30/15 intervaller - Wattkoden
|
Re: 30/15 intervaller - Wattkoden
[Re: sls]
18/12/2018 10:51
|
oyvin
Ivrig
|
Ivrig
Nei, selvsagt ikke en halv time hver dag. Det var for å dra det ned til treningsbelastning og kontinuitet. Kall det gjerne gjenomsnitt 3 timer 50 minutter i uka. Men hva gjør de? Hyppige todagerspauser, eller en time hver annen dag? Hvilken økt på 33 minutter gir tilstrekkelig treningseffekt?
Selvsagt kan folk med godt talent, godt grunnlag, og relativt lite trening slå mange rene mosjonister. Men det er ikke saken. De konkurrerer om seier med folk som også har godt grunnlag, godt talent, men trener 400 timer pr år etter et systematisk opplegg. Jeg skjønner du mener det er ekstremt lavt nivå i masters, men det er overraskende at det skal være så mange som har ekstremtalent uten å være aktive i dag. (Og jeg vet heller ikke om noen som trener 200t og er i toppen. Trener mindre men er allikevel mye bedre enn meg, ja.)
Men hvis du har info å komme med her, er det mer enn interessant. Jeg har tatt feil før.
Spurt vinner duellen. Terskel avgjør hvilken. Instant person - just add coffee
|
|
|
[Re: sls]
18/12/2018 10:59
|
Hoaas
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
200 timer i året er 33 minutter pr dag. Selv de mest lettrente vil slite med å hevde seg, om det er der de ligger (over tid). Så dårlig er ikke nivået. Dog, de som har solid grunnlag fra tidligere og evner å presse seg hardt, behøver ikke samle avsindig med timer for å være helt der fremme.
Men stor og antagelig mye en genetisk forskjell på hva som skal til.
Det er forskjell i hva folk kaller trening også. Har hørt tidligere elitefolk som "ikke trener" på et nivå som hadde redusert meg til et hulkende vrak. For eksempel hadde vel Hovdenes ikke trent, når han hadde vært på 7 timer stitur med litt fart? Man trener jo ikke 33 min pr dag. Man fordeler disse minuttene på kvalitetsøkter på et mye mindre antall dager. Og trener bedre på riktig tid av året. Hvor mye bedre blir jeg egentlig av mine 2 timers rolige turer? Jeg vil egentlig tippe null og niks, men det er jo strengt tatt ikke derfor jeg sykler de heller. På en annen side er jeg ganske så sikkert på at man kunne blitt ekstremt god på 33 min hver eneste dag med riktig trening. Igjen koker det ned til medfødte evner. Hvor trenbar er egentlig VO2 max? Forskningen tilsier vel at det er skuffende lite Er det ikke sånn at vo2max er mulig å utvikle (noe) fram til en viss alder? Med andre ord, har man rørt svært lite på seg i ungdomsårene, så har man ikke mulighet til å trene vo2max opp til mer enn genene dine tillater.
You are what you eat...mmm nuts
|
|
|
[Re: Hoaas]
18/12/2018 11:32
|
oyvin
Ivrig
|
Ivrig
Det er begrenset hvor høyt man kan trene VO2max etter ungdomstid i hvert fall. De gangene jeg har lett, så har jeg ikke funnet noen som vet hvordan eller hvorfor det nivået blir som det blir.
Det er heldigvis mer trenbart hva man kan yte på den VO2max man har.
Skal man bli av de aller beste, så må imidlertid også VO2max være skyhøyt selvsagt. Meeener å huske NCF satte minimum et sted oppunder 80 for mannlig junior som skal holde internasjonalt rundbanenivå når han blir senior, husker ikke helt eksakt verdi og kan definitivt blande sammen her. (Betyr i tilfelle at joda, man kan fortsatt bli god med 70, men ikke vinne VM.)
|
|
|
[Re: oyvin]
18/12/2018 11:36
|
kjerts
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Nei, selvsagt ikke en halv time hver dag. Det var for å dra det ned til treningsbelastning og kontinuitet. Kall det gjerne gjenomsnitt 3 timer 50 minutter i uka. Men hva gjør de? Hyppige todagerspauser, eller en time hver annen dag? Hvilken økt på 33 minutter gir tilstrekkelig treningseffekt? Det blir helt feil å dele 200 timer på 365, hvis målet er peak i eksempelvis juni. 200-timersmosjonister spiller sikkert mer playstation enn de trener mellom august og april.
|
|
|
[Re: oyvin]
18/12/2018 11:40
|
Kriss
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Det er begrenset hvor høyt man kan trene VO2max etter ungdomstid i hvert fall. De gangene jeg har lett, så har jeg ikke funnet noen som vet hvordan eller hvorfor det nivået blir som det blir.
Det er heldigvis mer trenbart hva man kan yte på den VO2max man har.
Skal man bli av de aller beste, så må imidlertid også VO2max være skyhøyt selvsagt. Meeener å huske NCF satte minimum et sted oppunder 80 for mannlig junior som skal holde internasjonalt rundbanenivå når han blir senior, husker ikke helt eksakt verdi og kan definitivt blande sammen her. (Betyr i tilfelle at joda, man kan fortsatt bli god med 70, men ikke vinne VM.) Når man kommer til O2 tester så har nok utsyret en del og si og.. Der tror jeg det varierer ganske mye fra maskin til maskin. Hvertfall på det jeg har sett av tester. Og lista over både damer og herre som har testa mest er jo overhodet ikke oppdatert. Da dette tallet sjelden er brukt som skrytetall til de beste, men heller tvert om. De vil ikke det skal være offentlig.
|
|
|
[Re: Kaffepause]
18/12/2018 14:04
|
rasmusic
Ivrig
|
Ivrig
Apropos, jeg for noen år siden jeg snakka med en syklist i Trønderekspressen som han hadde testa vo2max til over 80 på toppidrettssenteret i Granåsen. Da snakker vi en mann sent i 40-årene, ingen lettvekter, og heller ikke suveren på flatene/tempo. Hva om vi slutter sykle ritt og heller bare sammeligner tallene våre (watt og vo2max), det må vel være mest rettferdig?  Jeg ser jo på tallene mine at jeg egentlig er dritgod, jeg er nok bare uheldig på ritt og får det ikke helt ut, kanskje jeg gjorde et feil taktisk valg underveis? Buhu, livet er urettferdig.
|
|
|
[Re: rasmusic]
18/12/2018 15:10
|
oyvin
Ivrig
|
Ivrig
Apropos, jeg for noen år siden jeg snakka med en syklist i Trønderekspressen som han hadde testa vo2max til over 80 på toppidrettssenteret i Granåsen. Da snakker vi en mann sent i 40-årene, ingen lettvekter, og heller ikke suveren på flatene/tempo. Hva om vi slutter sykle ritt og heller bare sammeligner tallene våre (watt og vo2max), det må vel være mest rettferdig? Rettferdig kanskje, eller kanskje ikke, men først og fremst MYE mer behagelig! Spesielt hvis vi kan sammenligne makspotensiale og slipper all hardtreningen også. Jeg kjørte med Stages i 2-3 år, fikk mine power spikes spesielt i slagete utfor, men ellers var alt helt spot on med andre målinger på kryss og tvers. Det er ukalibrerte ruller som er se-jeg-har-egentlig-elite-verdier-skurk nr 1.
|
|
|
18/12/2018 15:34
|
Hekta-MTB
Ivrig
|
Ivrig
Apropos, jeg for noen år siden jeg snakka med en syklist i Trønderekspressen som han hadde testa vo2max til over 80 på toppidrettssenteret i Granåsen. Da snakker vi en mann sent i 40-årene, ingen lettvekter, og heller ikke suveren på flatene/tempo. Hva om vi slutter sykle ritt og heller bare sammeligner tallene våre (watt og vo2max), det må vel være mest rettferdig?  Jeg ser jo på tallene mine at jeg egentlig er dritgod, jeg er nok bare uheldig på ritt og får det ikke helt ut, kanskje jeg gjorde et feil taktisk valg underveis? Buhu, livet er urettferdig. Og ut fra mine tall vil det være så vidt sykkelen vil komme seg opp i hastighet nok til å holde balansen 
|
|
|
19/12/2018 07:02
|
Trond Vidar
I want to ride my bicycle
|
Ta f.eks. denne nordisk-tempoen dere snakker om, legg gjerne merke til at det er svensken med 25. beste tid som har høyest watt på førstesida på Strava, høyere enn suverende Reidar også. Og på side to finner vi jo faktisk en med nærmere 400 watt også, og farta han har holdt er nesten dokumentasjon nok på at wattmåleren hans er på jordet. Det er Bård Røsok, over 50. Veldig sprek. Han sykler for Rye-Ekspressen, og han har hatt et opplegg med treneren til Andre Greipel (hvis jeg husker rett) over et par år. Han har trent rimelig fokusert, med detaljerte planer ned på dagsnivå. Mulig at måleren er litt off, men det er jaggu ikke mye tror jeg.
