Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 8 av 9 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Ny grus-sykkel fra Canyon

Re: Ny grus-sykkel fra Canyon [Re: Flo] #2516485 16/10/2018 20:01
Registrert: Jul 2017
Innlegg: 33
A
anonym2 Offline
Fersking
Offline
Fersking
A
Registrert: Jul 2017
Innlegg: 33
Tja, se på møtet mellom underrør og styrerør. Underrøret til Topstone er hydroformet slik at det er bredt i begge ender, men omvendt av hverandre, for å møte både krank og styrerør "bredest/høyest" mulig. Det er mer elegant, og jeg synes faktisk rørprofilene på Topstone er ganske fine.

På bilde nr. 4 i Instagram-linken over ser det ut som underrøret på Grail AL bare en en firkant som går hele veien til styrerøret, også er det sveiset på en trekantet klump i ettertid for å fylle ut der rørene møtes. Redigert: Når det er sagt, så har du nok rett i at fargen her er uheldig fordi skjøtene blir ekstra synlige. Kan også være litt uflaks på bildene. Jeg håper og tror at den ser penere ut i en annen farge.

Redigert av anonym2; 16/10/2018 20:04.
Re: Ny grus-sykkel fra Canyon [Re: anonym2] #2516488 16/10/2018 20:14
Registrert: Jul 2017
Innlegg: 6,936
A
anonym22 Offline
Anonym22
Offline
Anonym22
A
Registrert: Jul 2017
Innlegg: 6,936
Sveiseklatten er lik, rammene er ulike. Grail jeg ikke synes var pen. Topstone er mye penere og mer klassisk aluminiumsfasong.

Re: Ny grus-sykkel fra Canyon [Re: Flo] #2516489 16/10/2018 20:26
Registrert: Oct 2015
Innlegg: 58
S
SERLAA Offline
Medlem
Offline
Medlem
S
Registrert: Oct 2015
Innlegg: 58
For meg ser det ut som at det går en ekstra "kant" i mangel på et bedre ord under overrøret. For meg som ikke har ingeniør bakgrunn ser dette ut som en måte å unngå at noen skulle finne på å bruke den til CX.

Jeg er også ganske skuffet over den eksponerte gir vaieren som kommer frem under kjedestaget. I praksis betyr det at alt som er av drit og søle fra forhjulet kastes opp der og til slutt ender opp i vaier strømpen til bak giret.

Skal slutte å snakke ned alu-grail nå og heller fokusere på andre aspekter av livet...

Re: Ny grus-sykkel fra Canyon [Re: SERLAA] #2516491 16/10/2018 20:42
Registrert: Jul 2017
Innlegg: 6,936
A
anonym22 Offline
Anonym22
Offline
Anonym22
A
Registrert: Jul 2017
Innlegg: 6,936
«Kant», altså at den ikke er buet? Ser ganske rund ut på de andre bildene på instragram. Girwire utenpå kjedestaget har den felles med Topstone frown

Re: Ny grus-sykkel fra Canyon [Re: anonym22] #2516496 16/10/2018 21:01
Registrert: Oct 2015
Innlegg: 58
S
SERLAA Offline
Medlem
Offline
Medlem
S
Registrert: Oct 2015
Innlegg: 58
Sitat: anonymous22
«Kant», altså at den ikke er buet? Ser ganske rund ut på de andre bildene på instragram. Girwire utenpå kjedestaget har den felles med Topstone frown


Synes den ser ganske ugrei ut med tanke på ha sykkelen på skulderen (Ref CX). I tillegg til at det visuelt ser litt lite tiltalende ut. Men som nevnt tidligere, tar forbehold om at bildene lyver.

Og når det gjelder girvaier utenpå kjedestaget så ser jeg hvorfor det er gjort på eldre sykler, men min menig er at å gjøre det på sykler i 2018/19 bare er latskap eller en måte skaffe LBS mer verkstedsjobber.

Re: Ny grus-sykkel fra Canyon [Re: SERLAA] #2516498 16/10/2018 21:09
Registrert: Jul 2017
Innlegg: 6,936
A
anonym22 Offline
Anonym22
Offline
Anonym22
A
Registrert: Jul 2017
Innlegg: 6,936
Canyon har det vel slik på alle aluracerne sine. Så mer overraskende på Topstone siden Caad12 har integrert.

Re: Ny grus-sykkel fra Canyon [Re: Flo] #2516504 16/10/2018 22:13
Registrert: Oct 2013
Innlegg: 480
N
nordfonn Offline
Entusiast
Offline
Entusiast
N
Registrert: Oct 2013
Innlegg: 480

Re: Ny grus-sykkel fra Canyon [Re: Flo] #2516587 17/10/2018 10:44
Registrert: Dec 2012
Innlegg: 3,835
pharynx Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Dec 2012
Innlegg: 3,835
Lurer FÆLT på om jeg bare skal kjøpe et ekstra hjulsett med gravel-dekk til Ultimaten min eller om jeg skal kjøpe gravelsykkel...

Re: Ny grus-sykkel fra Canyon [Re: pharynx] #2516592 17/10/2018 10:46
Registrert: Jul 2017
Innlegg: 6,936
A
anonym22 Offline
Anonym22
Offline
Anonym22
A
Registrert: Jul 2017
Innlegg: 6,936
Er det plass til mer enn 30 mm? (Hvis ikke er det vel ikke veldig behov for eget hjulsett.)

Re: Ny grus-sykkel fra Canyon [Re: Flo] #2516604 17/10/2018 11:18
Registrert: Dec 2012
Innlegg: 3,835
pharynx Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Dec 2012
Innlegg: 3,835
Jeg har 31mm Conti GP4000SII nå og det er mer plass å gå på, men lurer på om felgene kanskje ikke vil ta bredere? De er 17/24 hvis jeg husker riktig.
Litt av poenget er også at det er lettere å bytte hjulsett enn å bytte dekk, hvis jeg får plass til 35mm eller noe slik.

Re: Ny grus-sykkel fra Canyon [Re: Flo] #2519325 30/10/2018 15:41
Registrert: Oct 2015
Innlegg: 31
H
H123 Offline
Fersking
Offline
Fersking
H
Registrert: Oct 2015
Innlegg: 31
Da er Grail AL å finne på Canyons hjemmesider.

Re: Ny grus-sykkel fra Canyon [Re: Flo] #2519331 30/10/2018 16:27
Registrert: Dec 2012
Innlegg: 3,835
pharynx Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Dec 2012
Innlegg: 3,835
Jævla fine. 12.5k for AL 6.0 virker som en OK pris men ikke mer? Kjipt at man får 27.5" hjul i XS.

Re: Ny grus-sykkel fra Canyon [Re: Flo] #2519401 31/10/2018 07:23
Registrert: Aug 2014
Innlegg: 5,654
E
EmilZipp Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
E
Registrert: Aug 2014
Innlegg: 5,654
Bare Cannondale i stallen min men jeg må si den nye AL serien leverer på pris, design, farger, gode komponenter og ikke minst vekt. Den grønne 6 og 7SL ser bare nydelig ut. Gjetter på at vi ser mange slike i marka til våren.

... og Pharynx jeg har bestilt Topstone men med 28 mm slangeløse dekk, fet styretape og carbon setepinne med flex er det jammen ikke noe som helt problem i Nordmarka på CAAD12 med nesten identisk geometri som din Ultimate. Jeg får rett over 30 mm på min. Får du på 35 mm på Ultimate er det helt knall. Man boden skal jo fylles med leker :-)


Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Re: Ny grus-sykkel fra Canyon [Re: H123] #2519409 31/10/2018 07:49
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Sepeda Offline
Marka-speider
Offline
Marka-speider
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Sitat: H123
Da er Grail AL å finne på Canyons hjemmesider.

Fine sykler, spesielt i Outback Olive ICON_SMILE Tidsriktig med Schwalbes spesialutgave av G-One Bite med tanwall ICON_SMILE

27,5"/650b i de minste størrelsene er gjerne ikke praktisk for dem som har andre hjulsett, men Canyon har fått ros nettopp for dette valget tidligere. Gir mulighet til å beholde tilnærmet samme geometri på de små som de store størrelsen.

Også størrelsene med 27,5"/650b har dekk i 40 mm, men jeg undres om dekklaringen er lik de øvrige størrelsene - eller om det er noe mer å gå på.

Re: Ny grus-sykkel fra Canyon [Re: Flo] #2519412 31/10/2018 07:56
Registrert: Aug 2016
Innlegg: 517
J
Jåddhå Offline
Avhengig
Offline
Avhengig
J
Registrert: Aug 2016
Innlegg: 517
Digger den grønnfargen. Kan fort ende opp en slik i stallen når jeg får tenkt meg litt om.

Re: Ny grus-sykkel fra Canyon [Re: pharynx] #2519441 31/10/2018 08:53
Registrert: Sep 2015
Innlegg: 1,076
Elmersen Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
Registrert: Sep 2015
Innlegg: 1,076
For meg som ligger et sted mellom xs og s (174 cm), passer ikke geometrien helt. Syns s har hakket for høy stack og seterør, så ville ideelt sett gått ned til xs med lengre stem for lavere front og mer setepinne.

650-hjul kunne jeg levd greit med, tipper den tar 700 c-hjul også om dekkene ikke er for store? Verre er det at kranken er 165 mm, mot 170 som jeg vanligvis bruker.

Ellers veldig fin sykkel og jeg hadde gjerne tatt en 105-variant som grus- og pendlesykkel.

Re: Ny grus-sykkel fra Canyon [Re: Flo] #2519574 31/10/2018 18:54
Registrert: Jul 2013
Innlegg: 3,821
P
Paulus Offline
Besatt
Offline
Besatt
P
Registrert: Jul 2013
Innlegg: 3,821
Rå sykkel. Likte den røde fargen. Prisen er det jo ikke stort å si på. Utrolig mye sykkel for pengene.

Re: Ny grus-sykkel fra Canyon [Re: Flo] #2519580 31/10/2018 19:17
Registrert: Jul 2017
Innlegg: 33
A
anonym2 Offline
Fersking
Offline
Fersking
A
Registrert: Jul 2017
Innlegg: 33
Flott grønnfarge og hyggelige priser.

Hva er årsaken til at man har valgt såpass lang reach, og dermed veldig kort stem? Og hvorfor er mange gravel bikes mer aggressive enn mange komfortracere? Det skjønner ikke jeg helt. Jeg vil at en gravel bike/eventyrsykkel skal være mer avslappet enn en landeveissykkel. Så vidt jeg kan se er det nesten bare Specialized Diverge som har høy stack/kort reach av disse syklene.

Re: Ny grus-sykkel fra Canyon [Re: anonym2] #2519590 31/10/2018 20:36
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Sepeda Offline
Marka-speider
Offline
Marka-speider
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Prøver meg ICON_SMILE

Sitat: anonymous2
Hva er årsaken til at man har valgt såpass lang reach, og dermed veldig kort stem?

Eventyr/grussykler er inspirert av terrengsykler på flere vis - og stadig sterkere for hver nye generasjon. Mange eksempler, som Merida Silex. Lengre overrør og kortere stem har som kjent vært en dominerende trend i terrengsykling de siste årene. Terrengsyklistene her på forumet vet alt om det. En grussykkel vil kunne nyte godt av de samme fordelene for røff og krevende sykling - i retning av terreng.

Sitat: anonymous2
Og hvorfor er mange gravel bikes mer aggressive enn mange komfortracere?

Opprinnelig var mange grussykler modifiserte krossmodeller, som har mer aggressiv geometri enn tradisjonelle komfortracere. Nå, med den terrenginspirerte geometrien, blir overrøret lengre og dermed reach lengre, i hvert fall på papiret. I realiteten behøver ikke det å medføre mer aggressiv sittestilling ettersom styrefremspring/stem er kortere.

Sitat: anonymous2
Så vidt jeg kan se er det nesten bare Specialized Diverge som har høy stack/kort reach av disse syklene.

Det finnes mange grussykler med avslappet geometri - altså rimelig høy stack og rimelig kort reach, f.eks. Trek Checkpoint, Mason Bokeh, Votec VRX og mange andre.

Men enkelte versjoner av Diverge har eksepsjonelt høy stack på papiret. Jeg antar at det skyldes at man måler mens dempeenheten ved gaffelen, Future Shock, ikke er under trykk/sykkelen ikke er i bruk. Jeg forstår at fronten i realiteten senkes under bruk - når det kommer vekt på fjæringen.

Diverge i 54 med Future Shock har oppgitt stack på 592 mens Diverge uten Future Shock har stack på 577 ICON_SMILE

Re: Ny grus-sykkel fra Canyon [Re: Sepeda] #2519637 01/11/2018 08:08
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 20,828
sykkeloyvind Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 20,828
Sitat: Sepeda
Prøver meg ICON_SMILE

Sitat: anonymous2
Hva er årsaken til at man har valgt såpass lang reach, og dermed veldig kort stem?

Eventyr/grussykler er inspirert av terrengsykler på flere vis - og stadig sterkere for hver nye generasjon. Mange eksempler, som Merida Silex. Lengre overrør og kortere stem har som kjent vært en dominerende trend i terrengsykling de siste årene. Terrengsyklistene her på forumet vet alt om det. En grussykkel vil kunne nyte godt av de samme fordelene for røff og krevende sykling - i retning av terreng.


Med det sagt så er det litt forskjellig dynamikk som styrer her. På en racer, og også, men i litt mindre grad på en grusslede, så ønsker du vekt på forhjulet i utforkjøringer. På en terrengsykkel kjører man sykkelen noe mer bakpå i utforkjøringer, men også her vil de beste utforsyklistene jobbe for noe lavere front for god vekt over forhjulet.
Lang rammelengde og kort stem på en landeveis-/grussykkel vil føre til understyring og lite forutsigbart grep i svinger. Enda viktigere enn på asfalt er det på grus å ha litt vekt over forhjulet for å ikke vaske ut i svingene.


Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Ny grus-sykkel fra Canyon [Re: anonym2] #2519643 01/11/2018 08:30
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Sepeda Offline
Marka-speider
Offline
Marka-speider
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Siden Lars spurte om geometri og spesifikt stack/reach ICON_SMILE

P.g.a. det særegne styret på Grail i karbon, blir rammen som kjent ikke målt i alminnelig stack og reach ut fra toppen av styrerøret, men stack+ og reach+ ut fra toppen av styret.

Når man sammenligner stack+ og reach+ på karbon- og alu-versjonen av Grail, ser man at alu-versjonen gjennomgående har litt lengre reach og høyere stack. Men forholdstallet mellom stack og reach er tilnærmet det samme for karbon- og alu-versjonen.

Alu-utgaven er altså litt større i størrelsen, men sittestillingen er for øvrig lik. Alu-versjonen er m.a.o. ikke mer aggressiv enn karbon-versjonen.

Om man sammenligner alminnelig stack og reach for Grail i aluminium med komfortracer/blandeveissykkelen Endurace og rittsykkelen Ultimate, får vi i M/54 disse tallene:

Endurace AL: Stack 587, reach 383.
Grail AL: Stack 579, reach 405
Ultimate CF SL: Stack 576, reach 391

Som forventet plasserer Grail AL seg mellom Endurace og Ultimate hva gjelder stack, altså høyde i front. Den ligger faktisk nærmere Ultimate enn Endurace.

Samtidig, som Lars har påpekt, er reach for Grail AL lengre enn både Endurace og Ultimate. Betyr det at sittestillingen er mer aggressiv og fremoverlent?

Nei, som Lars også nevner, er Grail bygget for kortere styrefremspring/stem. Jeg antar at dette er for å få ønsket styrerespons og livlighet på røft underlag i retning av terreng.

I M/54 er Grail originalt satt opp med 80 mm stem, mot 100 mm for Endurace og Ultimate. Det utligner forskjellene mellom de andre modellene og i M/54 får da Grail 2 mm lengre reell reach enn Endurace og 6 mm kortere enn reell reach for Ultimate.

Det bekrefter igjen at Grail i praksis ligger mellom Endurace og Ultimate hva gjelder aggressivitet i sittestilling. Faktisk noe nærmere Ultimate enn jeg hadde forventet. Forskjellene er imidlertid så beskjedne at man enkelt kan tilpasse til egne preferanser.

Alt over gjelder forresten kun stack/reach, ikke de andre målene som avgjør kjøreegenskapene ICON_SMILE

Re: Ny grus-sykkel fra Canyon [Re: sykkeloyvind] #2519645 01/11/2018 08:35
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Sepeda Offline
Marka-speider
Offline
Marka-speider
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Sitat: sykkeloyvind
Lang rammelengde og kort stem på en landeveis-/grussykkel vil føre til understyring og lite forutsigbart grep i svinger. Enda viktigere enn på asfalt er det på grus å ha litt vekt over forhjulet for å ikke vaske ut i svingene.

Takk for kommentar! Jeg har også tenkt slik og unngått kort stem. Men jeg har merket meg at flere nyere grussykler med langt overrør og kort stem har fått god omtale i tester, særlig for røff bruk utenfor landeveien. Jeg vet ikke hvordan dere opplevde kort stem f.eks. i test av Silex?

Den er jo et av de klareste eksemplene på terrenginspirert geometri på en grussykkel ICON_SMILE

Re: Ny grus-sykkel fra Canyon [Re: Flo] #2521060 08/11/2018 14:30
Registrert: Aug 2013
Innlegg: 10
N
Nikkoen Offline
Fersking
Offline
Fersking
N
Registrert: Aug 2013
Innlegg: 10
Valgets kval vedrørende Grail Al.
1x vs 2x. Heller litt mot Rival 1x. Med 42 klinge ut utveksling på 10-42 skulle dette passe i de fleste terreng.
Noen tanker?

Re: Ny grus-sykkel fra Canyon [Re: Flo] #2521466 10/11/2018 13:35
Registrert: Oct 2015
Innlegg: 31
H
H123 Offline
Fersking
Offline
Fersking
H
Registrert: Oct 2015
Innlegg: 31
Jeg var veldig usikker da jeg skulle handle grus-sykkel, men gikk for Rival 1x på min Orbea Terra. Er veldig fornøyd! Funker bra for pendling og supert i marka og på fjellet.
Siden Grail AL ikke har ultegra, og ultegra rx (med clutch) bakgir, så gir sram og 1-delt fordelen med strammere kjedeføring. I tillegg til enklere setup og vedlikehold.

Re: Ny grus-sykkel fra Canyon [Re: Nikkoen] #2524761 02/12/2018 08:01
Registrert: Mar 2012
Innlegg: 184
C
coc Offline
Tørr bak øra
Offline
Tørr bak øra
C
Registrert: Mar 2012
Innlegg: 184
Sitat: Nikkoen
Valgets kval vedrørende Grail Al.
1x vs 2x. Heller litt mot Rival 1x. Med 42 klinge ut utveksling på 10-42 skulle dette passe i de fleste terreng.
Noen tanker?


Jeg står i samme kval. Jeg tenker slik at 2X gjør det enklere å bytte hjulsett hit og dit. Kassett som passer til 1X passer bare der, ved 2X går det an å beholde kassetten på og bruke landeveiskassett som står på fra før.

Med mindre du har 1X på landeveissykkelen!

Re: Ny grus-sykkel fra Canyon [Re: coc] #2525121 04/12/2018 13:24
Registrert: Aug 2013
Innlegg: 10
N
Nikkoen Offline
Fersking
Offline
Fersking
N
Registrert: Aug 2013
Innlegg: 10
Tenker forøvrig at 1x passer ypperlig til grusjakt/regnværs sykkel, mens jeg fremdeles kjører 2x på raceren forøvrig uten disc. Tror nok at min neste racer også blir med felgbrems ICON_GRIN
Eneste aberet med 1x er at det ikke blir så tett på utvekslingen, men noe må en jo ofre også

Re: Ny grus-sykkel fra Canyon [Re: coc] #2529749 10/01/2019 08:30
Registrert: Sep 2010
Innlegg: 79
M
Minus Offline
Medlem
Offline
Medlem
M
Registrert: Sep 2010
Innlegg: 79
Sitat: coc
Sitat: Nikkoen
Valgets kval vedrørende Grail Al.
1x vs 2x. Heller litt mot Rival 1x. Med 42 klinge ut utveksling på 10-42 skulle dette passe i de fleste terreng.
Noen tanker?


Jeg står i samme kval. Jeg tenker slik at 2X gjør det enklere å bytte hjulsett hit og dit. Kassett som passer til 1X passer bare der, ved 2X går det an å beholde kassetten på og bruke landeveiskassett som står på fra før.

Med mindre du har 1X på landeveissykkelen!


Noen av dere som har kommet lengre i vurderingen?

Jeg har lenge kikket etter allsidig landeveissykkel, og Endurace var da i tankene. Bra utstyrt for pengene. Avventet for å se pris ned nye 105-bremsehendler. Under veis i ventingen kikket jeg mer og mer på diverse eventyrsykler. Endurace har meg bekjent ikke skjermfester, og siden jeg skal ha én sykkel for 'alt' burde skjermfester inngå i kravene. Jeg har heller aldri eid annet enn ganske billige hardtail mtb, så det sitter langt inne å svi av opp mot 20k på ukjent sykkeltype. (altså racer/bukkestyre).

Tenker at evt en 7.0 grail SL med 1x må være suverent for alt annet enn å sykle til butikken. Så kan jeg pusle med den gamle mtb og gjøre den om til en sykkel med vanlige pedaler som man kan gå fra ulåst enten om man er på butikk eller hos venner/familie. Jeg starter også i ny jobb, som innebærer en del reise mellom tr.hjem og bergen langs kysten. Må være perfekt å ta med sykkel i varebilen for noen kjappe turer i nye områder.

Uff, nå har jeg ventet på å finne den riktige sykkelen i snart 2 år. ICON_LAUGH

Re: Ny grus-sykkel fra Canyon [Re: Flo] #2529754 10/01/2019 08:49
Registrert: Aug 2014
Innlegg: 5,654
E
EmilZipp Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
E
Registrert: Aug 2014
Innlegg: 5,654
Jeg fikk akkurat Topstone med 46/30 - 11/34. Måtte venne meg til så stor spredning og mulig jeg kommer til å vurdere 50/34. Uansett liker jeg å ha så stor spredning og mange gir når jeg innimellom vil ha fart på landeveien og samtidig komme opp kneiker og lignende som er mer krevende på grus/sti enn asfalt. Jeg synes 10/42 (eller enda verre 11/42 som var alternativet på Topstone) gir litt for lite spenn. Har i tillegg landevei med 52/36 -11/30, 50/34 - 11-28, stisykkel med 1x12 10/50 og Fatbike med 1x11 10/42 og er veldig fornøyd med utvekslingen på alle elskerinnene :-)

Minus nå må du bare komme deg ut av skapet og handle ...


Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Re: Ny grus-sykkel fra Canyon [Re: Flo] #2529778 10/01/2019 11:26
Registrert: Aug 2013
Innlegg: 10
N
Nikkoen Offline
Fersking
Offline
Fersking
N
Registrert: Aug 2013
Innlegg: 10
Da er Grail 7.0 SL bestilt, eneste kjedelige er den lange leveringstiden. (July19)
7.0 med Shimano 105 blir levert med den nye R7000 fikk jeg opplyst fra Canyon.

Redigert av Nikkoen; 10/01/2019 11:29.
Re: Ny grus-sykkel fra Canyon [Re: Nikkoen] #2529861 10/01/2019 19:55
Registrert: Sep 2010
Innlegg: 79
M
Minus Offline
Medlem
Offline
Medlem
M
Registrert: Sep 2010
Innlegg: 79
Sitat: Nikkoen
Da er Grail 7.0 SL bestilt, eneste kjedelige er den lange leveringstiden. (July19)
7.0 med Shimano 105 blir levert med den nye R7000 fikk jeg opplyst fra Canyon.


Grattis!

Hvilken farge gikk du for?

Side 8 av 9 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Moderator  support, Valentino 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå