruke 72 timer, og det er uakseptabelt i dagens marked.

Men er en bra butikk med konkurranse dyktige priser, håper bare de får orden på servicen fremmover!

Du kan ringe 330 74 850 mellom 10:00 og 15:00 om det haster sånn, de har sikkert svar på om det er forsinkelser i forbindelse med covid-19.

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: vehe] #2601296 16/04/2020 09:54
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Sitat: vehe

Du kan ringe 330 74 850 mellom 10:00 og 15:00 om det haster sånn, de har sikkert svar på om det er forsinkelser i forbindelse med covid-19.

Og ikke bare er det korona, men alle skal handle uka før sesong, som nå, og de har det travelt... så pust med magen. Dette skjer hvert år.
Hvis du er ute i god tid og handler i februar-mars så slipper man magesår.

Svartiden hos andre er også saktere nå, enn normalt.

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Vulturous] #2601310 16/04/2020 10:25
E
Egil52 Offline
Entusiast
Entusiast
E
Synes Bikeshop får ufortjent mye tyn. Mine erfaringer er gjennomgående gode. Kjapp levering og gode priser. Skal jeg pirke, må det være kjøpsråd om sykkelcomputere. Damen jeg snakket med var til de grader Garminfrelst, og disset Wahoo Elemnt Bolt. Litt uproft.

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Vulturous] #2601322 16/04/2020 11:01
Ugla Offline
Besatt
Besatt
Jeg har bestilt og fått varer under Corona - ikke noe å klage på.

Lars-Erik
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Medelsvensson] #2601326 16/04/2020 11:06
RayP Offline
Medlem
Medlem

Ingen forsinkelse på grunn av covid-19, men det er litt forsinkelse etter påske.

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Egil52] #2601328 16/04/2020 11:09
RayP Offline
Medlem
Medlem
Sitat: Egil52
Synes Bikeshop får ufortjent mye tyn. Mine erfaringer er gjennomgående gode. Kjapp levering og gode priser. Skal jeg pirke, må det være kjøpsråd om sykkelcomputere. Damen jeg snakket med var til de grader Garminfrelst, og disset Wahoo Elemnt Bolt. Litt uproft.

Hei Egil52, dette var ikke bra, jeg skal ta det opp med leder for vår kundesupport.

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Medelsvensson] #2601333 16/04/2020 11:25
Bendik.S Offline
Avhengig
Avhengig

Bestillte en seteklemme i går. Den står som sendt nå. Gjennom hele vinteren har forsendelsene herifra gått knirkefritt. Har også hatt et par andre ordre gjennom Korona-greiene og det har heller ikke vært noe problem. Jeg vil tro det er Posten som setter begrensninger her og ikke BS.

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Bendik.S] #2601349 16/04/2020 12:25
M
Medelsvensson Offline
Medlem
Medlem
M
Sitat: Bendik.S

Bestillte en seteklemme i går. Den står som sendt nå. Gjennom hele vinteren har forsendelsene herifra gått knirkefritt. Har også hatt et par andre ordre gjennom Korona-greiene og det har heller ikke vært noe problem. Jeg vil tro det er Posten som setter begrensninger her og ikke BS.

Det er derfor jeg lurer, den står ikke som sendt på bikeshop, ikke fått noen oppdatering annet enn at orderen er mottatt. Ikke svar på mail heller.

Generelt er jeg enig i at bikeshop er en bra butikk, stort utvalg, ofte rask levering og konkurranse dyktige priser.

Men det er ting de klart kan bli bedre på, sånn som kundeservice. I 2020 forventer jeg at en seriøs aktør svarer på mail raskere enn 72 timer uansett bransje.

Tlf svarer de ikke på, prøvd det også.

Redigert av Medelsvensson; 16/04/2020 12:39. Rediger grunn: Tlf
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Vulturous] #2601352 16/04/2020 12:44
G
Gresskar Offline
Medlem
Medlem
G
Kjøper frå Sykkelkomponenter dersom eg kan. Sender mykje raskare. Diverre har dei ikkje like godt utval som Bikeshop.

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Vulturous] #2601355 16/04/2020 12:48
Loki Offline
Besatt
Besatt
Vel, SK må få seg Vipps og slutte med PostNord (eller i hvert fall tilby Posten som tilvalg), ellers utmerket.

He took the road less travelled, but somehow won out in the end
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Loki] #2601360 16/04/2020 12:57
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Sitat: Loki
Vel, SK må få seg Vipps og slutte med PostNord (eller i hvert fall tilby Posten som tilvalg), ellers utmerket.

"må få seg Vipps"? :-D

Er det et krav til kvalitetsbutikk?
Jeg har sånne kort, funker finfint.

AnNg PostNord, enig, ræl.

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Vulturous] #2601364 16/04/2020 13:04
N
neistein Offline
Veteran
Veteran
N
Bestilte en hjelm på mandag (helligdag) og hentet varen på posten onsdag Morgen. Bedre kan det ikke bli. Syntes faktisk Bikeshop blir bedre og bedre selv om de vokser

Stokk og stein sykkelklubb
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: RazeFaze] #2601365 16/04/2020 13:05
Loki Offline
Besatt
Besatt
Sitat: RazeFaze

"må få seg Vipps"? :-D

Er det et krav til kvalitetsbutikk?
Jeg har sånne kort, funker finfint.

Det er 2020 nå, ingen som driver med sånne analoge plastkort lengre.

He took the road less travelled, but somehow won out in the end
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: neistein] #2601383 16/04/2020 13:34
runermm Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: neistein
Bestilte en hjelm på mandag (helligdag) og hentet varen på posten onsdag Morgen. Bedre kan det ikke bli. Syntes faktisk Bikeshop blir bedre og bedre selv om de vokser

Bikeshop har investert i det norske, automagiske lagersystemet Autostore, noe som merkes godt på ekspederingshastigheten. Virker også som om de har en god relasjon til Posten slik at de kommer raskt. For de som er bittelitt opptatt av logistikk anbefales en nærmere kikk på Autostore sitt system. Det er en veldig fascinerende løsning utviklet av noen luringer på vestlandet, nå eid av private investorer: https://autostoresystem.com/

For øvrig er mitt førstevalg Sykkelkomponenter, men de har dessverre ikke så mye på lager som BS har.

Vipps burde være en selvfølge nå. Veldig mange kunder stopper opp nettopp ved betaling. Smidige løsninger og stor valgfrihet fører til bedre kundeopplevelser og bedre konvertering for nettbutikken.

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Medelsvensson] #2601389 16/04/2020 13:46
B
btm Online
Besatt
Besatt
B
Var alt du bestilte på lager? Regner jo med at du sjekka det, men hvis det er noe som ikke er på lager, kan det fort ta litt tid.

btm
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: btm] #2601398 16/04/2020 14:26
M
Medelsvensson Offline
Medlem
Medlem
M
Ja.

Side 23 av 34 1 2 21 22 23 24 25 33 34

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå