Noen som har noe erfaring med Cannondale Hollowgram Si hjulsettet (felgbrems) som er stock på en del av de høyere specca Supersixene bland annet?
Har fått et trivelig tilbud på dette hjulsettet for min Caad 12 med nåværende Mavic Aksium hjul. Har ikke hatt carbon hjulsett før, men dette er på feriesykkelen så det er først og fremst godværsykling det er snakk om. Det er godt og varmt der den brukes, men ikke noen alpebakker. Kan eventuelt sette på aluhjulene om været blir dårlig eller jeg beveger meg bort mot Alpes Maritime.
Først og fremst bekymret for bremsing generelt og varmegang med sykling i småkupert landskap i 30-35 grader.
Jeg hadde heller kjøpt et skitgodt hjulsett med aluminiumsbremsebane.
Mavic Ksyrium Pro UST Fulcrum Racing Zero Competizione DT Swiss PR1400 Dicut F.eks. Alle kan kjøres slangeløst. Mavicene kommer med topp slangeløse dekk installert).
Karbonbremsebaner er bare bekymring, og ja, jeg har sett folk stresskjøpe Ksyrium fordi dyr karbon har kokt på tur. Kjekt å kunne stole på utstyret når man skal ned 3000 høydemeter neste dag også.
Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland Attaché culturel à Landevei et landevei.no. Moderateur på Landeveisforumet Facebook Twitter: @landevei
Er vel fortsatt mange aerohjul med alu-bremsebane, men problemet er jo at de er ganske tunge, og gjerne med litt utdatert bredde. Dura ace c50/c60 er vel et bombesikkert valg, men forholdsvis tunge og dyre.
Nå er de utdaterte men jeg har slitt ut felgene på mine Mavic Cosmic Carbone SLR fra 2008 uten noen form for problemer med hjulene. Ikke strammet en eike eller noe.