Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 92 av 152 1 2 90 91 92 93 94 151 152

Er Tesla det åpenbare valget for meg?

Re: Er Tesla det åpenbare valget for meg? [Re: Ripen] #2537537 22/02/2019 14:31
Kjartandaddy Offline
Besatt
Besatt
Gratulerer med ny bil!

Big wheels keep on turning
Re: Er Tesla det åpenbare valget for meg? [Re: Kjartandaddy] #2537576 22/02/2019 19:45
Ripen Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Sitat: Kjartandaddy
Gratulerer med ny bil!

Takk! Stor stas, artig for unga! ICON_LAUGH

Roy

Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS

Re: Er Tesla det åpenbare valget for meg? [Re: ] #2537597 22/02/2019 21:43
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: anonymous13
Det må da finnes god forskning på dette fanboy-greiene, hvor feil og mangler hos protagonisten (i dette tilfellet Apple Playstation Tesla) til de grader bagatelliseres samtidig som kritikken av et produkt oppleves som et personangrep?

Hva er et godt eksempel i denne tråden på at noen opplever kritikken som et personangrep?

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Er Tesla det åpenbare valget for meg? [Re: Ripen] #2538153 26/02/2019 13:30
S
Syklist1 Offline
Besatt
Besatt
S
Har man råd til Tesla så har man som regel råd til innlagt strøm på hytta også.

Re: Er Tesla det åpenbare valget for meg? [Re: Syklist1] #2538155 26/02/2019 13:35
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Sitat: Syklist1
Har man råd til Tesla så har man som regel råd til innlagt strøm på hytta også.

Ja, det ser ut til å være en merkelig sammenheng mellom at når man har råd så må man ta seg råd..........

Re: Er Tesla det åpenbare valget for meg? [Re: Ripen] #2538162 26/02/2019 13:46
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Er det ikke bare etter eksosen fordi bilen har stått og gått på tomgang?

Re: Er Tesla det åpenbare valget for meg? [Re: Ripen] #2538165 26/02/2019 13:53
Ripen Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Jeg er glad vi kjøpte e-Golfen i januar, ellers hadde vi kanskje hatt en case nå hvor vi måtte finne fram elbilkalkulatoren igjen og regne hjem enda mer utgifter.
Har akkurat prøvekjørt en Model 3, og det er gøyal bil!

Forstår absolutt fascinasjonen fra de biljournalistene som lovpriser kjøreegenskapene den innehar, for de synes jeg var bra.
Dette er attpåtil en Performance, så det sparker greit, for å si det mildt...

Nå har ikke jeg kjørt så fryktelig mange veldig spreke biler med rå kjøreegenskaper så jeg har ikke mye å sammenligne med, men jeg ser for meg gode tider for dekksenterne når massene av Model 3 rulles ut på veiene. ICON_LAUGH

Skjønner ikke helt greia med kortet som må plasseres over kameraet på dørstolpen for å åpne, og plasseres på midkonsollen for å kunne kjøre.
Ikke akkurat nøkkelløst, og det føltes som et lite steg tilbake, uten at jeg har satt meg inn i hvorfor det er sånn.
Ikke svære bilen da, men stor nok for veldig mange, og i alle fall for de som er holdne nok til kjøpe den som bil nr 2.

Synes den er tøff jeg, og jaggu gikk det ikke an å kjøre med den også. Tommel opp!

Roy

Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS

Re: Er Tesla det åpenbare valget for meg? [Re: Ripen] #2538175 26/02/2019 14:57
ventle Online
Besatt
Besatt
Sitat: Ripen
Skjønner ikke helt greia med kortet som må plasseres over kameraet på dørstolpen for å åpne, og plasseres på midkonsollen for å kunne kjøre.
Ikke akkurat nøkkelløst, og det føltes som et lite steg tilbake, uten at jeg har satt meg inn i hvorfor det er sånn.

Keyfob'en til model S/X koster over 2000 kroner stykket (sluttpris til kunde ved enkeltsalg riktignok, men regner med den ikke er priset for å være Teslas hovedinntektskilde heller), mens et RFID-kort koster noen få kroner, så det er nok ett av tiltakene for å presse prisen ned.

Men det skal vel være mulig å bruke mobilen til nøkkelløs åpning og kjøring via blåtann (dvs automatisk når mobilen er ved eller i bilen, uten at man må gå inn i app'en som på model S/X)? Det får du naturligvis ikke testet på en demobil ICON_SMILE

mvh Helge
Re: Er Tesla det åpenbare valget for meg? [Re: Ripen] #2538178 26/02/2019 15:08
Oystein L Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Ikke svære bilen da, men stor nok for veldig mange, og i alle fall for de som er holdne nok til kjøpe den som bil nr 2.

Utvendig like stor som en Octavia...

Re: Er Tesla det åpenbare valget for meg? [Re: Ripen] #2538186 26/02/2019 16:01
Dan Offline
More than words
More than words

Til hverdags så bruker man nøkkelløs åpning med telefonen i lomma. Hvis man skal låne ut bilen, eller telefonen er død, så kan man bruke kortet isteden. Man får med to kort og et ekstra kort koster ca en hundrings. Man kan også velge å kjøpe seg en keyfob hvis man har en fetisj etter å ha unødvendige ting i lomma. Den koster dog ca det samme som 15 stk kort.

Faktisk er kortene så billige at folk har kjøpt dem for å eksperimentere med dem. Med negllakkfjerner kan man få frem RFID-chippen og antennen og så er det bare å begynne å eksperimentere med å se hvor liten man kan lage antennen og hva man kan bake inn den i slik at man f eks kan ha et "kort" i størrelse kronestykke hengende på nøkkelknippet.

Selv kunne jeg ønske meg at man f eks kunne lage seg en ring som inneholder disse små tingene. Problemet er dog, slik jeg har skjønt det, at antennen brukes for å indusere strøm til chippen, så det er begrenset hvor mye man kan kødde med den.

Re: Er Tesla det åpenbare valget for meg? [Re: Ripen] #2538189 26/02/2019 16:36
Anders A-R Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
(...)og det føltes som et lite steg tilbake, uten at jeg har satt meg inn i hvorfor det er sånn.

Don't get me started - jeg kjører nå en liten Polo fra Avis, fordi Kia'n ble påkjørt bakfra for et par uker siden.

Jeg sliter fortsatt med at jeg nå er vant med at bilen er åpen når jeg nærmer meg, og døra åpner seg automatisk... Nå må jeg løfte på armene for å ta tak i håndtaket - etter at jeg har fomla med nøkkelen for å låse opp, og SÅ må jeg jaggu sette nøkkelen inn i tenningslåsen også!!1 The struggle is real!

| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
Re: Er Tesla det åpenbare valget for meg? [Re: Oystein L] #2538239 27/02/2019 07:59
Ripen Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Sitat: Oystein L

Jeg hadde innvendig plass i tankene, kupé og bagasjerom, der er den ikke like stor som en Octavia.

Roy

Re: Er Tesla det åpenbare valget for meg? [Re: Anders A-R] #2538241 27/02/2019 08:01
Ripen Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Sitat: Anders A-R
(...)og det føltes som et lite steg tilbake, uten at jeg har satt meg inn i hvorfor det er sånn.

Don't get me started - jeg kjører nå en liten Polo fra Avis, fordi Kia'n ble påkjørt bakfra for et par uker siden.

Jeg sliter fortsatt med at jeg nå er vant med at bilen er åpen når jeg nærmer meg, og døra åpner seg automatisk... Nå må jeg løfte på armene for å ta tak i håndtaket - etter at jeg har fomla med nøkkelen for å låse opp, og SÅ må jeg jaggu sette nøkkelen inn i tenningslåsen også!!1 The struggle is real!

Dude!?!
Ga de deg lånebil fra før krigen brant??

Roy

Re: Er Tesla det åpenbare valget for meg? [Re: Ripen] #2538242 27/02/2019 08:08
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Sitat: Anders A-R

Dude!?!
Ga de deg lånebil fra før krigen brant??

Vår nye E-Golf krever også nøkkel i tenningen.
Lånte forresten en Hyundai Kona forrige helg. Kul bil med masse rekkevidde. Vi kjørte fra Oslo til Golsfjellet med skiboks på taket og i kuldegrader med nærmere 200 km igjen på batteriet ved ankomst.
Koreanerne er ivrige på å putte inn alt som finnes av elektroniske greier så dette føltes som et kvantesprang fra vår 1 år gamle, ganske så strippede E-Golf.
Ryggekamera, adaptiv cruisecontrol, stripekryssingsalarm og ratt som beveger seg selv for å holde deg midt i fila, og svinger for deg ved behov.
Oppvarmet ratt, trådløs mobillading, mm.
Men det var rekkevidden i den ganske så lille bilen som virkelig imponerte.
Hadde det ikke vært for leveringsproblemene som gjør at Kona og den litt større E-Niro har så lange ventelister hadde disse blitt bestselgere.

I neste uke er Tesla 3-biler klare for utlevering i Drammen da starter ketchup-effekten her. Nå gjelder det bare at noen får ut fingeren og lager et fungerende takstativ til 3ern.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Er Tesla det åpenbare valget for meg? [Re: Ripen] #2538248 27/02/2019 08:33
Ripen Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Utlevering av Model 3 har pågått i minst en uke, bilen jeg kjørte er ikke demobil.

Det finnes et takstativ til Model 3 og Tesla kommer etter alle solemerker til å selge det.
Ser da ganske greit ut også.

https://shop.tesla.com/us/en/product/vehicle-accessories/model-3-roof-rack.html

Roy

Re: Er Tesla det åpenbare valget for meg? [Re: Ripen] #2538251 27/02/2019 08:38
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words

Det finnes et takstativ til Model 3 og Tesla kommer etter alle solemerker til å selge det.

Hadde dette bare ikke vært utsolgt fra Tesla, så. Men skiboks-sesongen er vel over for de fleste.

Øyvind Aas
Re: Er Tesla det åpenbare valget for meg? [Re: sykkeloyvind] #2538252 27/02/2019 08:45
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Sitat: sykkeloyvind

Hadde dette bare ikke vært utsolgt fra Tesla, så. Men skiboks-sesongen er vel over for de fleste.

Skiboks-sesong går veldig fort over i sykkelstativ-sesong, så behovet er jo virkelig der.

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Er Tesla det åpenbare valget for meg? [Re: RazeFaze] #2538254 27/02/2019 08:49
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Sitat: RazeFaze

Skiboks-sesong går veldig fort over i sykkelstativ-sesong, så behovet er jo virkelig der.

Helt klart.

Øyvind Aas
Re: Er Tesla det åpenbare valget for meg? [Re: sykkeloyvind] #2538275 27/02/2019 10:05
ventle Online
Besatt
Besatt

Amerikanske kunder som har fått dette stativet har opplevd at festeboltene knekker. Tesla har svart til disse kundene at boltene ikke hadde den kvaliteten de forventet, og at de jobber med å finne en ny og bedre løsning. Trolig vil ikke stativet komme i salg igjen før denne løsningen er på plass.

mvh Helge
Re: Er Tesla det åpenbare valget for meg? [Re: Ripen] #2538291 27/02/2019 11:30
Oystein L Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Oystein L

Jeg hadde innvendig plass i tankene, kupé og bagasjerom, der er den ikke like stor som en Octavia.

Skjønte egentlig det, men siden mange omtaler M3 som "liten" er det greit å sette det i perspektiv. Utvendig er den relativt mye større enn Leaf & co.

Re: Er Tesla det åpenbare valget for meg? [Re: sykkeloyvind] #2538297 27/02/2019 11:41
Ripen Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!

Utsolgt bruker å være et luksusproblem for en leverandør, vi får vel tro at det produseres for fullt for det norske markedet as we speak.
Tipper det popper opp stativ fra andre produsenter også, det bør det gjøre om de har luktesansen i orden.

Roy

Re: Er Tesla det åpenbare valget for meg? [Re: Ripen] #2538326 27/02/2019 14:30
Rønnern Offline
Skrotnisse
Skrotnisse

Min M3 åpner seg og starter så lenge jeg har mobilen i lomma. Får vel ikke det mindre nøkkelløst enn det?

Mvh Ronnie "The Runner"
www.lck.no
Re: Er Tesla det åpenbare valget for meg? [Re: Rønnern] #2538327 27/02/2019 14:37
T
Torshov-Simen Offline
Besatt
Besatt
T
Sitat: Rønnern

Min M3 åpner seg og starter så lenge jeg har mobilen i lomma. Får vel ikke det mindre nøkkelløst enn det?

Personlig har jeg aldri helt taket på dette med nøkkelløst i bil.
Jeg klarer bare ikke å synes at det er så mye mer pes å vri om en nøkkel enn å trykke på en knapp at nøkkelløst start i det hele tatt skal være et salgsargument

Redigert av Torshov-Simen; 27/02/2019 14:38.

Everything you hear is an opinion, not a fact. Everything you see is a perspective, not the truth.
Re: Er Tesla det åpenbare valget for meg? [Re: Torshov-Simen] #2538329 27/02/2019 14:46
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: Torshov-Simen

Jeg klarer bare ikke å synes at det er så mye mer pes å vri om en nøkkel enn å trykke på en knapp at nøkkelløst start i det hele tatt skal være et salgsargument

Det blir ikke et problem før en har vent seg til et bedre alternativ.

- Robert Green Ingersoll
Re: Er Tesla det åpenbare valget for meg? [Re: GeirK] #2538335 27/02/2019 15:19
KjellMa Offline
Avhengig
Avhengig
Litt som å kjøre SAAB, og bli vant med å ha tenningslåsen plassert like ved håndbrekket. Det tok tid å venne seg av med det

Gi noe som varer, gi fan
Re: Er Tesla det åpenbare valget for meg? [Re: KjellMa] #2538344 27/02/2019 16:22
T
Torshov-Simen Offline
Besatt
Besatt
T
Sitat: KjellMa
Litt som å kjøre SAAB, og bli vant med å ha tenningslåsen plassert like ved håndbrekket. Det tok tid å venne seg av med det

Men jeg vet ikke engang om det er noe jeg ønsker å vende meg til. Riktignok har jeg bare erfaring med nøkkelløs start fra Audi, men der må jeg holde startknappen inne vesentlig lenger enn jeg trenger å holde nøkkelen i min bil i startposisjon for å få maskineriet i gang, så jeg ser virkelig ikke poenget.

Everything you hear is an opinion, not a fact. Everything you see is a perspective, not the truth.
Re: Er Tesla det åpenbare valget for meg? [Re: Ripen] #2538351 27/02/2019 17:06
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
I volvoen trenger jeg bare touche knappen, så ordner den starten selv.
Synes nøkkelløst er kjekt, spesielt når man har ting i hendene.

You are what you eat...mmm nuts
Re: Er Tesla det åpenbare valget for meg? [Re: Hoaas] #2538355 27/02/2019 17:18
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: Hoaas
I volvoen trenger jeg bare touche knappen, så ordner den starten selv.

I Teslaen trenger jeg bare sette foten på bremsen - som jeg på ett eller annet tidspunkt kommer til å gjøre likevel ;-)

- Robert Green Ingersoll
Re: Er Tesla det åpenbare valget for meg? [Re: GeirK] #2538357 27/02/2019 17:52
A
Anomyn Offline
Ringrev
Ringrev
A
Tesla det rette valget for meg?
Nei.
Jeg vil ikke kjøpe en T-slusk (Tesla).

Kjører veteranbil, 33 år gammel, holder minst 10 år til.

Redigert av Anomyn; 27/02/2019 17:52.
Re: Er Tesla det åpenbare valget for meg? [Re: Ripen] #2538382 27/02/2019 19:25
vids Offline
Ivrig
Ivrig
Hentet meg en Tesla Model 3 performance denne uken, skikkelig kul bil å kjøre! Understellet responderer mer i retning av en racerbil enn tilsvarende jeg har testet på Model S eller for den saks skyld BMW 330xd som jeg bytter fra. Eneste skåret i gleden er en del veistøy i motovei-hastigheter.

Håper Tesla snart kommer med takstativ dog. Et som ikke er utsolgt til en hver tid. Bagasjerommet er stort, men trenger stativ! Kunne kjøpt Seasucker, men frister mer med noe orginalt om det skulle komme noenlunde i tid..

Men vær så snill og ikke kall den M3, det er navnet på den legendariske BMW M3 som har en spesiell plass i historien. Hvorfor ikke bare skrive TM3?

Redigert av vids; 27/02/2019 19:35.

..Megatower v2..
::Vidar::
Side 92 av 152 1 2 90 91 92 93 94 151 152

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå