Erfaringer fra Surly midnight special
|
Erfaringer fra Surly midnight special
01/09/2018 17:22
|
Rio
OP
Fersking
|
OP
Fersking
Siden jeg fikk så god hjelp her med valg av sykkel så tenkte jeg det kunne være fint å lage et innlegg med mine erfaringer med den etter en periode med bruk.
Det tok litt tid å komme i gang, da jeg ble syk rett etter å ha mottatt den, kan ha litt å gjøre med en tur rundt i bare underbuksa rett etter at den var montert...
Men nå har det gått en stund med pendling til og fra jobb, 10-12 km hver vei, hovedsakelig på asfalt, med innslag av grus. Sykkelen er fantastisk artig å sykle med og jeg er superfornøyd med valget. Sammenlignet med min tidligere Croix de fer føles den rappere og mer aggressiv, spesielt i hvordan den svinger og aksellererer. Det går sikkert ikke noe særlig fortere enn før (er vel uansett stort sett rytteren som avgjør farten), men det føles kjappere, og det oppleves artigere. Der Croixen gled som smør gjennom terrenget og gav en deilig avslappet tur, så virker denne mer aktiv, leken og for meg dermed artig å sykle på. Det blir jo en smakssak og jeg vil tro mange liker å ha det stabilt og avslappet til og fra jobb, men jeg er en pendler som i sin tid gikk bort fra e-sykkel nettopp fordi jeg ville ha det artigere på veien så jeg kunne holde motivasjonen i gang. Det går også rent faktisk ørlitegranne raskere enn før, men om det er sykkelen eller at jeg liker bedre å tråkke litt hardere med denne vet jeg ikke. Samtidig så demper de svære dekkene helt villt bra og gjør at den rent fysiske opplevelsen er veldig behagelig. Jeg kan ikke se at jeg noen gang vil gå tilbake fra 650b til 700c, uansett sykkeltype, helt fantastisk å rulle rundt på!
Alt i alt er "gøy" ordet som beskriver denne sykkelen best for meg. Gøy på veien, gøy utenfor veien, gøy overalt i grunn!
Bremsene fungerer bra, selv om de ikke er hydrauliske opplever jeg at de konsekvent gjør en bra jobb. Girene glir lett og fint. Litt overgang til SRAM, men overraskende enkelt å gå over fra Shimano, og når jeg først er vant til det så liker jeg veldig godt det at bremsehendlene står stabilt og fast i ro. Utvekslingen passer meg bra, enda ikke egentlig fått bruk for det tyngste giret, men det kommer vel etterhvert som jeg blir sterkere. Letteste giret er akkurat lett nok til at det går bra, men monterer jeg feste for sykkelvognen på den (og det bør jeg vel?), vil jeg nok ende opp med å trenge et litt lettere gir.
Utseendemessig digger jeg den, spesielt etter å ha dratt av tullete klistremerker og noen av decalene. Mulig jeg river av resten også, og bare lar "Fatties Fit Fine" siden akkurat det er litt artig.
Størrelsesmessig så funker strl 56 bra, selv om jeg da ikke kan dra setet så langt opp, 54 hadde også funket bra tror jeg. Standover ble ikke noe problem selv om oppgitt standover er en cm eller to mer enn hva jeg har målt meg selv til. Vurderer å finne en stem som er 2 cm kortere. Jeg er 180cm høy, inseam 80cm.
Om noen av dere lurer på noe så spør i vei!
|
|
|
Re: Erfaringer fra Surly midnight special
[Re: Rio]
01/09/2018 19:05
|
Sepeda
Marka-speider
|
Marka-speider
 Dette er en ganske så unik sykkel. Landeveisgeometri, stålramme og plass til 2,35" dekk! Noen kjappe spørsmål: - Hvordan synes du drop-outene/endestykkene/festene for hjulene fungerer? Forstår at hjulene har 12 mm gjennomgående akslinger, mens endestykkene er åpne for kompatibilitet med andre standarder. - Tenker du å sette på piggdekk til vinterbruk? Prøvd med f.eks. Ice Spiker Pro 2,25"? - Noen anelse om hvor brede dekk man får plass til under skjermer? - Hvordan opplever du vibrasjonsdempingen i gaffelen? Ser at en del bygger opp sykkelen med karbongaffel fra f.eks. Whisky eller Enve. - Fikk du tak i testen av 3T Exploro og Midnight Special i Bicycle Quarterly?  - Og til slutt: Vet at man ikke skal spørre om sånt, men likevel. Hva veier herligheten? Og hvordan opplever du vekten?
|
|
|
01/09/2018 19:38
|
jkl
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Har samme sykkel og vil gjerne bidra...
Har akkurat samme opplevelse av sykkelen som Rio. Morsom og leken uansett underlag. Komfortabel og silkemyk som en sofa!
Dropout funger nesten som vanlige QR ved de- og remontering av hjul. Derfor en fordel at den står på hjulene når du strammer til. Virker solid og stabil.
Jeg har Biltemas bredeste skjermer montert så lavt som mulig og her er det fortsatt MYE plass til dekk.
Kjenner ikke noe særlig til vibrasjoner , bortsett fra grov på vaskebrett. På all asfalt er det ingen tegn til vibrasjoner. Sliter med "wobling" når jeg slipper styret i hastigheter over 35 km/t. Problemet forsvinner når jeg kjører med styreveske (også når den er tom!) Karbon gaffel er vel mest for å spare en halv kg?
Har ikke hatt den på vekten, men Surly har oppgitt vekten til 10,8 kg for min str. 50 (på Surlys FAQ) Tror ikke det er så veldig feil...
Opplever vekten? Har egentlig ikke tenkt på den som spesielt lett eller tung.... Kjenner litt på vekten akkurat når man tråkker i gang ut fra garasjen (i forhold til naboens racer på 7 kg) i fart tror jeg ikke den føles tung, men hva vet jeg
Redigert av jkl; 01/09/2018 19:53.
|
|
|
[Re: jkl]
02/09/2018 22:46
|
arekey
Entusiast
|
Entusiast
Er det disse Biltema-skjermene du har?
|
|
|
02/09/2018 23:05
|
jkl
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Jepp. Har de på MidNighten og på fruens hybrid. Vibrerer litt av og til, men ikke plagsomt. Har vurdert å sette på en liten skvetttlapp på for skjermen.
Redigert av jkl; 03/09/2018 04:52.
|
|
|
03/09/2018 10:40
|
arekey
Entusiast
|
Entusiast
Virker til å gi mye skjerm for pengene i alle fall. Ser de er oppgitt til å være 50 mm brede, hvordan funker det med 47 mm Byway? Og er det 26"-versjonen eller 28"-versjonen du har?
|
|
|
03/09/2018 11:00
|
jkl
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Har 28" versjonen. Passer perfekt på 650b x 47 WTB Horizon
|
|
|
03/09/2018 14:04
|
arekey
Entusiast
|
Entusiast
Supert, da satser jeg på at de passer like perfekt på WTB Byway.
|
|
|
03/09/2018 14:54
|
Sepeda
Marka-speider
|
Marka-speider
Hvis jeg hadde hatt en flott ståldoning som Midnight Special (hvem vet...), ville jeg spandert på den noe lekkert og passende fra f.eks. Velo Orange  Er det noen av dere som hyppig bytter mellom forskjellige hjulsett? Jeg er fortsatt nysgjerrig på hvor nøyaktig og solid man får plassert navet (og dermed skiven i kaliper) med Surlys Reodor Felgen-løsning for drop-outs sammenlignet med alminnelige fester for gjennomgående akslinger  Og har noen erfaring med skikkelige piggdekk som Ice Spiker Pro eller WXC på sykkelen?
|
|
|
03/09/2018 15:40
|
jkl
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Jeg skal også ha Velo Orange, men de var ikke på lager da jeg trengte de rett før ferien. Derfor Biltema, som faktisk er uforskammet fine Ii forhold til prisen)
Har tatt av / satt på hjulene mange ganger, og de "klikker" nesten på plass i droppouten. Det er egentlig ikke som en vanlig dropout, hvor hjulet faller av når QR løsnes. Adapteren bak mutteren har samme dimensjon som 12 mm aksel på siden inn mot hjulet og gå inn i en "utsparring" i droppouten. Så den må løsnes så mye at den blir dratt ut av utsparringen. Vanskelig å forklare, men funker upåklagelig!
|
|
|
03/09/2018 15:56
|
Sepeda
Marka-speider
|
Marka-speider
Takk for raskt og nyttig svar!
Da er det rett forstått at du synes at de særegne festene gjør at hjulet/koblingen plasseres mer nøyaktig enn ved tradisjonelle åpne drop-outs/fester for hurtigkobling/qr?
|
|
|
03/09/2018 16:06
|
jkl
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Sikkert litt feil formulert svar, men JA. Sitter nok litt bedre enn vanlig QR... Droppouten er litt for smal til akslen faller rett ut, er kanskje mer korrekt beskrivelse
|
|
|
[Re: Sepeda]
03/09/2018 17:18
|
Rio
OP
Fersking
|
OP
Fersking
 Dette er en ganske så unik sykkel. Landeveisgeometri, stålramme og plass til 2,35" dekk! Noen kjappe spørsmål: - Hvordan synes du drop-outene/endestykkene/festene for hjulene fungerer? Forstår at hjulene har 12 mm gjennomgående akslinger, mens endestykkene er åpne for kompatibilitet med andre standarder. - Tenker du å sette på piggdekk til vinterbruk? Prøvd med f.eks. Ice Spiker Pro 2,25"? - Noen anelse om hvor brede dekk man får plass til under skjermer? - Hvordan opplever du vibrasjonsdempingen i gaffelen? Ser at en del bygger opp sykkelen med karbongaffel fra f.eks. Whisky eller Enve. - Fikk du tak i testen av 3T Exploro og Midnight Special i Bicycle Quarterly?  - Og til slutt: Vet at man ikke skal spørre om sånt, men likevel. Hva veier herligheten? Og hvordan opplever du vekten? Hei! Dropoutene virker å funke bra, men jeg hadde helt klart fortetrukket om de bare hadde kjørt på med gjennomgående aksling, ser ikke helt den store verdien av denne dobbeltløsningen, men sikkert fint for en og annen selvbygger der ute som kjøper rammesett og har noen gamle hjul stående. Men kan heller ikke se at det gir noen ulemper i hverdagen min at de er som de er. Merket dog litt til det når jeg begynde å fikle for å se om det var mulig å få festet hengerfeste, og da jeg skulle sette sammen igjen måtte jeg passe på å få det hele akkurat på plass igjen før jeg strammet til, noe en vel ikke trenger tenke så mye på med ren gjennomgående aksling. Men ingen big deal tenker jeg. Jeg tviler veldig på at jeg kommer til å sette på piggdekk. Her i Stavanger er det stort sett bedritne vintere, og det ikke mange dagene i året hvor gradestokken går lavt nok ned til at det skulle være behov for pigger. Tror jeg heller jeg rett og slett tar bilen de få gangene det skulle vært aktuelt (slår meg at jeg kommer til å tenke tilbake på akkurat denne posten når jeg ligger der langflat og banner en gang i januar). Det er plass til masser av dekk der. Jeg har ikke skjermer på selv (blir klissblaut av svette uansett vær og liker godt følelsen av at spruten står i alle retninger :D). Har god plass til tommelen min mellom dekket og opp til gaffelen, enda bedre plass på sidene og enda bedre plass en det igjen bak. ikke så lett å si så mye om vibrasjonsdempningen i gaffelen da dekkene plukker opp så mye vibrasjon som de gjør. For egen del kjenner jeg ikke noe som helst behov for å få noe mer vibrasjonsdemping enn jeg allerede har nå i allefall. Skulle jeg oppgradert noe måtte det vært setet. Og så er jeg littegrann usikker på om jeg er helt enig i styret med hvor kjapt det skal knekke rundt, føles ut som det er ørlitegrann for lite plass til hendene mine når jeg er i drop-bar. Venter ennå i spenning på å få første BQ i posten. Er en stund siden jeg bestillte nå så jeg tok meg den frihet å sende en hyggelig purring. Nå har jo jeg sykkelen allerede men jeg vil jo gjerne lese i et fint blad at det var en knakende god ide  Sykkelen føles lett og ledig i bruk, mener jeg veide den til ca 10,5 før jeg heiv pedaler på den, så den er sikkert nærmere 11 nå. Ellers så kjører jeg så minimalistisk så mulig, ikke fordi jeg er så redd for vekt, men fordi jeg vil ha minst mulig stæsj.
|
|
|
08/09/2018 11:07
|
Sepeda
Marka-speider
|
Marka-speider
Spørsmål til dere som har peiling på stål: Hvor rustfritt/korrosjonsbestandig er 4130 Chromoly som bl.a. Surly bruker i sine rammesett? F.eks. til daglig vinterbruk i saltsøle. Med begrensede google-ferdigheter finner jeg bl.a. 4130 steel-an alloy steel, is commonly referred to as chromoly, an alloy which contains chromium and molybdenum among other elements. Chromoly is stronger than normal steel, weight for weight, and is commonly used to make high-end bicycle frames, roll cages for race cars, and for fuselages on small aircraft. While this particular grade of steel does contain chromium, it is not in enough quantities to provide the corrosion resistance found in stainless steel. På det allvitende forumet fant jeg bl.a. dette: Om du kan finne ut hvor mye Cr der er (over 12% er rustfritt) så kan man regne ut korrosjonsbestandigheten. Finn en magnet og sett den på ramma, om magneten detter av vil ramma di garantert IKKE ruste Ifølge Wiki har rustfritt stål minst 10,5% krom (Cr) mens 4130 har 0,8-1,1%. Ser at Surly selv fokuserer på innvendig vedlikehold og peker på faren ved at vann trenger inn i rammen, se Care and Feeding of Your Steel Frame. The outside of your frame is covered with a tough coat of paint. Even when you get dings in the paint, rust never gets too far because the surface has a chance to dry, so you don’t really even need to touch up scratches (of course, if you leave it outside under a tarp, it’s going to rust more than if you get it out and ride it). The inside of the frame tubes, however, are a rust breeding environment. Water gets inside your frame. It does. It can seep into the smallest places, like down your seat tube as water sprays up from your wheel. Liker MIdnight Special og vurderer den selv, men er redd vintersaltet og spesielt saltvann kan være et problem. Opplys meg
|
|
|
09/09/2018 20:16
|
Sepeda
Marka-speider
|
Marka-speider
Hvor rustfritt/korrosjonsbestandig er 4130 Chromoly? Ingen stålentusiaster som kan dele visdom eller erfaringer?
|
|
|
09/09/2018 21:03
|
sun flyer
Ivrig
|
Ivrig
Det sykkelmaterialet som er mest korrosjonsbestandig er karbon. 
|
|
|
09/09/2018 22:10
|
arekey
Entusiast
|
Entusiast
Nå vil jeg ikke kalle meg "«tålentusiast», men Cross-Checken min har blitt brukt i all slags føre (inkludert vintersalt) gjennom fem år nå. Rammen lever fortsatt i beste velgående, noe rust der det er lakkskader, men ikke noe overveldende. Det verste må vel være at gjengene i skruehullene på "seat stay bridge" og "chain stay bridge" har blitt temmelig dårlige (har ikke hatt skruer i hullene når de ikke har vært i bruk), men ingenting strukturelt.
Redigert av arekey; 09/09/2018 22:12.
|
|
|
10/09/2018 16:43
|
cjparker
Nytt medlem
|
Nytt medlem
Hei
Måtte melde meg inn her, da jeg jeg også har en Midnight Special. Har eid sykkelen et halvår, og syklet ca 1000 km. Bruker den primært til/fra jobb og når jeg sykler sammen med barna.
Det som til slutt gjorde at jeg kjøpte sykkelen, var mulighet for Ice Spiker Pro. Har ikke sjekket om det passer ennå, men det vil overraske meg mye hvis det ikke er plass. For min del ble det en stoor forskjell da jeg forrige uke byttet ut originalhjulene med HED Ardennes, og Wtb Exposure 34mm dekk. Sykkelen ruller utrolig mye bedre, og den blir langt mer snerten. Dette er for øvrig første gang jeg har en sykkel hvor jeg bytter hjulsett, og jeg var ikke forberedt på hvor mye raskere sykkelen ble. Komforten blir jo skadelidende, men til mitt bruk kommer jeg nok til å beholde 700c-oppsettet inntil Ice Spiker skal på. Jeg har ikke veid Alex Rims-hjulene, mulig disse er tunge.
Selv satset jeg på 54cm, og dette passer meg og mine 180/83 cm bra. Jeg ville ikke hatt en høyere sykkel, og str 50 virker veldig liten sammenliknet med 54.
Sammenliknet med en karbongrusracer, er jo sykkelen tung og treg, men jeg liker utrolig godt å bare sykle rundt på den, uten å sette noen rekorder. Den er svært komfortabel og har en x-faktor som overgår mine andre sykler. Den blir for øvrig for tung hvis man skal sykle mot en karbonracer på landeveien - i alle fall med originaldekkene.
Gaffelen virker litt myk, og "demper" godt når man hopper ut fra store fortauskanter og liknende.
Det eneste jeg fremdeles har litt problemer med, er bremsene. Mekanisk skivebrems kan ikke sammenliknes med hydrauliske. Dette gjør at jeg tar det litt mer med ro i trafikken.
Jeg er for øvrig svært begeistret for styre og hendler. Det sagt, jeg tror det er Salsa Cowbell, og ikke Salsa Cowbell 3 (som det står på hjemmesiden), som står på min modell. Så fornøyd er jeg, at jeg har kjøpt Cowbell til ta andre sykler også.
Jeg er "redd" denne sykkelen kommer til å overleve lenge sykkelstallen, da den ofte får meg ut på tur.
|
|
|
11/09/2018 08:44
|
jorlie
Entusiast
|
Entusiast
Hvor rustfritt/korrosjonsbestandig er 4130 Chromoly? Ingen stålentusiaster som kan dele visdom eller erfaringer? Absolutt ingen entusiast, men har vel eid noen stålsykler. Min 1994 GT karakoram er fortsatt i bruk som vintersykkel, og blir stefaderlig behandlet. Er ikke sikker på legeringen som Tange brukte. Har inntrykk av at alle deler på sykkelen har varierende grad av korrosjon, men ramma er på ingen måte i dårlig stand. Nå var lakkjobben på disse rammene bra, det har mye å si. Generelt synes jeg stålrammer får kosmetiske rustflekker der lakken er skrapet opp, men tror ikke det spiser ikke opp og ødelegger rammen. Men en ting må man passe på: Aluminiums setepinner har lett for å korrodere i kontakt med stål og blir sittende fast. Jeg ville ærlig talt byttet den ut med karbon...
|
|
|
[Re: jorlie]
11/09/2018 10:10
|
Red Devils
Besatt
|
Besatt
Hvor rustfritt/korrosjonsbestandig er 4130 Chromoly? Ingen stålentusiaster som kan dele visdom eller erfaringer? Absolutt ingen entusiast, men har vel eid noen stålsykler. Min 1994 GT karakoram er fortsatt i bruk som vintersykkel, og blir stefaderlig behandlet. Er ikke sikker på legeringen som Tange brukte. Har inntrykk av at alle deler på sykkelen har varierende grad av korrosjon, men ramma er på ingen måte i dårlig stand. Nå var lakkjobben på disse rammene bra, det har mye å si. Generelt synes jeg stålrammer får kosmetiske rustflekker der lakken er skrapet opp, men tror ikke det spiser ikke opp og ødelegger rammen. Men en ting må man passe på: Aluminiums setepinner har lett for å korrodere i kontakt med stål og blir sittende fast. Jeg ville ærlig talt byttet den ut med karbon... Det du nevner med settepinnen er noe herk, men du løser det med å bruke karbonpasta på settepinnen. Må ikke ha karbonpinne.
|
|
|
[Re: Red Devils]
11/09/2018 11:36
|
jorlie
Entusiast
|
Entusiast
Det du nevner med settepinnen er noe herk, men du løser det med å bruke karbonpasta på settepinnen. Må ikke ha karbonpinne.
Hysj da, man skal da ikke ødelegge et godt argument for kostbare oppgraderinger...
|
|
|
11/09/2018 12:58
|
Raoul Duke
Avhengig
|
Avhengig
Du får galvanisk korrosjon mellom stål og karbon også. Jeg har hatt karbonpinne som rustet fast i stålramme...
"Everybody has a plan until they get punched in the face"
- Mike Tyson
|
|
|
11/09/2018 18:50
|
Rio
OP
Fersking
|
OP
Fersking
Jeg tror nok det er med rust på stålrammer som det er med plastpest på båter, det er ikke noe de dør av, men med. Nok av andre ting som går til helvete før ramma gir seg...
Tipper den jevne stålramme holder lenger enn aluminium eller karbonrammer, så er ikke så bekymret for den biten. Men det er klart, skal sykkelen oppbevares i hovedsak ute, uten tak kan det være en større problemstilling. For egen del setter jeg sykkelen inn både hjemme og på jobb, men det hadde jeg nok gjort uansett rammemateriale for en sak i denne prisklassen.
|
|
|
[Re: jorlie]
11/09/2018 18:55
|
Rio
OP
Fersking
|
OP
Fersking
Generelt synes jeg stålrammer får kosmetiske rustflekker der lakken er skrapet opp, men tror ikke det spiser ikke opp og ødelegger rammen.
Akkurat i forhold til den er det jo fint med Surly sykkel da, de skal jo helst ha litt skraper her og der for å bli godtatt av menigheten 
|
|
|
11/09/2018 19:54
|
jkl
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Akkurat i forhold til den er det jo fint med Surly sykkel da, de skal jo helst ha litt skraper her og der for å bli godtatt av menigheten Blir man godtatt med bare en (ganske stor) skrape på bagasjebrettet?? Vil nesten heller være "utstøtt" av menigheten enn å måtte skrape opp den fine lakken
Redigert av jkl; 11/09/2018 19:57.
|
|
|
12/09/2018 01:30
|
Skorp
Ivrig
|
Ivrig
Har syklet endel på min nå, for det meste grus og noe landevei. Har syklet Angliru, Stelvio passet gjennom Umbrail passet, og opp Col d'iseran på den i sommer.
Fornøyd, tung men kvikk sykkel med greie deler. Sykkelen er fortsatt mulig å prøve Sepeda om du ønsker. Den har haugevis med riper nå, så er ikke noe å bekymre seg over..
Rust skal ikke være noe å tenke på ifølge Bikeshop. Surly har en coating som beskytter mot det værste rust, på innside og under lakk. Alle Surly rammer fra 2013- har dette. Har tideligere brukt lin olje eller Rustoleum i stål rammer, tenker å gjøre det samme med denne om det blir mye vintersykling
|
|
|
12/09/2018 04:42
|
Sepeda
Marka-speider
|
Marka-speider
Tusen takk for alle kommentarer og innspill - setter stor pris på det!
Og takk for tilbud om prøvetur, Skorp! På reise en tid nå, men satser på at du hører fra meg!
|
|
|
21/10/2018 19:26
|
cjparker
Nytt medlem
|
Nytt medlem
 Dette er en ganske så unik sykkel. Landeveisgeometri, stålramme og plass til 2,35" dekk! Noen kjappe spørsmål: - Hvordan synes du drop-outene/endestykkene/festene for hjulene fungerer? Forstår at hjulene har 12 mm gjennomgående akslinger, mens endestykkene er åpne for kompatibilitet med andre standarder. - Tenker du å sette på piggdekk til vinterbruk? Prøvd med f.eks. Ice Spiker Pro 2,25"? - Noen anelse om hvor brede dekk man får plass til under skjermer? - Hvordan opplever du vibrasjonsdempingen i gaffelen? Ser at en del bygger opp sykkelen med karbongaffel fra f.eks. Whisky eller Enve. - Fikk du tak i testen av 3T Exploro og Midnight Special i Bicycle Quarterly?  - Og til slutt: Vet at man ikke skal spørre om sånt, men likevel. Hva veier herligheten? Og hvordan opplever du vekten? I dag testet jeg kjapt ice spiker pro 2.25, og det gikk fint. Syklet kun noen hundre meter, og gledet meg over at det kledde sykkelen godt. https://drive.google.com/open?id=1YGavyRfy744aDB3KFzczrP5BWTe2Xwvrhttps://drive.google.com/open?id=1MLfbXSq3oVYuNOKxzx6It8L17S8lu1gr
|
|
|
[Re: cjparker]
22/10/2018 07:37
|
Sepeda
Marka-speider
|
Marka-speider
Rått! Men også utgjort at det endelig kommer bilder på forumet av bukkestyresykkel med ISP akkurat når jeg har mistet tålmodigheten og bestilt annet rammesett  Nei, det ble altså ikke Midnight Special på meg i denne omgang. Mest fordi rammesett i riktig størrelse var både vanskelig og en smule kostbart å fremskaffe. Har fortsatt stor sans for sykkelen!
|
|
|
22/10/2018 09:09
|
Red Devils
Besatt
|
Besatt
Rått! Men også utgjort at det endelig kommer bilder på forumet av bukkestyresykkel med ISP akkurat når jeg har mistet tålmodigheten og bestilt annet rammesett  Nei, det ble altså ikke Midnight Special på meg i denne omgang. Mest fordi rammesett i riktig størrelse var både vanskelig og en smule kostbart å fremskaffe. Har fortsatt stor sans for sykkelen! Ble det NS Bikes Rag+?
|
|
|
|
|