Jeg har vært der en gang før for noen år siden og stortrivdes på sykkel! Leide sykkel av freemotion som jeg også var meget fornøyd med.
Den gang leide jeg en racer men nå tenker jeg å leie en god fulldemper (ikke sittet på racer siden 2015). Syklet mye i fjellene sist gang men nå er jeg ikke i form til å tråkke på en 32 kasett i fjellene hele dagen så det blir en ennå lettere giret sykkel. Kanskje en hardtail, fremfor fulldemper og kanskje tom. med elektrisk assist for en myk start.
Tanken er å finne tilbake til gleden med syklingen igjen etter noen år med en kranglete menisk i høyre kne og flere ekstremår med jobb som har gitt lite rom for trening. Formen er på bånn og kroppen er definitivt ikke forberedt på hva hjernen har bestemt seg for

Men vi kjører på uansett.
Sist gang tok jeg en chartertur til maspalomas som bød på litt utfordringer med hotellet når det gjaldt å ha trygg oppbevaring av en dyr leiesykkel. Det ble noen diskusjoner med personale, manager og reiseselskapet men det var ingen god start på oppholdet. Derfor tenker jeg denne gangen å leie et hus hvor jeg kan lage min egen mat, slappe av og kanskje ha et basseng jeg kan svømme i innimellom syklingen.
Ellers likte jeg plassen men har hørt mye skryt av nordområdene? Noen som har godt tips til hvor jeg kan ta turen denne gang?
Hva er de beste sitene å bestille feriehus fra? Ønsker denne gangen å være litt for meg selv og eks. ikke dele uteområder og basseng med andre gjester osv. Rett og slett en liten rehabtur med kun meg selv å tenke på.
Pris er aldri uvesentlig men komfort, det praktiske, sikkerhet og lokasjon er viktigst. Har jo sett en del av disse inngjerdede områden ift. sikkerhet.
Hilsen en som lengter tilbake til de magiske veiene i fjellene på Gran Canaria.
PS.
Tanken er å reise allerede til uken en gang. Det kom litt brått på som "gode ting" noen ganger gjør.