Jeg tenker at 1 grad slakkere styrevinkel vil utgjøre større forskjell en 20 mm ekstra vandring. Ellers er de jo like. Jeg skulle gjerne demokjørt de to mot hverandre.
Som tidligere nevnt er jeg veldig spent på den gaffelen. Tuningmuligheten på Grip2 virker veldig gode, siden alt settes uavhengig av hverandre. Hva kan man da ende opp med etter to dager med Shockwiz på "balanced"...
Det er fare for at det blir en SB-150 på meg. Ramme alvor. Men jeg sliter med å bestemme meg for fargen. Kanskje forumet skal få bestemme!? Jeg kommer til å ha bikeyoke setepinne, altså svart. Tror kanskje jeg kjører fox performance elite med svarte innerbein foran. Hva passer da best?
Jeg synes den er dritfet i oransje. Men bestiller selv turkis. Men kun fordi jeg skal ha 130. Oransje er nok også raskest. Gå for oransje, da ser alle du har en 150 :-)
Jeg synes den er dritfet i oransje. Men bestiller selv turkis. Men kun fordi jeg skal ha 130. Oransje er nok også raskest. Gå for oransje, da ser alle du har en 150 :-)
Selvsagt bestiller du turkis. Bianchi og Yeti finnes bare i en riktig farge. :-)
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
Oh man! Dette var vanskelig. Redd jeg blir lei orange - at det blir litt too much, spesielt viss man skal kjøre DHX2 med en annen orange på fjøra. Men det er egentlig orangutangen som frister mest.
Oh man! Dette var vanskelig. Redd jeg blir lei orange - at det blir litt too much, spesielt viss man skal kjøre DHX2 med en annen orange på fjøra. Men det er egentlig orangutangen som frister mest.
Jeg har ikke Yeti, men EVIL i "Smashing Pumpkin" som vel er så glossy orange som det kan bli. Synes det er lekkert, og du kan jo ha svart på fjæra....
Ser ingen grunn til å være Yeti-konservativ bare fordi det er en farge de er kjent for, er ikke grunn nok for meg dersom lysta sier noe annet.
Enig i at størrelsen er litt vanskelig på denne, jeg er også 177. Tror jeg hadde landet på medium. Den er da fortsatt litt lengre i reach enn den sykkelen jeg har i dag, som jeg forøvrig er veldig fornøyde med. Men har jo aldri prøvd skikkelig lang sykkel heller, så vet ikke om man går glipp av noe. Har dog prøvd veldig kort sykkel, og det var ikke noe gøy. Men vet jo ikke om der jeg er nå er sweetspot eller om det kan bli enda bedre...
Etter fire år med oppunder 480mm i reach, og høyde 178cm, innser jeg at tilpasning til lang reach kombinert med normalt korte kjedestag, er mer krevende enn jeg hittil har trodd. Endel tilfeller av utvasking av forhjul i bratt lende kunne vært unngått om jeg hadde lært meg å ligge frampå, selv i svært bratt lende.
Jeg kom til litt mer innsikt, tror jeg, da jeg handlet en Evil Calling i M, samtidig som jeg har beholdt Foxyen. Nesten umulig å gjøre konvensjonell OTB med Foxy, men OTB grunnet sideveis utvasking av forhjul er mer vanlig.
Driver og grubler på Rallon/Wreckoning/SB150/Capra29 for tiden, selv.
Så jeg ville gått for M i SB150. 460mm reach er ikke kort. Jeg tror 460mm i reach er greit sett i forhold til hvor mye man må legge om kjørestilen. Jeg tror et sted mellom 440mm til 480mm er passe for en på min størrelse, så lenge man ikke er interessert i å gå opp på kjedestagslengde. Jo kortere kjedestag, jo bedre, for min del.
Så på en SB150 i butikken i dag, hadde utropspris på 86.000 med X01 og DT-hjul. Da var jeg litt overrasket over finishen på ramma, at det allerede før sykkelen er tatt i bruk faktisk flasser lakk rundt der man fører kabler inn i ramma ved styrelageret.
En ting jeg undres over er holdbarheten til baktrianglet? Ser at på et annet forum jeg vanker at flere brukere kritiserer dette for forløperen, og at de har opplevd flere brudd etter hard kjøring.
Ellers var det jo en lekker sak skal innrømmes, og hadde jeg vært i markedet for ny sykkel hadde jeg nok vurdert lillebroren.
Tenkte bare å tillegge at jeg syntes det er helt tragisk å se visse individer direkte gi ordre om hva andre skal eller ikke skal ha. Dette viser kun lav selvinnsikt og tvil til en selv, så slikt bør en lytte svært lite til. Rimelig mye kontrollbehov og grådighet. Ønsker en mer enn en trenger, kommer en aldri til å få det en behøver. En unnskyldning er ingen løsning, men et speil er det.
Jeg er veldig fornøyd med min SB150. Synes den både klatrer bedre og er vassere nedover enn min gamle specialized enduro. Jeg er 177cm og endte med medium og føler det var rett valg.