Den høyden er jo den samme som den var på H11. Det er jo egentlig ikke noe annet enn et bedre grep om ting når det går ordentlig unna på flatene.
Jeg er litt fascinert av estetikken til den nye bakskifteren. Det er noe Gran Sport og Nuovo Record over den.
Jeg ser også at skillet mellom SR12 og R12 er mye større enn det var mellom SR11 og R11. Det er faktisk som skillet mellom SR11 og Chorus11. Spekulasjon: Når Chorus12 introduseres vil R12 få opprykk, med f.eks hule krankarmer og ytterplate i karbon på bakskifteren.
Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland Attaché culturel à Landevei et landevei.no. Moderateur på Landeveisforumet Facebook Twitter: @landevei
På utenlandske forum spekulerer de om Chorus vil forsvinne. Og at man vil sitte igjen med et hierarki bestående av: Innsteg-mosjonist-entusiast-proff Centaur-Potenza-Record-SR Tiagra-105-Ultegra-DA Apex-Rival-Force-Red
Det har jo også vært et problem for campa at Chorus, Record og SR har vært for like. Ser ut til at de differensierer de tydeligere nå.
Vet ikke helt hva jeg synes om det nye designet. Spesielt logoene. Men det kan være det vokser på meg. Heldigvis skal jeg ikke ha ny campa gruppe før om 10år, minst D:
Rimelig å anta at strømpe/hylseytterdiametere er de samme siden de jo må passe eksisterende rammer, så det er vel mest wirediametere som er kritisk tenker jeg.
Bakgiret er litt "antidesignet", mest fordi paralellogrammets ytterplate ikke er en plate lenger. Jeg synes både 11-'09 og 11-'15 hadde mer schwung over seg. Nuvel. Det er fremskrittet.
(Var jeg ikke så totaalt (<-det er totalt på flamsk kanskje) opphengt i Bianchi ville jeg hatt en slik bronselakkert Wilier)
Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland Attaché culturel à Landevei et landevei.no. Moderateur på Landeveisforumet Facebook Twitter: @landevei
Jeg har alltid satt pris på tett kassett på landeveien. Merket det ekstra godt til jobb i dag da jeg brukte min C40 med 11 delt 11-27, etter å ha brukt grusbankeren (1x11 med 11-42 bak) et par uker.
Jeg har hatt sykler med Shimano og Campa i flere år nå og min konklusjon er: Campa ser bedre ut Campa har deiligere og "hardere" girskift Campa har bedre hendler Campa er dyrere Shimano kan jeg bruke lenger mellom hver service. Dvs. Shimano funker alltid, selv om det begynner å bli slitt. Campa sier tydeligere ifra når det trenger en shinings. Shimano har bedre forgir
Jeg har hatt sykler med Shimano og Campa i flere år nå og min konklusjon er: Campa ser bedre ut Campa har deiligere og "hardere" girskift Campa har bedre hendler Campa er dyrere Shimano kan jeg bruke lenger mellom hver service. Dvs. Shimano funker alltid, selv om det begynner å bli slitt. Campa sier tydeligere ifra når det trenger en shinings. Shimano har bedre forgir
Hvilke modeller Campa-forgir og krank har du? - Campa har gjort en rekke forbedringer i små og store steg på framgir (og krank) de siste 10 år.
Jeg har og har hatt forrige generasjon Chorus11 og forrige Record11, så regner med at de har forbedret fremgiret. Iom at mine siste Shimanogrupper har hatt den nye typen fremgir, så blir jo det merkbart da.
For meg har Campa alltid vært en ergonomi-greie. Men Shimano har jo tatt innpå der, spesielt med de nye Di2 hendlene. Jeg synes også at det er irriterende å ha sykler med forskjellig girmekanisme selv om det sikker handler mye om tilvenning og innstilling. Når de faktisk kommer med reell innovasjon og ikke bare gimmik så frister det enda mer å fortsette med Campa.
Da ser det ut til at Canyon kjører på med "full" satsning på Campa igjen. De siste par årene har det vel bare vært toppmodellen til Ultimate som har blitt levert med Record, ellers har man kunne kjøpe gamle teamsykler i outleten.
I tillegg til Canyon, er det som nevnt tidligere i tråden laget nye avtaler med merker som Cannondale, De Rosa, Colnago, Basso, Willier osv.
Nå får man til og med Endurace CF SL med Potenza H0! Hadde absolutt vært et alternativ for min egen del, om jeg ikke hadde bygget selv.
Ultimate CF SLX Movistar med Record H12 og Bora One hjulsett til 43 eks mva var ikke såå avskrekkende som jeg hadde fryktet. Forhåpentligvis får vi se mer Campa på veiene i årene som kommer
Og slik at dere slipper å si det: Ja, Road.cc er 100% i lomma på Canyon og Campagnolo og dette er bare reklame og bransjestyrt sykkelpresse. Men noe nyttig informasjon her og der, da