Droppe sekken, men trenger ryggbeskytter.
|
Re: Droppe sekken, men trenger ryggbeskytter.
[Re: Flo]
04/07/2019 07:33
|
BigBoben
Avhengig
|
Avhengig
er 184cm høy på grensen til XL i chest/waist, fortsatt i tvil om burde fått tak i en L
Santa Cruz Megatower
|
|
|
04/07/2019 08:12
|
BigBoben
Avhengig
|
Avhengig
Sendte mail til Bliss, og de svarte 2 min senere. Cred!!
XL og L har lik lengde på selve ryggplaten. Utifra mine beskrivelser så mente de at jeg kan beholde XL. Har en plan om å bli slankere, så vurderer et bytte til L.
Du er kanskje imellom S og M baronKanon, om det er lik lengde på ryggplaten mellom de str. også.
Santa Cruz Megatower
|
|
|
04/07/2019 08:18
|
baronKanon
Valgets kvaler
|
Valgets kvaler
Jeg er 185 og 73kg, så definitivt L.
|
|
|
[Re: BigBoben]
12/07/2019 21:09
|
baronKanon
Valgets kvaler
|
Valgets kvaler
Hvordan er lengden på ryggplaten på Bliss-vesten, BigBoben?
Har prøvd en POC-plate i Large, men det var så lite borrelås, slik at magebeltet var altfor stort på minste posisjon, så den går i retur. Synd, for jeg likte lengden osv.
Har nå en Race Face Flank-trøye i M som er litt kort i ryggplaten. Hvor lang er Blisstrøya? Tror jeg vil bestille en sånn.
|
|
|
[Re: baronKanon]
16/07/2019 18:26
|
BigBoben
Avhengig
|
Avhengig
Skal ta mål. Er bortreist til over helga.
Santa Cruz Megatower
|
|
|
09/08/2019 12:12
|
BigBoben
Avhengig
|
Avhengig
Glemte denne baronKanon, sorry! Send mail til Bliss, de svarer fort. Vesten ble returnert før bruk siden jeg havna mellom størrelser per i dag. Den ble testa på med trøye utenpå og før i hele tatt syklet med denne så føltes det for klamt i sola, både framme og bak på overkroppen. Inntil videre så får jeg slanke meg og avvente til jeg kan fysisk prøve på noe ala Alpinestars Paragon bib. Fortsetter "old-skool" med liten sekk siden fikk meget bra tilbud på minste Evoc med plate. Det er snart sesong for jakke og ekstra batteri så da blir det sekk uansett. Egen erfaring ved sykling uten sekk; Likte godt friheten man har uten sekk, men må ha beskyttelse og gjerne mer enn en flaske med drikke i sommervarmen. Gikk på en smell i sommer og beskyttelsen redda ryggen. Blir også mer pysete selv på lettere stier de turene jeg sykla uten sekk/beskyttelse. Overkill med EDC på sykkel og sekk, men da er nødvendig verktøy alltid med(sykkel) og kan tilpasse klær,næring/drikke osv etter turen man tar.
Santa Cruz Megatower
|
|
|
09/08/2019 13:14
|
baronKanon
Valgets kvaler
|
Valgets kvaler
Ble en POC VPD System på meg. L ble passe lengde, men altfor stor i livet, prøvde meg på en M, som hadde ok lengde, men ble bittelitt stor i livet. Maila POC, som har tilbudt seg å sende Small-seler som jeg kan bruke på Medium-plata. Dessverre måtte jeg ha den utenpå en trøye, da det er noen sømmer som stikker litt  Ellers er den myk og fin å ha på ryggen.
|
|
|
09/08/2019 17:34
|
BigBoben
Avhengig
|
Avhengig
Ble en POC VPD System på meg. L ble passe lengde, men altfor stor i livet, prøvde meg på en M, som hadde ok lengde, men ble bittelitt stor i livet. Maila POC, som har tilbudt seg å sende Small-seler som jeg kan bruke på Medium-plata. Dessverre måtte jeg ha den utenpå en trøye, da det er noen sømmer som stikker litt  Ellers er den myk og fin å ha på ryggen. Poc er gode på service! Aj aj, var ikke du veeeldig imot beskyttelse utenpå bekledning?;-) safety before image!! Noen med erfaringer Alpinestars Paragon Bib?
Santa Cruz Megatower
|
|
|
09/08/2019 17:44
|
Tallak
Ivrig
|
Ivrig
Hele Santa Cruz teamet bruker Alpine Stars paragon bib. Og er ganske imponert over den.
PS : jeg jobber ikke lenger med Alpine Stars og er ikke så inhabil som tidligere 🤪
InstaVIMEO2023 Forestal Siryon lett eMTB Ibis Ripley AF Ibis Ripmo Ibis Oso
|
|
|
[Re: Tallak]
09/08/2019 17:55
|
BigBoben
Avhengig
|
Avhengig
Hele Santa Cruz teamet bruker Alpine Stars paragon bib. Og er ganske imponert over den.
PS : jeg jobber ikke lenger med Alpine Stars og er ikke så inhabil som tidligere 🤪 Ok, er noen av de aktive her og vil fortelle hva som imponerer dem med bib’en?
Santa Cruz Megatower
|
|
|
13/08/2019 08:57
|
vids
Ivrig
|
Ivrig
BTW. Jeg mener at det faktisk har blitt mer trendy med beskyttelse på utsiden av klærne i det siste. Det gjelder vel da spesifikt svart flac-vest (motocross) med ryggbeskytter. Bortsett fra kjendisene som Ratboy etc så er det er noen veldig stil-fikserte dh/enduro-karer jeg kjenner som stiller med svarte slike når de er i Nesbyen/Hafjell etc. Personlig ikke kastet meg på den trenden ennå, men før man vet ordet av det så er det like trendy som rumpetaske?
Bib-shorts er vel unødvendig plagg for de av oss som ikke sitter og kverner grus-mil eller? Eh, ikke start en lang diskusjon på det forresten, ble bare mye diggere å dra på tur den dagen jeg oppdaget at jeg slipper å ta på det ekstra laget der.
Redigert av vids; 13/08/2019 09:00.
..Megatower v2.. ::Vidar::
|
|
|
13/08/2019 09:15
|
BigBoben
Avhengig
|
Avhengig
Stil er stil, men for egen del går beskyttelse foran. Sykla litt uten ryggbeskyttelse i år, men tok sekk på en lett tur med 9åringen i sommer pga drikke til begge. Det var på denne "enkle" turen jeg klarte å kløne det til og sekken berga meg. Heretter alltid litt mer beskyttelse enn for lite.
Er ikke fan av bib selv, men synes det er behagelig med padding, så bruker korte shorts m/padding (som boxershorts) under baggy shorts. Tenker at en slik bib kan slå 2 fluer i en smekk med padding og beskyttelse.
Santa Cruz Megatower
|
|
|
[Re: vids]
13/08/2019 11:42
|
baronKanon
Valgets kvaler
|
Valgets kvaler
Bib-shorts er vel unødvendig plagg for de av oss som ikke sitter og kverner grus-mil eller? Så du står og sykler mil etter mil på grus på klatreetappene i enduro (f.eks.)? Eh, ikke start en lang diskusjon på det forresten, ble bare mye diggere å dra på tur den dagen jeg oppdaget at jeg slipper å ta på det ekstra laget der.
Ekstra lag? Er jo bare en annen underbukse.
|
|
|
13/08/2019 12:12
|
vids
Ivrig
|
Ivrig
Bib-shorts er vel unødvendig plagg for de av oss som ikke sitter og kverner grus-mil eller? Så du står og sykler mil etter mil på grus på klatreetappene i enduro (f.eks.)? Eh, ikke start en lang diskusjon på det forresten, ble bare mye diggere å dra på tur den dagen jeg oppdaget at jeg slipper å ta på det ekstra laget der.
Ekstra lag? Er jo bare en annen underbukse. Nei, ikke helt Mark Weir da, sitter transportene, men har prøvd både med og uten bib-shorts og kan ikke si at det er noe vondere uten. Men transport tar ofte ikke sååå lang tid, blir jo alltid en del mix mellom å stå og sitte i terrenget. Synes bib gjør det litt klamt og trangt. Og så er det bare en ting til jeg slipper å time med vask og huske på å ta på meg og slikt. Har vel ikke brukt bib på flere år nå, deilig å slippe.
..Megatower v2.. ::Vidar::
|
|
|
13/08/2019 12:16
|
Stupfull
Ringrev
|
Ringrev
Padda truse med smøring holder for meg på lange turer / dager. Bokser på stitur i lokalmarka.
Bruker alpinestars sin paradinvest med literspose på rygg. 0,5 flaske i ramma med sportsdrikk.
Nøkkel til bil på lomma i rygg og multitool på sia.
Genial sak.
Redigert av Stupfull; 13/08/2019 12:18.
|
|
|
[Re: vids]
13/08/2019 12:24
|
Stupfull
Ringrev
|
Ringrev
BTW. Jeg mener at det faktisk har blitt mer trendy med beskyttelse på utsiden av klærne i det siste. Det gjelder vel da spesifikt svart flac-vest (motocross) med ryggbeskytter. Bortsett fra kjendisene som Ratboy etc så er det er noen veldig stil-fikserte dh/enduro-karer jeg kjenner som stiller med svarte slike når de er i Nesbyen/Hafjell etc. Personlig ikke kastet meg på den trenden ennå, men før man vet ordet av det så er det like trendy som rumpetaske?
Bib-shorts er vel unødvendig plagg for de av oss som ikke sitter og kverner grus-mil eller? Eh, ikke start en lang diskusjon på det forresten, ble bare mye diggere å dra på tur den dagen jeg oppdaget at jeg slipper å ta på det ekstra laget der. Slik har det vært lenge i Europa og Sverige. Er vel bare vi i Norge som henger igjen. Poc sin nye ser jævlig bra ut og er slank!
|
|
|
[Re: Stupfull]
13/08/2019 12:32
|
baronKanon
Valgets kvaler
|
Valgets kvaler
Bib-shorts er vel unødvendig plagg for de av oss som ikke sitter og kverner grus-mil eller? Eh, ikke start en lang diskusjon på det forresten, ble bare mye diggere å dra på tur den dagen jeg oppdaget at jeg slipper å ta på det ekstra laget der. Slik har det vært lenge i Europa og Sverige. Er vel bare vi i Norge som henger igjen. Poc sin nye ser jævlig bra ut og er slank! Det ser bare jalla ut med padding utenpå. JALLA!
|
|
|
13/08/2019 12:44
|
Stupfull
Ringrev
|
Ringrev
Mulig, jeg syns det ser like bra ut som den kula man blir med padding under. Viktigste er vel uansett at folk bruker padding. Jeg syns sykler med hope deler i farger ser ut som et rumensk tivoli, men så lenge noen selv har valgt det og liker det er det jo helt topp 
|
|
|
14/08/2019 07:48
|
Arne_And
More than words
|
More than words
Hvis man må ha noe utenpå paddingen så blir det fort for varmt. Jeg ser for meg at det eneste som funker når det er varmt er en trøye med innebygget beskyttelse.
Redigert av Arne_And; 14/08/2019 12:14.
|
|
|
14/08/2019 12:02
|
Stupfull
Ringrev
|
Ringrev
Maloja ventilert jersey er genialt! Hockey mesh i hele greia
Redigert av Stupfull; 14/08/2019 12:02.
|
|
|
[Re: BigBoben]
15/08/2019 12:49
|
neistein
Veteran
|
Veteran
PS : jeg jobber ikke lenger med Alpine Stars og er ikke så inhabil som tidligere 🤪 Ok, er noen av de aktive her og vil fortelle hva som imponerer dem med bib’en? Hele Santa Cruz teamet bruker Alpine Stars paragon bib. Og er ganske imponert over den.
PS : jeg jobber ikke lenger med Alpine Stars og er ikke så inhabil som tidligere 🤪 Ok, er noen av de aktive her og vil fortelle hva som imponerer dem med bib’en? Hele Santa Cruz teamet bruker Alpine Stars paragon bib. Og er ganske imponert over den.
PS : jeg jobber ikke lenger med Alpine Stars og er ikke så inhabil som tidligere 🤪 Ok, er noen av de aktive her og vil fortelle hva som imponerer dem med bib’en? Skal ikke påberope meg å være en av de aktive, men fungerer som en syklende organisator for teamet og bruker selv bibben. Min erfaring er at buksa er av gjennomgående god kvalitet. Bleia er skikkelig kvalitet helt på nivå med topp landeveisbukser. Materialet i selve stoffet i bukse er veldig elastisk så F.eks. XL sitter som støpt på både meg på 191 og slank som kraftkarer på 185. Lommene på ryggen merker du ikke noe til hvis du ikke har noe i dem, men utvidet seg til relativt romslige pga strechmaterialet. Ryggskinnen er lang nokk, kan virke litt stiv og tykk i romtemperatur, men når den får kroppstemperatur blir den såpas myk at man ikke merker noe til den. Litt klammere en uten blir man nok. Men langt i fra som med F.eks. Bliss sine plastbeskyttere. Kan fint bruke sekk over ryggbedkytteren hvis man vil påbtranport uten at det er ubehagelig. Så i korte trekk. Materialet virker veldig bra. Buksa sitter veldig godt. Og ryggebeskytteren merker du ikke at er der. Mao perfekt. Har også hatt Spesh sin SWAT men uten ryggebskyttelse og mener Alpinestar sin er i en annen liga. Negativt er at den er relativt dyr
Stokk og stein sykkelklubb
|
|
|
|
|