Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

2019 - Vis oss din stisykkel

Re: 2019 - Vis oss din stisykkel [Re: lektorHaugen] #2518637 26/10/2018 19:32
E
Easy Offline
Fersking
Fersking
E
Neste års leketøy, kommer i mars. ICON_LAUGH

Re: 2019 - Vis oss din stisykkel [Re: erling] #2586763 24/12/2019 22:44
mtbboy1993 Offline
Entusiast
Entusiast

Re: 2019 - Vis oss din stisykkel [Re: erling] #2586768 25/12/2019 09:05
aug11x Offline
Besatt
Besatt
Feit ramme! Digger Nicolai.
Det komponentvalget ditt derimot.... hva er grunnen til at du valgte de bremsene feks?

Re: 2019 - Vis oss din stisykkel [Re: aug11x] #2586778 25/12/2019 12:37
mtbboy1993 Offline
Entusiast
Entusiast
jeg hadde disse allerede fra sist gang jeg måtte orde opp i garanti sak med 4 par Shimano bremser, nå er det tilbake til samme problem da jeg var på Shimano bremser og lekkasje igjen på m6000 bremsene, jeg hadde TRP Spykee bremsene fra sist gang, så da brukte jeg de, for jeg hadde de liggende, hadde ikke noe annet, så satte jeg de på, og nå som jeg er sterkere i fingeren er ikke fjæra i caliper for stiv for meg nå, så går fint å bruke bremsene nå. Jeg gir opp har gitt opp Shhimano.
men TRP spyke caliper er ikek perfekt den har svak vaiertønne, og slarkete ML800 hendler, men ellers funger det bra, og er bedre løsning enn å kjøpe en palle full av Shimano bremser for å få nok. håper dette ordner seg for jeg var ikke vært heldig med shimano bremser,jeg er selvfølgelig ikke den enestte med problemet, i følge en på bikeshop.no så er det mye av reklamasjons saker i dett siste med Shimano bremser.
men går man dypt nok inn på instagram så finner man ut at det er flere steder det var mye sånt.
jeg har ikke funnett ut av hvilke andre bremser jeg bør prøve.
hhvis vaiertønne på TRP spyke var sterk og ikke knakk av hvis man dunket hånden borti eller gjengene ble ødelaggt av at fjæringa bak beveger i bremseledningen så mye at presser den op og ned så mye at gjengene blir ødelagt, og hvis hendlene ikke hadde ås mye slark, og var laget bedre der den drar i wire, så hadde det vært fint.
Jeg har anmeldelser på mitt nettsted.
ingen innlegg om den nye sykkelen ennå, det er ikke ferdig.
flere følgere på instagram har anbefalt TRP Quadium, Magura av flere sorter, Trick Stuff, Maxima er den aller dyrest og kraftigste bremsene på markedet, men har ikke prøvd den. men der kan man få tak i reservedeler slik man har på lager, og man kan også sende inn og de kan tta service på gammel brems, så 10årr gammel brems blir ikke noe problem, men trur det koster c 11 tusen for et sett, men hvis det er stergt og er god brems som varer lenge trur jeg det blir vært det.
en hadde Direttissima bremsene i 3 år uten problem, som hørest veldig lovende ut.
altså disse tre er det mest anbefalte.
og Shimano Saint fikk heller ikke godt rykte.
TRP Spyke kan jeg stole på, blir ingen lekkasje der ,er jo wire, så lenge jeg passer på å ta Loctite 243 på stempel justering og stramme wire, og justere stempel så fungerer det bra, og er noe ut av justering kan jeg lett fikse det, men med hydraulisk må jeg starte å sykle med ekstra sett i sekken hvis den onde sirkel av lekkende bremser forsetter. jeg gir opp, men med shimano, hvis det blir hydrauliske igjen trur jeg dett blir TrickStuff.
eller hva kan du anbefale?
har stengt å oppgradere hjul eller nav, senere, men vet ikke sikkert hva ennå, Onyx ser interessant ut med rask inngrep, men Industry nine seer ut til å være kongen av skralle typen nav, med 3 graders inngrep, men onyx vet jeg ikke hvordan tallet ligger men folk sier soft & instant.
Project 321 har jeg hørt lite om. CHhris Kign har godt rykte, men så langt er Onyx og I9 de mest anbefalte.
Sitat: aug11x
Det komponentvalget ditt derimot.... hva er grunnen til at du valgte de bremsene feks?

Redigert av mtbboy1993; 25/12/2019 12:37.
Re: 2019 - Vis oss din stisykkel [Re: aug11x] #2586781 25/12/2019 13:02
mtbboy1993 Offline
Entusiast
Entusiast
er det noe annet du ikke liker? isåfall hvorfor?
det er en grunn til at jeg valgte hver enkelt del, noe hadde jeg allerede, som hjula konverterte til boost,
skivene fungerte bra så oppgraderte til 203 foran og brukte de skivene jeg brukte foran på bakhjula nå.
pedalene er for å få støtte av arken for midt fot posisjon, for bra og stabilt tråkk og stabil landing, alle andre pedaler er for kortte.
Revgrips for å dempe vibrasjoner og være mer skånsom mot hendene blir lettere å holde sikkert å, godt grep, og godt kundesttøtte, får du problem fikser de det for deg, fikk nye da jeg viste video av par som ble veldig klissete etter noen måneder bare, skjedde ikke med det andre jeg hahdde selv etter 15 måneder.
de er raske med å ordne opp, slik skal det være.
ooval drev for å ikke missbruke knærna mine, jeg holder ut mye lenger med oval drev, stor forskjell, klarer å sykle hardere, lengre.
11-50X 32T oval er bra kombi, trenger ikke større drev enn 32T kommer i god nok toppfart med dett, men 50T blir fint i bratte bakker.
prøve med Box One bak gir for se hvordan det går, første generasjon var ikke bra nok, hadde svak kropp, var ikke smidd bare støpt, så det feilet, i mitt tilfelle gjengene ti l b skruen ble ødelagt og b skruen ble bøyd. men fordelen med dette bakegiret er at foringer kan byttes, så hvis dette holder er dette et godt valg, men for se.

frodig ingen girspaker på markedet vil passe meg, og gire med mekanisk girspak er smertefullt, med clutch så blir det missbruk, får fond i tommel tuppen, som en nål, men jeg har også problemer med att tommelen kommer ut av stillign mens jeg girer det kan bli smertefullt.
Så Archer D1Xtrail er en god løsning, lett følelse i knapper, ingen smelter eller utmattelse i tommelen, og selv om den kommer ut av stillign så kan jeg gire for det er så lett å trykke på, så kan jeg få tommene på plass hvis jeg oppdager den kom ut av stilling.

Fjær både foran og bak, så slipper jeg å justere lufttrykk når jeg drar ut, og lengre inn i turen. Herlig å bare dra ut og det fungerer.
men også det blir fint med mer stabilt oppsett, og hvis man drar til fjells så blir ikke demperne for varme etter lange runder ned fjellet, men det har jeg ikke prøvd ennå.

Renthal stem valgte jeg for det holder styre og seg selv til krone rør trygt og lenge så lenge man bruker Loctite 243, det holder måneds vis i ihvertfall, selv i raske temperatur forandringer, men selvfølgelig brutalt krasj kan vri på stemet og løsner boltene litt.
fungerer bra, men det var ikke min erfaring men Atlas stemet, løsnet ofte, måtte sjekke før, i turen og etter for det kunne løsne, hadde to av de,
Ride Rate Review hadde problem med Easton Haven stem, så er nok ikke alene med dette problemet, jeg hadde problem med Turbine stem også.
og boltene på alt Race Face er dårlig, blir slitt fort og avrundet lett, bra Turbine heve senke pinnene ikke produseres lenger for det var søppel, returnerte 4 stykk fikk pengene tilbake, på forrige fulldempa sykkel så prøvde jeg E13 mekanisk den var søppel, det kan du se i min anmeldelse på mitt nettsted.

Re: 2019 - Vis oss din stisykkel [Re: erling] #2586793 25/12/2019 14:24
aug11x Offline
Besatt
Besatt
Ikke noe annet enn bremsene og giropplegget nei. Det er viktigste er jo at du er fornøyd, ikke en eller annen forumnisse.
Også må du ha hatt noe sjukt uflaks med de gamle bremsene. Riktignok kan man lese om problemer, men jeg har (bank i bordet) ikke hatt problem med de siste 4 Shimanobremsene mine over 7 år eller noe slikt. Sykler alt i fra utfor til saltede vinterveier.

Re: 2019 - Vis oss din stisykkel [Re: erling] #2586831 26/12/2019 09:56
Arne_And Offline
More than words
More than words
Jeg har hatt endel problemer med Shimano bremser og har også valgt å kutte de ut. Så langt veldig fornøyd med Magura Trail.

Re: 2019 - Vis oss din stisykkel [Re: erling] #2586864 26/12/2019 22:38
T
torerik Offline
Fersking
Fersking
T
Jeg kan anbefale Hayes Dominion A4 bremsene. Har brukt de nå i ca 7-8 mnd. De er kraftige, men med hinsides god modulasjon. Eneste ulempen er DOT 5.1 maset... Flow på Trysil er importør: https://flowindustries.no/

Re: 2019 - Vis oss din stisykkel [Re: torerik] #2586869 27/12/2019 02:22
mtbboy1993 Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: torerik
Jeg kan anbefale Hayes Dominion A4 bremsene. Har brukt de nå i ca 7-8 mnd. De er kraftige, men med hinsides god modulasjon. Eneste ulempen er DOT 5.1 maset... Flow på Trysil er importør: https://flowindustries.no/

Ønsker bremser uten DOT, men flere har anbefalt de også.
har hørt Dot tiltrekker seg vann, men også at det er farlig for lakk og huden, øynene.
lenge siden jeg hadde bremser med Dot, hadde ikke det siden 2010, var Juicy 3,brukte helt til de ikke bremset lenger, selv etter lufting.

Re: 2019 - Vis oss din stisykkel [Re: aug11x] #2586870 27/12/2019 02:27
mtbboy1993 Offline
Entusiast
Entusiast
Ikke noe annet enn bremsene og giropplegget nei. Det er viktigste er jo at du er fornøyd, ikke en eller annen forumnisse.
Også må du ha hatt noe sjukt uflaks med de gamle bremsene. Riktignok kan man lese om problemer, men jeg har (bank i bordet) ikke hatt problem med de siste 4 Shimanobremsene mine over 7 år eller noe slikt. Sykler alt i fra utfor til saltede vinterveier.

kassetten/kransen er ikke den letteste, men en av de billigste, har en i svart å jeg fikk for mindre enn halv pris på finn, var lite brukt, den sølv var den eneste jeg fant til salgs i butikk. for bruke det til det er utslitt så for jeg se hva annet jeg kan prøve, jeg har sett flere på instagram som bruker Garbaruk, de CNC av en klosse, ikke separate tannhjul.men jeg har ikke prøvd det selv, eller prøvd på andre sin sykkel.

Re: 2019 - Vis oss din stisykkel [Re: aug11x] #2587335 04/01/2020 19:51
mtbboy1993 Offline
Entusiast
Entusiast

Abus sykkelåsen i feste på under røret var bare for å teste det ut, om det tålte skikkelig hardkjøring, min testing viste at det ikke fungerte.
Sykkelåsen jeg tok jeg av, for hvis slagplata/bash guard fikk slag så spratt midterste linkene i låsen ut.
Så jeg tok det av og skal ha låsen i sekken.

Redigert av mtbboy1993; 04/01/2020 19:51.
Re: 2019 - Vis oss din stisykkel [Re: aug11x] #2616339 30/06/2020 17:36
mtbboy1993 Offline
Entusiast
Entusiast
Jeg vurderer Hope Tech, Formula Cura 4 bremser, har undersøkt litt, ser ut til at bremse værska ikke var så farlig som det så ut til.
dessie har blitt anbefalt av flere. men en annen som er dyrere enn alle de er TrickStuff Maxima, skal visst være verdens kraftigste, men er også den dyreste, har spurt på geometron facebook gruppa, og tilbakemeldinger der er gode også, på instagram var det en som sa han hadde Direttissima bremsene i 3 år uten problem. Hope er fint å tilpasse, har bra med justering, lett å få tak i reservedeler, men FOrmula er også lett å få tak i deler, samme med TrickStuff.

Hope kan skaffes med flettet slange eller vanlig slange, flettet slange blir mindre påbvirket, så gir kraftigere og mer presis brems. Tricstuff har også det.

men alle som har prøvd Trickstuff og de andre sier, skriver at det er ingen andre som slår de på bremsekraft.

Hope Tech har bremsehendel som ikke ikke sitter fast i stempelet, så det er lett å bytte skadet hendel, ser de er veldig lette å mekke på og har fornuftig mekanisme.

Redigert av mtbboy1993; 30/06/2020 17:50.
Re: 2019 - Vis oss din stisykkel [Re: torerik] #2616340 30/06/2020 17:44
mtbboy1993 Offline
Entusiast
Entusiast

hvordan er Hayes bremsene etter at du har brukt de en ganske lenge nå?
hva er fordelene bortsett fra de boltene for å finjustere kaliper?
hva er ulempene?

Side 2 av 2 1 2

Moderator  support