Trådløse øreplugger/propper til trening..
|
Trådløse øreplugger/propper til trening..
27/08/2018 20:12
|
Raymond
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Ny telefon viser seg å også gi behov for/mulighet til å koste på seg et sett nye propper til trening...da uten ledning, siden den ikke har minijack. Så, hva er bra om dagen? Her er jeg lite oppdatert. Har et sett Sony «over øre» 1000 superduperstøydemp som jeg bruker når jeg reiser, er på fly osv, så nå er jeg på utkikk etter noe som skal benyttes 99% til trening. Hovedsakelig løping. Men liker tidvis å ha litt lav musikk på et øre når jeg sykler landevei og, det gir og mulighet til å svare telefon/være tilgjengelig. Så hva er bra? Kan jeg slippe unna heeeelt uten ledninger? Alt har vel et budsjett, jo lenger unna/under 2k jeg kommer, jo bedre... må jeg over for å få noe som er skikkelig bra......da får jeg kaste kvitton før jeg kommer hjem... 
|
|
|
Re: Trådløse øreplugger/propper til trening..
[Re: Raymond]
27/08/2018 20:17
|
H.Iversen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
|
|
|
27/08/2018 20:31
|
Marøder
Ringrev
|
Ringrev
Har et par Jabra. De gjør det bra på tester og sitter godt i mine ører. Finnes flere forskjellige passform propper osv.
Men lite eller ingen bass. Som de fleste slike.
|
|
|
27/08/2018 20:33
|
anderssb
Ringrev
|
Ringrev
Jeg har Airpods, og er generelt veldig fornøyd med de. Men for meg funker de ikke til løping. Jeg blir svett, de blir glatte og detter ut. Men vet at andre (antakelig med mindre svette øreganger enn meg) bruker de til løping med hell.
Så jeg er på jakt etter det samme, men gjerne i en lavere prisklasse enn det du ser etter (siden jeg bruker airpods til dagligbruk). Vurderer JBL Endurance Sprint eller Jump, som ser ut til å være nye modeller til 500/800kr.
|
|
|
27/08/2018 20:51
|
Awesnes
Avhengig
|
Avhengig
Jeg har disse, godt fornøyd. Sitter som støpt i ørene, og stenger mye lyd ute (på godt og vondt). Bra lyd synes jeg. Har dog en kabel mellom pluggene, men i mine øyne er det en fordel siden det minimerer risikoen for å miste en plugg. https://www.elkjop.no/product/lyd-hi-fi/...son2989_2_False
|
|
|
[Re: Awesnes]
28/08/2018 05:34
|
Jeggs
Entusiast
|
Entusiast
Jeg har et par jabra elite sport 2.0 som jeg er veldig fornøyd med. Sitter veldig godt da det følger med en del ting til å tilpasse de, og det er overraskende fyldig og fin lyd.
|
|
|
[Re: Awesnes]
28/08/2018 06:35
|
imag
Ivrig
|
Ivrig
Jeg skal innom Elkjøp og reklamere på et sett av de Awesnes linker til for andre gang så snart anledningen byr seg. Det første nektet etter noen måneder å la seg lade, da fikk jeg nytt. Etter ti måneder døde det bare plutselig, så nå skal jeg levere dette inn og kjøpe noe annet i stedet.
|
|
|
28/08/2018 06:43
|
Trond Vidar
I want to ride my bicycle
|
I want to ride my bicycle
Jeg har 2 forskjellige Disse er jeg mest fornøyde med: https://soundgarden.no/jbl-reflect-mini-2-tradlose-treningspropper-sortKommer med tre forskjellige øreplugger. Jeg bruker de minste. Fungerer svært bra. Ramler så og si aldri ut, og det er lite sjenanse i den lille tråden du har bak nakken. Satt kjempebra på 3 timer lange løpeturer i varmen i sommer. Batteriene ligger i selve ørepluggen. Trodde det skulle bli et problem, men det ble det ikke. God batteritid, og ikke minst boost-lading. (Lad et kvarter, få to timer spilletid)  Jeg har også Beats X. https://www.netonnet.no/art/lyd-og-bilde...ASABEgIXyfD_BwE_2_Normal_Large.jpg) Der ligger batteriet i selve tråden. Litt mindre komfortable, men har litt mer bass. Også overlegen kobling til iPhone i form av rekkevidde, helt sjukt bra. Jeg hadde kobling over tre etasjer hjemme før det begyne å hakke. Ettersom Apple eier Beats så er det litt flere funksjoner i knappene. Men jeg savner de ikke. Enda bedre boost-lading her. 5min gir 2 timer. Disse er også brukt på 5 timers skitur i kaldt vær, og da daua telefonbatteriet før beatsx. Men det er superlett å anbefale JBL'n for min del. Begge har 8-10 timer spilletid litt avhengig av volumstyrke. Edit: En siste tulleting med beats er at de begynner "å blafre med batteriene" i høy fart på sykkel (typ over 45km/t).
Redigert av Trond Vidar; 28/08/2018 07:16.
|
|
|
28/08/2018 07:51
|
edorF
Entusiast
|
Entusiast
Jeg slår også et slag for Jabra Elite Sport. Sittet godt ved løping, løfting og sikkert også sykling. Lyden er god, batteritiden er god og jeg er strengt tatt strålende fornøyd
|
|
|
28/08/2018 08:31
|
Christian_a
Entusiast
|
Entusiast
Jeg kjøpte, litt tilfeldig, Kygo E7/800 Sport i sommer, og de sitter i hvert fall fint i mine ører (følger med 3 forskjellige propper og 3 forskjellige gummidingser som holder proppen på plass i øret). Om lyden er så voldsomt bra skal jeg ikke si, men fungerer i hvert fall bra nok til trening. Jeg tenkte at de sikkert blir svettet i stykker eller mistet, så jeg var ikke interessert i å legge for mye penger i dette. Sjå her
|
|
|
28/08/2018 09:28
|
MrGrade
Medlem
|
Medlem
Hei!
Per i dag har jeg fire trådløse blåtann som brukes til trening. Disse er
Powerbeats 2 Powerbeats 3 Apple Airpods Jabra Active t65
Powerbeats2 og 3 ble brukt flitting til jeg kjøpte airpods og active65. Til daglig bruk, løping og langrenn bruker jeg airpods. Men disse detter ut av ørene når jeg sykler derfor bruker jeg Active t65 på sykkel da disse sitter fryktelig bra inn i ørene.
Jeg kjøpte de på elkjøp da jeg kunne retunere de om de ikke passet (små øreganger), men de satt vesentlig bedre enn jeg trodde.
Uansett. Her har du et par fordeler for sykling når det gjelder t65.
1) De sitter INN i øregangen. Det betyr at du hører INGEN vindstøy når du sykler. Vindstøy har jeg med airpods og powerbeats
2) De har tenkt på trafikkstøy. Trykk to ganger på høyre propp og fire (!) mikrofoner aktiveres. Du får nå inn trafikkstøy via mikrofonene. Foreks, når jeg sykler på fortau har jeg de "lukket", når jeg sykler i veien tapper jeg på de og får inn trafikkstøy (slik at jeg hører biler). Du kan også justere i appen HVOR Mye trafikkstøy du ønsker.
3) Du kan bruke BARE høyrepluggen om du vil. Sykler jeg i vei og hører på lydbok har jeg bare i høyrepluggen og får inn trafikkstøy på venstre øret.
4) Du kan ta imot samtaler og justere volumet ved å touche proppene på siden.
ULEMPER Jeg kan ikke løpe med de. De sitter så bra i øret mitt at steget forplanter seg i hele hodet og hodet oppleves som en basskasse. Dette har nok med mine øreganger å gjøre. (kjenner det mest på ene siden av hodet, er nok fordi øret blir helt vakumtett) Derfor bruker jeg airpods ved løp.
Jeg hadde aldri turt å sykle med airpods. De hadde falt ut i fart i mine ører.
Redigert av MrGrade; 28/08/2018 09:31.
|
|
|
28/08/2018 12:08
|
pharynx
Besatt
|
Besatt
Jeg bruker Jaybird X2 til løping og til tider sykling. De sitter som støpt og kommer med tre forskjellige størrelser på proppene. Jeg liker ikke de av silikon, mens de med "foam" er overlegne. Rekkevidden er helt vill. Har merket at de blir påvirket av andre signaler i visse bebygde områder, altså at musikken hakker. Kort ladetid og lang brukstid. Kommer i en helt hjelpesløs eske. Siden sist har det kommet X3 som jeg har lest har en egen ladekabel som du garantert roter bort (X2 har micro-usb som lades rett i høyre ørepropp). 
|
|
|
28/08/2018 14:06
|
ELO73
Ivrig
|
Ivrig
Har dårlig erfaring med Jabra Sport Pace. Helt ålreite i bruk, men etter relativt kort tid stuck i på-modus :-/ Reagerer ikke på reset, oppdatering eller restart etter tomt batteri. Like fordømt umulig å slå av. Sendt melding til Jabra på FB om problemet, men derfra er det taust som graven....
|
|
|
[Re: pharynx]
28/08/2018 20:39
|
Børre Grop
Entusiast
|
Entusiast
Har Jaybird X3 og er veldig fornøgd med dei. Har ikkje rota bort den ladekabelen, ligg trygt i den vesle veska øyrepluggane oppbevarast i. Lyden er veldig bra og kan koble til ein eigen app der ein kan justere equalizer osv etter behov. Har kome godt ut i testar også og skal tåle mykje svette osv utan å knele. Batteritida er også veldig bra, kan høyre i timesvis før ein må lade. Irritasjonsmoment er dog den veeeldig amerikanske damestemma som poppar opp for å sei hei/hadet og informere om batteristatus  Samt at silikonproppane alltid sit att i øyret (eller dett ut) når ein tek pluggane ut etter bruk. At eg ikkje he mista dei enda er eit under...
Don´t die without scars. More speed, more airtime, more fun!
|
|
|
28/08/2018 22:08
|
jkaod
Fersking
|
Fersking
Alt avhenger av anatomien til øret ditt. Noen passer godt til ørene mine og andre gjør det ikke. Det beste jeg har funnet er også Jabra Elite Active 65T. Min største bekymring med disse er at de ikke har noen ledning i det hele tatt. Hvis en av dem faller ut, er den på bakken. Hvis det skjer mens jeg sykler, er det sannsynligvis borte for godt. Jeg liker også Bose SoundSport trådløst.
|
|
|
29/08/2018 13:12
|
feather+mtn
Entusiast
|
Entusiast
Fornøyd med Jaybird X3, synket bra i pris siste året. 749 ,- er verdt investeringen.
|
|
|
[Re: MrGrade]
29/08/2018 13:31
|
helomoto
Avhengig
|
Avhengig
1) De sitter INN i øregangen. Det betyr at du hører INGEN vindstøy når du sykler. Vindstøy har jeg med airpods og powerbeats
2) De har tenkt på trafikkstøy. Trykk to ganger på høyre propp og fire (!) mikrofoner aktiveres. Du får nå inn trafikkstøy via mikrofonene. Foreks, når jeg sykler på fortau har jeg de "lukket", når jeg sykler i veien tapper jeg på de og får inn trafikkstøy (slik at jeg hører biler). Du kan også justere i appen HVOR Mye trafikkstøy du ønsker. ..
Jeg leser at flere brukere nevner at hearthrough-funksjonen på Jabra active T65 ikke er kompatibel med vind. Dvs at den forsterker vindstøy, slik at det ikke fungerer å bruke funksjonen ute når man sykler fortere enn helt sakte, eller går i mye vind. Da er mye av poenget borte. Erfaringer med dette?
> Assos er laget for korpulente sveitsiske bankfolk.
|
|
|
[Re: helomoto]
01/09/2018 18:19
|
MrGrade
Medlem
|
Medlem
2) De har tenkt på trafikkstøy. Trykk to ganger på høyre propp og fire (!) mikrofoner aktiveres. Du får nå inn trafikkstøy via mikrofonene. Foreks, når jeg sykler på fortau har jeg de "lukket", når jeg sykler i veien tapper jeg på de og får inn trafikkstøy (slik at jeg hører biler). Du kan også justere i appen HVOR Mye trafikkstøy du ønsker. ..
Jeg leser at flere brukere nevner at hearthrough-funksjonen på Jabra active T65 ikke er kompatibel med vind. Dvs at den forsterker vindstøy, slik at det ikke fungerer å bruke funksjonen ute når man sykler fortere enn helt sakte, eller går i mye vind. Da er mye av poenget borte. Erfaringer med dette? Ja, det er tilfellet. Vindstøy tas opp i mikrofonen. Du kan selv bestemme hvor mye "volum" du har på vindstøyen/trafikken. Nedoverbakke er det VELDIG mye vindstøy om passthru er på. Derfor skrur jeg alltid det av der. Hvis jeg skulle syklet en lenger tur jeg ønsket å få inn trafikkstøy 100% så hadde jeg bare brukt en propp. Da hadde jeg fått lyden på ett øret perfekt og lyttet med det andre øret. Det er kun mulig å bruke høyreproppen alene. Ikke venstrepropp alene. Heldigvis passer det bra for oss syklister som får trafikken på venstre øret. Jeg sykler for det meste med passthru AV, men synes det er greit å ha muligheten til å skru det på de få gangene jeg ønsker det. Og samme om vinden skurrer så hører jeg alikevel trafikken.
Redigert av MrGrade; 01/09/2018 18:22.
|
|
|
01/09/2018 20:55
|
anderssb
Ringrev
|
Ringrev
Noen ganger skjønner jeg ikke hvorfor man skal lage kompliserte tekniske løsninger på enkle problemer. Jeg har et par Sennheiser PMX 686 (de finnes og i en versjon uten bøylen) - de har OK lyd, sitter godt, og de er ikke helt tette, så de slipper inn lyd utenfra. Prisen var vel rundt 500. Men jeg har fortsatt ikke sett noe tilsvarende trådløst. https://en-uk.sennheiser.com/pmx-686g-sports
|
|
|
02/09/2018 12:36
|
sykkeloyvind
More than words
|
More than words
Jeg hadde aldri turt å sykle med airpods. De hadde falt ut i fart i mine ører.
Jeg både løper og (landeveis)sykler med Airpods. Har ikke opplevd at de har falt ut av ørene uten at jeg har tatt på dem og dermed dyttet dem ut. Å ta av trøyer i fart går ikke uten at Airpodsene faller ut. Jeg hører lavt på lydbok under langturer alene og opplever at jeg ikke hører så mye når det går fort utfor - Siri fungerer også ganske dårlig i fart. Men samtaler fungerer bra. Er egentlig imponert over Airpods - at de tåler vann - jeg har dem på i dusjen nå og da. De har vært gjennom en runde i vaskemaskinen, og de har ikke vist tegn på problemer med gjennomsvetting ved rullesykling. Vanlige Apple-plugger gikk for meg fort i stykker etter sykling på rulle. Jeg har et par vanntett Bose Soundsport med ledninger som jeg også bruker nå og da - opplever at de faller ut lettere enn Airpods, men det er jo gjerne ledningen som drar dem ut .
Øyvind Aas Kollisjonsdukke i permisjon
|
|
|
03/09/2018 10:04
|
noblefart
Entusiast
|
Entusiast
Jeg venter på disse fra Ali som jeg er spent på. Gode tilbakemeldinger, bluetooth 5.0 og støtter Siri. Skal være vantette (se bilde), men som vanlig er info på nettstedet litt tvetydig: https://www.aliexpress.com/item/Professi....27424c4dz7Eg0x
Vennlig hilsen, Noblefart
|
|
|
03/09/2018 18:11
|
Raymond
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Kikket på t65, men så også på disse: Jabra Elite Sport 2 Noen som har erfaring med de? Evt de vs t65?
|
|
|
03/09/2018 18:53
|
Jeggs
Entusiast
|
Entusiast
Kikket på t65, men så også på disse: Jabra Elite Sport 2 Noen som har erfaring med de? Evt de vs t65? Jeg har de elite sport 2 pluggene, og jeg er strålende fornøyd med dem! Sitter som støpt og har relativt god lyd!
|
|
|
[Re: Jeggs]
03/09/2018 20:34
|
Marøder
Ringrev
|
Ringrev
Kikket på t65, men så også på disse: Jabra Elite Sport 2 Noen som har erfaring med de? Evt de vs t65? Jeg har de elite sport 2 pluggene, og jeg er strålende fornøyd med dem! Sitter som støpt og har relativt god lyd! +1 men dyre. Ser at dx settet har veldig gode reviews. Tror ikke det er veldig stor forskjell i lyden på disse små hodetelefonene, korriger meg gjerne.
|
|
|
[Re: Marøder]
03/09/2018 22:17
|
Raymond
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Kikket på t65, men så også på disse: Jabra Elite Sport 2 Noen som har erfaring med de? Evt de vs t65? Jeg har de elite sport 2 pluggene, og jeg er strålende fornøyd med dem! Sitter som støpt og har relativt god lyd! +1 men dyre. Ser at dx settet har veldig gode reviews. Tror ikke det er veldig stor forskjell i lyden på disse små hodetelefonene, korriger meg gjerne. Til trening er jeg ikke super picky på lydkvaliteten, men vil jo gjerne høre musikken/lydboka og gjerne kunne svare en telefon ved behov, uten å måtte stoppe pga overdreven vindstøy eller elendig lyd. Utover det er det viktigere for meg hvordan de sitter, og at de ikke har så dårlig rekkevidde at det begynner å hakke når jeg har telefonen i rygglomma og legger meg i bukken.. I utgangspunktet forventet jeg å lande på noe med ledning mellom pluggene, men om jeg slipper det OG finner en variant hvor jeg faktisk kan bruke høyre pluggen solo, da begynner det å nærme seg vinner oppskrift!
|
|
|
04/09/2018 06:43
|
hbakken
Høkk, da! Høkk!
|
Høkk, da! Høkk!
Testet AirPods for første gang i går og må si jeg likte de. Mye bedre lyd enn det vanlige som følger med en iPhone og disse passer mine ører. Kan bruke kun en av pluggene om man vl det. Og kan få stropp mellom de som tilbehør. Jeg verken løper (generelt) eller sykler med lyd i ørene så min test var bare ved styrketrening og generell surring når jeg snekra i garasjen.
Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter. #NBNL -
|
|
|
04/09/2018 08:40
|
Marøder
Ringrev
|
Ringrev
Kikket på t65, men så også på disse: Jabra Elite Sport 2 Noen som har erfaring med de? Evt de vs t65? Jeg har de elite sport 2 pluggene, og jeg er strålende fornøyd med dem! Sitter som støpt og har relativt god lyd! +1 men dyre. Ser at dx settet har veldig gode reviews. Tror ikke det er veldig stor forskjell i lyden på disse små hodetelefonene, korriger meg gjerne. Til trening er jeg ikke super picky på lydkvaliteten, men vil jo gjerne høre musikken/lydboka og gjerne kunne svare en telefon ved behov, uten å måtte stoppe pga overdreven vindstøy eller elendig lyd. Utover det er det viktigere for meg hvordan de sitter, og at de ikke har så dårlig rekkevidde at det begynner å hakke når jeg har telefonen i rygglomma og legger meg i bukken.. I utgangspunktet forventet jeg å lande på noe med ledning mellom pluggene, men om jeg slipper det OG finner en variant hvor jeg faktisk kan bruke høyre pluggen solo, da begynner det å nærme seg vinner oppskrift! Med disse kan du svare telefonen, har ikke testet vindstøy men talekvaliteten er god til mitt bruk. De har veldig god rekkevidde, kan sikkert gå 10+ meter unna. Som sagt sitter de godt i mine ører og de har mange tilpasningsmuligheter for å passe mange.
|
|
|
[Re: noblefart]
04/09/2018 16:23
|
noblefart
Entusiast
|
Entusiast
Har nå fått testet disse littegrann og kan røpe at førsteinntrykket er veldig positivt. Lyden er bra og ladeboks og parring går som en lek. Det skal være 6 timer tale/lytte-tid, noe som jeg ikke har fått prøvd. Men etter batteri-indikatoren kan dette godt stemme +/- Den lille holderen/boksen gir ytterligere 2 ladninger. Den er magnetisk lukkemekanisme og de slår seg av automatisk når man legger dem på plass og parrer seg automatisk når man tar dem opp. Ikke noen grunn til til å trykke noe sted. Det er en knapp på hvert øre som gir enkel manøvrering (pause, forrige/neste lyd opp/ned og siri - langt trykk). Lyden kan beskrives som åpen og luftig i forhold til andre propper jeg har testet i prisklassen. Bassen er der, men det anbefales ikke for de bass-hungrige - Rammstein ble traurig dessverre). På den positive siden så blir man ikke lett sliten av å høre på dem. Når det gjelder passformen sitter de godt i undertegnedes ører, både uten og med medfølgende silikonvinger. Ristet godt på hodet uten at de falt ut. Positivt: Lyd i forhold til pris (minus heftig bass) Bluetooth 5.0 - futureproof... Enkel parring Vantett 1 time ladetid Ca 6 timer tale/lytte tid Ser ut som en ganske gjennomført pakke i forhold til pris Liten oppbevaring/ladeboks (kan være åpen og snus på hode uten at de faller ut) Lipsync (Netflix - kort test) Intuitiv kontroll (minus neste sang som av en eller annen grunn er tre trykk på venstre, tre trykk på høyre for en tilbake, mens lyd opp er to trykk på høyre mens lyd ned er to trykk på venstre) Negativt: Kinesisk eller japansk stemme (voice command) - har ikke klart å endre det - sendt forespørsel Støtter: HSP/HFP/A2DP/AVRCP (AAC - iphone er ikke nevnt, men har brukt iphone) Micro USB lading - veldig 2016, men noe de fleste har liggende Telefon/mikrofon - Hørte vedkommende greit (3 samtaler), men de klagde litt på at de ikke hørte meg som vanlig (men greit nok) Noise cancellation (NC): Kan ikke si jeg merket noe til det
Redigert av noblefart; 04/09/2018 16:32.
Vennlig hilsen, Noblefart
|
|
|
|
|