|
|
|
19/12/2018 09:54
|
Øyvind V
More than words
|
More than words
Apropos, jeg for noen år siden jeg snakka med en syklist i Trønderekspressen som han hadde testa vo2max til over 80 på toppidrettssenteret i Granåsen. Da snakker vi en mann sent i 40-årene, ingen lettvekter, og heller ikke suveren på flatene/tempo. Hva om vi slutter sykle ritt og heller bare sammeligner tallene våre (watt og vo2max), det må vel være mest rettferdig?  Jeg ser jo på tallene mine at jeg egentlig er dritgod, jeg er nok bare uheldig på ritt og får det ikke helt ut, kanskje jeg gjorde et feil taktisk valg underveis? Buhu, livet er urettferdig. Ha ha ha! Sammenligning av Stages-watt er det som gjør at man kommer seg gjennom vinteren... Jeg trodde forresten du lå rundt 300 timer i året og drakk en kartong rødvin hver helg, men med 800+ timer så skjønner jeg hvorfor du er så god som du er. Jeg er hverken god eller semi-god sammenlignet med de som virkelig er gode, men når jeg ser på hva jeg presterer med 230-250 timer trening angrer jeg på at jeg ikke satset skikkelig da jeg var yngre. Ikke det at jeg tror jeg kunne blitt best, men jeg skulle gjerne visst hva som egentlig var potensialet (om det så hadde vært 134.-plass i NM (hvis det er så mange med...)).
Redigert av Øyvind V; 19/12/2018 10:02.
|
|
|
19/12/2018 10:26
|
ket16
Ringrev
|
Ringrev
Artig tråd å følge utviklingen på. Jeg har verken gode rulletall (som sannsynligvis er helt på vidda) eller tempotider å slå i bordet med, men må si selvtilliten har økt proporsjonalt med utviklingen i tråden. Har vurdert å gå til innkjøp av en mer pålitelig måler, men vet ikke om jeg tar sjansen...
Ketil
|
|
|
[Re: ket16]
19/12/2018 12:07
|
Shellpropell
Entusiast
|
Entusiast
Artig tråd å følge utviklingen på. Jeg har verken gode rulletall (som sannsynligvis er helt på vidda) eller tempotider å slå i bordet med, men må si selvtilliten har økt proporsjonalt med utviklingen i tråden. Har vurdert å gå til innkjøp av en mer pålitelig måler, men vet ikke om jeg tar sjansen... Det er jo bare å benyte seg av denne http://bikecalculator.com/Når jeg sammenlikner denne med Quarq wattmåler i bakker, så stemmer tallene veldig bra på en dag med lite vind. Så da er det lett å finne ut om du er proffrytter eller ikke.
Redigert av Shellpropell; 19/12/2018 12:08.
|
|
|
[Re: Shellpropell]
19/12/2018 12:39
|
Trond Vidar
|
Artig tråd å følge utviklingen på. Jeg har verken gode rulletall (som sannsynligvis er helt på vidda) eller tempotider å slå i bordet med, men må si selvtilliten har økt proporsjonalt med utviklingen i tråden. Har vurdert å gå til innkjøp av en mer pålitelig måler, men vet ikke om jeg tar sjansen... Det er jo bare å benyte seg av denne http://bikecalculator.com/Når jeg sammenlikner denne med Quarq wattmåler i bakker, så stemmer tallene veldig bra på en dag med lite vind. Så da er det lett å finne ut om du er proffrytter eller ikke. Den stemmer vel best i bakker, å plotte tiden på flate løyper blir vel surrete. Jeg plotta inn NM Tempo 2018 med noe så enkelt som 0 grader, 27.9km, 366W i snitt (borgersen). Null vind, pariser og 25 grader. Så testet ut tiden på en rytter på: 100kg = 36.12 200kg = 38.18 jeg vil anta at det hadde skilt mer enn 2 minutter på så stor forskjell i vekt. På Tryvann er den ganske riktig. Jeg hadde 389 watt opp der på min beste dag (stages), 88kg og 18.15min på en varm dag med lite opplevd vind. Da kom kalkulatoren farlig nærme.
|
|
|
[Re: Øyvind V]
19/12/2018 12:50
|
Kriss
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg trodde forresten du lå rundt 300 timer i året og drakk en kartong rødvin hver helg, men med 800+ timer så skjønner jeg hvorfor du er så god som du er.
300 timer er vel det Rasmus har i sommerferien sin det.. Sammen med ett glass vin i samme perioden. Men heldigvis hjelper det jo å trene, så når man trener som en proff flere år på rad, er beinrangel og i tillegg aeronisse så er det jo ingen sensasjon at det går ganske fort heller.. 
|
|
|
[Re: Trond Vidar]
19/12/2018 12:52
|
Shellpropell
Entusiast
|
Entusiast
Artig tråd å følge utviklingen på. Jeg har verken gode rulletall (som sannsynligvis er helt på vidda) eller tempotider å slå i bordet med, men må si selvtilliten har økt proporsjonalt med utviklingen i tråden. Har vurdert å gå til innkjøp av en mer pålitelig måler, men vet ikke om jeg tar sjansen... Det er jo bare å benyte seg av denne http://bikecalculator.com/Når jeg sammenlikner denne med Quarq wattmåler i bakker, så stemmer tallene veldig bra på en dag med lite vind. Så da er det lett å finne ut om du er proffrytter eller ikke. Den stemmer vel best i bakker, å plotte tiden på flate løyper blir vel surrete. Jeg plotta inn NM Tempo 2018 med noe så enkelt som 0 grader, 27.9km, 366W i snitt (borgersen). Null vind, pariser og 25 grader. Så testet ut tiden på en rytter på: 100kg = 36.12 200kg = 38.18 jeg vil anta at det hadde skilt mer enn 2 minutter på så stor forskjell i vekt. På Tryvann er den ganske riktig. Jeg hadde 389 watt opp der på min beste dag (stages), 88kg og 18.15min på en varm dag med lite opplevd vind. Da kom kalkulatoren farlig nærme. I bakker med vinstille ja, ville ikke brukt den på flater. Vekta spiller ikke så mye inn når løypene er flate, men frontarealet/luftmotstand på en 200kg rytter vil jo bli veldig mye større enn en på 100kg.
|
|
|
[Re: Kriss]
19/12/2018 12:53
|
Øyvind V
More than words
|
More than words
Jeg trodde forresten du lå rundt 300 timer i året og drakk en kartong rødvin hver helg, men med 800+ timer så skjønner jeg hvorfor du er så god som du er.
300 timer er vel det Rasmus har i sommerferien sin det.. Sammen med ett glass vin i samme perioden. Men heldigvis hjelper det jo å trene, så når man trener som en proff flere år på rad, er beinrangel og i tillegg aeronisse så er det jo ingen sensasjon at det går ganske fort heller.. Burde kanskje gått enda litt fortere, kanskje? 
|
|
|
[Re: Øyvind V]
19/12/2018 12:57
|
Kriss
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
300 timer er vel det Rasmus har i sommerferien sin det.. Sammen med ett glass vin i samme perioden. Men heldigvis hjelper det jo å trene, så når man trener som en proff flere år på rad, er beinrangel og i tillegg aeronisse så er det jo ingen sensasjon at det går ganske fort heller.. Burde kanskje gått enda litt fortere, kanskje? Nei, helst ikke.. Syns det går for fort allerede jeg.. 
|
|
|
19/12/2018 13:21
|
rasmusic
Ivrig
|
Ivrig
Ta f.eks. denne nordisk-tempoen dere snakker om, legg gjerne merke til at det er svensken med 25. beste tid som har høyest watt på førstesida på Strava, høyere enn suverende Reidar også. Og på side to finner vi jo faktisk en med nærmere 400 watt også, og farta han har holdt er nesten dokumentasjon nok på at wattmåleren hans er på jordet. Det er Bård Røsok, over 50. Veldig sprek. Han sykler for Rye-Ekspressen, og han har hatt et opplegg med treneren til Andre Greipel (hvis jeg husker rett) over et par år. Han har trent rimelig fokusert, med detaljerte planer ned på dagsnivå. Mulig at måleren er litt off, men det er jaggu ikke mye tror jeg. Det spiller ingen rolle hvordan har trent, det er noe som ikke stemmer med nesten 400 watt og under 40 i snitt. Hadde jeg pusha hans watt hadde jeg snitta 50 km/t (Jeg hadde vel omtrent 370 watt da jeg snitta 48 km/t på 10 km tempo). Enten er viser wattmåleren hans 100 watt for mye, eller så kjørte han temporittet på fatbike.
|
|
|
19/12/2018 13:24
|
rasmusic
Ivrig
|
Ivrig
300 timer er vel det Rasmus har i sommerferien sin det.. Sammen med ett glass vin i samme perioden. Men heldigvis hjelper det jo å trene, så når man trener som en proff flere år på rad, er beinrangel og i tillegg aeronisse så er det jo ingen sensasjon at det går ganske fort heller..  Haha, skal love deg at det blir mer enn ett glass i den perioden, så her har nok Øyvind mer riktig. Og ja, det hjelper å trene. Heldigvis. Og jeg forventer at dere trener, så vi kan sees i pulje 1 til neste år 
|
|
|
19/12/2018 16:05
|
ket16
Ringrev
|
Ringrev
300 timer er vel det Rasmus har i sommerferien sin det.. Sammen med ett glass vin i samme perioden. Men heldigvis hjelper det jo å trene, så når man trener som en proff flere år på rad, er beinrangel og i tillegg aeronisse så er det jo ingen sensasjon at det går ganske fort heller..  Haha, skal love deg at det blir mer enn ett glass i den perioden, så her har nok Øyvind mer riktig. Og ja, det hjelper å trene. Heldigvis. Og jeg forventer at dere trener, så vi kan sees i pulje 1 til neste år Det blir gøy å følge treningsiveren fremover hvis sitatene fra tråden om mekkebord har noe hold i seg: "...og med eventuelle smårollinger etter hvert... ".
Ketil
|
|
|
19/12/2018 18:10
|
Shellpropell
Entusiast
|
Entusiast
Amen til oyvin. 400 watt på terskel av en mosjonist som ikke konkurrerer vil jeg gjerne se dokumentason på, selv om personen er 100 kg. Og uansett er det så mye rart der ute på wattmålerfronten (f.eks. stages og ymse wattruller når det er snakk om inne) at man ikke kan stole på noens verdier nå til dags. Ta f.eks. denne nordisk-tempoen dere snakker om, legg gjerne merke til at det er svensken med 25. beste tid som har høyest watt på førstesida på Strava, høyere enn suverende Reidar også. Og på side to finner vi jo faktisk en med nærmere 400 watt også, og farta han har holdt er nesten dokumentasjon nok på at wattmåleren hans er på jordet. For det kan neppe kun være at kan sitter minimalt aero. Men segmentet viser i hvert fall at man kan komme langt nasjonalt som mastersyklist med en terskel på 340ish i tempostilling (forutsatt god aero), men antageligvis også topp 20-30 i NM for senior. Se der ja.. de 400 watt terskelgutta på 75kg kan bare kjøpe seg en temposykkel, stille den inn og mate på.. Reidar er vel godt over 75kg, men knuser de andre med 1,5min med 366 watt over 36min. Er så mye watthistorier der ute nå, de aller fleste er fantasier. F.eks ei kjerring som skal kjøre 6w/kg på en VM tempo. Hakke trua ass. Tror det som sagt den dagen jeg ser innveiing på godkjent vekt og ei srm fil (siden hun kjørte med det) Edit: Et eksempel: Ser jeg hadde 334w på 62 kg opp Trollstigen ca 25 min for lenge siden. 5.38 w/kg og ca 1550 VAM på strava Siden dama klatrer bra i tillegg så kjører hun nok minst det samme opp her siden det er kortere, trolig mer. Med 6w/kg så visper hun vel fort 1800 VAM. Kan prøve å se på hva som er VAM på kjente fjell til damene. Dette viser vel hva toppen av mosjonister kanskje kan prestere i 2018. Dette er ca 360w på terskel noe som tilsvarer noe i underkant av 400 i bakke. Men er Borgersen en ekte mosjonist?
|
|
|
19/12/2018 18:25
|
Hoaas
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Han kan kanskje betegnes som en ivrig mosjonist? 
|
|
|
19/12/2018 21:43
|
Trond Vidar
|
Mulig jeg gjør meg dum nå, men det virker som mange mener at wattverdiene er ute å kjører på alle andre enn Reidar Borgersen. «Hvis Reidar osv...») Det er vel ingen grunn til at hans måler også viste feil den dagen?
|
|
|
19/12/2018 22:56
|
rasmusic
Ivrig
|
Ivrig
Mulig jeg gjør meg dum nå, men det virker som mange mener at wattverdiene er ute å kjører på alle andre enn Reidar Borgersen. «Hvis Reidar osv...») Det er vel ingen grunn til at hans måler også viste feil den dagen? Slettes ikke. Mine verdier gir mening fullt mening opp mot Rediar sine, det samme gjør de flestes nedover. Vi er vel flere på tidene bak Reidar på 300-330 watt, som er mer enn kurant på en så lang tempo i tempostilling. Det skal sies at det ikke var rekordforhold og heller ikke ei rekordrask løype, men tror glatt jeg skulle lett klart over 40 i snitt med 300 SRM-watt den dagen. Skal ikke si at min SRM er perfekt, men den måler i hvert fall likt hver gang, og den gir de samme verdiene som de tre andre SRM-ene mine. 
|
|
|
19/12/2018 23:01
|
rasmusic
Ivrig
|
Ivrig
Og for å sette ting litt i perspektiv: Reidar sa etter tempoen at han kjørte mye bedre på den enn på Spikkestadsprinten (tempo under NC-helg) kvelden før, og der ble han tross alt nummer tre ... Så selv om vi ble slått med over minuttet hadde vi som mastersyklister lite å skjemmes over.
|
|
|
20/12/2018 07:03
|
Trond Vidar
|
Skjønner. Kult med innsikt Watt eller ikke, dere er rimelig rå hele gjengen altså. Drøyt å trå den watten i tempostilling over nesten 40 minutter!
|
|
|
20/12/2018 08:08
|
Hoaas
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Mulig jeg gjør meg dum nå, men det virker som mange mener at wattverdiene er ute å kjører på alle andre enn Reidar Borgersen. «Hvis Reidar osv...») Det er vel ingen grunn til at hans måler også viste feil den dagen? Slettes ikke. Mine verdier gir mening fullt mening opp mot Rediar sine, det samme gjør de flestes nedover. Vi er vel flere på tidene bak Reidar på 300-330 watt, som er mer enn kurant på en så lang tempo i tempostilling. Det skal sies at det ikke var rekordforhold og heller ikke ei rekordrask løype, men tror glatt jeg skulle lett klart over 40 i snitt med 300 SRM-watt den dagen. Skal ikke si at min SRM er perfekt, men den måler i hvert fall likt hver gang, og den gir de samme verdiene som de tre andre SRM-ene mine. Vår tempoløype er ganske kupert, med vending, og med 300w på landeveissykkel snitter jeg tett på 40km/t. Så med full temporigg bør det ikke være det helt store problemet å snitte 40+ med 300w. Har man 36km/t i snitt med 400w så må det være noe feilkalibrering eller så har man sittet der som et seil i stiv kuling.
|
|
|
[Re: Hoaas]
20/12/2018 14:51
|
magnusc
Ivrig
|
Ivrig
eller så har man sittet der som et seil i stiv kuling. Du har vel en ganske annerledes kropp enn hva Bård har, så å sammenligne med deg selv blir kanskje litt lite relevant. Hadde du hatt vindmotstanden som Bård sin kropp har har så hadde du kanskje nettopp fått følelsen av å sykle med seil i stiv kuling Jeg sjekket watt per kg for de 3 som diskuteres på Strava, og for de beste 30 min ser det slik ut: 4,52 – (366) – Reidar 4,67 – (335) – John Harald 4,47 – (392) – Bård Bård har altså dårligs watt per kg kroppsvekt. I tillegg er det jo mye annet som kan ha vært i hans dissfavør, som f.eks vind, sykkel, sittestilling, dekktrykk, disponering, kroppsfasong.
|
|
|
20/12/2018 16:24
|
Hoaas
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Uansett, under 40 i snitt med tett på 400w er ganske drøyt. Jeg tror det vil være mye å hente på sittestilling og/eller utstyr. Aero is everything
Sammenligna ikke meg selv med Bård, det var til Rasmusic sin kommentar om at han lett burde klare 40+ med 300w.
|
|
|
|
|