Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Langtur på fjellet - hvilke vesker skal man velge?

Re: Langtur på fjellet - hvilke vesker skal man velge? [Re: chalshus] #2530886 16/01/2019 17:05
D
dagfink Offline
Besatt
Besatt
D
(Eg har forresten ein Tubus Tara liggjande i Trondheim om nokon er interesserte. Må eventuelt hentast.)

Re: Langtur på fjellet - hvilke vesker skal man velge? [Re: Alpers] #2530898 16/01/2019 18:20
skubisan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Alpers

Hvor mange kg pleier du å ha med deg, om du har flere dager med telt og overnatting?

Jeg har ikke veid nøyaktig men mener at jeg økte totalvekten på Kona'n fra 12-13 til 27-28 kg. Husker ikke om det var med eller uten vann. Det var i slutten av september og jeg skulle til Jotunheiemen så hadde litt mere klær enn vanlig. Men som sagt så hadde jeg lite mat så det jevner seg fort ut hvis man skal inn i ødemarka(finnes det ødemark i Norge)? Jeg er ganske lang så alt utstyret mitt veier litt mer og tar mere plass en gjennomsnittet. Teltet mitt er ti år gammelt og på sommeren kunne jeg hatt en litt tynnere sovepose og jeg kunne hatt et litt dyrere og mere ukomfortabelt liggeunderlag så det er absolutt mulig å slanke oppsettet. Men for meg så er det viktigere at det er praktiske løsninger og jeg vil gjerne ha muligheten til å dra på kortere turer med mere fokus på god mat, komfort og kanskje andre aktiviteter enn bare sykling. Og så er det greit å kunne drømme om lengre ekspedisjoner i ekte villmark hvor man er nødt til å ha meg seg mye uten å måtte ta med enda en sykkel i regnestykket.

Re: Langtur på fjellet - hvilke vesker skal man velge? [Re: Sepeda] #2530899 16/01/2019 18:28
skubisan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Sepeda

Avsporing: Den Peugeot Triathlon'n (?) din er nydelig. Vekker minner.

Takk! Finn den ja. Nære på den perfekte sykkel faktisk. Eneste begrensningen den har er maks 25mm dekk med skjermene på og at ramma flekser så mye at kjedet hopper av når man drar på ICON_SMILE

Side 2 av 2 1 2

Moderator  support, Valentino