Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 88 av 152 1 2 86 87 88 89 90 151 152

Er Tesla det åpenbare valget for meg?

Re: Er Tesla det åpenbare valget for meg? [Re: TrondAM] #2533594 30/01/2019 21:04
Dan Offline
More than words
More than words
Sitat: TrondAM
Er interessert i korleis det funka å berre ha den eine skjermen i midten mtp å måtte flytte blikket for å sjå hastigheita..Har oppfatta at det er litt ymse meiningar. Alt er sjølvsagt ei vanesak men...

Jeg har kjørt i 14 år med speedometeret i midten og har null problemer med det. I dag var jeg hos Tesla og prøvesatt Model 3 igjen og denne gangen tok jeg et bilde fra nesetippen etter å ha justert setet så perfekt som mulig. Deretter tok jeg et bilde fra nesetippen i Citroënen også og vel hjemme la jeg dem over hverandre for å sammenligne resultatet.

Den blå prikken viser hvor farten står på Teslaen og den røde er der farten står på Citroënen. Ikke veldig stor forskjell altså. Og som sagt, veldig levelig.

Re: Er Tesla det åpenbare valget for meg? [Re: Ripen] #2533615 31/01/2019 07:27
espenta Online
Ringrev
Ringrev
Sitat: Ripen
Hmmm... Jeje. Det ante meg at noe sånt ville komme men jeg roer meg fint ned med at det ikke endrer noe for meg.

https://www.tek.no/artikler/billigste-model-s-og-x-kommer-tilbake-med-bedre-rekkevidde/456740

Det ser ut som den nye "short range" blir en del dyrere enn 75D var, og legger seg nok midt mellom 75D og 100D. Men hadde nok vært et veldig godt alternativ med 91-92kWh, og kunne topplade uten å tenke på potensiell batteridegradering.

Det er forresten en del feil i artikklene hos Tek. Rekkevidden som står oppgitt på X er for 75D, ikke den nye "short range". Og de antyder også at den nye vil få samme pris som 75D, noe som hvertfall ikke er tilfelle i USA.

Redigert av espenta; 31/01/2019 07:29.
Re: Er Tesla det åpenbare valget for meg? [Re: Syklist1] #2533629 31/01/2019 09:47
M
Marøder Offline
Ringrev
Ringrev
M
Sitat: Syklist1
Det å plukke opp bruddstykker fra en test for å svartmale mest mulig er vel enda mindre relevant.

Bare å hoppe over konklusjonen for den passer ikke.

Flere "bruddstykker" fra Dinside.no sin test av Tesla model 3. Også mye skryt av bilen, men kan den fremstå som en no-brainer Syklist1...? Skal jeg være enig i utsagnet, må det være ut i fra at det ikke finnes el-bil konkurrenter

«froske-aktig utseende - sett forfra. Du kan se for deg en krysning mellom Chrysler Neon og VW Beetle, hvis du kjenner disse bilene.»

«Vi skulle gjerne hatt litt mer følelse gjennom rattet»

«Når du først skal holde oversikt på en bil som er så fartsvillig som Tesla Model 3, er det et under at produsenten velger en enkel 15-tommers skjerm, midtplassert på dashboardet som instrument-display. Oppmerksomheten trekkes konstant vekk fra veien når du skal følge med på farten. Skjermen kan heller ikke vinkles mot sjåføren, for den er uten justeringsmuligheter…… For spesielt i byene, der farene kommer på løpende bånd og farten er lav, må dette bli bedre.»

«Hard og stumpete
Testbilen var skodd med 20-tommers felger og lavprofildekk, samt Performance-pakken. Det skal sies at vi ikke rakk å teste alle kjøre-innstillingene fullt ut. Men førsteinntrykket av kjørekomforten er at den er overraskende stiv: Ujevnt underlag merkes godt, spesielt om du sitter i baksetene. På slapsete Oslo-veier var det direkte ubehagelig.
Her har Tesla en justeringsjobb å gjøre, for demperoppsettet er nødt til å bli mer følsomt, på toppen av vandringen.»

«Foran i kupeen er mesteparten av lagringsplassen i midtkonsollen. Løsningen er fortsatt litt skranglete og preget av billig plast.»

«vi er fortsatt skuffet over gulvhøyden, bak i bilen»

«Skal vi sutre over noe (og det må vi, vi er jo tross alt biljournalister) er det dørhåndtakene. De er vriene, og ikke noe særlig når kulda setter inn og du har på deg hansker.»

Re: Er Tesla det åpenbare valget for meg? [Re: Marøder] #2533636 31/01/2019 10:16
perbl Offline
More than words
More than words
Stusser litt på det skjermutsagnet.

Er det ett sted jeg ser lite på dashboardet, er det når jeg kjører i by i lav hastighet. Det er ikke der jeg typisk er veldig avhengig av å holde kontroll på hvor raskt jeg kjører, da er stort sett oppmerksomheten på veien og omgivelsene, og farten stort sett er lav.

På landeveien ser jeg derimot ganske ofte på det for å følge med på hastighet og distanse. I byen er vel det jeg gjerne ser mer på GPS-ting, og der er nå mange vanlige biler også rimelig sentrerte rundt midtkonsollet for informasjon om hvor man er og hvor man skal kjøre.

Per B.
Re: Er Tesla det åpenbare valget for meg? [Re: perbl] #2533645 31/01/2019 11:03
Ripen Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Sitat: perbl
Stusser litt på det skjermutsagnet.

Er det ett sted jeg ser lite på dashboardet, er det når jeg kjører i by i lav hastighet. Det er ikke der jeg typisk er veldig avhengig av å holde kontroll på hvor raskt jeg kjører, da er stort sett oppmerksomheten på veien og omgivelsene, og farten stort sett er lav.

På landeveien ser jeg derimot ganske ofte på det for å følge med på hastighet og distanse. I byen er vel det jeg gjerne ser mer på GPS-ting, og der er nå mange vanlige biler også rimelig sentrerte rundt midtkonsollet for informasjon om hvor man er og hvor man skal kjøre.

Tenkte det samme, jeg ser ikke så mye på hvor fort jeg kjører i by og tettbygde strøk ellers, viktigere å følge med på det som skjer rundt bilen og tilpasse farten.

Og når jeg ser på bildet over her så ser det ikke ille ut, selv om jeg umiddelbart får litt angstfølelse av å ikke skulle ha en liten infoskjerm foran rattet.
Heldigvis så slipper jeg å tenke på det med det første.

Roy

Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS

Re: Er Tesla det åpenbare valget for meg? [Re: Ripen] #2533651 31/01/2019 11:12
T
TrondAM Offline
Veteran
Veteran
T
Kjem garantert,eller eksistera alt, ei eller anna form for tredjepartsløsning der man kan feste en liten skjerm, eller mobiltelefonen framfor rattet, og så la den vise hastigheit eller andre ting.

Redigert av TrondAM; 31/01/2019 11:13.
Re: Er Tesla det åpenbare valget for meg? [Re: TrondAM] #2533659 31/01/2019 11:32
Kjartandaddy Offline
Besatt
Besatt

Big wheels keep on turning
Re: Er Tesla det åpenbare valget for meg? [Re: Marøder] #2533663 31/01/2019 11:39
M
Marøder Offline
Ringrev
Ringrev
M
Har tillat meg å komme med noen svar vegne av menigheten (i fet skrift):

«froske-aktig utseende - sett forfra. Du kan se for deg en krysning mellom Chrysler Neon og VW Beetle, hvis du kjenner disse bilene.» Ja, men bilen har så lav luftmotstand. Audie e-tron er jo en vindplog med kort rekkevidde

«Vi skulle gjerne hatt litt mer følelse gjennom rattet» Dette fikses gjennom programvareoppdatering

«Når du først skal holde oversikt på en bil som er så fartsvillig som Tesla Model 3, er det et under at produsenten velger en enkel 15-tommers skjerm, midtplassert på dashboardet som instrument-display. Oppmerksomheten trekkes konstant vekk fra veien når du skal følge med på farten. Skjermen kan heller ikke vinkles mot sjåføren, for den er uten justeringsmuligheter…… For spesielt i byene, der farene kommer på løpende bånd og farten er lav, må dette bli bedre.»Hvilke farer? Uansett stopper bilen av seg selv med alle sikkerhetssystemene som er innebygd

«Hard og stumpete
Testbilen var skodd med 20-tommers felger og lavprofildekk, samt Performance-pakken. Det skal sies at vi ikke rakk å teste alle kjøre-innstillingene fullt ut. Men førsteinntrykket av kjørekomforten er at den er overraskende stiv: Ujevnt underlag merkes godt, spesielt om du sitter i baksetene. På slapsete Oslo-veier var det direkte ubehagelig.
Her har Tesla en justeringsjobb å gjøre, for demperoppsettet er nødt til å bli mer følsomt, på toppen av vandringen.» Sett på 15 tommers felger så løser det seg nok. Hvis ikke: Dette fikses gjennom programvareoppdatering

«Foran i kupeen er mesteparten av lagringsplassen i midtkonsollen. Løsningen er fortsatt litt skranglete og preget av billig plast.»Det finnes en DIY på Teslaforum som viser hvordan man kan klippe til skumgummi som kan eliminere denne skranglingen

«vi er fortsatt skuffet over gulvhøyden, bak i bilen» Det bare å bruke sittepute. Når det sitter høye personer i baksetet, åpner vi bare panoramataket og utstyrer de med en god lue. Problem solved!

«Skal vi sutre over noe (og det må vi, vi er jo tross alt biljournalister) er det dørhåndtakene. De er vriene, og ikke noe særlig når kulda setter inn og du har på deg hansker.» Ingen problem. Det er bare å sette bilen på forvarming 5 timer før så blir håndtaket oppvarmet fra innsiden.

Re: Er Tesla det åpenbare valget for meg? [Re: Marøder] #2533665 31/01/2019 11:49
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Sitat: Marøder

«froske-aktig utseende - sett forfra. Du kan se for deg en krysning mellom Chrysler Neon og VW Beetle, hvis du kjenner disse bilene.»

Er dette negativt? Jeg synes fortsatt at Neon, selv om den klart ser litt datert ut nå, er en av de siste 25 årenes fineste biler.

Ur-frosken - Citroen DS er jo regnet som et design-ikon.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Er Tesla det åpenbare valget for meg? [Re: sykkeloyvind] #2533670 31/01/2019 11:59
M
Marøder Offline
Ringrev
Ringrev
M
Du skal få lov til å synes det. Men vi trenger ikke være enig ICON_COOL

Re: Er Tesla det åpenbare valget for meg? [Re: Ripen] #2533673 31/01/2019 12:01
T
tech8 Offline
Entusiast
Entusiast
T
Kan ikke Model 3 bestilles med head-up display?

Redigert av tech8; 31/01/2019 12:01.
Re: Er Tesla det åpenbare valget for meg? [Re: Ripen] #2533675 31/01/2019 12:35
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg var på glid å kjøpe en 2015 TMS, men etter å ha tråla elbilforum++ så ser jeg at "Hvilke feil og reklamasjoner har du opplevd på din TMS" er den mest leste og brukte tråden på hele forumet. Har dratt noen konklusjoner basert på den hyggelige lesningen "over there".

-TMS har nok svært god fremkommelighet på vinterføre, men virker ikke å være en vinterbil. På design er det dørhåndtak, ladeport og vinduer det er problemer med, dørhåndtak er som forbruksvare å regne, frossen ladeport dagligdags. Ellers er det en hel del som sliter med bilene når det blir ordentlig kaldt. En del elektronikkfeil og svarte skjermer. Flere som refererer til bilen sin som "Sommerbilen".

-Luftfjæringene, spesielt på nyere versjoner, har klakkelyd allerede fra dag 1. Ikke funnet fix enda. Kjøp bil med stålfjær.

-Alle de andre knirke og klokkelydene fra dash, soltak osv.

-Påfallende mange 13/14-modeller som har byttet batteripakke

Rådet om å ikke kjøpe 4 år gammel TMS om du bor langt unna verksted var nok et godt et. Tror jeg går for lokalt kjøp ja..

You are what you eat...mmm nuts
Re: Er Tesla det åpenbare valget for meg? [Re: Hoaas] #2533681 31/01/2019 12:43
erling Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Hoaas
Jeg var på glid å kjøpe en 2015 TMS, men etter å ha tråla elbilforum++ så ser jeg at "Hvilke feil og reklamasjoner har du opplevd på din TMS" er den mest leste og brukte tråden på hele forumet. Har dratt noen konklusjoner basert på den hyggelige lesningen "over there".

-TMS har nok svært god fremkommelighet på vinterføre, men virker ikke å være en vinterbil. På design er det dørhåndtak, ladeport og vinduer det er problemer med, dørhåndtak er som forbruksvare å regne, frossen ladeport dagligdags. Ellers er det en hel del som sliter med bilene når det blir ordentlig kaldt. En del elektronikkfeil og svarte skjermer. Flere som refererer til bilen sin som "Sommerbilen".

-Luftfjæringene, spesielt på nyere versjoner, har klakkelyd allerede fra dag 1. Ikke funnet fix enda. Kjøp bil med stålfjær.

Rådet om å ikke kjøpe 4 år gammel TMS om du bor langt unna verksted var nok et godt et. Tror jeg går for lokalt kjøp ja..

Jeg har en facelift TMS fra oktober 2016. Den har det ikke vært noe tull med av noe slag. Kun byttet to dørhåndtak på garanti. All elektronikk har fungert 100 %. Fungerer helt topp også på sprengkalde dager. Ingenting som fryser utover hva som er vanlig på en fossilkoker.

Jeg hadde styrt unna prefacelift. Altså de som er fra før sommeren 2016. Mitt inntrykk er at det generelt er lite problem med facliftene.

Re: Er Tesla det åpenbare valget for meg? [Re: perbl] #2533687 31/01/2019 13:13
S
Syklist1 Offline
Besatt
Besatt
S
Såå, jeg skal være med en kompis og prøvekjøre en M3 i morgen.

I tilfelle jeg blir hekta og vil bestille noe sjøl, selv om jeg fortsatt ikke er helt overbevist om at jeg har råd, bør man gå for en box fresh M3, eller kjøpe en brukt S som er 2-3 år gammel?

Box fresh M3 hvis den dekker dine behov. Vil anta det gir et enklere eierskap enn S.

Re: Er Tesla det åpenbare valget for meg? [Re: Syklist1] #2533688 31/01/2019 13:26
J
johannessen Offline
Avhengig
Avhengig
J

I tilfelle jeg blir hekta og vil bestille noe sjøl, selv om jeg fortsatt ikke er helt overbevist om at jeg har råd, bør man gå for en box fresh M3, eller kjøpe en brukt S som er 2-3 år gammel?

Box fresh M3 hvis den dekker dine behov. Vil anta det gir et enklere eierskap enn S.

Jeg syns også en BMW M3 er et mye bedre valg enn Tesla ICON_WINK

Re: Er Tesla det åpenbare valget for meg? [Re: johannessen] #2533690 31/01/2019 13:32
perbl Offline
More than words
More than words
Sitat: johannessen

Jeg syns også en BMW M3 er et mye bedre valg enn Tesla ICON_WINK

Er vi i sånn mistolkningsmodus, vil jeg heller ha en S-klasse ICON_WINK

Per B.
Re: Er Tesla det åpenbare valget for meg? [Re: Syklist1] #2533692 31/01/2019 13:33
perbl Offline
More than words
More than words

Det er det med plass jeg er litt usikker på. Hvordan er den feks med takstativ? Og er det hold i ryktene om at det muligens blir tilhengermuligheter?

For takstativ er kanskje den tegnegreia på skjermen fin, så man kan ha en permanent stor "SYKKEL PÅ TAKET" visende hver gang man titter på skjermen ICON_SMILE

Evt får jeg twitre til Elon om at han bør bruke kameraene til å følge med på om man er i ferd med å kjøre inn et sted med stæsj på taket.

Begynner jo å bli litt akkurat med plass for å få sykler inni. Det er jo først og fremst lengre turer med sykkel og ski jeg vil ha bil til.

Redigert av perbl; 31/01/2019 13:37.

Per B.
Re: Er Tesla det åpenbare valget for meg? [Re: erling] #2533694 31/01/2019 14:32
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: erling

Jeg har en facelift TMS fra oktober 2016. Den har det ikke vært noe tull med av noe slag. Kun byttet to dørhåndtak på garanti. All elektronikk har fungert 100 %. Fungerer helt topp også på sprengkalde dager. Ingenting som fryser utover hva som er vanlig på en fossilkoker.

Jeg hadde styrt unna prefacelift. Altså de som er fra før sommeren 2016. Mitt inntrykk er at det generelt er lite problem med facliftene.

Jau, hadde jeg hatt råd skulle jeg kjøpt en facelift med 4x4, med enda noen år garanti. Det blir nok litt for risky å kjøpe en pre-facelift uten annen garanti enn batteri og drivlinje. Man gidder liksom ikke betale en knapp halv million for å kjøpe seg arbeid/irritasjon.
Litt synd er det, da den med kombikupe-løsninga kunne fungert fint for oss, TM3 utgår fullstendig siden det er en fullverdig sedan.

Re: Er Tesla det åpenbare valget for meg? [Re: Hoaas] #2533713 31/01/2019 16:57
Ripen Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Sitat: erling

Jau, hadde jeg hatt råd skulle jeg kjøpt en facelift med 4x4, med enda noen år garanti. Det blir nok litt for risky å kjøpe en pre-facelift uten annen garanti enn batteri og drivlinje. Man gidder liksom ikke betale en knapp halv million for å kjøpe seg arbeid/irritasjon.
Litt synd er det, da den med kombikupe-løsninga kunne fungert fint for oss, TM3 utgår fullstendig siden det er en fullverdig sedan.

Har du kikka på bruktbil hos Tesla? Utvidet garanti er ikke dumt. Snakket med en selger om hva de evt har av rimeligere Model S?

Roy

Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS

Re: Er Tesla det åpenbare valget for meg? [Re: Ripen] #2533718 31/01/2019 17:50
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Har vært inne på tesla sine bruktbiler sånn ca 1 gang om dagen de siste ukene. De har modeller som er innafor budsjett, dog rwd. Normalt ville jeg ikke vært skeptisk til en 14 modell med sub 100k på klokka, men kjenner at jeg er det her. For det meste småfeil som dørhåndtak o.l, men det er jo plagsomt nok. De har én 2015 85D under 500k. Ingen facelift innafor.
Noen som vet om de tilbyr god finansiering på bruktbilene sine?

Re: Er Tesla det åpenbare valget for meg? [Re: Ripen] #2533735 31/01/2019 19:31
Kjartandaddy Offline
Besatt
Besatt
Jeg hadde også vært skeptisk til å kjøpe en tidlig Tesla uten garanti. På samme måte som jeg ikke ville kjøpt tidlig XC90 uten garanti, etter å ha hørt naboen liste opp alle utlegg han hadde hatt på sin bil.

Re: Er Tesla det åpenbare valget for meg? [Re: Kjartandaddy] #2533741 31/01/2019 20:15
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Kjartandaddy
Jeg hadde også vært skeptisk til å kjøpe en tidlig Tesla uten garanti. På samme måte som jeg ikke ville kjøpt tidlig XC90 uten garanti, etter å ha hørt naboen liste opp alle utlegg han hadde hatt på sin bil.

Ikke uenig, forskjellen er bare den at Volvo har laget biler i årtier, Tesla har laget biler i...6 år? Det trenger ikke å bety noe, men det handler om tillit til at produktet faktisk er bra. Derfor ville man sannsynligvis ikke hatt noen betenkeligheter med å kjøpe en 5 år gammel Landcruiser til 600 000 med 100 000km på telleren.

Re: Er Tesla det åpenbare valget for meg? [Re: Ripen] #2533748 31/01/2019 20:53
S
Syklist1 Offline
Besatt
Besatt
S
Søker man på Tesloop kan man se at en Tesla klarer 500 000 kilometer uten store problemer.

Når det gjelder holdbarhet så har jeg ikke så store betenkeligheter, er mer med tanke på smårusk og en delelogistikk jeg har betenkeligheter.

Egentlig burde jeg bare skryte med tanke på annenhåndsvendi.

Re: Er Tesla det åpenbare valget for meg? [Re: Ripen] #2533754 31/01/2019 21:42
perbl Offline
More than words
More than words
Da har jeg sittet på i TM3, og må si det var en kul bil. Sittekomfort som passasjer bak var nesten bedre enn i TMS, da man har en mye bedre hodehøyde.

Det minimalistiske UIet var like kult som jeg hadde forventa, og komforten var også bra på turen vi hadde.

Ting jeg ikke helt likte: Dørhåndtakene innvendig, det man først antar er dørhåndtaket er vindusheiserne, i nærheten av det man først antar er dørhåndtak er det nødhåndtak som ikke bør brukes og kan gjøre skade. De faktiske dørhåndtakene er det jeg antok var vindusheiserne ICON_SMILE

Ellers synes jeg det var litt plastaktig slamretendenser i døra når jeg lukka den i showroomet til Tesla med vinduet nede. Det er også en utforming av bagasjeluka og ruta som kan gjøre det veldig lett å få store mengder snø og vann inn i bagasjerommet om man er uheldig og får et lite snøras på feil tidspunkt.

Men alt i alt, en veldig kul bil. Jeg har lyst på!

Per B.
Re: Er Tesla det åpenbare valget for meg? [Re: Ripen] #2533762 31/01/2019 23:05
Kjartandaddy Offline
Besatt
Besatt
Så det er en fysisk knapp for vindusheis? Trodde nesten denne var i skjerm.

Re: Er Tesla det åpenbare valget for meg? [Re: Hoaas] #2533785 01/02/2019 07:48
Ripen Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Har vært inne på tesla sine bruktbiler sånn ca 1 gang om dagen de siste ukene. De har modeller som er innafor budsjett, dog rwd. Normalt ville jeg ikke vært skeptisk til en 14 modell med sub 100k på klokka, men kjenner at jeg er det her. For det meste småfeil som dørhåndtak o.l, men det er jo plagsomt nok. De har én 2015 85D under 500k. Ingen facelift innafor.
Noen som vet om de tilbyr god finansiering på bruktbilene sine?

De kan nok tilby finansiering, men hvor god renta er ift et grønt billån i en annen bank vet jeg ikke.

Når jeg spurte om du har snakket med en selger så hinta jeg om at du bør snakke med en selger. Altså, snakk med en selger.
Hos Tesla endrer ting seg time for time og det er kun selgeren som kan svare deg på faktisk inventar som kan passe deg og hvilken rente de kan tilby.
Som deg fulgte jeg med på bruktbiler og demobiler men det var først etter en prat med selger at jeg fikk flere og bedre alternativer for meg, som ikke var synliggjort på hjemmesidene.

Roy

Re: Er Tesla det åpenbare valget for meg? [Re: Ripen] #2533791 01/02/2019 08:10
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Ser den, vi skal ha både Golf og Leaf på prøve i noen dager nå. Finner vi ut at sizen ikke er brukelig, ikke som ventepølse engang, så kommer jeg nok til å ta kontakt med Tesla.

Re: Er Tesla det åpenbare valget for meg? [Re: Ripen] #2533800 01/02/2019 08:47
S
Syklist1 Offline
Besatt
Besatt
S
Posisjonen M3 har i markedet er ganske spesiell når folk hopper over prøvekjøring for de vet at de skal ha bilen.

Re: Er Tesla det åpenbare valget for meg? [Re: Syklist1] #2533803 01/02/2019 08:52
Oystein L Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Posisjonen M3 har i markedet er ganske spesiell når folk hopper over prøvekjøring for de vet at de skal ha bilen.

Det er vel ikke så langt unna situasjonen for alle nye el-biler?
Folk signerer jo kjøpekontrakter uten å ha sett annet enn bilder på Koreanske, Franske Tyske og "Engelske" biler uten å vente på mulighet for prøvekjøring...

Re: Er Tesla det åpenbare valget for meg? [Re: Oystein L] #2533808 01/02/2019 08:58
Ripen Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Sitat: Oystein L

Det er vel ikke så langt unna situasjonen for alle nye el-biler?
Folk signerer jo kjøpekontrakter uten å ha sett annet enn bilder på Koreanske, Franske Tyske og "Engelske" biler uten å vente på mulighet for prøvekjøring...

Klin kokos! Ta e-tron som et eksempel, 7200 fortsatt i kø og de færreste av dem vet prisen på bilen, hva slags utstyr de skal ha eller når de kan få den.
Og, de har attpåtil betalt for det.
Da er det ikke kjøpers marked akkurat.

Roy

Side 88 av 152 1 2 86 87 88 89 90 151 152

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå