Skøytetrasèer i Oslomarka (langrenn)
|
Re: Skøytetrasèer i Oslomarka (langrenn)
[Re: Ripen]
06/02/2019 12:41
|
lph
Avhengig
|
Avhengig
Prøver hardt å holde meg unna diskusjonen fordi jeg har sagt det jeg skulle si, opptil flere ganger... men siden temaet innimellom grenser til hva ANDRE foretar seg i løypa, som fotfolk, syklister osv, poster jeg denne. Forhåpentligvis til oppmuntring og glede. Jeg lo ihvertfall godt. https://www.kondis.no/blogg-ti-tips-for-...127-127696.html
|
|
|
[Re: Langbein Rise]
06/02/2019 12:41
|
Gekki
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Det er vel tydelig at skøyting er mer opphissende enn klassisk, bare se på Dirik Tønseth ;p Derfor bør alle gå klassisk, så vi roer oss ned Diagonalgang er Zen.
|
|
|
[Re: Torshov-Simen]
06/02/2019 13:11
|
Girona
Ringrev
|
Ringrev
Konkurranseløypene på Skullerud er preppet for skøyting, men det tilbudet passer ikke dine interesser og du vil ikke oppsøke de egnede løypene som finnes andre steder. Du har selvsagt rett til å mene hva du vil, men jeg har vanskelig for å se at du skal klare å få den holdning til å fremstå som en edel kamp for rettferdighet og ikke som et egoistisk ønske om å kunne gjøre akkurat hva man vil, akkurat der man vil akkurat når det passer en selv. Ja, det er en 2.4 km lang strekning rundt stadion som muligens er preppet for skøyting. Det var ikke tilfelle de to siste helgene. Da var det skirenn der (klassisk). Ville du vært fornøyd med det, om det var omvendt? At av de over 400 km med skiløyper i Østmarka, så var det 2.4 av de du kunne bruke til klassisk? Kun gå runder rundt en stadion, ingen turer innover i selve marka? Jeg tviler. Og jeg mistenker at du gjør deg vanskeligere enn du egentlig er, når du ikke vil ta en fristilgåers perspektiv her.
|
|
|
[Re: Alpers]
06/02/2019 13:17
|
Girona
Ringrev
|
Ringrev
Nei, jeg kan ikke forstå hvorfor du klager over skøyteforholdene i løyper som ikke er tilrettelagt for det. Klagen handler om at det ikke er tilrettelagt for skøyting der. Hvorfor er det så vanskelig for deg å dra et annet sted å skøyte? Det har jeg svart på tidligere. Da må jeg bruke minst 40 minutter av treningstiden i bil, samt betale bompenger til kommunen. Hvorfor er det så vanskelig for deg (eller andre som vil gå klassisk) å dra et annet sted å gå diagonalgang?
|
|
|
[Re: Girona]
06/02/2019 13:33
|
Torshov-Simen
Besatt
|
Besatt
Konkurranseløypene på Skullerud er preppet for skøyting, men det tilbudet passer ikke dine interesser og du vil ikke oppsøke de egnede løypene som finnes andre steder. Du har selvsagt rett til å mene hva du vil, men jeg har vanskelig for å se at du skal klare å få den holdning til å fremstå som en edel kamp for rettferdighet og ikke som et egoistisk ønske om å kunne gjøre akkurat hva man vil, akkurat der man vil akkurat når det passer en selv. Ja, det er en 2.4 km lang strekning rundt stadion som muligens er preppet for skøyting. Det var ikke tilfelle de to siste helgene. Da var det skirenn der (klassisk). Ville du vært fornøyd med det, om det var omvendt? At av de over 400 km med skiløyper i Østmarka, så var det 2.4 av de du kunne bruke til klassisk? Kun gå runder rundt en stadion, ingen turer innover i selve marka? Jeg tviler. Og jeg mistenker at du gjør deg vanskeligere enn du egentlig er, når du ikke vil ta en fristilgåers perspektiv her. Det er helt umulig for meg å ikke ta en fristilgåers perspektiv her ettersom jeg som nevnt går mer fristil enn klassisk, minst 2 av 3 turer går med skøyteski på beina. Eneste forskjellen på oss er at jeg er helt happy med å gå 3 mil rundt og rundt på Linderudkollen, Lillomarka eller Kollen ettersom det er treningseffekten jeg er ute etter når jeg går på ski på ukedagene og det uansett er så mørkt at jeg ikke ser noe av naturen rundt meg. Jeg har gjennom mange år nå også gått rundt og rundt i anlegg rundt om i hele den langrennsgående delen av Europa og sett hva folk der må ut med i dagskortpriser for å få gå i kø i de 3-4 milene (i beste fall) lokale klubber eller løypelag har kjørt opp, det er kanskje derfor jeg har et litt annet perspektiv på dette enn deg.
Redigert av Torshov-Simen; 06/02/2019 13:33.
Everything you hear is an opinion, not a fact. Everything you see is a perspective, not the truth.
|
|
|
06/02/2019 13:36
|
Girona
Ringrev
|
Ringrev
Jeg synes ærlig talt ikke at 40 minutters reisevei tur/retur er hårreisende uoverkommelig for å få tatt en skitur Da er jo saken grei. Om noen skulle finne på å klage over at jeg skøyter over klassisksporene, så ber jeg dem bare reise til en annen del av marka neste gang. Frognerseteren, Lillomarka, Sørkedalen, etc. Det er sikkert en oppfordring de vil sette pris på.
|
|
|
06/02/2019 13:43
|
Alpers
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Nei, jeg kan ikke forstå hvorfor du klager over skøyteforholdene i løyper som ikke er tilrettelagt for det. Klagen handler om at det ikke er tilrettelagt for skøyting der. Hvorfor er det så vanskelig for deg å dra et annet sted å skøyte? Det har jeg svart på tidligere. Da må jeg bruke minst 40 minutter av treningstiden i bil, samt betale bompenger til kommunen. Hvorfor er det så vanskelig for deg (eller andre som vil gå klassisk) å dra et annet sted å gå diagonalgang? Det er ikke vanskelig for meg i det hele tatt, og jeg gjør det hver eneste gang jeg går på ski. Det er mange flotte steder jeg ikke går fordi det er preparert for skøyting, som gjør at jeg velger andre løyper.
|
|
|
06/02/2019 13:44
|
Alpers
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg synes ærlig talt ikke at 40 minutters reisevei tur/retur er hårreisende uoverkommelig for å få tatt en skitur Da er jo saken grei. Om noen skulle finne på å klage over at jeg skøyter over klassisksporene, så ber jeg dem bare reise til en annen del av marka neste gang. Frognerseteren, Lillomarka, Sørkedalen, etc. Det er sikkert en oppfordring de vil sette pris på. De som plages av dette nok til at de prater med deg vil nok ikke sette pris på det, nei.
|
|
|
06/02/2019 13:51
|
Torshov-Simen
Besatt
|
Besatt
Jeg synes ærlig talt ikke at 40 minutters reisevei tur/retur er hårreisende uoverkommelig for å få tatt en skitur Da er jo saken grei. Om noen skulle finne på å klage over at jeg skøyter over klassisksporene, så ber jeg dem bare reise til en annen del av marka neste gang. Frognerseteren, Lillomarka, Sørkedalen, etc. Det er sikkert en oppfordring de vil sette pris på. Tror ikke det vil gjøre så mye inntrykk ettersom majoriteten av dem allerede har tatt den turen, tipper under 5 % av Oslos skigående befolkning bor slik til at de kan ta på seg skiene uten reisevei. Som far er jeg ikke helt ukjent med "fordi jeg vil" argumentasjon, men ettersom yngstemann fylte 10 i fjor er jeg litt ute av trening på det feltet, så det er fint om vi kan heve argumentasjonsnivået litt
Redigert av Torshov-Simen; 06/02/2019 13:52.
Everything you hear is an opinion, not a fact. Everything you see is a perspective, not the truth.
|
|
|
06/02/2019 13:56
|
Girona
Ringrev
|
Ringrev
Som far er jeg ikke helt ukjent med "fordi jeg vil" argumentasjon, men ettersom yngstemann fylte 10 i fjor er jeg litt ute av trening på det feltet, så det er fint om vi kan heve argumentasjonsnivået litt Tja, hører ikke så veldig tunge argumenter den andre veien. Påstandene er at de som vil skøyte må reise et annet sted, de må flytte seg ut av løypa, klassisk skal ha forkjørsrett i 99% av løypenettet i Østmarka. Når jeg spør hvorfor det er skøyterne som må holde seg unna, så er den eneste begrunnelsen at "de er i mindretall". Ikke et veldig vektig argument i mine ører.
|
|
|
06/02/2019 14:07
|
Alpers
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Som far er jeg ikke helt ukjent med "fordi jeg vil" argumentasjon, men ettersom yngstemann fylte 10 i fjor er jeg litt ute av trening på det feltet, så det er fint om vi kan heve argumentasjonsnivået litt Tja, hører ikke så veldig tunge argumenter den andre veien. Påstandene er at de som vil skøyte må reise et annet sted, de må flytte seg ut av løypa, klassisk skal ha forkjørsrett i 99% av løypenettet i Østmarka. Når jeg spør hvorfor det er skøyterne som må holde seg unna, så er den eneste begrunnelsen at "de er i mindretall". Ikke et veldig vektig argument i mine ører. Hva med at løypenettverket ikke er preparert for skøyting? Det er heller ikke er gyldig argument?
|
|
|
06/02/2019 14:14
|
Girona
Ringrev
|
Ringrev
Hva med at løypenettverket ikke er preparert for skøyting? Det er heller ikke er gyldig argument? Nei. Hvis du har lest gjennom tråden, så vil du se at jeg mener de som prepper ikke har forvaltet ansvaret og monopolet sitt på en god nok måte. Når de ikke legger bedre til rette for fristil i Østmarka enn det som er tilfelle i dag, så må de ta ansvaret for den konflikten som oppstår mellom stilartene.
|
|
|
06/02/2019 14:20
|
Torshov-Simen
Besatt
|
Besatt
Hva med at løypenettverket ikke er preparert for skøyting? Det er heller ikke er gyldig argument? Nei. Hvis du har lest gjennom tråden, så vil du se at jeg mener de som prepper ikke har forvaltet ansvaret og monopolet sitt på en god nok måte. Når de ikke legger bedre til rette for fristil i Østmarka enn det som er tilfelle i dag, så må de ta ansvaret for den konflikten som oppstår mellom stilartene. Nei, det er det de som ikke klarer å innrette seg som må gjøre.
|
|
|
06/02/2019 14:25
|
Torshov-Simen
Besatt
|
Besatt
Som far er jeg ikke helt ukjent med "fordi jeg vil" argumentasjon, men ettersom yngstemann fylte 10 i fjor er jeg litt ute av trening på det feltet, så det er fint om vi kan heve argumentasjonsnivået litt Tja, hører ikke så veldig tunge argumenter den andre veien. Påstandene er at de som vil skøyte må reise et annet sted, de må flytte seg ut av løypa, klassisk skal ha forkjørsrett i 99% av løypenettet i Østmarka. Når jeg spør hvorfor det er skøyterne som må holde seg unna, så er den eneste begrunnelsen at "de er i mindretall". Ikke et veldig vektig argument i mine ører. Utfor kjøres i vanlige alpinbakker, men Jansrud og Co kan ikke stille seg opp på toppen av nærmeste slalåmbakke og kreve plass til å drive fartstrening av den grunn, de må trene der drifter er villige til å tilrettelegge for den aktiviteten. Du har fått masse argumenter for hvorfor Østmarka ikke er egnet som skøytearena utover de løypene som per nå et tilrettelagt for det, men selv har du ikke bragt til torgs argumenter utover at du vil skøyte i Østmarka.
|
|
|
06/02/2019 14:28
|
Alpers
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Hva med at løypenettverket ikke er preparert for skøyting? Det er heller ikke er gyldig argument? Nei. Hvis du har lest gjennom tråden, så vil du se at jeg mener de som prepper ikke har forvaltet ansvaret og monopolet sitt på en god nok måte. Når de ikke legger bedre til rette for fristil i Østmarka enn det som er tilfelle i dag, så må de ta ansvaret for den konflikten som oppstår mellom stilartene. Har du vurdert å ta det direkte med dem?
|
|
|
06/02/2019 14:30
|
Girona
Ringrev
|
Ringrev
Hva med at løypenettverket ikke er preparert for skøyting? Det er heller ikke er gyldig argument? Nei. Hvis du har lest gjennom tråden, så vil du se at jeg mener de som prepper ikke har forvaltet ansvaret og monopolet sitt på en god nok måte. Når de ikke legger bedre til rette for fristil i Østmarka enn det som er tilfelle i dag, så må de ta ansvaret for den konflikten som oppstår mellom stilartene. Har du vurdert å ta det direkte med dem? Ja, som også nevnt tidligere i tråden, er det noe jeg har gjort allerede.
|
|
|
06/02/2019 14:34
|
Girona
Ringrev
|
Ringrev
Du har fått masse argumenter for hvorfor Østmarka ikke er egnet som skøytearena utover de løypene som per nå et tilrettelagt for det Det er rett og slett faktisk feil. Det er mange løyper som ville vært fine å skøyte i, dersom de hadde droppet klassisksporene. Ta feks Skullerud stadion til Grønmo, og videre innover forbi kapellet. Den første delen av denne strekningen er (som tidligere nevnt) til og med angitt som både fristils- og klassisktrase i Markadatabasen. Men den er ikke preppet som det likevel. Og det finnes flere andre eksempler på det som hadde vært flotte fristilsløyper dersom klassisksporene var borte.
|
|
|
06/02/2019 14:51
|
Torshov-Simen
Besatt
|
Besatt
Du har fått masse argumenter for hvorfor Østmarka ikke er egnet som skøytearena utover de løypene som per nå et tilrettelagt for det Det er rett og slett faktisk feil. Det er mange løyper som ville vært fine å skøyte i, dersom de hadde droppet klassisksporene There's your problem right there... Det er en helt fantastisk navlebeskuende holdning å kreve at en forening som du ikke vil bidra til må gjøre tiltak som går på tvers av sine betalende medlemmers ønsker fordi de tilbudene som de allerede serverer deg gratis ikke passer til dine preferanser. Det som virkelig burde irritere deg er som nevnt at Skiforeningen ikke har monopol, men at tilbudet til dem skøyter har blitt dårligere etter at Bymiljøetaten kom inn som "konkurrent" i de bynære løypene og prepper disse traseene smalere enn hva Skiforeningen gjorde.
|
|
|
06/02/2019 19:09
|
Girona
Ringrev
|
Ringrev
There's your problem right there...
Det er en helt fantastisk navlebeskuende holdning å kreve at en forening som du ikke vil bidra til må gjøre tiltak som går på tvers av sine betalende medlemmers ønsker fordi de tilbudene som de allerede serverer deg gratis ikke passer til dine preferanser.
Det som virkelig burde irritere deg er som nevnt at Skiforeningen ikke har monopol, men at tilbudet til dem skøyter har blitt dårligere etter at Bymiljøetaten kom inn som "konkurrent" i de bynære løypene og prepper disse traseene smalere enn hva Skiforeningen gjorde. OK. Nå føler jeg vi har gått i sirkel noen ganger. Jeg mener Skiforeningen/kommunen bør tilrettelegge mer enn 0.5% av løypelengdene i Østmarka for skøyting. 10% hadde vært fair, som et minimum. Jeg er sikker på at de har minst 10% medlemsmasse som kan tenke seg å gå fristil i Østmarka. Og uansett så MÅ de ta hensyn til flere enn bare egne medlemmer. Noe annet er direkte egoistisk, for å bruke et av dine ord. De får lov til å holde på i marka som er vår felles eiendom (jeg tenker på den delen som eies av kommunen). Så kan du gjerne være uenig i dette, greit nok, men mitt synspunkt på dette er like gyldig som ditt.
|
|
|
06/02/2019 19:58
|
Torshov-Simen
Besatt
|
Besatt
There's your problem right there...
Det er en helt fantastisk navlebeskuende holdning å kreve at en forening som du ikke vil bidra til må gjøre tiltak som går på tvers av sine betalende medlemmers ønsker fordi de tilbudene som de allerede serverer deg gratis ikke passer til dine preferanser.
Det som virkelig burde irritere deg er som nevnt at Skiforeningen ikke har monopol, men at tilbudet til dem skøyter har blitt dårligere etter at Bymiljøetaten kom inn som "konkurrent" i de bynære løypene og prepper disse traseene smalere enn hva Skiforeningen gjorde. OK. Nå føler jeg vi har gått i sirkel noen ganger. Jeg mener Skiforeningen/kommunen bør tilrettelegge mer enn 0.5% av løypelengdene i Østmarka for skøyting. 10% hadde vært fair, som et minimum. Jeg er sikker på at de har minst 10% medlemsmasse som kan tenke seg å gå fristil i Østmarka. Og uansett så MÅ de ta hensyn til flere enn bare egne medlemmer. Noe annet er direkte egoistisk, for å bruke et av dine ord. De får lov til å holde på i marka som er vår felles eiendom (jeg tenker på den delen som eies av kommunen). Så kan du gjerne være uenig i dette, greit nok, men mitt synspunkt på dette er like gyldig som ditt. Å ha synspunktet er forsåvidt greit, i hvertfall så lenge man ikke forventer å få støtte for et så egosentrisk verdenssyn. Men diskusjonen har oppstått fordi du har argumentert for at du er i din fulle rett til å ta saken i egne hender og gå fristil der det ikke er tilrettelagt for det for å fremprovosere ett bedre tilbud, og det er ikke greit.
|
|
|
06/02/2019 20:34
|
Girona
Ringrev
|
Ringrev
Å ha synspunktet er forsåvidt greit, i hvertfall så lenge man ikke forventer å få støtte for et så egosentrisk verdenssyn. Men diskusjonen har oppstått fordi du har argumentert for at du er i din fulle rett til å ta saken i egne hender og gå fristil der det ikke er tilrettelagt for det for å fremprovosere ett bedre tilbud, og det er ikke greit. Vel, jeg har sagt at jeg går fristil i nærområdet fordi jeg ønsker å slippe å reise langt, ikke for å være til bry for noen. Dersom det samtidig bidrar til å fremprovosere et bedre tilbud, så er det i så fall en sideeffekt, og helt greit. Og hvis noen blir sure fordi jeg går fristil i Østmarka, så har du jo selv kommet med løsningen: De kan bare reise et annet sted å gå diagonalgang.
|
|
|
06/02/2019 20:58
|
Torshov-Simen
Besatt
|
Besatt
Å ha synspunktet er forsåvidt greit, i hvertfall så lenge man ikke forventer å få støtte for et så egosentrisk verdenssyn. Men diskusjonen har oppstått fordi du har argumentert for at du er i din fulle rett til å ta saken i egne hender og gå fristil der det ikke er tilrettelagt for det for å fremprovosere ett bedre tilbud, og det er ikke greit. Vel, jeg har sagt at jeg går fristil i nærområdet fordi jeg ønsker å slippe å reise langt, ikke for å være til bry for noen. Dersom det samtidig bidrar til å fremprovosere et bedre tilbud, så er det i så fall en sideeffekt, og helt greit. Og hvis noen blir sure fordi jeg går fristil i Østmarka, så har du jo selv kommet med løsningen: De kan bare reise et annet sted å gå diagonalgang. Ok, jeg har latt tvilen komme deg til gode så langt, men nå er argumentasjonen din så nærme han her at det blir umulig å ikke påpeke det [video:youtube] https://youtu.be/o5PS-0ERCeg[/video]
Redigert av Torshov-Simen; 06/02/2019 21:00.
|
|
|
06/02/2019 22:27
|
Aunan
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Fikk svar fra løypesjefen i skiforeningen, men det hjalp ingenting da det er bymiljøetaten som kjører der. De svarer vel neppe på mail?
Noen som har sett om det er skøytetraseer fra nord i Østmarka nå?
Redigert av Aunan; 06/02/2019 22:29.
|
|
|
[Re: Aunan]
07/02/2019 09:57
|
Girona
Ringrev
|
Ringrev
Fikk svar fra løypesjefen i skiforeningen, men det hjalp ingenting da det er bymiljøetaten som kjører der. De svarer vel neppe på mail?
Noen som har sett om det er skøytetraseer fra nord i Østmarka nå? Hvis det er kommunen som prepper i Østmarka (det er ikke så lett å finne ut av), så er saken enda klarere. De har i alle fall et ansvar for å legge til rette for et større mangfold av skiløpere en bare diagonalgåere. De har dessuten en tydelig politisk målsetning om å få ned trafikk gjennom byen, som er en god grunn til å gjøre fristilsløyper tilgjengelig uten at man må reise gjennom byen..
|
|
|
07/02/2019 10:37
|
Gekki
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Hvis det er kommunen som prepper i Østmarka (det er ikke så lett å finne ut av), så er saken enda klarere. Ikke så lett å finne ut av? Nå er du bare vrang. Jeg siterer meg selv, i et svar nettopp til deg, tidligere i tråden: Nå har jeg ikke tenkt å blande meg så veldig inn i denne debatten, men er Skiforeningen rett klageinstans i dette tilfellet? Majoriteten av løypene i området vi snakker om er jo Bymiljøetatens ansvar, jfr. denne oversikten (klikkbare lenker på siden). Har du i det hele tatt prøvd?
|
|
|
[Re: Gekki]
07/02/2019 10:49
|
Girona
Ringrev
|
Ringrev
Har du i det hele tatt prøvd? Ja, jeg åpnet siden da du lenket til den første gang, og klikket meg videre inn på løypekartene. Der stod det ingenting. Nå ser jeg at det er en liste nedover på siden. Skal kikke nærmere på den.
|
|
|
07/02/2019 11:03
|
lph
Avhengig
|
Avhengig
Generelle tips til fristilsentusiaster som ønsker flere fristilsløyper i sitt nærområde:
Konstruktive måter å løse problemet på: - meld deg inn i Skiforeningen - skriv innlegg i Snø og Ski - sett deg inn i hvem som preparerer hva, og hvor - sett deg inn i hva som er de fysiske kravene for en fristil+klassisk trasé - ring og snakk med en løypebas om hvordan det preppes og hvorfor - snakk med Skiforeningen, Bymiljøetaten og din lokale idrettsforening - gå på FB-gruppene om din lokale mark (det finnes minst 3 for Østmarka), og kjør en poll på hvilken fordeling av klassisk og fristil folk syns det burde være - gå på Twitter og gjør det samme - start din egen FB-gruppe "vi som ønsker flere fristilstraseer i X-marka" - finn en lokalpolitiker som er glad i gå på ski - kontakt lokalavisa og hør om de vil lage en sak om det
Ikke-konstruktive måter å løse det på: - gå ut og ødelegge løypene til klassiskgåere - skylde på de som ikke preppet sånn som du ville ha det - bagatellisere ødeleggelsen - be folk som ikke liker at du ødelegger løyper om å dra et annet sted
|
|
|
[Re: lph]
07/02/2019 11:27
|
Girona
Ringrev
|
Ringrev
Generelle tips til fristilsentusiaster som ønsker flere fristilsløyper i sitt nærområde:
Konstruktive måter å løse problemet på: - meld deg inn i Skiforeningen - skriv innlegg i Snø og Ski - sett deg inn i hvem som preparerer hva, og hvor - sett deg inn i hva som er de fysiske kravene for en fristil+klassisk trasé - ring og snakk med en løypebas om hvordan det preppes og hvorfor - snakk med Skiforeningen, Bymiljøetaten og din lokale idrettsforening - gå på FB-gruppene om din lokale mark (det finnes minst 3 for Østmarka), og kjør en poll på hvilken fordeling av klassisk og fristil folk syns det burde være - gå på Twitter og gjør det samme - start din egen FB-gruppe "vi som ønsker flere fristilstraseer i X-marka" - finn en lokalpolitiker som er glad i gå på ski - kontakt lokalavisa og hør om de vil lage en sak om det
Alt dette er gode råd. Jeg har tenkt på flere av punktene selv, og det er slett ikke usannsynlig at jeg kommer til å gjøre noen av dem. Så er det sånn at det krever energi, tid og tålmodighet. Og i mellomtiden løper sesongen avgårde. I verste fall kan det ta år å få gjennom en endring. Jeg kan ikke vente til da med å gå på ski, når snøen ligger der nå.
|
|
|
[Re: lph]
07/02/2019 11:39
|
Girona
Ringrev
|
Ringrev
Ikke-konstruktive måter å løse det på: - gå ut og ødelegge løypene til klassiskgåere - skylde på de som ikke preppet sånn som du ville ha det - bagatellisere ødeleggelsen - be folk som ikke liker at du ødelegger løyper om å dra et annet sted
Dette minner om bilister som ikke liker at folk sykler i veien. De kommer gjerne opp med en tilsvarende liste: Ikke-konstruktive måter å oppføre seg på: - gå ut og forsinke bilister som kjører på veien - skylde på de som ikke bygget god nok sykkelinfrastruktur - bagatellisere forsinkelsen - be folk som ikke liker at du sykler i veien om å kjøre bil et annet sted
|
|
|
07/02/2019 11:53
|
Girona
Ringrev
|
Ringrev
"Kongsveien, veien opp til Tryvann og til Grefsenkollen er alle tilrettelagt for bilkjøring. Det er ikke laget sykkelvei på disse stedene. Ved å sykle opp der forsinker du de som kjører bil. De som kjører bil er i flertall. Du må derfor holde deg unna disse stedene, og vente til det eventuelt kommer sykkelvei der, slik at du kan sykle der uten ulempe for bilistene.
I mellomtiden foreslår vi at du reiser et annet sted for å sykle, for eksempel til Frognerstranda. Der er det en flott sykkelvei, og du kan sykle fram og tilbake så mange ganger du bare vil."
|
|
|
|
|