Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 3 av 3 1 2 3

Ny stirakett, 29". Er det bare å kjøpe Sniper?

Re: Ny stirakett, 29". Er det bare å kjøpe Sniper? [Re: olechr] #2508583 09/09/2018 11:43
-Jan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Men viss noko går galt, og du må låne hjul, så er det vel sjeldan du må låne både framhjul og bakhjul. Og viss det er så viktig at ting må vere standard og lett tilgjengeleg, så bør ein vel halde seg unna sykkel med Lefty i alle fall ...

Re: Ny stirakett, 29". Er det bare å kjøpe Sniper? [Re: -Jan] #2508637 09/09/2018 16:04
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Velger folk sykkel etter hvor de lettest får lånt hjul? ICON_WINK Hvis alle kompisene har Cannondale, så er jo det greit det da.
Boost er jo heller ikke noe alle har liggende ekstra.

Cannondale med Lefty og Ai er jo de særeste, men det er jo mest et problem hvis man har tenkt å kjøpe flere hjulsett eller ev. har gode hjul fra man også ønsker å bruke. Kanskje ikke @olaho har et boostsett fra før.

Det er jo ulikt antall drev på kassetter og størrelser på skiver også, mye som må være på plass for å switche rundt.

Hvis man allerede har en sykkel/hjulsett med boost, Eagle og 180-skiver, er det sterkt incentiv for å velge det på ny sykkel. Eller altså hvis man vet man kommer til å kjøpe ekstra hjulsett.
Hvis ikke ville jeg ikke valgt bort Cannondale av den grunn, hvis den faktisk passer alle kriterier for @olaho.

Re: Ny stirakett, 29". Er det bare å kjøpe Sniper? [Re: olechr] #2508687 09/09/2018 20:00
D
DBrodshaug Offline
Ringrev
Ringrev
D
Sitat: olechr
Sitat: -Jan
Ja, eg forsto det. Men han skreiv også at non-boost ikkje funker på Lefty-modellane, men det er ikkje rett når det gjeld Scalpel.

Hvor skrev jeg det? Jeg skrev at hjulene (i flertall) ikke gikk å bruke på Leftymodellene. Noe det heller ikke gjør da SE har Fox gaffel. Bakhjulet går, men ikke fronthjulet. Dermed funker ikke hjulsettet på Lefty modellene. ;-)

Vel, bakhjulet til Scalpel er non-boost, men det har også AI-offset som gjør at hjulskift ikke går uten en re-dish.

For å gjøre det ekstra "enkelt" kommer nye F-Si med boost baknav så ingen kompabilitet der heller, selv om jeg tror man kanskje slipper unna med en boostinator uten re-dish.

Jeg har selv en Scalpel og er veldig fornøyd med den, men hadde valgt noe annet om jeg skulle kjøpt ny sykkel i dag, om det er fordi jeg tror noe annet er bedre eller bare fordi jeg vil teste noe nytt er jeg jammen ikke sikker på..

To flaskeholdere var også et poeng for meg, men er bare å glemme å få inn en 0,7 flaske bak på Scalpel, mens det går fint på feks Epic.

Side 3 av 3 1 2 3

Moderator  support