Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

EM Terreng Maraton | Furusjøen Rundt 2019

Re: EM Terreng Maraton | Furusjøen Rundt 2019 [Re: Furusjøen Rundt] #2563832 03/07/2019 10:41
Otoen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Men steike ta så uflaks med været:(. Blir jo grisekaldt.... hvor er sommeren?

CK ELVERUM

Re: EM Terreng Maraton | Furusjøen Rundt 2019 [Re: Otoen] #2563869 03/07/2019 12:35
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Otoen

Slutt å klag. Du blir bare solbrent lell når det blir varmt.

Re: EM Terreng Maraton | Furusjøen Rundt 2019 [Re: Oddefa] #2563877 03/07/2019 12:57
K
kadensfjerner Offline
Entusiast
Entusiast
K
Sitat: Oddefa

Slutt å klag. Du blir bare solbrent lell når det blir varmt.
Ha-ha. Ja, fyttigrisen som vi omtrent har kokt over i stigningene opp på fjellet og seff opp den "lille" lia fra Kvam. Det skal bli fint med en avveksling. Første året; tok drikkepause av sykkel i solsteiken rett ved den gamle skolen, da glapp det ut av en tørst elite, omtrent med solstikk, som passerte i bratta; "Det så jammen digg ut".

Re: EM Terreng Maraton | Furusjøen Rundt 2019 [Re: Furusjøen Rundt] #2563905 03/07/2019 15:35
Otoen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Hehehe, stemmer det Odd, men nå blir jeg kanskje solbrent samtidig som jeg får neglesprett:).

CK ELVERUM

Re: EM Terreng Maraton | Furusjøen Rundt 2019 [Re: Otoen] #2563930 03/07/2019 18:28
K
kadensfjerner Offline
Entusiast
Entusiast
K
Hehehe, stemmer det Odd, men nå blir jeg kanskje solbrent samtidig som jeg får neglesprett:).
Hehe, ja ganske brrrr den prognosen for fjellet. Nå blir det hvitt der !

Vedlegg
yr_tjønnsæterfjellet.png (102.5 KB, 794 nedlastinger)
Redigert av kadensfjerner; 03/07/2019 19:42. Rediger grunn: sannsynligvis var webcam bildet med snø fake news !
Re: EM Terreng Maraton | Furusjøen Rundt 2019 [Re: Furusjøen Rundt] #2564082 04/07/2019 14:19
G
Grubler Offline
Entusiast
Entusiast
G
Kan vi som starter i master basere oss på langing av flasker på drikkestasjonene og kun starte med én flaske, eller bør sekk medbringes?
Ser det står at flasker kun inneholder vann. Skulle jo helst hatt litt sportsdrikk.

Re: EM Terreng Maraton | Furusjøen Rundt 2019 [Re: Furusjøen Rundt] #2564501 08/07/2019 06:20
Otoen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Da er EM historie, og en kort rapport kan avlegges:). Kort sagt så ble det en drittdag for min del. Merket med en gang at beina ikke var gode, og falt av gruppa før gåpartiet. Ble til og med tatt igjen av de som starta to min bak før gåpartiet...Opp gåpartiet var det vanskelig nok å sette den ene foten foran den andre. Helt utrolig hvor dau kroppen var. Allerede her skjønte jeg at dette kanskje ikke går. Trøstet meg litt med at rittet er langt og at det kanskje kan løsne oppe på fjellet når man får litt digg stisykling.
Men, Neida.... kroppen og beina ble bare værre. Før første drikkestasjon begynte krampene å melde seg. Selv der var jeg svært usikker på om jeg ville kunne klare å komme i mål. Omstilte meg noe, med et mål om kanskje Kvam pga at det ville bli kaldt og kjett å bryte oppe på fjellet. Så noen røde kors folk med 4-hjuling og tenkte at siden jeg ikke er skadet må jeg sikkert sitte her å vente leeeenge... nei, må bare fortsette.. alt var vondt, kramper i lysken, bakside og framside lår, legger, triseps, og fingre ned til Kvam... herregud!! Nede i Kvam kom jeg omsider, men svært usikker på om jeg skulle fortsette.... Fordelen var at nå var det bare å finne letteste giret og vispe meg oppover. Tross alt EM, og om jeg så ville bruke flere timer til mål så får jeg forsøke. Nytt delmål ble satt, opp stigninga iallfall, så ta en vurdering. Kom opp og glad for å se litt asfalt. Visste at klubben hadde drikkestasjon litt etter asfalten, så gledet meg til å se kjentfolk. Såpass ute her at når de dukket opp i synet begynte jeg nesten å grine, var helt skutt og igjen lyst til å bare stoppe opp der... men, peptalk om maks en time igjen og ny flaske gav noe mental energi. Vispet på videre. Det påfølgende stipartiet som jeg egentlig hadde gledet meg til ble et krampehelvete. Måtte stoppe å tøye. Ikke sjans til p tråkke ut krampene som tidligere. Ser at jeg sto i ro i 10 min for uttøying:). Håpløst! Kom meg på sykkelen igjen og gledet meg til neste stiparti som jeg visste gikk litt nedover i fin natur ( ved hytter og vann). Dette partiet gav en liten boost, så klarte å tråkke helt greit herifra og inn i mål.

Så, på en elendig dag er jeg selvfølgelig svært skuffet over å klare å få årets dårligste bein til den dagen det gjelder, samtidig svært fornøyd med å klare å komme i mål. En mental seier! I dag var det ingen selvfølge at jeg skulle komme i mål. EM er fullført.

Hvorfor kroppen ble som den ble aner jeg ikke. Gjorde ikke noe annerledes enn før, men har som Rune Høydahl skrev om seg selv gjennomført for få økter i den siste tiden. Tror mangelen på lengre turer er hovedårsaken her.. kanskje kyssesyken i høst/vinter påvirket, kanskje for mye øl siste to ukene før også:). Ingen festing, men godt med en øl til grillmat eller en øl til kvelds:).

Tja!
Kudos til alle som fullførte EM, steike ta så mye sterke folk:).

Redigert av Otoen; 08/07/2019 06:21.

CK ELVERUM

Re: EM Terreng Maraton | Furusjøen Rundt 2019 [Re: Otoen] #2564508 08/07/2019 06:48
NjuK Offline
Ivrig
Ivrig
Da er EM historie, og en kort rapport kan avlegges:). Kort sagt så ble det en drittdag for min del. Merket med en gang at beina ikke var gode, og falt av gruppa før gåpartiet. Ble til og med tatt igjen av de som starta to min bak før gåpartiet...Opp gåpartiet var det vanskelig nok å sette den ene foten foran den andre. Helt utrolig hvor dau kroppen var. Allerede her skjønte jeg at dette kanskje ikke går. Trøstet meg litt med at rittet er langt og at det kanskje kan løsne oppe på fjellet når man får litt digg stisykling.
Men, Neida.... kroppen og beina ble bare værre. Før første drikkestasjon begynte krampene å melde seg. Selv der var jeg svært usikker på om jeg ville kunne klare å komme i mål. Omstilte meg noe, med et mål om kanskje Kvam pga at det ville bli kaldt og kjett å bryte oppe på fjellet. Så noen røde kors folk med 4-hjuling og tenkte at siden jeg ikke er skadet må jeg sikkert sitte her å vente leeeenge... nei, må bare fortsette.. alt var vondt, kramper i lysken, bakside og framside lår, legger, triseps, og fingre ned til Kvam... herregud!! Nede i Kvam kom jeg omsider, men svært usikker på om jeg skulle fortsette.... Fordelen var at nå var det bare å finne letteste giret og vispe meg oppover. Tross alt EM, og om jeg så ville bruke flere timer til mål så får jeg forsøke. Nytt delmål ble satt, opp stigninga iallfall, så ta en vurdering. Kom opp og glad for å se litt asfalt. Visste at klubben hadde drikkestasjon litt etter asfalten, så gledet meg til å se kjentfolk. Såpass ute her at når de dukket opp i synet begynte jeg nesten å grine, var helt skutt og igjen lyst til å bare stoppe opp der... men, peptalk om maks en time igjen og ny flaske gav noe mental energi. Vispet på videre. Det påfølgende stipartiet som jeg egentlig hadde gledet meg til ble et krampehelvete. Måtte stoppe å tøye. Ikke sjans til p tråkke ut krampene som tidligere. Ser at jeg sto i ro i 10 min for uttøying:). Håpløst! Kom meg på sykkelen igjen og gledet meg til neste stiparti som jeg visste gikk litt nedover i fin natur ( ved hytter og vann). Dette partiet gav en liten boost, så klarte å tråkke helt greit herifra og inn i mål.

Så, på en elendig dag er jeg selvfølgelig svært skuffet over å klare å få årets dårligste bein til den dagen det gjelder, samtidig svært fornøyd med å klare å komme i mål. En mental seier! I dag var det ingen selvfølge at jeg skulle komme i mål. EM er fullført.

Hvorfor kroppen ble som den ble aner jeg ikke. Gjorde ikke noe annerledes enn før, men har som Rune Høydahl skrev om seg selv gjennomført for få økter i den siste tiden. Tror mangelen på lengre turer er hovedårsaken her.. kanskje kyssesyken i høst/vinter påvirket, kanskje for mye øl siste to ukene før også:). Ingen festing, men godt med en øl til grillmat eller en øl til kvelds:).

Tja!
Kudos til alle som fullførte EM, steike ta så mye sterke folk:).

Kjedelig når ting ikke går slik man håper. Kyssesyken og en kombo av få langturer kan nok ha noe å si. Og. når du skriver øl, så er det vel ikke bøttevis. Så, det kan nok avskrives. Litt kos skal man ha i hverdagen også.

Den dagen du er fornøyd, da kan du legge opp.
Re: EM Terreng Maraton | Furusjøen Rundt 2019 [Re: Furusjøen Rundt] #2564544 08/07/2019 09:19
O
oyvin Offline
Ivrig
Ivrig
O
Det står respekt av å fullføre der! Kjenner igjen den "jeg må bare klare ett strekke til før til før jeg bryter... og ett til... og ett til..."

I og med at kroppen var sånn fra aller første tråkk så setter jeg en femmer på at i tillegg til dårlig grunnlag så sleit kroppen med noe sykdom eller annet denne dagen. Hvis dagsformen hadde vært grei hadde du hatt kontroll over pådrag en stund før det røyk.

Redigert av oyvin; 08/07/2019 10:28.

Spurt vinner duellen. Terskel avgjør hvilken.
Instant person - just add coffee
Re: EM Terreng Maraton | Furusjøen Rundt 2019 [Re: Otoen] #2564557 08/07/2019 11:39
K
kadensfjerner Offline
Entusiast
Entusiast
K
Hvorfor kroppen ble som den ble aner jeg ikke. Gjorde ikke noe annerledes enn før, men har som Rune Høydahl skrev om seg selv gjennomført for få økter i den siste tiden.
Har du noen lenke til Høydahls berettelser ?
Knallbra gjort å kreke deg gjennom når skittdagen startet allerede fra første tråkk !

Tja! Kudos til alle som fullførte EM, steike ta så mye sterke folk:).
Er sjøl ikke så sterk, men hadde en flott tur i år. Ingen ambisjoner utover å fullføre og ha en flott tur. Tråkket derfor veldig rolig ut, men økte etterhvert, og det fløt faktisk ganske godt. Kjørte med margin i nedkjøringene grunnet en skade som ikke er i boks ennå. Men akkurat hovednedkjøringen til Kvam, med litt sleipe røtter og steiner i år, bikket på en måte pottekanten for akkurat det. Så der og da ble valget tatt om å spankulere en god del strekk nedover for ikke å rive opp muskelskaden på nytt i en trynings.

Selv i den røffe og kompromissløse løypa er det mulig å hygge seg gjennom. Men uansett blir det ikke lekende lett opp grusbakkene fra Kvam ! Lov å være kry på toppen åkkesom.

EM feelingens høydepunkt var da de ypperste elite herrer passerte. Fyttigrisen for et trøkk ! Det var nesten så hjelmen blåste av med parykken og det hele.

Re: EM Terreng Maraton | Furusjøen Rundt 2019 [Re: kadensfjerner] #2564571 08/07/2019 20:35
Otoen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: kadensfjerner
Hvorfor kroppen ble som den ble aner jeg ikke. Gjorde ikke noe annerledes enn før, men har som Rune Høydahl skrev om seg selv gjennomført for få økter i den siste tiden.
Har du noen lenke til Høydahls berettelser ?
Knallbra gjort å kreke deg gjennom når skittdagen startet allerede fra første tråkk !

Tja! Kudos til alle som fullførte EM, steike ta så mye sterke folk:).
Er sjøl ikke så sterk, men hadde en flott tur i år. Ingen ambisjoner utover å fullføre og ha en flott tur. Tråkket derfor veldig rolig ut, men økte etterhvert, og det fløt faktisk ganske godt. Kjørte med margin i nedkjøringene grunnet en skade som ikke er i boks ennå. Men akkurat hovednedkjøringen til Kvam, med litt sleipe røtter og steiner i år, bikket på en måte pottekanten for akkurat det. Så der og da ble valget tatt om å spankulere en god del strekk nedover for ikke å rive opp muskelskaden på nytt i en trynings.

Selv i den røffe og kompromissløse løypa er det mulig å hygge seg gjennom. Men uansett blir det ikke lekende lett opp grusbakkene fra Kvam ! Lov å være kry på toppen åkkesom.

EM feelingens høydepunkt var da de ypperste elite herrer passerte. Fyttigrisen for et trøkk ! Det var nesten så hjelmen blåste av med parykken og det hele.

Han skrev det selv på Facebook, så der jeg har det fra. Så Repshus kommenterte også at han knapt klarte å komme i mål pga kramper, vurderte selv å bryte flere ganger.

CK ELVERUM

Re: EM Terreng Maraton | Furusjøen Rundt 2019 [Re: Otoen] #2564572 08/07/2019 21:46
K
kadensfjerner Offline
Entusiast
Entusiast
K
Han skrev det selv på Facebook, så der jeg har det fra. Så Repshus kommenterte også at han knapt klarte å komme i mål pga kramper, vurderte selv å bryte flere ganger.
Aah, tydeligvis noen fb-sider jeg itte har snøring på...

Dette er rittet der krampene boltrer seg, misunner deg ikke den massive ladningen du fikk ! Særlig streckan 8-14 km før mål har vært en tradisjonsrik krampefest her i gården. I år bare litt ettersom det gikk i mer hygge-tempo, styrt på lett watt siste par mil. Denne skrotten kan sende ut kramper som lyn fra klar himmel selv om alt ellers føles kjekt ut. Husker også at Oddefa og Elgvenn2 hadde noen herlige, lyriske beskrivelser av sine dobbeltsidige kramper her på forumet fra de første årene i løypa !

Side 2 av 2 1 2

Moderator  support