Har plukket opp dette:
- Mener bestemt at rammesettet har oppdaterte standarder, m.a.o. 12 mm gjennomgående akslinger foran og bak + flatmount bremsefester.
- Geometri så vidt jeg vet ikke tilgjengelig, men minner visuelt sterkt om Bottecchia Doppia Corsa. Skulle ikke forundre meg om det er felles støpeformer her. I så tilfelle skulle det tilsi en rimelig aggressiv racer.
- En ramme som er både lett og avansert, med god balanse mellom stivhet og vibrasjonsdemping, er som kjent kostbart å lage. Man kan dermed frykte at rammen ikke er utpreget stiv, noe som jeg også fikk høre om tidligere versjoner fra G-Sport. Kanskje ikke den ideelle for tyngre ryttere eller dem med mest trøkk i beina. Men dette er spekulasjon, la meg understreke det, og det er godt mulig at siste utgave av rammesettet er stivere.
- Komponentene er åpenbart gode. Eneste ankepunkt måtte være at felgene så vidt jeg vet er slangeløse, men likevel satt opp med Schwalbe One

Ser for øvrig at G-Sport på hjemmesiden har to versjoner av Razor med Di2, med til dels forskjellige komponenter og trolig rammesett av forskjellig årgang.
Synes i det hele tatt Diamant/Nakamura imponerer for tiden, både hva gjelder landevei, blandevei og terreng.
Diamant Razor versus Bottechia Doppia Corsa