Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 31 av 49 1 2 29 30 31 32 33 48 49

Derfor er jeg imot el-sykler på sti.

Re: Derfor er jeg imot el-sykler på sti. [Re: ingeplinge] #2517437 20/10/2018 22:29
K
knutspeed Offline
Besatt
Besatt
K
Min mening, om sånt er greit, er at elstisykling med dagens tek ikke vil bli noe stort og skummelt.

Uansett hva markedssnakk, tester, og uttalelser fra de som har investert i emtb lover, er min personlige mening at det ikke gir den samme opplevelsen, og dermed ikke den samme avhengigheten som en vanlig stisykkel gir.

Jeg var så heldig i sommer å få guide en gjeng med potensielle kjøpere på eMtb-tur med noe av det heftigste som finnes av sykler. Organisert av en forhandler.

For det første må man trå konstant for å få flyt og fremdrift på sti - pumping og leking, akselrasjon og popping var en helt annen øvelse. På de stiene vi kjørte (til forveksling liknende Østmarka) traff vi enkelt fartssperren, og da var det ikke spesielt artig. Den nye farten ble man overraskende fort vant til.

For det andre kan det ikke nektes for at syklene ikke er like sportslige når det går skikkelig nedover.

Jeg har aldri sett en ny demoflåte med så herpede felger. Vi snakker 27,5+ med biffe 2.8, og det var knapt bruksmerker på andre deler av syklene. På 1 time på relativt snill sti ble det 3 punkteringer på gjengen, som besto av stisyklister med brukbar erfaring, og det ble garantert enda flere bulker i de allerede stjerneformede felgene. Dette fenomenet vil garantert plage uerfarne som debuterer på sti med el.

Av fellesturer jeg har vært med på de siste par årene har det vært med noen eMtb ved flere anledninger, samtlige hacket for mer effekt. Allikevel har de blitt grundig frakjørt i alt annet enn de bratteste grusbakkene. Det er fortsatt slitsomt, selv om mange ikke tror det.

Syklene var forøvrig glimrende på alle måter, og mye mer lekne enn det jeg forventet. Skjønner godt at noen elsker det, og om det er helsemessige grunner til at man velger det er det fantastisk. Men om jeg tør spå, blir det mer en nisjegreie. Mange kjøper, men går lei. Litt som fatbike-feberen? Inngangsbilletten koster 30000+ også.

Disclaimer: kan godt hende jeg tar feil...

Re: Derfor er jeg imot el-sykler på sti. [Re: knutspeed] #2517442 21/10/2018 00:11
ingeplinge Offline
Påklikket
Påklikket
Sitat: knutspeed
Min mening, om sånt er greit, er at elstisykling med dagens tek ikke vil bli noe stort og skummelt.

Jeg håper selvsagt du har rett,.. det jeg er mest bekymret for er som sagt at det etter hvert vil bli en oppfatning hos ikkesyklister at vi som sykler er noen egoistiske tullinger som raser rundt med elsyklene våre i full fart uten hensyn til andre, og at det dermed blir mye mer restriksjoner på hvor vi får sykle, også uten motor.

Middels klok bør en mann være, ikke altfor klok
fagreste livet lever den som vet måtelig mye
Re: Derfor er jeg imot el-sykler på sti. [Re: erikskon] #2517453 21/10/2018 07:31
erikskon Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Jeg håper også at sykling forblir noe som er tilgjengelig for alle og ikke en aktivitet som er sånn at om du ikke kan kjøpe deg motorkapasitet, eller allerede er veldig god, så er ikke dette noe for deg. Introduksjon av motor på sti er jo et tydelig signal: her er det ikke akseptert å ikke klare å sykle langt og raskt - her må alle minst ha kapasiteten til en godt trent syklist.

Re: Derfor er jeg imot el-sykler på sti. [Re: erikskon] #2517466 21/10/2018 09:03
eldo472 Offline
Veteran
Veteran
Det kommer ikke å bli mange nye e-syklister som sykler på skikkelig sti. Man må ha god teknikk, da det går litt fortere og man kan komme litt lenger oppover i tekniske partier.
En e-sykkel er oftest jo svine tung slik at de er praktiskt talt umulig å få med seg opp over større hindringer og kneiker. Er det for bratt for å sykle, er det tilsvarende tungt å buksere sykkel ned.
Eventuelle konflikter kommer på steder med tett befolkning, hvor man har stor utfart i helgene. Størst antall konflikter kommer sansynligvis til å oppstå på grusveier og større gangstier. Når halve byen stiller på Tryvan eller Saga blir det trengsel.

Re: Derfor er jeg imot el-sykler på sti. [Re: ingeplinge] #2517467 21/10/2018 09:04
Dan Offline
More than words
More than words
Sitat: Sepeda
Lidenskap uten lidelse.

Spot on. Jeg synes det er tragisk at elsyklistene prøver, bevisst eller ubevisst, å utvanne syklingens sjel ved å få det til å fremstå som at elsykling er nesten som vanlig sykling. Det sliter ikke mer på stiene, det bråker ikke mer, det er ikke farligere for fotgjengerne og man blir like sliten. Det er godt mulig at de har rett.

Men grensen på 250W er for det første helt tilfeldig og kan når som helst endres hvis markedskreftene har lyst å jobbe for det og for det andre så er den helt meningsløs. Tenk dere to identiske sykler med unntak av motorstyrken, den ene en 250W elsykkel, den andre en 1000W registrert moped. Begge blir kjørt lovlig opp grusveien og begge skal kjøre nedover den samme stien uten bruk av motoren. Ifølge elsykkelforsvarerne så er det helt uproblematisk å bruke 250W-sykkelen ned stien, mens det å bruke 1000W-mopeden er fy. Selv om bruken, slitasjen og faren for andre på stien er 100% identisk.

250W er altså en meningsløs grense å sette for hva som er en sykkel og hva som ikke er det. Det retoriske spørsmålet blir da, som mange har skrevet før meg:

Sitat: ingeplinge
Hvor skal vi sette grensa, om ikke ved motor?

Den grensen, mellom en sykkel drevet kun av muskelkraft (og gravitasjon og medvind) og en sykkel med mer eller mindre motorassistanse er den eneste relevante måten å skille sykkel fra ikke-sykkel.

Elsykler, uansett hvor lette, hvor svake og hvor like vanlige sykler de er, er mopeder og har ingenting i sykkelkulturen å gjøre. Så den dagen elsyklene tar over her på terrengsykkel.no så kan man like gjerne døpe om stedet til terrengmoped.no og så får vi grinebitere starte et nytt nettsted for ekte sykling. Med et forum fritt fra unnskyldninger og dårlige rasjonaliseringer for å forsvare egen latskap.

Re: Derfor er jeg imot el-sykler på sti. [Re: eldo472] #2517468 21/10/2018 09:12
Dan Offline
More than words
More than words
Sitat: eldo472
En e-sykkel er oftest jo svine tung slik at de er praktiskt talt umulig å få med seg opp over større hindringer og kneiker.

I dag ja. Men om noen få år så vil du ikke klare å se eller kjenne forskjell på en elsykkel og en vanlig. Så det argumentet holder ikke.

Re: Derfor er jeg imot el-sykler på sti. [Re: erikskon] #2517481 21/10/2018 11:01
S
Syklus Offline
Avhengig
Avhengig
S
Hvis formålet med å anskaffe seg e-mtb er å få motorassistanse i motbakkene, sånn at man kan bombe ned utførkjøringene så mange ganger som mulig i løpet et gitt tidsrom, da har man etter min mening fjernet seg langt fra både sykkel og friluftslivs-kultur!

Har ingenting imot utforsykling i tilrettelagte anlegg, men utforsykling bedrevet med motorassistanse på vanlige stier i marka har jeg ingen sympati for. Jeg er enig med dem som er redd for at det kan bidra til å ødelegge for "vanlige" syklister som er opptatt av å vise hensyn.

Hvis man kun er ute etter adrenalinkicket med å kjøre fort, hvorfor ikke bare kjøpe årskort på Tusenfryd? Evt i et tilrettelagt utforsyklingsanlegg.

Redigert av Syklus; 21/10/2018 11:03.
Re: Derfor er jeg imot el-sykler på sti. [Re: Syklus] #2517491 21/10/2018 11:31
P
Paulus Offline
Besatt
Besatt
P
Har verken tusenfryd eller tilrettelagt utforsyklingsanlegg i Tromsø. Tror nok det er standarden for mesteparten av landet. Jeg vil påstå det å kjøre karusell ikke kan sammenlignes med terrengsykling.

Re: Derfor er jeg imot el-sykler på sti. [Re: Syklus] #2517496 21/10/2018 11:51
S
Skjelven Offline
Ringrev
Ringrev
S
Sitat: Syklus
Hvis formålet med å anskaffe seg e-mtb er å få motorassistanse i motbakkene, sånn at man kan bombe ned utførkjøringene så mange ganger som mulig i løpet et gitt tidsrom, da har man etter min mening fjernet seg langt fra både sykkel og friluftslivs-kultur!

Har ingenting imot utforsykling i tilrettelagte anlegg, men utforsykling bedrevet med motorassistanse på vanlige stier i marka har jeg ingen sympati for. Jeg er enig med dem som er redd for at det kan bidra til å ødelegge for "vanlige" syklister som er opptatt av å vise hensyn.

Hvis man kun er ute etter adrenalinkicket med å kjøre fort, hvorfor ikke bare kjøpe årskort på Tusenfryd? Evt i et tilrettelagt utforsyklingsanlegg.

Jeg har ikke E-mtb men feks på Nesbyen, hvis du har vært der er det for bratt til å sykle sti oppover, der må man opp veien. Den er lang og relativt bratt. Shutling er vanlig å koster 450kr pr dag. Her må bare e-mtb være genialt.

Her er den ene stien man når ; https://youtu.be/W20RlM3bZrw
Her er en annen, med ny maskinbygd variant fra 1:03 https://youtu.be/uOtF9SCdrU8

Slik vil jeg tror det er flere plasser i landet slik postere over påpeker.

Mange plasser er det mulig å komme seg langt inn på fjellet for å starte turen, noe som 'ikke hadde vært' mulig med en normal stisykkel uten å være i vanvittig bra form og mye tid til disp.

Re: Derfor er jeg imot el-sykler på sti. [Re: Paulus] #2517497 21/10/2018 11:53
S
Syklus Offline
Avhengig
Avhengig
S
Sitat: Paulus
Har verken tusenfryd eller tilrettelagt utforsyklingsanlegg i Tromsø. Tror nok det er standarden for mesteparten av landet. Jeg vil påstå det å kjøre karusell ikke kan sammenlignes med terrengsykling.

Nå sammenlignet jeg heller ikke tusenfryd med terrengsykling sånn generelt , men med motorassistert utforsykling i friluftsområder med mye folk.

Og selv den sammenligningen er selvsagt en spissformulering.

Re: Derfor er jeg imot el-sykler på sti. [Re: erikskon] #2517501 21/10/2018 12:30
erikskon Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Det blir spennende å se hvem som kjøper elsykkel for å drive motorassistert utforsykling. Tilhengerne var jo rørende omsorgsfulle ovenfor de med spesielle behov, men min spådom er at majoriteten er friske folk som bare vil sykle fort og mye uten å måtte legge noe annet enn penger i det.
Jeg tolket et innlegg her til at elsyklister kanskje ikke vil være like ofte ute som syklister, men det er to sider av den saken. Dersom stisykling skal være kun enkel motorbasert underholdning, vil denne gruppen da være like interessert i kultur biten av stisykling? Hvordan går det med en kultur der flesteparten egentlig ikke gidder?

Re: Derfor er jeg imot el-sykler på sti. [Re: erikskon] #2517509 21/10/2018 13:15
P
Paulus Offline
Besatt
Besatt
P
Tror nok du har helt rett i at majoriteten som vil bruke elmtb er friske folk. Men jeg tror ikke nødvendigvis de som vil kjøpe seg elterrengsykler er dårlige folk som bare gir f i alt og alle. Jeg tror nok den fordelingen blir ganske lik som for terrengsykling i dag.

Re: Derfor er jeg imot el-sykler på sti. [Re: Dan] #2517609 21/10/2018 19:17
eldo472 Offline
Veteran
Veteran
Sitat: Dan

Men grensen på 250W er for det første helt tilfeldig og kan når som helst endres hvis markedskreftene har lyst å jobbe for det og for det andre så er den helt meningsløs.

250W er altså en meningsløs grense å sette for hva som er en sykkel og hva som ikke er det. Det retoriske spørsmålet blir da, som mange har skrevet før meg:

250 W og 25 km/t er nok satt fordi e-sykler skal brukes uten førerkort og man anser det forsvarlig i forhold til trafikk sikkerhet.

Kjøring av moped, motorsykkel registrert eller ikke, er ikke lov selv om motor ikke er i drift på sti.

Re: Derfor er jeg imot el-sykler på sti. [Re: Dan] #2517612 21/10/2018 19:27
eldo472 Offline
Veteran
Veteran
En e-sykkel er oftest jo svine tung slik at de er praktiskt talt umulig å få med seg opp over større hindringer og kneiker.

I dag ja. Men om noen få år så vil du ikke klare å se eller kjenne forskjell på en elsykkel og en vanlig. Så det argumentet holder ikke.

Er klar over det.
Bulls lanserte nettopp en modell på 15.9 kg med Fazuna motor og mindre batteri. Koster 8000 €. https://ebike-mtb.com/en/bulls-e-mtb-news-2019/
Har deler fra Smolke og Tune, så det er ikke for alle vektklasser.

Re: Derfor er jeg imot el-sykler på sti. [Re: eldo472] #2517616 21/10/2018 19:35
Dan Offline
More than words
More than words
250 W og 25 km/t er nok satt fordi e-sykler skal brukes uten førerkort og man anser det forsvarlig i forhold til trafikk sikkerhet.

Nettopp, og det har ingenting å gjøre med hvor fort de går i nedoverbakker i skogen.

Quote:
Kjøring av moped, motorsykkel registrert eller ikke, er ikke lov selv om motor ikke er i drift på sti.

Nei, men det var ikke mitt poeng heller. Mitt poeng var at hvis den eneste forskjellen mellom to sykler på stien er at den ene har lov å være der og den andre ikke har det, ifølge lovens bokstav, så blir det vanskelig for de som taler elsyklenes sak å argumentere for hvorfor den ene ikke er et problem mens den andre er det.

Re: Derfor er jeg imot el-sykler på sti. [Re: erikskon] #2517618 21/10/2018 19:39
F
Flamini Offline
Besatt
Besatt
F
Sitat: erikskon
Det blir spennende å se hvem som kjøper elsykkel for å drive motorassistert utforsykling. Tilhengerne var jo rørende omsorgsfulle ovenfor de med spesielle behov, men min spådom er at majoriteten er friske folk som bare vil sykle fort og mye uten å måtte legge noe annet enn penger i det.
Jeg tolket et innlegg her til at elsyklister kanskje ikke vil være like ofte ute som syklister, men det er to sider av den saken. Dersom stisykling skal være kun enkel motorbasert underholdning, vil denne gruppen da være like interessert i kultur biten av stisykling? Hvordan går det med en kultur der flesteparten egentlig ikke gidder?

jeg er rimelig sikker på at om noen få år så vil den oppvoksende generasjon frese rundt på utforsykler med 2kW's hjelpemotor ene og alene fordi de er for utrente til å sykle opp en bakke.

Syklister er også guds utvalgte folk
Re: Derfor er jeg imot el-sykler på sti. [Re: Paulus] #2517620 21/10/2018 19:40
erikskon Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Tror nok du har helt rett i at majoriteten som vil bruke elmtb er friske folk. Men jeg tror ikke nødvendigvis de som vil kjøpe seg elterrengsykler er dårlige folk som bare gir f i alt og alle. Jeg tror nok den fordelingen blir ganske lik som for terrengsykling i dag.

Nå drar du det lenger enn det jeg sa, selv jeg sier ikke at elsyklister er dårlige folk. Men de som velger elsykkel tenker jo åpenbart anderledes enn de som vil sykle naturlig på sti. Så noe må jo endre seg.

Re: Derfor er jeg imot el-sykler på sti. [Re: erikskon] #2517764 22/10/2018 11:46
P
Paulus Offline
Besatt
Besatt
P
Sitat: erikskon
Men de som velger elsykkel tenker jo åpenbart anderledes enn de som vil sykle naturlig på sti. Så noe må jo endre seg.

Det er klart at ting vil endre seg. Jeg vil jo si terrengsykling generelt har endret seg mye de siste 5 år. Og da tenker jeg ikke på elsykkelens inntog. For fem år siden var det ikke uvanlig å ikke møte en eneste terrengsyklist når jeg var ute på tur. I dag er det sjelden jeg ikke møter flere som er ute på tur. Med inntoget av elsykkel så tror nok jeg også at ting vil endre seg enda mer. Jeg er jo ikke helt sikker på hva du mener med kulturen innenfor terrengsykkel, men hvis den har bestått selv etter inntoget av mange nye syklister, så burde den jo også kunne bestå ved innføring av elsykkel? Jeg tror forøvrig majoriteten av de som vil kjøpe seg elsykkel og bruke den i terrenget i fremtiden er de som i dag har og bruker terrengsykkel uten motor.

Vi får vel bare håpe og tro at elsykkel i naturen blir bra. Jeg er jo selvsagt redd for negative konsekvenser både med tanke på økt slitasje, økt konfrontasjon mellom gående og syklende samt en videre oppmykning av motorferdsel i utmark. Jeg stiller meg tvilende til at de eventuelle positive effektene vil oppveie de negative.

Re: Derfor er jeg imot el-sykler på sti. [Re: Paulus] #2517837 22/10/2018 17:44
erikskon Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
hvis den har bestått selv etter inntoget av mange nye syklister, så burde den jo også kunne bestå ved innføring av elsykkel?

Bra poeng. Jeg vet jo at jeg fremstår som veldig pessimistisk her, men jeg synes det er så jævlig trist at vi ikke kan drive friluftsliv uten å måle os selv opp mot andre og apper, sånn til de grader at vi "må" ha motorhjelp for å kunne glede oss. Jeg håper at de som legger god viljen til ser at mitt svartsyn mot elsykkel på sti handler om det og mye mer. For meg blir elsykkel på sti nok et tegn på at alt skal fikses med mer forbruk - og at kunstig er bedre enn naturlig. Puppejobb på en 15 åring og elsykkel til en gubbe på 50 blir ulike sider av samme saken. Det naturlige holder ikke, det er skammelig å ikke være blant de beste - uansett hvor falskt alternativet er.

Re: Derfor er jeg imot el-sykler på sti. [Re: Dan] #2517852 22/10/2018 18:47
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Sitat: Sepeda
Lidenskap uten lidelse.

Spot on. Jeg synes det er tragisk at elsyklistene prøver, bevisst eller ubevisst, å utvanne syklingens sjel ved å få det til å fremstå som at elsykling er nesten som vanlig sykling. Det sliter ikke mer på stiene, det bråker ikke mer, det er ikke farligere for fotgjengerne og man blir like sliten. Det er godt mulig at de har rett.

Men grensen på 250W er for det første helt tilfeldig og kan når som helst endres hvis markedskreftene har lyst å jobbe for det og for det andre så er den helt meningsløs. Tenk dere to identiske sykler med unntak av motorstyrken, den ene en 250W elsykkel, den andre en 1000W registrert moped. Begge blir kjørt lovlig opp grusveien og begge skal kjøre nedover den samme stien uten bruk av motoren. Ifølge elsykkelforsvarerne så er det helt uproblematisk å bruke 250W-sykkelen ned stien, mens det å bruke 1000W-mopeden er fy. Selv om bruken, slitasjen og faren for andre på stien er 100% identisk.

Sitat: ingeplinge
Hvor skal vi sette grensa, om ikke ved motor?

Den grensen, mellom en sykkel drevet kun av muskelkraft (og gravitasjon og medvind) og en sykkel med mer eller mindre motorassistanse er den eneste relevante måten å skille sykkel fra ikke-sykkel.

Elsykler, uansett hvor lette, hvor svake og hvor like vanlige sykler de er, er mopeder og har ingenting i sykkelkulturen å gjøre. Så den dagen elsyklene tar over her på terrengsykkel.no så kan man like gjerne døpe om stedet til terrengmoped.no og så får vi grinebitere starte et nytt nettsted for ekte sykling. Med et forum fritt fra unnskyldninger og dårlige rasjonaliseringer for å forsvare egen latskap.

Omtrent alle grenser er meningsløse, jeg stemmer for max 369,7 W.

Bare for å sammeligne:

Har linket til en slik en før. Sykkel med hjelpemotor på 500W. Produsert i over 25 år (helt til elsykkel kom på banen) og den har ikke ført til noe særlig mer enn at noen har bygdt om til 1000W med tohjulstrekk.

ICON_WINK

Re: Derfor er jeg imot el-sykler på sti. [Re: Paulus] #2517888 22/10/2018 20:47
Dan Offline
More than words
More than words
Jeg er jo ikke helt sikker på hva du mener med kulturen innenfor terrengsykkel, men hvis den har bestått selv etter inntoget av mange nye syklister, så burde den jo også kunne bestå ved innføring av elsykkel?

Hvis man med kultur mener bamsemumshygge og stivettregler så er jeg sikker på at elsykkel er uproblematisk og at snille og hyggelige elsyklister er like snille og hyggelige som snille og hyggelige vanlige stisyklister. Men hvis man, som jeg, mener sykkelkultur i form av å føle seg som en del av en godt over hundre år gammel tradisjon, hvor gleden og stoltheten til stor del bygger på den egne kroppens evne til å transportere seg selv kun ved bruk av muskler, da kan elsykling aldri noensinne bli en del av sykkelkulturen. Den må enten finne en plass innenfor moped- og motorsykkelkulturen eller lage seg sin helt egne lille subkultur.

Nå høres jeg veldig lite inkluderende ut her, men det blir litt som da Fredrik Lindström ringte opp en av Stockholms eldste Harley-klubber og lurte på om han fikk bli medlem, med sin Kawasaki 125:
https://www.youtube.com/watch?v=L4CoEqm7GVg

Re: Derfor er jeg imot el-sykler på sti. [Re: Dan] #2517900 22/10/2018 23:12
skubisan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Hahaha.. godt sagt. På el-sykkel blir man i beste fall syklende, aldri syklist.

Re: Derfor er jeg imot el-sykler på sti. [Re: erikskon] #2517903 23/10/2018 04:02
G
gutt45kg Offline
Avhengig
Avhengig
G
Ski med ikke-nedbrytbar karbon og plast er ikke for ordentlige skigåere. Det er trevirke som gjelder.

Her på forumet med 3-4 nye meldinger hver dag må en kanskje være glad for alle som gidder å sykle i det hele tatt På min vei til jobb møter jeg kanskje max 3-4 syklister men minst 100 biler.

Redigert av gutt45kg; 23/10/2018 04:05.
Re: Derfor er jeg imot el-sykler på sti. [Re: gutt45kg] #2517904 23/10/2018 04:45
Dan Offline
More than words
More than words
Sitat: gutt45kg
Ski med ikke-nedbrytbar karbon og plast er ikke for ordentlige skigåere. Det er trevirke som gjelder.

Jeg sykler ganske mye på en singlespeed i stål, men jeg synes likevel at folk på karbonfulldempere med gir tilhører den samme sykkelkulturen som meg. For at din sammenligning skal funke må du sette motor på skiene.

Quote:
Her på forumet med 3-4 nye meldinger hver dag må en kanskje være glad for alle som gidder å sykle i det hele tatt På min vei til jobb møter jeg kanskje max 3-4 syklister men minst 100 biler.

Men er det at folk ikke sykler et godt argument for at fler burde kjøre moped?

Re: Derfor er jeg imot el-sykler på sti. [Re: gutt45kg] #2517942 23/10/2018 08:16
Flo Offline
Ringrev
Ringrev

Her har du en ordentlig skigåer som er ute og nyter naturen. Se så fornøyd han er, kommer seg langt avgårde, blir ikke svett. Helt i tråd med dagens friluftsideal ICON_WINK

Vedlegg
Skjermbilde 2018-10-23 kl. 09.27.15.png (740.19 KB, 751 nedlastinger)
Re: Derfor er jeg imot el-sykler på sti. [Re: erikskon] #2517959 23/10/2018 09:22
G
gutt45kg Offline
Avhengig
Avhengig
G
Bra, helst burde marka-eiere kjørt med hest og kjærre når de fikk levert varer på turist-hyttene.

Re: Derfor er jeg imot el-sykler på sti. [Re: Flo] #2517960 23/10/2018 09:23
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Sitat: Flo

Her har du en ordentlig skigåer som er ute og nyter naturen. Se så fornøyd han er, kommer seg langt avgårde, blir ikke svett. Helt i tråd med dagens friluftsideal ICON_WINK

yes

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Derfor er jeg imot el-sykler på sti. [Re: erikskon] #2517987 23/10/2018 10:37
larsdx Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Hva mener dere om folk som rir på hest i marka?

Re: Derfor er jeg imot el-sykler på sti. [Re: larsdx] #2517991 23/10/2018 10:46
Garpen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: larsdx
Hva mener dere om folk som rir på hest i marka?

Nei, de er del av en helt annen kultur ... Kanskje de har en rett til å være der, men bare som nyttedyr og bare på gamle tømmerveier.

(Er det rart det blir krig i verden?)

NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!

Salig er den som ikke har noe å si, men allikevel holder kjeft.
Re: Derfor er jeg imot el-sykler på sti. [Re: gutt45kg] #2517998 23/10/2018 10:56
erikskon Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!

Denne tråden blir nok veldig forvirrende dersom man ikke klarer å skille mellm motor/ikke motor og elsykkel som en del av bærekraftig transport og elsykkel på sti. Jeg sykler selv elsykkel på vei.

Side 31 av 49 1 2 29 30 31 32 33 48 49

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå