Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 4 av 19 1 2 3 4 5 6 18 19

Vis oss din 2019 racer

Re: Vis oss din 2019 racer [Re: Valentino] #2529348 07/01/2019 16:24
Panda Offline
Besatt
Besatt
Er det mekanisk Ultegra? I så fall utrolig ryddig med kabler.

Re: Vis oss din 2019 racer [Re: Valentino] #2529353 07/01/2019 16:33
familyguy Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Det stemmer ICON_SMILE

Vedlegg
Ridley kjøpt 011018 jpg.jpg (421.46 KB, 4000 nedlastinger)
Redigert av familyguy; 07/01/2019 16:33.
Re: Vis oss din 2019 racer [Re: Valentino] #2529354 07/01/2019 16:36
familyguy Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Sitat: Valentino
Fin den der. Jeg synes ofte at Noahen blir vel aerovulgær, men her gjør lakkjobben og sete- og tapefargen susen.

Fjonge hjul ja. Mange alternativer. Jeg hadde valgt for slangeløst, det er helt sikkert.

Bli med i Ottestad da!

Ja, jeg synes også mange av aerosyklene kan bli litt over the top, men denne liker jeg(naturligvis) veldig godt.

Det blir nok ikke slangeløst i første omgang tror jeg. Litt for feig.

Ja, jeg har tenkt på å melde meg inn hos dere i lengre tid nå. Er bare litt redd for å "binde meg", men går vel ut i fra at det ikke er obligatorisk oppmøte, hehe..

Re: Vis oss din 2019 racer [Re: Panda] #2529356 07/01/2019 16:37
Valentino Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Riktig smart:
https://ridleybikes-ridley2.netdna-ssl.c...-_-Assembly.pdf
--

Er ikke obligatorisk oppmøte hos oss, nei, men vi er en hyggelig gjeng. Tillater meg å sende deg en pm, familyguy.

Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland
Attaché culturel à Landevei et landevei.no.
Moderateur på Landeveisforumet
Facebook Twitter: @landevei
Re: Vis oss din 2019 racer [Re: familyguy] #2529365 07/01/2019 17:48
RoyE Offline
Besatt
Besatt
Jeg er også definitivt medlem av klubben som ofte synes aero-sykler blir voldsomt vulgære og rare, og med mye dilldall og rare former. Men lakkjobben og fargene her ser helt smashing ut og bidrar som allerede nevnt til å dempe aerouttrykket. Og cocpiten må være den cleaneste jeg har sett. Nesten for gæernt å sette på Garminen på denne. Tommel opp!

#10 It never gets easier, you just go faster.

Strava
Re: Vis oss din 2019 racer [Re: Valentino] #2529388 07/01/2019 21:04
H
Havre Offline
Besatt
Besatt
H
Nå er jeg ikke helt objektiv ettersom jeg har en Noah selv. Det sagt var jeg ikke så stor fan av den før jeg kjøpte, men ramma har virkelig vokst på meg. Definitivt en sykkel som ser bedre ut i virkeligheten enn på bilder. Den der ser til og med bra ut på bilder! Antar den er helt rå i virkeligheten.

Mulig det bare er meg. Og mulig det er litt preget av at jeg synes Shimano sine hendler ser tåpelige ut generelt, men står ikke hendlene vel høyt?

Ikke at det betyr noe hvis man liker det slik.

Redigert av Havre; 07/01/2019 21:05.
Re: Vis oss din 2019 racer [Re: Valentino] #2529389 07/01/2019 21:17
B
bjarnetv Offline
Ringrev
Ringrev
B
Hendlene står vel riktig de, men de hydrauliske variantene har et stort vannhode som gjør dem ekstra høye.

den store klumpen er nok god å holde på da, litt som på gamle dura ace 7800 ICON_WINK

Redigert av bjarnetv; 07/01/2019 21:19.
Re: Vis oss din 2019 racer [Re: Havre] #2529390 07/01/2019 21:19
Valentino Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Jeg reagerte ikke på hendelplasseringen, så nå måtte jeg kikke. Innafor med god margin mener jeg. Man kan kanskje med rette hevde at vannrette Shimanohendelflater er penest, men litt opp kan være bra for håndledd.

Re: Vis oss din 2019 racer [Re: Valentino] #2529394 07/01/2019 21:26
H
Havre Offline
Besatt
Besatt
H
Tenkte ikke på størrelsen først og fremst, men at det nesten er vinkel opp fra styret over på hendlene. Nå ser jeg at Bianchi´n er lik.

Ikke noe jeg har tenkt på før nå. Måtte google litt. Ser mange proffer har en liten knekk opp også. Da er det vel bare jeg som er sær.

Re: Vis oss din 2019 racer [Re: Valentino] #2529409 08/01/2019 06:32
D
DuffMcShank Offline
Besatt
Besatt
D
Di2-hendlene har for øvrig en nettere utforming.

Create the problem and sell the solution
Re: Vis oss din 2019 racer [Re: bjarnetv] #2529410 08/01/2019 06:42
familyguy Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Sitat: bjarnetv
Hendlene står vel riktig de, men de hydrauliske variantene har et stort vannhode som gjør dem ekstra høye.

den store klumpen er nok god å holde på da, litt som på gamle dura ace 7800 ICON_WINK

Morsomt at du nevner det, for den vannhodeformen er det eneste jeg ikke er så begeistret for på denne sykkelen, sånn rent estetisk. MEN, jeg tror og håper det er behagelig. Blir spennende å prøve.
På min gamle FELT som jeg fortsatt kommer til å bruke ved skikkelig uggent vær er de vinklet mer fremover, noe som etter mitt syn gjør at det ser mye bedre ut.

Re: Vis oss din 2019 racer [Re: familyguy] #2529465 08/01/2019 11:33
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Sitat: familyguy
Sitat: bjarnetv

Morsomt at du nevner det, for den vannhodeformen er det eneste jeg ikke er så begeistret for på denne sykkelen, sånn rent estetisk. MEN, jeg tror og håper det er behagelig. Blir spennende å prøve.
På min gamle FELT som jeg fortsatt kommer til å bruke ved skikkelig uggent vær er de vinklet mer fremover, noe som etter mitt syn gjør at det ser mye bedre ut.

Jeg vil nesten si at hendelplasseringen her er så godt som perfekt når det kommer til moderne oppsett. Høyt plasserte hendler gir litt kortere avstand til gir og bremser fra bukken, samt litt kortere reach på hendlene, noe som gjør at det blir litt større forskjell mellom grep i bukken, på hendlene og på flaten. Dette øker variasjonen og mulighetene. Nede i bukken for reale magadrag inn i vinden, på hendlene for den vanlige arbeidsstillingen og på flaten for lange klatringer i lav fart der du må åpne brystet og vinkelen i hofta.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Vis oss din 2019 racer [Re: Valentino] #2529548 08/01/2019 21:33
familyguy Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Morsomt å lese tilbakemeldinger og meninger fra dere som har syklet i årevis og vet hva en sykkel er for noe. Ikke bare i denne tråden, men generelt.

Dette er et flott forum!

Re: Vis oss din 2019 racer [Re: Valentino] #2530110 12/01/2019 12:58
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Når Super Red bare ikke er knall nok.

Groveventyr-langtur-vinterracer. Frankenbike plukket av meg og skrudd sammen av hyggelige Jorick på Unaas. Skarpe øyne vil se en uvanlig komponent.

Ikke helt i mål med sete- og styrevinkel.

Re: Vis oss din 2019 racer [Re: Valentino] #2530115 12/01/2019 13:33
aug11x Offline
Besatt
Besatt
Skrur du ikke sammen sykkelen selv? :-P Det syntes jeg er rarere enn stemmet.

Re: Vis oss din 2019 racer [Re: Valentino] #2530116 12/01/2019 13:36
Trond Helge Offline
Ivrig
Ivrig
Vent, er det en canyon setepinne, Sepada?

Redigert av Trond Helge; 12/01/2019 13:36.

// Too many roads, too little time
Re: Vis oss din 2019 racer [Re: Valentino] #2530145 12/01/2019 18:21
K
KER Offline
Entusiast
Entusiast
K
Du har tidligere nevnt facinasjonen for stemmet, så nå kommer det vel en grundig rapport etterhvert ICON_SMILE

Re: Vis oss din 2019 racer [Re: Valentino] #2530193 13/01/2019 09:50
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Ingen "grattis, den var fin"? frown Selv ekstremt masete bergensere har følelser crying2

Sitat: aug11x
Skrur du ikke sammen sykkelen selv? ICON_TONGUE Det syntes jeg er rarere enn stemmet.

Har innsett at jeg er en kløne ICON_BLUSH

Like etter at jeg kom bærende med prosjektene mine til Unaas på Grünerløkka, kom en forsending med bestilte og lenge etterlengtede Orbea Terra, så jeg havnet rettferdig nok bak i køen ICON_SMILE Det er forresten verdt å stikke innom bare for å se de custom-lakkerte utgavene av Orca Aero, Orca,Terra og Avant som dukker opp. Noe fargerikt og artig, noe dempet og stilrent, alle unike.

Sitat: Trond Helge
Vent, er det en canyon setepinne, Sepada?

Sepeda ICON_SMILE

Jeg kunne sagt at det er en Ergon CF3 Pro Carbon! Akkurat den samme og ingen ville sett forskjell (sjefene i de to selskapene er brødre). Eller en piratkopi som ser lik ut, men ikke fungerer! ICON_SMILE Men nei, må innrømme at det er en Canyon S14 VCLS 2.0 CF eek

Det er selvsagt ille å ha samme pinne på en eksklusiv Kinesis alu-ramme som på budsjettmodellen ICON_CRAZY Canyon Ultimate CF EVO 10.0 LTD, men grunnen er enkel: Ergon/Canyon lager pinner med eksepsjonelt bra fleks og dermed vibrasjonsdemping.

Gleder meg forresten til å se ditt nye bygg - i titan?

Sitat: KER
Du har tidligere nevnt facinasjonen for stemmet....

Nemlig! Det er den uvanlige komponenten. Kort sagt et styrefremspring med justerbar demping. De som allerede nå får rykninger og tilløp til brekninger og må støtte seg til den integrerte aero-cockpiten skal bli skånet for slik helligbrøde ICON_SMILE men de som vil vite mer, kan trykke her:

Trykk for å se...
Som KER linket til, er ShockStop et styrefremspring med demping fra den vesle oppstarteren Redshift, opprinnelig Kickstarter-finansiert. Jeg ble oppmerksom på styrefremspringet da min favoritt-sykkelskribent - utover herværede redaksjon - James Huang skrev testen It's good to be wrong sometimes.

Kort sagt består dempingen av gummiputer i forskjellig hardhet som plasseres i det bevegbare fremspringet og kombineres til 15 forskjellige grader av demping (myk-hard), alt etter kroppsvekt, personlige preferanser og type sykling.

Styrefremspringet er blitt fordelaktig sammenliknet med både Canyons dobbeldekker og Specializeds Future Shock - vel og merke før tilbakekallingen av sykler med sistnevnte ICON_SMILE

Path Less Pedaled: Gravel Bike Suspension Shootout: Future Shock vs. Redshift Stem

Jeg har nettopp fått sykkelen i hus og har knapt brukt den, men førsteinntrykket er godt. Dempingen oppleves organisk, ikke mekanisk, og merkes selvsagt bedre jo lengre fra vippepunktet man plasserer hendene. Dempingen er altså best når hendene er plassert over hendlene. Burde også gi rimelig god demping når hendene er plassert foran i bukken ved hendlene. Det er nettopp de stedene jeg setter pris på dempingen på røft underlag.

Dempingen merkes minst på toppen av styret, der jeg uansett sjelden har hendene når det går unna. Dempingen merkes også knapt når man holder hendene helt nede i bukken, slik man gjerne gjør ved sprint. Der får man m.a.o. heldigvis mindre bevegelse i styret enn jeg fryktet.

Prisen å betale for luksusen er... høy pris. Og høy vekt. Fremspringet koster rundt 1500 kr og veier oppunder 300 gram. Men det er lite i forhold til kostnad eller ekstravekten ved dempegafler for eventyrsykler, som f.eks. islandske Lauf.

Fordelen fremfor Canyons dobbeltdekker, Specializeds Future Shock og Treks IsoSpeed, er at man ikke behøver å investere store summer i en ramme bygget for formålet, men derimot kan bruke fremspringet på enhver sykkel man måtte ønske.

Skal legge ut noe om erfaringer etterhvert, trolig i Vis oss din vintersykkel.

Utgangspunktet mitt var å dekke behov som min Roadmachine ikke kunne gjøre fullgodt - altså større dekklaring for vintersykling og røffe eventyr, kombinert med enda større stabilitet og festemuligheter for alt hjertet måtte begjære. Valget falt på det britisk-designede rammesettet Kinesis Tripster AT. Kanskje er sykkelen for røff for tråden, men det er altså min vinterracer siden jeg bruker Marka som pain cave i mangel av husrom ICON_SMILE Håper også å få glede av den på en rundtur på Island til sommeren. Om du vil vite mer om Tripster, trykk på knappen.

Trykk for å se...

Som Red Devils korrekt forutså i en annen tråd, falt valget på Kinesis Tripster AT, som er alu-utgaven av den klassiske titan-modellen Tripster ATR. Her er sykkelen presentert av Kinesis' Bruce Dalton:

Road.cc: Unboxing the brand new Kinesis Tripster AT aluminium adventure bike

Nå komme den forresten i enda flere farger, som man kan se i MORE COLOURS. MORE CHOICE. Jeg synes den videoen fanger sykkelens avslappede karakter godt ICON_SMILE

Jeg skal ikke plage dere med flere geometriske mål, men settet er ekstremt langt og slakt. Selv kjedestagene er milelange. Midt i blinken for meg som vil ha maksimal stabilitet når jeg ligger i bukken nedover mot Hammeren på is og snø.

Dekklaringen holder til godt over 45 mm på 700c og 50 mm på 650b. Dekklaringen er faktisk større i ramme enn i gaffel, så ved behov kan gaffelen byttes i noe mer overdimensjonert, gjerne med festepunkter. Da kan den kanskje aksepteres selv av strenge Skubisan ICON_SMILE

Rammen er bygget for å tåle sivilisasjonens undergang og et liv med alt man eier festet på sykkel. Flust med festepunkter, bl.a. for skjermer, bagasjebærere og tre flasker, som nevnt i denne helt objektive omtalen klinisk fri for reklame:

Cycling Weekly: Essential Top Tips | Bikepacking: The Series

Den er dimensjonert for å bære høy vekt, noe man ser bl.a. av et underrør hentet fra terrengsykling og de mest solide setestagene jeg har sett. Her er det ingen kompromisser, noe som resulterer i en meget stiv ramme, betydelig hardere enn forgjengeren i titan.

Til tross for dette, får den mye skryt for livlighet på røft underlag. Man skal ikke legge vekt på slikt, men det er moro å se at Road.cc gav den topplassering i kåringen av beste eventyr- og krossykkel i 2017/18.

Og dette beviser altså en gang for alle, helt objektivt, vitenskapelig, ikke-i-lomma og med blindtest at den er raskere enn Canyon Grail og Orro Terra:

Cycling Weekly: Loser buys the beer.

Kinesis UK (blant venner kalt KUK) er forresten del av anerkjente Kinesis Industry, som har laget rammesett bl.a. for ikke ukjente Trek og Santa Cruz.

Men er det ikke andre sykler jeg kunne valgt, gjerne med mer moderne mål? Jo, absolutt. Det var en blanding av dekklaring, stabile egenskaper, tilgjengelighet som rammesett, pris og farger som førte meg til Tripster. Utrolig mange flotte alternativer der ute.

Vi snakker om en meget solid og stiv aluminiumsramme. Komponentene er derfor valgt med tanke på både vibrasjonsdemping og vekt. Det sistnevnte var forresten en gledelig overraskelse. Her er bygget:

Trykk for å se...

Rammesett: Kinesis Tripster AT str. 54
Gruppe: Ultegra R8000 med non-series RS685 hendler. 50/34 og 11-32.
Fremspring: Redshift ShockStop 110 mm
Styre: Syntace Racelite Carbon
Setepinne: Canyon S14 VCLS 2.0 CF
Sete: Fizik Antares
Hjul: Unaas AS-20 Ltd

Det volumiøse rammesettet veier i seg selv nærmere 2,5 kg, men totalvekt med eventyrdekk og alminnelig styrefremspring er ikke verre enn rundt 8,8 kg, alt etter dekk. Det hadde jeg i grunnen ikke ventet.

Komponenter er delvis butikknye og delvis nye eller pent brukte originaldeler plukket fra modeller av Trek, Cube, Canyon og BMC. Budsjettbygg, men kvalitet hele veien.

Heldekkende skjermer skal på, men særbritiske (?) standarder gjør at jeg må kjøpe nye skruer og kappe/bøye spiler ICON_SMILE

Så det viktigste: Hvorfor signalgul? Er ikke det håpløst grelt og smakløst, med mindre det er en Cannondale SystemSix Dura-Ace 2019?

Nei, jeg liker sterke farger. Det gir meg energi og godt humør. Og når det er mandag morgen, regnet pisker og vinden uler eller det er 20 frosne grader og isøde utenfor husdøra, trenger jeg en sprudlende morgenfrisk sykkel som er hoppende ivrig etter å komme seg ut og ikke tar nei til svar.

Synlighet skader heller ikke i mørketiden.

Ut på tur!

Rød er ny farge av året. Også pent, da.

Vedlegg
Loser buys the beer.jpg (218.49 KB, 2513 nedlastinger)
Road.cc Unboxing.jpg (364.23 KB, 2531 nedlastinger)
Re: Vis oss din 2019 racer [Re: Valentino] #2530196 13/01/2019 10:09
T
Talgos Offline
Avhengig
Avhengig
T
Gratulere med ny sykkel! Spennende sykkel med gjennomtenkte løsninger.

Ergon/Canyon setepinnen er nok den beste og mest vibrasjonsdempede setepinnen som er på markedet så valget av den viser at man er mer opptatt av kvalitet enn mote og stil.

Er veldig spent på å høre dine erfaringer med Redshift stemmet etterhvert, og om det gir en balansert demping sammen med Ergon/Canyon setepinnen.

Kombinasjonen Ergon/Canyon setepinne og Redshift stem kan vel gjøre en superstiv Allez Sprint til en real komfortabel grusbanker!?!

Re: Vis oss din 2019 racer [Re: Talgos] #2530197 13/01/2019 10:22
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Sitat: Talgos
Gratulere med ny sykkel! Spennende sykkel med gjennomtenkte løsninger.

Tusen takk! ICON_SMILE

Sitat: Talgos
Kombinasjonen Ergon/Canyon setepinne og Redshift stem kan vel gjøre en superstiv Allez Sprint til en real komfortabel grusbanker!?!

Jeg liker ikke uttrykket grusbanking ICON_SMILE men til røffere underlag, om det så er brostein eller grus, setter selv proffene pris på en smule vibrasjonsdemping.

Setepinnen brukes som nevnt på toppmodeller, også rittsykler. Men den passer ikke på Allez Sprint med sin proprietære, aerodynamiske setepinne ICON_SMILE

Hva gjelder Redshift styrefremspring, er det tiltenkt også for landeveissykler, gjerne innstilt med mindre demping enn for eventyrsykling. I ritt vil vekt og en smule svikt i sprint redusere fordelen av et lett og stivt rammesett og dermed tale mot den.

Selv er jeg ikke fremmed for tanken om å sette styrefremspringet på Roadmachine på mer rufsete turer, selv om rammesettet i seg selv har betydelig mer vibrasjonsdemping enn Tripster.

Re: Vis oss din 2019 racer [Re: Valentino] #2530198 13/01/2019 10:27
T
Talgos Offline
Avhengig
Avhengig
T
Eksemplet med Allez Sprint var bare tatt ut av lufta siden det er kjent som ei veldig stiv ramme.

Re: Vis oss din 2019 racer [Re: Valentino] #2530227 13/01/2019 16:34
aug11x Offline
Besatt
Besatt
Fin sykkel sepeda! Hehe
En ting jeg lurer på. Kan man få drit og møkk ned i mellom de to halvdelene på setepinnen ved sykling i drittvær, og da spesielt i marka? Kan man risikere ulyder og/eller uønsket slitasje?

Re: Vis oss din 2019 racer [Re: aug11x] #2530229 13/01/2019 16:44
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Fin sykkel!

Der kom den - takk - du reddet dagen min - setter pris på det sun ICON_GRIN

Kan man få drit og møkk ned i mellom de to halvdelene på setepinnen ved sykling i drittvær, og da spesielt i marka? Kan man risikere ulyder og/eller uønsket slitasje?

Jeg har tenkt på det samme og ærlig talt tok jeg det med i betraktningene da jeg i sin tid valgte bort Endurace. Når jeg ser pinnen på sykkelen, tror jeg ikke det vil bli et problem, men hører gjerne fra andre med erfaring. Gjerne bedre å ta legge ut spørsmålet i Beste allsidige landeveissykler eller en av trådene om Canyon ICON_SMILE

Re: Vis oss din 2019 racer [Re: Valentino] #2530234 13/01/2019 17:07
S
sun flyer Offline
Ivrig
Ivrig
S
Fin sykkel Sepeda. Ulempen er vel at mange kommer til å tro det er en Diamant AR tiagra ICON_SMILE

Re: Vis oss din 2019 racer [Re: sun flyer] #2530235 13/01/2019 17:12
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Takk!

Ingen ulempe - jeg liker den Diamanten! ICON_SMILE

Men de er ganske forskjellige når man ser på geometrien. Diamanten er faktisk hakket nærmere en tradisjonell landeveissykkel, med brattere vinkler. Navnene gir en indikasjon: AR (Adventure Road) versus AT (All Terrain) ICON_SMILE

Huffameg, hva er det vi gjør med denne racer-tråden? Vi blir forhåpentligvis tilgitt nå på vinteren.

Re: Vis oss din 2019 racer [Re: Valentino] #2530615 15/01/2019 16:54
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Advarsel: Klikk på eget ansvar. Øynene kan ta fyr.

Trykk for å se...

Ja, sykkelen har fått heldekkende skjermer.

Setevinkel fortsatt ikke justert.

Re: Vis oss din 2019 racer [Re: Valentino] #2530634 15/01/2019 18:35
S
sun flyer Offline
Ivrig
Ivrig
S
Fint med sykler som kan brukes til noe nyttig òg. Nå trenger du bare fullføre med dynamonav og fastmonterte lykter så har en sykkel du bare kan bruke uten planlegging uansett værforhold ICON_SMILE

Re: Vis oss din 2019 racer [Re: Valentino] #2530701 16/01/2019 07:26
yolo Offline
Ringrev
Ringrev
Er alt med bukkestyre en "racer"?
Jeg fikk helt abstinenser nå og scrollet febrilsk opp til Familyguy sin deilige Ridley for å finne roen, men det var jaggu langt å scrolle...

Re: Vis oss din 2019 racer [Re: Valentino] #2530717 16/01/2019 08:04
S
StumpjumperM2 Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
S
Kul sykkel, Sepeda.
Akkurat noe sånt som jeg drømmer om for tiden: en altmuligsykkel som kan senke terskelen litt for å komme seg ut når forholdene er litt utfordrende. Ja, jeg har en Endurace, men jeg sitter fortsatt på gjerdet i forhold til vintersykling med den.

Men burde du ikke hatt en setepinne med setback?

Til info: Jeg har opplevd knirk i min VCLS-pinne etter sykling i grisevær (uten skjermer).
Derfor legger jeg inn litt hyppigere service-intervaller på setepinnen (det er en enkel jobb å ta den ut for en ekstra vask)

RCC14311

2017 Canyon Endurace CF SLX
2016 Duratec R9 disc tandem
Re: Vis oss din 2019 racer [Re: yolo] #2530724 16/01/2019 08:16
Valentino Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Hehe, Yolo.
Jeg synes det er helt greit å la grensen gå ved bukkestyret i denne tråden, selv om overskriften er snevrere.

Side 4 av 19 1 2 3 4 5 6 18 19

Moderator  support, Valentino