Er skuffet, dette er jo en tur rundt i Central Park mer enn det er NY.
Hadde håpet å sykle ned over gatene på Manhattan, over Brooklyn Bridge, en tur til Statue of Liberty via en virtuel tunnel, osv. osv. London er jo 10 ganger kulere.
Synd de ikke lagde VM-løypene i Bergen. Det hadde vært mulig med flere løypevarianter hvis man hadde kombinert både fellesstart- og tempoløypene selv uten å ta med delene fra utsiden av Bergen og inn.
Jeg har prøvd NYC ett par ganger nå og merker jeg mista interessen ganske fort da løypa gikk opp i luften i noen futuristiske luftbroer. Dette kunne de jo bare gjort til en hvilken som helst fantasibane. Har en mistanke om at dette er et forsøk på å nå ut til enda flere løpere nå ifm NYCM. Og så har de bare lagt inn noe "bakker og greier for syklistene". Merker jeg blir fristet til å koste støvet av sufferfest igjen.
Regn å våte veier krever så mye ekstra prosessering så det hadde blitt for tungt å drive for folk flest...
Du var ikke her under VM du nei...;-) NYC var en stor skuffelse ja, pluss at det er jo så inn i granskauen mye folk på veiene;-) Planen var å bytte ut vinterens kjipeste værdager med zwift, men det virker heller som at en ny regnjakke er tingen
NYC var en stor skuffelse ja, pluss at det er jo så inn i granskauen mye folk på veiene;-)
Nå er jo Central Park et populært sted å sykle i virkeligheten og det sykles ritt der stadig vekk. Jeg har ikke syklet spesielt mange ritt i Zwift (og heller ikke i virkeligheten for den sags skyld), men kanskje disse små bakkene kan gjøre ritt mer actionfylte.
Jeg har prøvd NYC ett par ganger nå og merker jeg mista interessen ganske fort da løypa gikk opp i luften i noen futuristiske luftbroer.
Der er veldig enkelt å unngå luftbroene og kun sykle i parken. Hadde selv 2,5 time i parken uten luftbroer i dag. Startet med 60 min på +300 watt i snitt og avsluttet med 90 min intervaller. https://www.strava.com/activities/1942939474
Jeg har prøvd NYC ett par ganger nå og merker jeg mista interessen ganske fort da løypa gikk opp i luften i noen futuristiske luftbroer.
Der er veldig enkelt å unngå luftbroene og kun sykle i parken. Hadde selv 2,5 time i parken uten luftbroer i dag. Startet med 60 min på +300 watt i snitt og avsluttet med 90 min intervaller. https://www.strava.com/activities/1942939474
Det der var den samme sløyfa jeg endte opp med å sykle sist. Sammenlignet med mange av de andre plassene man kan holde på i zwift syntes jeg det var utrolig lite inspirerende.
Hei. Tok min første FTP test i går, og skrudde av erg mode. Er det riktig og best uten? Kom meg greit igjennom men tok meg nok ikke helt ut, og økte litt watt på slutten. Nå har jeg et utgangspunkt til neste gang hvor jeg kan legge meg litt høyere i watt, men bør jeg neste gang bruke erg?
Er litt grønn på dette, så beklager dersom det er dumt spørsmål:-)
ERG slås automatisk av under selve 20min testen, noe annet blir uansett litt knotete. Man sykler så hardt man klarer, ikke hvor hardt det er forhåndsdefinert
Kan jeg kjøre Zwift med all oppkobling mot smartrullen via Bluetooth og pulsmåleren mot Ant+ gjennom USB overgang på i pad og få dette samlet opp på skjermen?
Jeg kjørte 770ti på full HD helt smooth, det gikk med UHD, men da kunne FPS falle litt så det ble synlig hakkete enkelte ganger. De anbefaler 3gb+ for UHD, og siden 780ti scorer veldig mye bedre enn 770ti på det meste, tipper jeg det går helt strøkent. Zwift er veldig GPU-avhengig, så cpu og andre ting er ikke av like stor betydning.
Har kjøpt ny smart-rulle, en Elite Direto, og tenkte å oppgradere datamaskinen i samme slengen for å få fullt utbytte av Zwift m.m. Det er særlig skjermkortet som er flaskehalsen her.
Hva er grei pris å betale for et brukt skjermkort? La oss si inntil ett år gammelt, nypris i dag ca 3000, eller deromkring, Halv pris? Og hva er viktigst? Minne eller klokkehastighet?
Har kjøpt ny smart-rulle, en Elite Direto, og tenkte å oppgradere datamaskinen i samme slengen for å få fullt utbytte av Zwift m.m. Det er særlig skjermkortet som er flaskehalsen her.
Hva er grei pris å betale for et brukt skjermkort? La oss si inntil ett år gammelt, nypris i dag ca 3000, eller deromkring, Halv pris? Og hva er viktigst? Minne eller klokkehastighet?
Hvis du ikke allikevel skal ha nytt skjermkort, så hadde jeg vurdert en Apple TV 4 i stedet hvis jeg var deg. Halv pris og med mange andre muligheter.
Har kjøpt ny smart-rulle, en Elite Direto, og tenkte å oppgradere datamaskinen i samme slengen for å få fullt utbytte av Zwift m.m. Det er særlig skjermkortet som er flaskehalsen her. Hva er grei pris å betale for et brukt skjermkort? La oss si inntil ett år gammelt, nypris i dag ca 3000, eller deromkring, Halv pris? Og hva er viktigst? Minne eller klokkehastighet?
Zwift er ikke like krevende som moderne PC-spill så du trenger ikke betale så mye om 3000. Jeg har et Nvidia 1050 Ti-kort til ca 1700,- nytt på Komplett og det har ingen problemer med Zwift.
Med et typisk 2gb OC kort klarer du 1080p helt smooth. Med 3gb+ klarer du UHD, avhengig av klokkehastighet og hvor kraftig. 1500kr for et nytt kort er mer enn nok, 1500kr for er brukt kort så kan du kjøre UHD uten problem. Gitt at ikke resten av pcen er søppel
Tror maskinen er relativt ok: i5 4-kjerner prosessor, 8gb ram, Win10 64bit. Skjermkortet er et Nvidia GeForce GTX745 4gb. Tenker å bytte til et brukt 1050/1060/1070-kort med 6-8gb. Ser de ligger på Finn til 12-1500kr, og på Prisjakt til rundt 3000. Har skjønt det slik at Zwift krever betydelig mer av GPU enn av CPU, så derfor er det jeg tenker nytt skjermkort.
Tror maskinen er relativt ok: i5 4-kjerner prosessor, 8gb ram, Win10 64bit. Skjermkortet er et Nvidia GeForce GTX745 4gb. Tenker å bytte til et brukt 1050/1060/1070-kort med 6-8gb. Ser de ligger på Finn til 12-1500kr, og på Prisjakt til rundt 3000. Har skjønt det slik at Zwift krever betydelig mer av GPU enn av CPU, så derfor er det jeg tenker nytt skjermkort.
Jeg hadde en pc med samme specs, cirkus, med gtx950 OC med 2gb, vaka rundt 24-30fps på UHD. HD var supersmooth. Men 950oc er kjent for å være et godt HD kort, ikke UHD. Tipper 745 kortet ditt har litt for lav klokkehastighet, til tross for mange GB, om du sliter med å kjøre UHD. 1050ti ser ut til å være mye for penga, 4gb og bra klokkehastighet, men vil du bruke mer så er det vel bare å kjøre på.