Orbea Terra- eller noe annet?
|
Orbea Terra- eller noe annet?
21/08/2018 13:43
|
H123
OP
Fersking
|
OP
Fersking
Jeg tror jeg trenger litt hjelp fra forumet! Jeg har bestemt meg for å gå inn i det nye segmentet grus/gravel/adventure, og bruke sykkel til grusturer i marka, kanskje noen overnattingsturer og muligens litt pendling på asfalt. Har sett diverse andre tråder på forumet, men ikke funnet så mye om Orbea Terra - en sykkel jeg vurderer. https://www.orbea.com/no-en/bicycles/terra-m30-d-19/Hva tror folket om den? Den har hvert fall noe av det jeg ser etter med hydrauliske skivebremser og leveres med 40 mm dekk og skjermfester. Jeg trenger antageligvis ikke vente fryktelig lenge for å få den... Jeg stiller meg spørsmålene: - Skal man gå for 1x og Sram eller 2x og Shimano? Hva er mest hensiktsmessig på en slik sykkel? Jeg har aldri prøvd Sram og 1x... - Er det bedre å gå for aluminiumsmodellen som snart kommer? Er den f eks bedre egnet for bikepacking, pendling og sykling på vinteren? Lite kjennskap til disse områdene... Aluminiumsmodellen er jo bedre for lommeboka, men ref landeveisforumet og diskusjonen canyon sl eller slx, er det jo kulere med karbonramme? link aluminiumsmodell: https://www.orbea.com/no-en/bicycles/terra-h31-d-19/Har også vurdert om jeg skal være en av de som går under kategorien cx-eier som bruker sykkelen til alt annet enn cyclocross-ritt. Og da har jeg sett mest på canyon inflite, men her lurer jeg litt på om det er for langt mot cyclocross-segmentet? Finnes også noen inflite 2018 al-modeller i factory outlet som jeg har vurdert, og som ikke er like cross-orientert? Men usikker på hva disse klarer av dekkbredde? Trek checkpoint er også en annen sykkel som kan være egnet?
|
|
|
Re: Orbea Terra- eller noe annet?
[Re: H123]
22/08/2018 20:28
|
H123
OP
Fersking
|
OP
Fersking
Jeg skjønner det ikke er så givende å svare på alt dette, men er det noen som vil si noe om de nevnte spørsmålene? - 1x eller 2x? - Karbon eller alu? Med tiltenkt bruk grusturer med og uten oppakking? Er det kanskje ikke så nøye med rammemsteriale når seteveske (apidura eller ortlieb) festes i setepinnen?
|
|
|
23/08/2018 09:40
|
Elmersen
Ringrev
|
Ringrev
Jeg kjøpte min første 1x nå i år, med aluminiumsramme og hydrauliske bremser (Apex 1 på Vitus Energie). Er stor sett fornøyd med den sykkelen, men usikker på hva jeg hadde valgt om den fantes med (Shimano) 2x og jeg skulle kjøpt på nytt. 1x fungerer bra til grusbruk, bedre enn på vei, synes jeg (kjører også med den på asfalt med 28 mm), hvor man er mer avhengig av tett utveksling. Jeg har byttet til 44/11-36 på grushjulene og bruker original 11-32-kassett på hjulsett med 28 mm. Det er greit nok til mitt bruk.
Fordelen med 2x: Du har alltid rett gir tilgjengelig Fordelen med 1x: Litt enklere setup, mindre justering, lettere med renhold. strammere kjedeføring (med mindre du har den ny Ultegra RX-skifteren).
Personlig foretrekker jeg skiftemekanismen til Shimano fremfor Sram, men det er mer en smakssak.
Min alusykkel er hakket stivere / mindre komfortabel enn karbonsykkelen den erstattet og jeg tror det fortsatt er en grei tommelfingerregel. Når jeg kjører på grusdekkene (36 mm på felg), er forskjellen dog veldig liten. Litt mer merkbart på 28 mm (30 mm på felg). Ironisk nok er det fronten som oppleves som stivest, til tross for karbongaffelen, så det har sikkert ikke bare med materiale å gjøre.
|
|
|
[Re: Elmersen]
23/08/2018 13:01
|
Sepeda
Marka-speider
|
Marka-speider
+1 Gode poenger fra Elmersen, som jeg kan underskrive på  Har for egen del sammenlignet Terras geometri med en del andre eventyr/grussykler, så dette er en god anledning til å dele. Om du er interessert, men ikke leser geometri flytende, ta en titt på Landeveis Geometriske vekkelse. Har sortert syklene etter forholdet mellom stack og reach, der lavt forholdstall gir mer aggressiv sittestilling og høyere tall gir mer avslappet sittestilling. Dette kan selvsagt også tilpasses ved hjelp av mellomringer/spacers, lengde og vinkel på styrefremspring/stem og valg av styre. Må forresten ta alle forbehold hva gjelder anslaget over forholdstallet for Grail. Terra plasserer seg nøytralt midt i gruppen hva gjelder sittestilling, m.a.o. komfortabelt. Orbea Terra De andre målene tyder også på en stabil og komfortabel sykkel, med rimelig slakke vinkler og lang akselavstand, som Orbea kaller All Road Geometry. (Trail er forresten regnet ut med 40 mm dekk - ser at jeg glemte å føre det opp.) Jeg vil tro at sykkelen er trygg og stabil på rufsete underlag, uten å ha like kjapp styring som de mer aggressive syklene i gruppen. Har merket meg at tester oppgir at den føles mer responsiv enn de geometriske målene skulle tilsi og også får god omtale hva gjelder kjørefølelse på landevei. Jeg vil anta at det skyldes egenskapene i materialet. Baskiske Orbea er kjent for utmerkede rittsykler og synes å ha valgt god stivhet også på Terra. Dekklaring er oppgitt til 40 mm dekk i 700c - det er noe mer i gaffel - og har fester for heldekkende skjermer og, så vidt jeg vet, også for bagasjeholdere. Er ikke bygget for 650b/27,5" hjul. Ellers liker jeg de nærmest grenseløse valgmulighetene hva gjelder lakkering, der man står fritt i å velge fargekombinasjoner, og at man dessuten kan velge mellom et utvalg komponenter. Her kan man skape sin egen, unike sykkel. Om man har dårlig tid, kan man velge sykkel med standardfarger og være så heldig å finne ferdig sykkel hos forhandler. Jeg har ikke sett nærmere på priser og komponenter, men forstår at Unaas, som er norsk forhandler, vil tilby priser som er konkurransedyktige selv med nettmerker. Har selv utelukkende gode erfaringer med Unaas og er blant dem som foretrekker å forholde meg til LBS fremfor å handle sykkel på nettet - for veiledning, tilpassing og service. Målene og kommentarene over gjelder forresten karbon-versjonen - har ikke rukket å se på den nye versjonen i alu  Har også vurdert om jeg skal være en av de som går under kategorien cx-eier som bruker sykkelen til alt annet enn cyclocross-ritt. Og da har jeg sett mest på canyon inflite, men her lurer jeg litt på om det er for langt mot cyclocross-segmentet? Her vil meningene være delte. Det er i hvert fall trygt å si at nye Inflite er laget for ganske annen bruk, nemlig krossritt. Se også egen tråd om sykkelen i alu. Jeg var selv i den kategorien cx-eiere i mange år, men for meg er det ikke aktuelt å gå tilbake nå som det finnes modeller som er skreddersydde for mitt reelle bruk.
|
|
|
25/08/2018 12:00
|
Sepeda
Marka-speider
|
Marka-speider
Her er forresten Orbeas egen motivasjonsvideo om Terra. Jeg er svak for slikt - følelser er alt NEW ORBEA TERRA For de mer teknisk interesserte: What makes Orbea Terra unique. Ja, markedsføring alt sammen, men severdig likevel 
|
|
|
[Re: Sepeda]
25/08/2018 21:09
|
H123
OP
Fersking
|
OP
Fersking
Den gir gode følelser ja. Det gjør også Gran fondo cycling magazine sin intro-video om deres grusracer test (som virker veldig god, men pris og levering av min størrelse +at jeg ikke vil kjøpe på nett denne gangen gjør det litt uaktuelt med noen av de syklene). youtube Tusen takk for svar. Da er det vel kanskje litt som jeg tenkte, at det er opp til egne preferanser på hva man burde velge. En blanding av viljestyrke og lite kjennskap til grusracer-emnet gjorde meg usikker. Men da tror jeg det blir Shimano og 2-delt som jeg har kjennskap til fra før. Så får vi se om det snart er ny sykkel i hus.
|
|
|
30/08/2018 08:35
|
ganskefort
Ringrev
|
Ringrev
Mange spørsmål her :-)
Jeg er ganske novise i dette eventyrsykkelgreiene, men kjøpte en Votec VRX Pro i sommer.
Den er giret med Sram Rival 1x11, med 42 tenner foran og 10/42 bak.
Det er min første sykkel med 1x11.
Jeg synes det fungerer veldig bra. Sykkelen brukes til pendling (12-20 km) og grusturer i Marka rundt Oslo og omegn.
Jeg kan trøkke på når det går flatt bortover og har lette nok gir til å tråkke på de bratte kneikene i Marka.
Liker veldig godt at fronten bare er der, har alltid vært en del justering av frontgir på Shimano synes jeg. Det slipper jeg unna nå. Giringen er ellers grei, det tok en halvtime på første turen å komme inn i Srams Double Tap. De hydrauliske bremsene er superbra.
Espen - sporadisk seriøs, konstant slækk og fortsatt felgbremser på landeveien...
Bianchi Infinito CV Votec VRX Pro
|
|
|
30/08/2018 10:36
|
Byråkratsiggen
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
I likhet med ganskefort sykler jeg også på en Votec VRX, men comp utgaven med Sram apex 1x11, men samme spennet i giringen som på pro utgaven. Brukes stort sett på korte turer, 1 - 1,5 timer på blanding av grus, asfalt og sti i området rundt Vestmarka/Slependen. Til slik bruk savner jeg verken lettere eller tyngre gir. Det er ingen problemer å holde 50-60 km/t (dvs. jo, det er problemer, men det skyldes ikke giringen..). Jeg er veldig fornøyd med bremsene, men sliter litt med å få justert giret 100%. Jeg opplever sykkelen som leken og fin, uten å føles nervøs, i motsetning til Ridley x-bow som jeg hadde tidligere. Sykkelen er forholdsvis lett sammenlignet med andre sykler i samme kategori og priskategori, oppgitt vekt for comp utgaven med Apex er 8,9 kg. Har selv ikke veid den, så kan ikke gå god for at oppgitt vekt er korrekt.
|
|
|
02/09/2018 09:44
|
Sepeda
Marka-speider
|
Marka-speider
Alle prisene for Terra i NOK er nå lagt ut på Orbeas hjemmeside for Norge. Men vær oppmerksom på at man for øyeblikket ikke får opp pris for alternative, mer kostbare komponenter. Hørte fra Unaas at Orbea jobber med saken. Skal være på plass etter helgen. Må si at jeg er imponert over prisnivået. Her gjør Unaas alvor av å tilby et europeisk kvalitetsmerke i butikk til priser som kan konkurrere med nettmerkene og nærme seg husmerkene. Orbea tilbyr 9 modeller av Terra, hvorav toppmodellen med Dura-Ace og høyprofilsfelger ligger på kr. 44.000. Kommer også med Ultegra Di2 og Force 1, men de fleste av oss er gjerne mer interessert i de seks rimeligste modellene: kr. 26.490 for karbonramme med Ultegra kr. 22.880 for karbon med 105 R7000 eller Rival 1 kr. 17.590 for alu med Rival 1 kr. 14.990 for alu med 105 R7000 (obs - bildet med RS505-hendler er feil) kr. 13.990 for alu med hydraulisk Tiagra Jeg har allerede lagt ut noen korte betraktninger om geometri. Her er noen tanker om oppsett/komponenter: Først må det nevnes at alle modeller selvsagt har de siste standardene (12 mm gjennomgående hurtigkoblinger, flatmount bremsefester og så vidt jeg kan se 160 mm skiver) og fester for heldekkende skjermer. For karbon-modellene er det som nevnt i tillegg til standardkombinasjoner fritt valg av farger (her gjelder det kanskje å ikke gå helt amok) og mulighet for å endre eller oppgradere komponenter, som krank/kassett, hjul, styre, setepinne, sete og dekk. Terra M31-D19 Hva gjelder utveksling, er det helt topp at man for 2x11 kan velge mellom standard kompaktkrank 50/34 eller eventyrkranker på 48/32 eller 46/30. Her har andre merker noe å lære. For 1x11 tilbyr Orbea kun 40t på krank og kassett 11-36. Her vil mange foretrekke større kassett, fortrinnsvis 11-42 eller10-42. Det løser Unaas. Jeg gir også pluss for at standardhjulene for karbon-versjonene er egnet for slangeløst oppsett. For de rimeligste modellene er det Fulcrums OE-versjon Race 600 DB og siden Mavic All Road og oppover. Så kan man selv velge alternativer helt opp til DT Swiss ERC 1400. Jeg vil tro at Unaas også tilbyr å oppgradere til egne håndbygde hjul, som er løsningen jeg trolig ville valgt selv. Jeg ville nok også valgt alternativet Schwalbe G-One fremfor standard Kenda Flintridge, men utmerket at det er valg mellom fire forskjellige dekk. Hutchison Sector har jeg ingen erfaring med. Merker meg også flere alternativer fra anerkjente FSA til Orbeas egne komponenter og alternative seter fra både Fizik, Prologo og Selle Italia. Men her har gjerne uansett hver av oss egne favorittseter  Hva gjelder de nye modellene i alu, tilbyr ikke Orbea samme valgfrihet. Det er tre fargeversjoner for hver modell, men ikke alternative komponenter. Terra H30-D19 Her må Orbea snarest få oppdatert bildet. Sykkelen kommer med nye 105 R7000, ikke gamle 105/RS505.Mange vil sette pris på eventyrkrank FSA 48/32. Savnet noe slikt da jeg i sommer drev med bikepacking på 52/36. Er også glad for å se et rimelig alternativ med hydraulisk 10-delt Tiagra, men prisdifferansen til 11-delt 105 R7000 med nye, elegante hendler er så beskjeden at 105 burde være et enkelt valg. Hjulsettet på alle alu-modeller er nye (?) og solide Shimano RS170 som dessverre ikke er slangeløst, men allerede har fått god omtale i test. Jeg registrerer at disse er i ferd med å bli alternativ til Mavic Aksium Disc som standardhjul. Et stort pluss er nipler i kobber, som er mindre utsatt for korrosjon, særlig i saltslaps, og nav som skal tåle det meste. Selv ville jeg valgt disse som bruks- og vinterhjul, men ville anskaffet et lettere, slangeløst hjulsett for spenstig sommerbruk. Unaas bygger uansett syklene slik kundene vil ha dem. Orbea har noe kompliserte modellnavn. Forstår at M er Monocoque (karbon) og H er Hydroformed (aluminium). Deretter følger et tall som angir nivå på gruppe, men det er ikke selvforklarende at 10 er Dura-Ace og 40 Tiagra  Kunne vært enklere. Gruppenummer som ender på 1 er åpenbart 1x11 mens "i" indikerer elektronisk giring. D er selvsagt Disc. Siste tall må være årsmodell. Er blitt tilbudt prøvetur med Terra, men har foreløpig takket nei. Redd jeg ryker på ny sykkel om jeg sier ja.
|
|
|
02/09/2018 15:35
|
sun flyer
Ivrig
|
Ivrig
|
|
|
04/09/2018 14:22
|
Rio
Fersking
|
Fersking
Om du ikke har handlet ennå er mitt råd å ta en ekstra runde med deg selv på om du ikke skulle sett litt på 650b om det blir så pass mye grus. Har snurret rundt med det en stund selv nå og er helfrelst for egen del. Har du allerede handlet endrer jeg min tilbakemelding her til: Det blir helt sikkert supert! Den beste sykkelen i verden er jo stort sett den man akkurat har kjøpt 
|
|
|
[Re: Rio]
05/09/2018 07:13
|
H123
OP
Fersking
|
OP
Fersking
Sykkel er ikke handlet inn, men sannheten er kanskje at det ikke blir så mye grus at jeg føler 650b er nødvendig. Jeg tror også jeg bare skal holde meg til et hjulsett på denne sykkelen. Takk for alle svar angående 1x11, det ser ut til at jeg joiner klubben med 1-delt, da levering av 105 i min størrelse ikke var før om flere uker. Terra med Rival kommer forhåpentligvis veldig snart inn hos Unaas. Ellers har også Rose lansert ny sykkel, som de kaller Backroad, den kommer i to versjoner med gravel- og cross spec. Ser også ut som en fin sykkel som har det som trengs, med nye standarder og plass til 42 mm dekk. Levering ser ut til å være fra 2-10 uker, avhengig av utstyrsgruppe.
|
|
|
13/09/2018 06:08
|
Sepeda
Marka-speider
|
Marka-speider
Et pluss er nipler i kobber, som er mindre utsatt for korrosjon, særlig i saltslaps... Tøys og tull. Mente selvsagt messing.
|
|
|
18/09/2018 08:00
|
H123
OP
Fersking
|
OP
Fersking
For å følge opp her, jeg har vært eier av en Orbea Terra H31-D 19 i litt over en uke nå. Kort oppsummert: Veldig fornøyd! Jeg fikk beskjed av Unaas at de hadde fått inn M31-D 19 i min størrelse, men da vi tok den ut av esken viste det seg å være aluminiumsmodellen (H31), som så vidt jeg forstod på de egentlig lanseres i midten av oktober. Jeg byttet Shimano RS170-hjulene til Mavic Allroad, og får vel prøve å sette de opp tubeless om litt. Beholdt ellers standard oppsett med 40t og 11-36 og Kenda 40 mm dekk.
Redigert av H123; 18/09/2018 08:03.
|
|
|
19/09/2018 09:04
|
TenDam
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Har du fått kjørt den mye i sitt rette element? Jeg har vært hos Unaas og prøvd M30, men da i gatene rundt Unaas. Hadde vært interessant å høre om førstehåndserfaringer ifra grusverden. Jeg har vinglet frem og tilbake mellom diverse alterantiver og alu vs. karbon, for mye å velge mellom 
|
|
|
20/09/2018 08:38
|
H123
OP
Fersking
|
OP
Fersking
Jeg lurte også veldig på hva jeg skulle velge av alu og karbon, og 1-delt eller 2-delt. Valget ble enklere da jeg ville ha sykkel så raskt som mulig, og ikke vente til mars og 2019-modeller. I min størrelse var det heller ikke så mye å velge mellom av sykler på lager i butikk.
Jeg har dessverre ikke fått syklet noe på 1,5 uke da jeg kuttet håndflaten, så har vært litt problematisk å holde i et sykkelstyre. Men jeg har fått prøvd den på både vei, grus og sti. Og for den kombinasjonen er den helt nydelig, om det er fordi det er ny sykkel vet jeg ikke, men sjelden har jeg kost meg mer enn på en tur fra Lommedalen til Sørkedalen. Den føles kvikk og rask, og med 10.3 kg i str XL med pedaler (300 g) og flaskeholder (29 g) og garmin-feste synes jeg ikke den er spesielt tung heller. Jeg har ikke prøvd Terra med karbonramme, så har ikke noe sammenligningsgrunnlag der. Men sammenlignet med hardtailen i karbon kjennes selvfølgelig noe mer vibrasjon, og spesielt i fronten, men her tror jeg dekk og demper har mye mer å si enn rammemateriale.
Jeg trodde jo at jeg skulle kjøpe karbon-versjonen, men om det hadde vært den store forskjellen vet jeg ikke. Ganske sikker på at jeg (og du) hadde hatt det bra på tur uansett.
|
|
|
21/09/2018 07:59
|
TenDam
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Takk for fin erfaringsutveksling! Jeg hadde i utgangspunktet bestemt meg for Alu og Trek Checkpoint, men siden bruken med barnesete i stor grad bortfaller så kan jeg gå for karbon  Virker også som jeg får mer for pengene Orbea vs. Trek. Har etter mye vurdering valgt å gå for 2-delt for å få tettere giring, satser også på 48x32 krank. I tillegg så må jeg si at det at man har mulighet til custom pain på karbon modellene også er en trigger. Uansett godt å høre at du er fornøyd og at sykkelen leverer i det elementet den er ment til. Når det gjelder leveransetider så fikk ikke jeg noe inntrykk av at en måtte vente helt til våren om en bestilte nå, men noen uker vil det vel ta med endring av komponenter og egen lakk variant.
Redigert av TenDam; 21/09/2018 08:05.
|
|
|
21/09/2018 08:49
|
H123
OP
Fersking
|
OP
Fersking
Jeg synes ikke prisene for en Trek Checkpoint med gamle 105-hendler matcher prisene for en Orbea Terra, både i alu og karbon. I følge Orbea skal det ikke ta mer enn 4 uker å velge custom paint, men jeg ville nok plusset på noen dager/uker før den er hos Unaas. Custom paint trigget også meg, men da jeg er ny i segmentet og ville ha sykkel fort, så får det heller bli senere 
|
|
|
21/09/2018 09:56
|
tregil
Avhengig
|
Avhengig
Jeg bestilte en Orbea Terra M20-D19 hos Unaas siste uke av august. Har fått leveringstidspunkt i starten av november.
Redigert av tregil; 21/09/2018 10:15.
|
|
|
26/09/2018 12:08
|
Sepeda
Marka-speider
|
Marka-speider
Road.cc har sett på Terra M21-D19 med Force 1: Road.cc: Orbea Terra M21-D19 Jeg skulle også gjerne sett enda større dekklaring, men rett forstått at den tar 40 mm under skjermer? Legger merke til at sykkelen koster 3.200 pund - rundt 34.000 kroner - i Storbritannia, men like under 30.000 i Norge. Kjekt når differansen er i vår favør. Ser ut til å gjelde alle modeller.
|
|
|
26/09/2018 13:25
|
KER
Entusiast
|
Entusiast
Den rimeligste varianten på orbea sin nettide, den modellen man kun kan bytte farger på, er det alu-varianten? Hvilke komponenter er det i så tilfelle den kommer med?
EDIT: Det er kanskje bare ramma? For man må opp på karbon for å bytte rundt på fargene?
EDIT2: Fant svar på mine egne spørsmål. Alu kan ikke komponere fargene, men må velg blant tre farger.
Redigert av KER; 26/09/2018 13:31.
|
|
|
04/10/2018 09:40
|
KER
Entusiast
|
Entusiast
Mange som har fått testa sine Terra`er? Klarte ikke vente på Grail AL. Jeg gikk for H30-D-19. Spent på hvordan fargen ser ut i virkeligheten.
Redigert av KER; 04/10/2018 09:42.
|
|
|
[Re: tregil]
06/11/2018 09:27
|
KER
Entusiast
|
Entusiast
Jeg bestilte en Orbea Terra M20-D19 hos Unaas siste uke av august. Har fått leveringstidspunkt i starten av november. Har du fått din nå, vi er vel i starten av november nå?! 
|
|
|
[Re: KER]
06/11/2018 12:05
|
tregil
Avhengig
|
Avhengig
Jeg bestilte en Orbea Terra M20-D19 hos Unaas siste uke av august. Har fått leveringstidspunkt i starten av november. Har du fått din nå, vi er vel i starten av november nå?! Nei ikke enda, sukk....
|
|
|
[Re: tregil]
14/11/2018 08:03
|
TenDam
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Hvor mange uker forsinket er leveransen din? Jeg har en M30 i bestilling, med leveranse om to uker, men kan vel anta at den også vil bli forsinket da..
|
|
|
14/11/2018 09:33
|
Sepeda
Marka-speider
|
Marka-speider
Er M-modellene dere venter på i en av de fem standard fargekombinasjonene eller har dere valgt customized? Håper vi får se noen av de sistnevnte i tråden etter hvert 
|
|
|
14/11/2018 10:03
|
KER
Entusiast
|
Entusiast
Min er vel dessverre ikke klar før slutten av mnd, tidligst. H-modell på meg.
|
|
|
14/11/2018 11:19
|
TenDam
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Er M-modellene dere venter på i en av de fem standard fargekombinasjonene eller har dere valgt customized? Håper vi får se noen av de sistnevnte i tråden etter hvert Jeg har gjort custom valg på fargekombinasjon og endret noen komponenter. Skal legge ut bilde når herligheten forhåpentligvis ikke kommer om så altfor lenge..
|
|
|
15/11/2018 12:00
|
lim3
Ivrig
|
Ivrig
Det er dessverre forsinkelser på alu-rammene, mens karbonrammene skal være forholdsvis i rute 
|
|
|
19/11/2018 06:59
|
tregil
Avhengig
|
Avhengig
Her kommer noen bilder... Jeg hentet min på fredag og ble veldig fornøyd med farge. Skuffende var det at Orbea ikke hadde satt sykkel opp i henhold til bestilling. Jeg hadde valgt andre dekk, karbon styre og setepinne samt Ultegra krank. Unaas kastet seg rundt, tok utfordringen på strak arm og byttet til andre dekk og satte på Ultegrakrank med adapter for gjenget BSA lager. Deretter fikk jeg prisreduksjon på styre og setepinne. Styre og setepinne får jeg evt bytte senere. Skuffende av Orbea, men veldig bra servise hos Unnas. Ute på tur er jeg så langt fornøyd bortsett fra sete. Sete er godt å sitte på, men har en for glatt overflate og jeg sklir derfor og må stadig vekk rette på sittestilling. Blir vel til at jeg bytter dette ganske snart. Fra butikken på fredag: Fargen: Ute på tur: Vekt slik den vises her er 9,9 kg med lykter, pedaler, flaskestativer, skjerm og en liten veske med slange etc.
Redigert av tregil; 19/11/2018 07:04.
|
|
|
|
|