Elbil og vinterføre
|
Elbil og vinterføre
#2537751
24/02/2019 11:55
|
Registrert: Feb 2008
Innlegg: 5,316
Alpers
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Registrert: Feb 2008
Innlegg: 5,316 |
Jeg har i dag en Skoda Roomster som går på diesel, som jeg vil bytte ut med en liten elbil. Mest fordi jeg kjører lite bil - mye fordi jeg ikke vil forurense.
Jeg har to krav til ny bil. Den må være like god på vinterføre som Roomsteren, som jeg forsåvidt opplever som ganske god, samt at den må ha plass til litt dill og dall. Roomsteren har antispinn, uten at jeg aner om det er drømmeteknologi i den eller ikke.
Hvilke muligheter har vi på markedet?
|
|
|
Re: Elbil og vinterføre
[Re: Alpers]
#2537754
24/02/2019 12:30
|
Registrert: Jul 2013
Innlegg: 3,821
Paulus
Besatt
|
Besatt
Registrert: Jul 2013
Innlegg: 3,821 |
|
|
|
Re: Elbil og vinterføre
[Re: Alpers]
#2537755
24/02/2019 12:37
|
Registrert: May 2016
Innlegg: 148
Martin222
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Registrert: May 2016
Innlegg: 148 |
Usikker på hvordan Roomsteren din er å kjøre. Men vår 2011 Leaf har vært nesten like bra som 2012 Outlander 4x4 når det kommer til bakker.
På det nye huset vårt er det en relativt bratt bakke til eiendommene våre, og naboene sliter så de må kjøre ulovlig på gangstien fra oversiden for å komme seg inn til huset sitt. Mens vi kjører rett opp hele bakken med både Leaf og 2019 Ioniq elbil. Kan ta bakkestart også.
Elmotoren er så utrolig jevn i momentet, at antispinn teknologien lettere får kontroll over momentet som går via dekkene til underlaget. Det gjør at det er betydelig bedre kontroll på glatt føre. I motsetning til bensin og diesel som har variabelt turtall, moment, clutching, og girskift. Det er ujevnt trykk i kraften på fossilbiler.
Den samme fysikken kjenner vi jo fra terrengsykling når vi skal knote oss opp tekniske partier. Gjelder å holde momentet oppe på pedalene, og det er jo derfor klikkpedaler er bedre enn flats på det punktet. Jevnere kraftfordeling i hvert tråkk. Elmotoren gir helt jevn og smooth kraft hele tiden.
Redigert av Martin222; 24/02/2019 12:40.
|
|
|
Re: Elbil og vinterføre
[Re: Alpers]
#2537758
24/02/2019 14:00
|
Registrert: Jun 2006
Innlegg: 10,633
perbl
More than words
|
More than words
Registrert: Jun 2006
Innlegg: 10,633 |
Om du kjører lite, er det jo litt ulike perspektiv man kan ha:
* Redusere lokale forurensingen du bidrar med * Minimere klimaavtrykket globalt sett
Om det sistnevnte er det som betyr noe, tror jeg nok kanskje du kan leve godt med den du har?
Per B.
|
|
|
Re: Elbil og vinterføre
[Re: Alpers]
#2537759
24/02/2019 14:18
|
Registrert: Mar 2006
Innlegg: 6,078
skubisan
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Registrert: Mar 2006
Innlegg: 6,078 |
|
|
|
Re: Elbil og vinterføre
[Re: Alpers]
#2537778
24/02/2019 17:14
|
Registrert: Aug 2008
Innlegg: 430
Kjell T. Ringen
Entusiast
|
Entusiast
Registrert: Aug 2008
Innlegg: 430 |
Min Leaf er bedre på vinterføre enn Mondeo jeg har.
Redigert av Kjell T. Ringen; 24/02/2019 17:15.
|
|
|
Re: Elbil og vinterføre
[Re: perbl]
#2537783
24/02/2019 17:51
|
Registrert: May 2016
Innlegg: 148
Martin222
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Registrert: May 2016
Innlegg: 148 |
Om du kjører lite, er det jo litt ulike perspektiv man kan ha:
* Redusere lokale forurensingen du bidrar med * Minimere klimaavtrykket globalt sett
Om det sistnevnte er det som betyr noe, tror jeg nok kanskje du kan leve godt med den du har? Det der gjelder bare om du fyrer med rein kullkraft, hvilket vi ikke gjør i Norge. Her er det bare lokal fossekraft og snart vindkraft fra Fosen på batteriet, og det tar ikke lang tid før et mindre batteri er nedbetalt i co2 regnskapet. Ikke tro på det betalte forskere sier om kullkraft i norsk strømmix. Det eksisterer bokstavelig talt ikke. Det som faktisk skjer er at norske kraftprodusenter selger opprinnelsesgarantier til godtroende europeere. Så overføringen skjer utelukkende på papiret. Siden vi nordmenn vet at vi fyller vannkraft på panelovnene hjemme så gidder ikke vi å betale ekstra for å få en garanti om at det er vannkraft i varmtvannsberederen. Så vi "kjøper" den billige kullkraften som ingen andre vil ha. Men vi sender selvfølgelig ikke 109.000.000 kW/t gjennom en kabel til Tyskland, mens de sender tilsvarende kullkraft opp til oss. Den blir brukt lokalt og strømmen blir solgt to ganger. Det er det som er lureriet. En gang til de miljøvennlige europeerne som betaler seg til god samvittighet, og en gang til når vi nordmenn faktisk bruker strømmen i boligene våre. Hipp hurra.
|
|
|
Re: Elbil og vinterføre
[Re: Martin222]
#2537785
24/02/2019 18:32
|
Registrert: Jun 2006
Innlegg: 10,633
perbl
More than words
|
More than words
Registrert: Jun 2006
Innlegg: 10,633 |
Det der gjelder bare om du fyrer med rein kullkraft, hvilket vi ikke gjør i Norge. Her er det bare lokal fossekraft og snart vindkraft fra Fosen på batteriet, og det tar ikke lang tid før et mindre batteri er nedbetalt i co2 regnskapet.
Ikke tro på det betalte forskere sier om kullkraft i norsk strømmix. Det eksisterer bokstavelig talt ikke. Det som faktisk skjer er at norske kraftprodusenter selger opprinnelsesgarantier til godtroende europeere. Så overføringen skjer utelukkende på papiret. Siden vi nordmenn vet at vi fyller vannkraft på panelovnene hjemme så gidder ikke vi å betale ekstra for å få en garanti om at det er vannkraft i varmtvannsberederen. Så vi "kjøper" den billige kullkraften som ingen andre vil ha.
Men vi sender selvfølgelig ikke 109.000.000 kW/t gjennom en kabel til Tyskland, mens de sender tilsvarende kullkraft opp til oss. Den blir brukt lokalt og strømmen blir solgt to ganger. Det er det som er lureriet. En gang til de miljøvennlige europeerne som betaler seg til god samvittighet, og en gang til når vi nordmenn faktisk bruker strømmen i boligene våre. Hipp hurra. Tro på betalte forskere? Jeg tok utgangspunkt i at han kjører lite, og sier vel ingenting om strømmen. Er det lite bruk, vil det jo fort være verdt å tenke på om det for klimaet kan være bedre å fortsette med den bilen han alt har framfor å bidra til at det må produseres en elbil til.
Per B.
|
|
|
Re: Elbil og vinterføre
[Re: skubisan]
#2537786
24/02/2019 18:33
|
Registrert: Aug 2008
Innlegg: 430
Kjell T. Ringen
Entusiast
|
Entusiast
Registrert: Aug 2008
Innlegg: 430 |
BMW I3 (ca 2015 mod) hadde så sterk brems når jeg slapp gassen så den sladdet litt. Skulle tro SW blir oppgradert etter hvert så en unngår dette.
|
|
|
Re: Elbil og vinterføre
[Re: Kjell T. Ringen]
#2537791
24/02/2019 19:02
|
Registrert: Aug 2010
Innlegg: 3,121
knutspeed
Besatt
|
Besatt
Registrert: Aug 2010
Innlegg: 3,121 |
BMW I3 (ca 2015 mod) hadde så sterk brems når jeg slapp gassen så den sladdet litt. Skulle tro SW blir oppgradert etter hvert så en unngår dette. Er ikke en Roomster relativt sett en stor og praktisk sak sammenlinet med en i3? I3 er jo en bompenge-brakke fremfor noe annet. Jeg venter på skikkelig batteri-Berlingo, ikke det talentløse forsøket de kom med i fjor. Går noen rykter om 2020....
|
|
|
Re: Elbil og vinterføre
[Re: Alpers]
#2537793
24/02/2019 19:09
|
Registrert: Jul 2015
Innlegg: 2,377
eOpseth
Ivrig
|
Ivrig
Registrert: Jul 2015
Innlegg: 2,377 |
Mulig dette handler om føre, men jeg opplever ikke LEAF som en god på vinterføre (jeg kjører piggfri), men den er snarere litt "nervøs". Det er da på glatt-glatt vei med piggfri. Samme erfaring med E-golf. Mulig det er dette med at batteriet skal lade som gjør at det "lugger" litt - men det er min teori.
Utover det er den fin på vinterføre - det er typisk GLATT føre som er utfordringen.
It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and can coast down them – Ernest Hemingway
|
|
|
Re: Elbil og vinterføre
[Re: Alpers]
#2537797
24/02/2019 19:26
|
Registrert: Aug 2008
Innlegg: 88
csc
Medlem
|
Medlem
Registrert: Aug 2008
Innlegg: 88 |
|
|
|
Re: Elbil og vinterføre
[Re: Alpers]
#2537798
24/02/2019 19:26
|
Registrert: Nov 2017
Innlegg: 652
johannessen
Avhengig
|
Avhengig
Registrert: Nov 2017
Innlegg: 652 |
Miljømessig så lønner det seg å beholde og kjøre det du har så lenge du kan. Du kan kjøre i mange år med den halvgamle bilen, før miljøregnskapet med å kjøpe en ny bil lønner seg
|
|
|
Re: Elbil og vinterføre
[Re: perbl]
#2537839
24/02/2019 22:07
|
Registrert: May 2016
Innlegg: 148
Martin222
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Registrert: May 2016
Innlegg: 148 |
Jeg tok utgangspunkt i at han kjører lite, og sier vel ingenting om strømmen. Er det lite bruk, vil det jo fort være verdt å tenke på om det for klimaet kan være bedre å fortsette med den bilen han alt har framfor å bidra til at det må produseres en elbil til.
Det er godt mulig jeg bare er for lei av elbilhatere i diverse fora og kommentarfelt. Det handler alltid om at det koster så mye energi å lage elbil at man kan like gjerne kjøre diesel, og det er jo ikke riktig. Det var en luguber forsker som satte sammen noen plansjer som viste at hvis diesel på magisk vis dukker opp på pumpa uten produksjonsvinn, og elbiler lades på verste form for strøm, og kjøres svært kort før de skrotes, så kan diesel være miljøvennlig. Forsåvidt så kan jo bilen man eier fra før selges til noen som trenger lang rekkevidde uten tissepauser (og hurtiglader), også kjøper man en brukt elbil fra noen andre med rekkeviddeangst. Så slipper man hele regnestykket med produksjon av elbil fra bunnen av. Det er bare å bytte bil 
|
|
|
Re: Elbil og vinterføre
[Re: Martin222]
#2537842
25/02/2019 00:49
|
Registrert: Jul 2002
Innlegg: 512
jorn
Avhengig
|
Avhengig
Registrert: Jul 2002
Innlegg: 512 |
[quote=perbl] Forsåvidt så kan jo bilen man eier fra før selges til noen som trenger lang rekkevidde uten tissepauser (og hurtiglader), også kjøper man en brukt elbil fra noen andre med rekkeviddeangst. Så slipper man hele regnestykket med produksjon av elbil fra bunnen av. Det er bare å bytte bil  er det det? blir det ikke nesten som å si at det er bare å fly for flyene går uansett? om jeg kjøper en brukt bil er det jo noen som har kjøpt en ny bil? det er vel få som kjøper ny bil om de ikke får solgt den gamle? om jeg bytter bil 1 gang i året i 10 år må det lages 10 biler. om jeg bytter bil en gang hvert 10. år må det lages bare 1 bil. Stemmer ikke det regnestykket? Om man kjører lite, men langt når man kjører er det vanskelig for meg å se den helt store gevinsten med elbil. Om man kjører 6 mil om dagen og 1-2 lange turer i året derimot er det en helt annen sak
Redigert av jorn; 25/02/2019 00:55.
|
|
|
Re: Elbil og vinterføre
[Re: Alpers]
#2537848
25/02/2019 07:06
|
Registrert: Sep 2018
Innlegg: 123
LAKA
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Registrert: Sep 2018
Innlegg: 123 |
BMW i3 har svært god fremkommelighet på vinterføre, særlig de siste utgavene med oppgradert antispinnsystem. Kjører Stavanger-Røldal nesten ukentlig uten trøbbel. Bilen laste også mye når man ikke har passasjerer i den. Ingen problem å ha en tørketrommel eller vaskemaskin i bagasjerommet. Det er det få andre elbiler i denne klassens om klarer. I tillegg er vel I3 en av de elbilene som har mest miljøvennlig produksjon og svært lavt forbruk når du lærer å kjøre den.
|
|
|
Re: Elbil og vinterføre
[Re: Alpers]
#2537858
25/02/2019 07:59
|
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 20,828
sykkeloyvind
More than words
|
More than words
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 20,828 |
Jeg lånte en i3 noen ganger. En utfordring er at selv uten bakseter så er det ikke plass til en 29er baki. Jeg tror også Alpers vil få trøbbel med plass til en racer i str 60 baki der, selv ved å ta av begge hjulene. De gangene jeg har kjørt eller sittet på i i3 opplever jeg eller passasjerene å bli mer bilsyke enn ellers. Jeg tror det skyldes kraftig akslerasjon og heftig regenerering. Kanskje en innstilling akkurat det siste da? Opplever det samme i E-Golfen hvis jeg setter den til maks batteriladingsbrems.
Øyvind Aas Kollisjonsdukke i permisjon
|
|
|
Re: Elbil og vinterføre
[Re: Alpers]
#2537861
25/02/2019 08:05
|
Registrert: Sep 2009
Innlegg: 1,520
ELO73
Ivrig
|
Ivrig
Registrert: Sep 2009
Innlegg: 1,520 |
Har begrenset erfaring med elbiler, men har siste to år hatt en 2017 Leaf 30kWt gir vel og hele husstanden er særdeles fornøyd med den. Den gnager seg godt frem på vinterføre og mitt inntrykk er som nevnt ovenfor at antispinn-systemet på elbil fungerer utmerket. Har hatt andre elbiler på gården i vinter som har hatt trøbbel med fremkommeligheten (skal ikke nevne navn, men begge var tyske), men dette kan jo skyldes flere faktorer som for eksempel dekk (hvor er tråden for nerding på dette?) Bra med plass, men litt klønete utforming av bakluke/innlasting.
Når det gjelder forurensning er det jo flere aspekter en klima en må ta hensyn til. Det er senere år påvist nedgang i NO2 fra eksos i Oslo, men om dette skyldes utslippsfrie biler eller bedre dieselmotorer med partikkelfilter kan sikkert diskuteres. Uansett drister jeg meg til påstanden om at bytte til elbil i Oslo vil gi positivt utslag for Oslo-lufta.
Uansett må du vel bare vente på at Kong.Vinter tar revansje og løpe til nærmeste bilforretning for å prøvekjøre?
|
|
|
Re: Elbil og vinterføre
[Re: Alpers]
#2537922
25/02/2019 10:22
|
Registrert: May 2016
Innlegg: 148
Martin222
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Registrert: May 2016
Innlegg: 148 |
Er ikke i3 bakhjulsdrevet? Satt på med en kompis etter en skitur for litt siden og han fikk kraftig sleng på bakenden i en bratt oppoverbakke hvor jeg aldri har hatt problemer med 2011 Leaf og 2019 Ioniq.
Ellers valgte jeg mine ord med omhu vedrørende kjøp av brukt elbil. En elbileier med rekkeviddeangst selger bilen og kjøper ny uansett hva du velger å gjøre. Manglende marked for hans brukte elbil vil ikke stoppe ham. Og folk flest har 1-2 biler så med mindre man spesifikt vil ha alle til å råne rundt med tenåringer i sykkelvogn til fjelltur så trenger vi jo bil uansett.
|
|
|
Re: Elbil og vinterføre
[Re: Martin222]
#2537936
25/02/2019 11:29
|
Registrert: Mar 2008
Innlegg: 4,788
Tex
Besatt
|
Besatt
Registrert: Mar 2008
Innlegg: 4,788 |
Er ikke i3 bakhjulsdrevet? Jo, det er den. Jeg synes den som regel tar seg godt frem på vinterføre, men er det blank holke på veiene, så får den stå i garasjen. Da er det piggdekk og firehjulstrekk som gjelder. Du får heller ikke piggdekk til en i3. Eneste problem jeg har opplevd med i3'en er at antispinnsystemet nesten virker "for godt". Dvs. det tillater ingen hjulspinn overhodet. Jeg har opplevd å bli stående i et veikryss i oppoverbakke. Holke på veien. Selv om man gir full "gass" så skjer det ingen ting. Ikke en lyd. Null bevegelse. Bilen virker helt død. Hadde den tillatt litt hjulspinn så hadde man kommet løs, men nei. Og det går så vidt jeg vet ikke an å slå av systemet, heller.
|
|
|
Re: Elbil og vinterføre
[Re: Tex]
#2537939
25/02/2019 11:37
|
Registrert: Sep 2006
Innlegg: 3,885
jan erik
Besatt
|
Besatt
Registrert: Sep 2006
Innlegg: 3,885 |
Er ikke i3 bakhjulsdrevet? Jo, det er den. Jeg synes den som regel tar seg godt frem på vinterføre, men er det blank holke på veiene, så får den stå i garasjen. Da er det piggdekk og firehjulstrekk som gjelder. Du får heller ikke piggdekk til en i3. Eneste problem jeg har opplevd med i3'en er at antispinnsystemet nesten virker "for godt". Dvs. det tillater ingen hjulspinn overhodet. Jeg har opplevd å bli stående i et veikryss i oppoverbakke. Holke på veien. Selv om man gir full "gass" så skjer det ingen ting. Ikke en lyd. Null bevegelse. Bilen virker helt død. Hadde den tillatt litt hjulspinn så hadde man kommet løs, men nei. Og det går så vidt jeg vet ikke an å slå av systemet, heller. Der tar du feil gitt! Gå inn på Settings og velg Traction controll. Legg den så på hurtigtaster. Gir deg mere fremdrift (aka, slår delvis av tractioncontroll)Gull det!
|
|
|
Re: Elbil og vinterføre
[Re: jan erik]
#2537949
25/02/2019 12:17
|
Registrert: Mar 2008
Innlegg: 4,788
Tex
Besatt
|
Besatt
Registrert: Mar 2008
Innlegg: 4,788 |
Der tar du feil gitt! Gå inn på Settings og velg Traction controll. Legg den så på hurtigtaster. Gir deg mere fremdrift (aka, slår delvis av tractioncontroll)Gull det!
Hah! Der lærte jeg noe nytt - takk! Skal prøves i ettermiddag. Hvis jeg skal klage over noe annet, så synes jeg ikke det iDrive-systemet er helt optimalt heller. F.eks. hvis jeg bruker navigasjonen og noen ringer, hopper den over i telefon-visning på skjermen. Irriterende hvis man akkurat skulle se på noe på navi'en. Man kanskje det er en innstilling for dette også?
|
|
|
Re: Elbil og vinterføre
[Re: Alpers]
#2537961
25/02/2019 12:44
|
Registrert: Jul 2013
Innlegg: 3,821
Paulus
Besatt
|
Besatt
Registrert: Jul 2013
Innlegg: 3,821 |
Jeg bruker aldri navi på min bmw, men jeg mener du kan splitte skjermen i to på idrive. Jeg har ikke testet hvordan det fungerer dog.
|
|
|
Re: Elbil og vinterføre
[Re: Alpers]
#2537965
25/02/2019 13:03
|
Registrert: Jan 2015
Innlegg: 219
Henrikkolstø
Entusiast
|
Entusiast
Registrert: Jan 2015
Innlegg: 219 |
Time wasted is not wasted time
|
|
|
Re: Elbil og vinterføre
[Re: Henrikkolstø]
#2537972
25/02/2019 13:32
|
Registrert: Aug 2011
Innlegg: 380
Lars V
Entusiast
|
Entusiast
Registrert: Aug 2011
Innlegg: 380 |
Kjøpte Ionic i høst og den funker greit på vinteren. Bakdelen er null mulighet for taklast eller hengerfeste. Men får fint en 29" fulldemper inni når jeg tar av forhjulet.
|
|
|
Re: Elbil og vinterføre
[Re: Alpers]
#2537987
25/02/2019 14:40
|
Registrert: Jan 2015
Innlegg: 219
Henrikkolstø
Entusiast
|
Entusiast
Registrert: Jan 2015
Innlegg: 219 |
Time wasted is not wasted time
|
|
|
Re: Elbil og vinterføre
[Re: Lars V]
#2537994
25/02/2019 14:58
|
Registrert: May 2016
Innlegg: 148
Martin222
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Registrert: May 2016
Innlegg: 148 |
Kjøpte Ionic i høst og den funker greit på vinteren. Bakdelen er null mulighet for taklast eller hengerfeste. Men får fint en 29" fulldemper inni når jeg tar av forhjulet. Takk for info. Har kjøpt Ioniq selv i desember og har bortimot 6000km på telleren allerede. Fantastisk bil. Men har ikke testet fulldemperen inni enda. Håpte jo på lange turer til en pris av ingenting når kona ville ha ny elbil med lenger rekkevidde, og så fant vi ut etterpå at det ikke er lov med taklast på greia. Bilen ble solgt uten info om dette i en av landets desiderte toppturbyer hvor "alle" står på ski og trenger takboks eller skistativ.
|
|
|
Re: Elbil og vinterføre
[Re: Tex]
#2538000
25/02/2019 15:10
|
Registrert: Apr 2002
Innlegg: 510
Kakachka
Avhengig
|
Avhengig
Registrert: Apr 2002
Innlegg: 510 |
Der tar du feil gitt! Gå inn på Settings og velg Traction controll. Legg den så på hurtigtaster. Gir deg mere fremdrift (aka, slår delvis av tractioncontroll)Gull det!
Hah! Der lærte jeg noe nytt - takk! Skal prøves i ettermiddag. Tillegstips: Kjør i Eco Pro modus i tillegg. Da er den litt snillere på momentet og det har også mye å si. Ev. skru av redusert varme dersom du vil beholde den som i vanlig komfort modus. Og, en advarsel: Når du kjører med traction control og vanlig komfort kjøremodus så slipper bakhjula lett, selv i 80-90 km/t uten at det er spesielt glatt. Så det er veldig effektivt med traction control i f.eks. påkjøringsfelt, men du skal være obs. når du har kommet opp i fart og utpå hovedveien. Det samme gjelder ved regenerering. Begge deler er litt snillere med eco pro da.
|
|
|
Re: Elbil og vinterføre
[Re: Martin222]
#2538057
26/02/2019 01:57
|
Registrert: Jul 2002
Innlegg: 512
jorn
Avhengig
|
Avhengig
Registrert: Jul 2002
Innlegg: 512 |
Er ikke i3 bakhjulsdrevet? Satt på med en kompis etter en skitur for litt siden og han fikk kraftig sleng på bakenden i en bratt oppoverbakke hvor jeg aldri har hatt problemer med 2011 Leaf og 2019 Ioniq.
Ellers valgte jeg mine ord med omhu vedrørende kjøp av brukt elbil. En elbileier med rekkeviddeangst selger bilen og kjøper ny uansett hva du velger å gjøre. Manglende marked for hans brukte elbil vil ikke stoppe ham. Og folk flest har 1-2 biler så med mindre man spesifikt vil ha alle til å råne rundt med tenåringer i sykkelvogn til fjelltur så trenger vi jo bil uansett. tja, jo. Men det skal vel ganske mye angst til for å kjøpe ny bil om han ikke får solgt den gamle?
|
|
|
Re: Elbil og vinterføre
[Re: Alpers]
#2538070
26/02/2019 07:27
|
Registrert: Feb 2008
Innlegg: 5,316
Alpers
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Registrert: Feb 2008
Innlegg: 5,316 |
Fikk tatt en titt på en Leaf for en liten tid tilbake - ulempen med den, i3, egolf osv er at de er små inni. Det som er greit med Roomsteren er at den har fem seter, men tar du ut baksetene har du stor lasteplass, jeg slenger bare syklene inni uten å tenke over det.
Blir det kun evarebiler en kan gjøre dette med, eller kan Soul være en løsning der?
|
|
|
|
|