Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 13 av 14 1 2 11 12 13 14

Trainerroad

Re: Trainerroad [Re: paala] #2514899 07/10/2018 20:32
F
Flytstien Offline
Entusiast
Entusiast
F
Man får vel ikke implementert ski i trailer road?

Re: Trainerroad [Re: paala] #2514905 07/10/2018 21:10
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Du bytter jo bare ut f eks de rolige øktene i TR med en rolig skitur, topptur e.l. Har også byttet ut o2 økter i TR med intervaller med natoplankene på beina med stort hell ICON_SMILE er mange måter å gjøre det på.

You are what you eat...mmm nuts
Re: Trainerroad [Re: paala] #2514906 07/10/2018 21:12
F
Flytstien Offline
Entusiast
Entusiast
F
Ah. Det må jo funke bra nok på mitt nivå ja. 😊

Re: Trainerroad [Re: Oddefa] #2515162 09/10/2018 06:16
ØyNe Offline
Veteran
Veteran
Sitat: Oddefa
Blir Trailer Road på meg også i vinter. Gleder meg.

Tror du kommer til å like Trailer Road, OE! Men husk at når du velger den varianten, er det kun countrymusikk med Willy Nelson, Garth Brooks og duetter med Dolly Parton og Kenny Rogers som kan brukes som bakgrunnsmusikk. I tillegg kan du selvsagt bruke norske artister som Vassendgutane og DDE. Når det gjelder stil og hårpryd, må du selvsagt anlegge hesteskobart og mullet-sveis.
Selv er jeg i gang med TraiNerRoad, for fjerde år på rad, virkelig et program jeg kan anbefale! ICON_SMILE

Re: Trainerroad [Re: paala] #2515168 09/10/2018 06:41
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
He he, du tok den Øyvind. Går selvsagt for Trailer Road, og starter økten allerede syklende på vei hjem fra jobb med en stopp på Circle K (eller Statoil som vi liker å si) for en middag med 2 x trailer hot dog m/bacon, før jeg setter meg på rulla med cola i flasken, en pose Smash for energi underveis og marsipanpølser for recovery. Musikkvalg/tipset ditt er selvsagt strålende, men når det kjøres hardt (sånn ca 60 % FTP så blir det nok litt Skynyrd, Blackfoot og litt hardere størstatsrock). På skjermen droppes CX ritt til fordel for Smokey and the Bandit..de to første vel og merke. Budweiser caps, og helsetrøye (ikke av typen "skin" men god gammeldags).

Men helt seriøst: Gjør som de andre årene. Lager meg et middemådig program selv som gir middelmådige resultat. Like greit å bare inse fakta og kose seg med det.

Men det skal dere Trainerroad fans ha, dere er like dedikerte som Tesla fansen. Og hvis skal jeg være ærlig...som Boyzone fansen.

Redigert av Oddefa; 09/10/2018 06:43.
Re: Trainerroad [Re: paala] #2515194 09/10/2018 08:27
F
Flytstien Offline
Entusiast
Entusiast
F
Ok dere vittigper-er. ICON_LAUGH
Den stavekontrollen må jo gjetes som en smed om den ikke skal ta helt avgårde. ICON_LAUGH

Men er det noe meninger om forskjell på kvalitet på trainer road og treningsopplegget i training peaks? For de som allerede har tp?

Re: Trainerroad [Re: Oddefa] #2515203 09/10/2018 09:20
Otoen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Oddefa
He he, du tok den Øyvind. Går selvsagt for Trailer Road, og starter økten allerede syklende på vei hjem fra jobb med en stopp på Circle K (eller Statoil som vi liker å si) for en middag med 2 x trailer hot dog m/bacon, før jeg setter meg på rulla med cola i flasken, en pose Smash for energi underveis og marsipanpølser for recovery. Musikkvalg/tipset ditt er selvsagt strålende, men når det kjøres hardt (sånn ca 60 % FTP så blir det nok litt Skynyrd, Blackfoot og litt hardere størstatsrock). På skjermen droppes CX ritt til fordel for Smokey and the Bandit..de to første vel og merke. Budweiser caps, og helsetrøye (ikke av typen "skin" men god gammeldags).

Men helt seriøst: Gjør som de andre årene. Lager meg et middemådig program selv som gir middelmådige resultat. Like greit å bare inse fakta og kose seg med det.

Men det skal dere Trainerroad fans ha, dere er like dedikerte som Tesla fansen. Og hvis skal jeg være ærlig...som Boyzone fansen.

Heheheh, ikke rart folk syns vi her i Elverum er litt spesielle med en merkelig form for humor:). Tipper du vil tråkke grisefort hvis du gjennomfører den planen din, for hørt mye bra om trailer.... du glemte forresten kravet om tresko...

Jeg skal inn i min tredje sesong med trainerroad, bare bli frisk fra en helvetes langvarig bronkitt/mykoplasma greie... går på antibiotika ut høstferien, så håper å kunne trene lett etter dette. Da har jeg vært uten trening i tre uker. Må ha ett par rolige uker før jeg tør å trene hardt igjen, men ser frem til å komme i gang med denne strukturerte treninga. Jeg velger å fortsette med low volum da jeg primært er ute etter de kvalitetsøktene på rulla, mens øvrige dager trener jeg ute enten på fatbike, stisykkel, grusturer eller langrenn. Sist vinter gikk jeg MYE på ski, noe jeg håper lar seg gjennomføre nå også. Gikk da mye harde turer, selv med de tre trainerroadøktene i uka. Fungerte svært godt det, så tenker at jeg gjør mye likt denne vinteren. Har trua på å beholde det som funker:).

CK ELVERUM

Re: Trainerroad [Re: paala] #2515210 09/10/2018 09:56
F
Flytstien Offline
Entusiast
Entusiast
F
Aha!!!!! Så du kjører slik? Da funker det med langrenn og få god sykkel form når snøen går?

Low volume på rulla?

Re: Trainerroad [Re: paala] #2515211 09/10/2018 09:57
F
Flytstien Offline
Entusiast
Entusiast
F
Men har du watt på sti sykkel eller bare kjører det slik det faller seg?

Re: Trainerroad [Re: Flytstien] #2515268 09/10/2018 12:49
Otoen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Flytstien
Men har du watt på sti sykkel eller bare kjører det slik det faller seg?

Har ikke watt på stisykkel, fatbike eller grusvintersykkelen jeg bruker utover trainerroadøktene. Prioriterer de tre kvalitetsøktene på rulla, kjører da med watt. Ut over dette har jeg trent på følelse. Spes langrenn og fatbike. I vinter hadde jeg ganske så mange harde økter ute også, men kan da være jeg i enkelte tilfeller droppa en trainerroadøkt.. tåler fint rundt fire harde økter i uka, kanskje fem i små bolker. Rolige uker så kun de tre trainerroadøktene. Er det mye som skjer av andre ting ila uka, så er det disse tre jeg skal ha. Da veit jeg at jeg får trent godt nok. I bolker hvor jeg veit jeg kan trene mye så sper jeg på med det andre. Fungerer bra for meg iallfall, og hadde min beste sesong ever nå i år.

Vurderte å gå opp til feks mid volum, men føler at jeg da blir bundet til flere økter på rulla, noe jeg ikke ønsker. Vil heller klemme inn flere gode økter ute når tid og mulighet. Derfor fortsetter jeg med low.

CK ELVERUM

Re: Trainerroad [Re: paala] #2516765 18/10/2018 07:18
nanonils Offline
Avhengig
Avhengig
Har omsider fått meg en "smartrulle" men denne viser alt for høy watt sammenlignet med både quarq og stages på syklene mine. Er det da PowerMatch som gjelder? Pare både rulle og wattmåler til trainerroadappen via ant+ ? Er snakk om android.

Specialized Allez Sprint Sagan Edition
Trek Madone 6.9 pro
GT Grade
https://www.instagram.com/nanonils/
Re: Trainerroad [Re: paala] #2516804 18/10/2018 08:40
U
universalis Offline
Ringrev
Ringrev
U
For høye verdier er ikke et problem så lenge ftp er satt på denne rulla. Bytter du mellom wattmålerne og rulla når du måler effekt i trainerroad er det et problem. Løsningen er å bruke en målekilde, rulla eller wattmåler.

Div. sportsremedier ...
Re: Trainerroad [Re: paala] #2516826 18/10/2018 09:28
nanonils Offline
Avhengig
Avhengig
Ja det er jo egentlig det jeg vil. Ha en målekilde. Altså at jeg vil at quarq skal styre rulla ved hjelp av powermatch.

Trek Madone 6.9 pro
GT Grade
Re: Trainerroad [Re: paala] #2516852 18/10/2018 10:48
frodegutt Offline
Besatt
Besatt
Noen som har tilgang til en gratis testperiode på Trainerroad?

Re: Trainerroad [Re: nanonils] #2516889 18/10/2018 12:17
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: nanonils
Ja det er jo egentlig det jeg vil. Ha en målekilde. Altså at jeg vil at quarq skal styre rulla ved hjelp av powermatch.

Bare å bruke powermatch, det har jeg gjort med stort hell tidligere ICON_SMILE Fungerer utmerket det.

Re: Trainerroad [Re: Hoaas] #2516943 18/10/2018 16:05
John_Harald Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: Hoaas
Sitat: nanonils

Bare å bruke powermatch, det har jeg gjort med stort hell tidligere ICON_SMILE Fungerer utmerket det.

Funker dårlig hos meg med powermatch med Wahoo Kickr og Quarq.

Re: Trainerroad [Re: paala] #2516945 18/10/2018 16:08
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Definer «dårlig»?
Funka helt brillefint hos meg, wattpedalene styrte motstanden.

Re: Trainerroad [Re: Hoaas] #2516962 18/10/2018 17:22
John_Harald Offline
Ringrev
Ringrev
Definer «dårlig»?

Et 10 min sweet spor drag kan f.eks starte altfor lett de første 5 minuttene for å så bli altfor tungt på slutten.

Re: Trainerroad [Re: John_Harald] #2516980 18/10/2018 18:44
L
lml Offline
-----
-----
L
Sitat: John_Harald
Definer «dårlig»?

Et 10 min sweet spor drag kan f.eks starte altfor lett de første 5 minuttene for å så bli altfor tungt på slutten.

Det var litt rart at det ikke fungerte.
Leser du da stabil watt fra Quarq under hele draget eller lav verdi i starten og høy på slutten, dvs rulla justerer ikke motstanden riktig.
Eller er det Quarq som gir feil verdier men rart den gjør det inne hvis den er stabil ute.

Re: Trainerroad [Re: paala] #2516986 18/10/2018 18:59
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Er neppe Quarq som sender feil verdier, er nok heller kommunikasjonen mellom TR og Kickr. Normalt kan man oppleve litt tregere respons i rulla når pedaler/krank skal styre motstanden til rulla.
Jeg har også opplevd at motstanden hopper mer opp og ned når pedalene styrer motstanden, men det er stort sett det.

Jeg styrte veldig en periode med Flux og P2M kobla opp mot TR, kjørte intervaller i med ERG og powermatch, hadde i tillegg på trainerrelay. Dvs TR sendte watten ut igjen, til en annen ant+ antenne som tok i mot for Zwift. Da ble det litt klikk, plutselig kunne rulla låse seg på 400w i pausene, så det kutta jeg fort ut.

Men ja, jeg tror nok heller det dreier seg om kommunikasjonen mellom TR og rulla. TR skal justere motstanden på rulla i forhold til signalene som kommer fra wattmåler. Det kan nok sikkert variere fra rulle til rulle hvor godt det fungerer.

Redigert av Hoaas; 18/10/2018 18:59.

Re: Trainerroad [Re: paala] #2517002 18/10/2018 19:56
nanonils Offline
Avhengig
Avhengig
Kjørte en timesøkt med diverse ss drag. Funket brillefint med quarq som styrende måler. ERG funket fint, selv om man ikke fikk den kunstige smoothingen som kickr gir. Snittwatt på dragene var iallefall spot on.

Trek Madone 6.9 pro
GT Grade
Re: Trainerroad [Re: paala] #2519363 30/10/2018 20:11
H
Hekta-MTB Offline
Ivrig
Ivrig
H
Har en iphone 7 plus og et cycleops powertap hjul, trenger jeg noe mer for å bruke trainerroad?

Re: Trainerroad [Re: Hekta-MTB] #2519703 01/11/2018 11:52
MaximoBongo Offline
Entusiast
Entusiast
Du kan kjøre Trainer Road på iphone, men jeg antar at powertaphjulet kun sender på ANT+. Da må du ha en dongle som kan gi Iphonen tilgang til ANT+. Tror ikke noen lager en slik dongle for de nye lightningkontaktene, slik at du da trenger en dongle som wahoo sin for de gamle 30-pin iphonekontaktene + en adapter mellom 30-pin og lightning. (Tipper en slik løsning fort kan bli plundrete).

Du vil da kunne kjøre trainerroad med en dum rulle, men du må selv styre intensiteten. Best utbytte vil du få med en smartrulle, slik at du kan kjøre intervaller i ERG-mode der rulla styrer intensiteten. Velger du en rulle som kan sende på bluetooth, har du fleksibilitet til å kjøre trainer road både fa en iOS/android-enhet eller en laptop uten å trenge dongle.

Re: Trainerroad [Re: paala] #2522018 14/11/2018 05:43
A
Austis Offline
Entusiast
Entusiast
A
Hvordan setter dere opp dere?
Bare smartrulle og tlf?
Eller bruker dere puls og?
Kadens måler?
Kan jeg få garmin computeren til å sende puls/Kadens til tr på pc/tlf?

Bruker dere laøtop til dette? Eller fester tlf på styret?

Pls forklar.
Jeg fikk ikke til, så kjørte første i går, med bare tr på tlf med bare rulla sin watt.
Ramp test kikr snap rulle.
Er det bra nok?

Re: Trainerroad [Re: paala] #2522143 14/11/2018 18:18
E
espenss Offline
Fersking
Fersking
E
Wahoo Kickr, og en PC med ANT+ USB. ANT+ gir meg ingen drop-outs slik bluetooth kan gjøre. Funker like godt på Mac, men har en PC stående der støtt, så det er lettvint...

Jeg plugger rulla i stikkontakta, tar på pulsbelte, åpner Trainerroad og kan starte økta ved å trå. That's it. Kadens har jeg personlig ikke bruk for.

For moro skyld bruker jeg Edge-computeren på styret, men det er strengt tatt ikke nødvendig, dog kan jeg se puls/watt der også.

Re: Trainerroad [Re: paala] #2522176 14/11/2018 21:34
F
Flytstien Offline
Entusiast
Entusiast
F
Men bruker pulsbelte?

Re: Trainerroad [Re: paala] #2522181 14/11/2018 22:06
MaximoBongo Offline
Entusiast
Entusiast
Austis,

Jeg kjører som oftest fra en Mac. Har en ANT+ dongle i den slik at den kan motta ANT også, med kjører ofte kun på Bluetooth (BT). Fordelen er at ANTen sjelden krangler i tilkoblingen. Kjører en gang i blant fra iPad og da kun med BT. Kan kjøre fra telefon også, mens synes skjermen blir litt liten, og foretrekker å bruke denne til å spille musikk. Det er ikke å anbefale å rote med musikk/video på samme enhet som kjører TR, for da blir fort økta ødelagt hvis man roter det til, og det er fort gjort når man er svett, klissete og omtåket.

Vet heller ikke hva som skjer om telefonen ringer midt i en økt hvis den kjører TR. Stopper økta da? Jeg HATER å bli avbrutt midt i en serie, og om man skulle bli avbrutt i det 19. minutt av en 20-minutters FTP-test vil det være helt krise.

Har ruller (Kickr og Direto (som kan kjøres både på BT og ANT)
Har en Wahoo Kadensmåler klipset fast i rulleskoene (BT og ANT)
Har en haug med pulsbelter. De fleste ANT, et gammelt Wahoo som kjører BT og spiser batterier og et Wahoo Tickr som kjører både BT og ANT. Prøver å la sistnevnte være på rullerommet, men det hender det er på vandring.

Disse gir alle data som TR etterspør. I utgangspunktet kan alt kjøres på BT, men synes det blir mer stabilt med ANT, men jeg kaster meg som oftest bare på rulla og så finner som oftest TR enhetene. Med BT må man passe på at ikke enhetene har parret seg med en annen enhet for da kan den bli vanskelig å finne. Avhengig av sykkel bruker jeg gjerne wattpedalene for å gi watten. Avvikene er svært små, men hvis de først er på sykkelen er det greit å hente watt/kadens fra de. De sender kun ANT+.

Hvis du vil kjøre fra telefon/pad må du ha kadensmåler og pulsmåler som sender BT (de fleste sender kun ANT+). Alternativet er å ha en ANT+ dongle til telefonen.

Du kan helt fint kjøre økta uten puls og kadens. Noen økter ber deg om å holde kadensen innenfor gitte intervaller. Du kan selvfølgelig overse instruksjonene, kjøre på antatt kadens eller ha kadens oppe på en sykkelcomputer om du har ANT+ kadensmåler eller wattmåler som gir kadens. De fleste like å følge med på og logge pulsdata, men TR bruker hverken puls eller kadensdata og øktene kjører like fint uten.

Hos meg virker det som om ANT-dongelen kobles ut etter en tid, så jeg må ofte trekke den ut og sette den inn på nytt for at TR skal finne ANT-enheter.

Før du starter en økt, går du inn på devices i venstremargen på TR-programmet (kanskje en annen plassering på telefonversjonen). Der ser du hvile enheter TR har koblet seg mot, og her kan du legge til, fjerne eller velge mellom enheter etter eget ønske.

Lykke til! Du har mye kvalitetssmerte å se frem til!

Re: Trainerroad [Re: paala] #2523018 20/11/2018 19:29
H
Hekta-MTB Offline
Ivrig
Ivrig
H
Valgte å kjøre på Mac-en med Garmin dongle og Powertap-hjul. Funker supert med både watt og kadens og med "Skambankt" som coaching-musikk går treningen "lett".

Har nå kjørt mine første 3 uker på trainerroad og programmet føles ikke alt for tungt, men ikke så lett at det ikke vil gi utbytte føler jeg. Når jeg nå har vent meg til rulla og med noen rolig dager før neste test og neste 3 ukers bolk, regner med at ting blir litt hardere å gjennomføre utover.

Re: Trainerroad [Re: paala] #2523042 20/11/2018 22:16
A
Austis Offline
Entusiast
Entusiast
A
En ting. Nede i venstre hjørnet står prosent. Skal den justeres?
På dagens intervall snakket tr om 110-120%
Skulle jeg justert de fra 100 til 120da?

Og på 5x10 justert ned til95?

Re: Trainerroad [Re: paala] #2523043 20/11/2018 22:17
A
Austis Offline
Entusiast
Entusiast
A
Eller stå på 100% hele tide så er det riktig?

Side 13 av 14 1 2 11 12 13 14

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå