Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 3 av 3 1 2 3

Er sub 2h mogeleg på maraton?

Re: Er sub 2h mogeleg på maraton? [Re: NjuK] #2732454 27/04/2023 06:16
NjuK Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: NjuK
Sitat: eOpseth
Sitat: NjuK
Vil vi se Kipchoge løpe under dagens verdensrekord.

Tviler. Selv om løypa er fallende er den for småkuppert for å se noen rekord utover løyperekord. Vinden spiller også en stor rolle i den løypa.

Dersom alt spiller på lag kan det bli en bra tid, men 2:00.xx vil overraske stort.

Løyperekorden er 2:03:02
Blir spennende å se, tror han kan ta løyperekorden, men ikke løpe under 2:01:09. Tenker han løper på 2:02:36

Jeg bomma. Men, Kiptum løp en rask maraton uka etter i London. 2:01:25 Og, når man ser på den negative splitten hans, så ser vi en god taktisk løper. 35km og inn, så øker han farten drastisk. Kanskje det blir Kiptum som blir første under 2 blank.

Den dagen du er fornøyd, da kan du legge opp.
Re: Er sub 2h mogeleg på maraton? [Re: boltzmann] #2732457 27/04/2023 06:49
E
eOpseth Offline
Ivrig
Ivrig
E
Langt fra idelle forhold i Boston i år, men det er jo slik det ofte er der.

Kiptum sitt løp i London var fantastisk og han bekreftet sin rolle som kronprins i maratonverden slik jeg ser det. Spørsmål om tid før han lukter på den rekorden, i den grad han ikke gjør det allerede. Perfekte harer og ei større gruppe litt lenger så lever både rekorden og 2-blank utrygt.

Eneste som kanskje var enda mer overraskende, og ikke minst spennende, i Londan var Hassan sitt løp. Det var et comeback i løpet det kommer til å snakket lenge om... ICON_BLUSH

It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and can coast down them – Ernest Hemingway
Re: Er sub 2h mogeleg på maraton? [Re: eOpseth] #2732518 27/04/2023 22:21
NjuK Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: eOpseth
Langt fra idelle forhold i Boston i år, men det er jo slik det ofte er der.

Kiptum sitt løp i London var fantastisk og han bekreftet sin rolle som kronprins i maratonverden slik jeg ser det. Spørsmål om tid før han lukter på den rekorden, i den grad han ikke gjør det allerede. Perfekte harer og ei større gruppe litt lenger så lever både rekorden og 2-blank utrygt.

Eneste som kanskje var enda mer overraskende, og ikke minst spennende, i Londan var Hassan sitt løp. Det var et comeback i løpet det kommer til å snakket lenge om... ICON_BLUSH

Eneste bismaken er at begge de to raskeste herrene på maraton er Kenyanere. Frem til noen av de blir tatt, velger jeg å tro de er rene. Kenya har ett stort problem med doping for løpere.

Den dagen du er fornøyd, da kan du legge opp.
Side 3 av 3 1 2 3

Moderator  support