Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 3 av 3 1 2 3

Tekna medlem? Bytte bank?

Re: Tekna medlem? Bytte bank? [Re: erikskon] #2535402 11/02/2019 07:02
K
karlsons Offline
Entusiast
Entusiast
K
Dere som er tekna-meldemmer og som allerede har byttet til danske bank: Fikk dere lavere rente enn i gjensidige? Jeg har fortsatt lånet i gjensidige og fikk akkurat meldig om at de setter renten på lånet mitt ned til 1.94 (effektiv),

Re: Tekna medlem? Bytte bank? [Re: karlsons] #2535413 11/02/2019 07:45
erikskon Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Jeg fikk også en telefon om at de satt den ned til 1,95. Men ikke effektiv rente på 1,95. Dersom du fikk 1,94 EFFEKTIV rente så har du gjort det bra!

Redigert av erikskon; 11/02/2019 07:47.
Re: Tekna medlem? Bytte bank? [Re: erikskon] #2535423 11/02/2019 08:44
stalsan Offline
Entusiast
Entusiast
Jeg har hoppet på Teknatilbudet fra DB, da Sbanken ikke reduserer sine renter via pruting. Jeg har gjort meg noen tanker sålangt om bankbytte:

- Smertefritt er det ikke. Jeg har måttet sittet endel tid (1-2 t) med kundesupport for å fikse småting som ikke funker, samt forklaring på hvordan ting gjøres. Noe skyldes feil i BankID-systemene
- Det å skifte brukergrensesnitt fra et velkjent system (Sbank i 10-15 år) til nytt er alltid litt utfordrende. Men tror jeg med stor grad av sikkerhet kan si at nettbank/app til DB oppleves dårligere og mindre intuitiv enn Sbank. Sistnevnte har vel neste akkurat samme "oppsett" på app og nettbank, DB har vidt forskjellig utseende og funksjon på respektive portaler.
- Det skal sies at kundesupport til DB har vært meget bra og hjelpsom, men litt hassle blir det uansett.

- Ser ut som at jeg selv må flytte/slette avtalegiro, så noe manuell jobb blir det her. Mulig DB kan hjelpe til, men jeg fikk inntrykk av at de kan bare hjelpe dersom de får fullmakt til å avslutte/terminere gammel konto. Jeg ønsker å beholde noen av de gamle kontoene, så da utgår det.

Ståle
Re: Tekna medlem? Bytte bank? [Re: erikskon] #2535426 11/02/2019 09:03
S
simson Offline
Ivrig
Ivrig
S
Samme erfaring som deg, stalsan, etter å ha hatt Danske Bank i litt over ett år.

Har vært innom flere banker, men hatt Skandiabanken i 10-15 år ved siden av - og sistnevnte er en drøm i brukervennlighet sammenlignet med alle andre.
Etter en tid har imidlertid DB kommet mer under huden, og jeg klarer nå å akseptere DB-løsningen til min bruk.

Re: Tekna medlem? Bytte bank? [Re: erling] #2538304 27/02/2019 12:18
Stefan77 Offline
Besatt
Besatt
Sitat: erling
Sitat: Stefan77
Sitat: erling
Takket være denne tråden sjekket jeg renta på boliglånet. Den var jo selvfølgelig for høy. En rask telefon til banken så ble renta satt ned fra 2,6 til 2,15 %. :-)

Det var jo en del. Jeg er jævlig dårlig å prute. Hvordan går man frem?

Jeg sa bare at jeg ikke kan aksepterte så høy rente. Damen var helt enig at den var for høy, og spurte om jeg kunne akseptere 2,15%. Samtalen varte maks 3 min. Men hun var forberedt da jeg ringte banken i går og de ringte tilbake i dag. De ville nok ikke miste meg som kunde når de så utdannelse og inntekt, samt mye lån. ICON_GRIN

Av forskjellige årsaker så ville jeg vente litt for å avklare noe annet før jeg kontaktet banken men sendte en epost idag, ble oppringt etter 20 min og har plutselig 2,25 % istedetfor 2,65%.

- Stefan
Re: Tekna medlem? Bytte bank? [Re: erikskon] #2631710 06/10/2020 19:50
L
langen Offline
Besatt
Besatt
L
Pga 1,35% Tekna-rente vurderer jeg sterkt å flytte lånet til DB, men det som holder meg igjen er at jeg liker nettbanken/appen til sbanken så godt og ønsker å fortsette og bruke sbanken som "daglig" bank.

Er det noen som har erfaring med hva følgende betyr i praksis?
"Alle priser forutsetter at du/dere som låntaker(e) har lønnsinngang og bruker kort-/regningsbetaling."

Finnes et antall transaksjoner etc man må ha for å oppfylle dette? Hvis mulig ønsker jeg ikke å gi opp sbanken...

-Magnus
Re: Tekna medlem? Bytte bank? [Re: erikskon] #2631743 07/10/2020 07:54
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Du kan jo fortsette å ha s-banken, og administrere konti fra andre banker, men du må ha lønnsutbetaling og primært kort hos DB, hvis jeg ikke tar feil. Jeg ba DNB om å matche DB da Tekna byttet, og det gjorde de uten å nøle. Veldig fornøyd med DNB sin nettbankløsning ,i hvert fall!

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Tekna medlem? Bytte bank? [Re: langen] #2631744 07/10/2020 07:56
stalsan Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: langen
Pga 1,35% Tekna-rente vurderer jeg sterkt å flytte lånet til DB, men det som holder meg igjen er at jeg liker nettbanken/appen til sbanken så godt og ønsker å fortsette og bruke sbanken som "daglig" bank.

Er det noen som har erfaring med hva følgende betyr i praksis?
"Alle priser forutsetter at du/dere som låntaker(e) har lønnsinngang og bruker kort-/regningsbetaling."

Finnes et antall transaksjoner etc man må ha for å oppfylle dette? Hvis mulig ønsker jeg ikke å gi opp sbanken...

Hva om du bare "prøver deg". Dvs setter DB som lønnskonto hos arbeidsgiver, og setter opp et fast trekk der alt øverføres til Sbanken... Så får du se om DB tar kontakt hvis de ser at aktiviteten er for lav... (kanskje legge inn en avtalegiro-avtale på DB, slik at du bruker "regningsbetalingen")

Jeg hadde også SB tidligere (og var meget fornøyd), men tok jobben og flyttet rubbel og bit til DB for 1,5 år siden. Tok litt tid før jeg ble vant til en dårligere nettbank/app, men nå går det helt greit.

Ståle
Re: Tekna medlem? Bytte bank? [Re: erikskon] #2632246 10/10/2020 10:19
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!
Høkk, da! Høkk!
www.nybygger.no

https://e24.no/norsk-oekonomi/i/560LgX/sparebank-tilbyr-historisk-lav-boliglaansrente

Inhabil (jobber i konsernet), men her trengs ikke medlemskap. Eller krav om lønnskonto.

Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter.
#NBNL -

Side 3 av 3 1 2 3

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå