Dette tok litt tid, men nå er det på tide med en oppdatering i tråden.
Var hos audiograf siste uken før jul for å ta avstøpninger. Deretter var det ca. 6 ukers ventetid før jeg fikk selve proppene fra Hantek. Superenkle å få på plass i ørene, og veldig behagelig... helt til jeg skulle sove på siden. Det ble til at jeg tok dem ut midt på natten da den lille brusk-flippen foran øregangen ble sår. Prøvde en ukes tid for å se om det gikk seg til, men ga opp. Det er enden på proppene (den lille biten man holder i når man setter inn og tar de ut) som er litt for stive. Hjelper vel ikke at jeg har ganske hard Tempur-pute i tillegg.
Det står på beskrivelsen hos Hantek at de kan justeres hvis man må. Tenkte at man kanskje varmet de opp og strakk litt på det ytterste slik at det ble tynnere og mykere. Fikk derimot beskjed om at jeg først måtte innom audiografen igjen slik at de fikk sjekket at jeg satte dem inn riktig.
Så, det ble gjort og alt var OK. Endte opp med at audiografen ville ta helt nye avstøp (hvor han justerte delen utenfor øregangen). Så, bestille ny time for det, og fikk etterhvert tatt nye avstøp som ble sendt inn, og så en ny måned ventetid før proppene ankom Trondheim.
De nye er mer behagelig. Ikke kjempestor forskjell, men litt er det. Merker at det blir bedre og bedre for hver natt også.
Hva fikk jeg ut av dette? Vel, et stort pluss at de er så lette å sette inn. Bare 'svupp' og så er de helt perfekt på plass, hver gang.
Hadde jeg bestilt formstøpte på nytt? Nei, til 1400 kroner og det at de fremdeles er litt harde i ytterkanten, så hadde jeg heller kjøpt en 500-pakk av rakett-skumproppene og levd med at man må fikle litt mer med å få dem godt på plass.