Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 19 av 24 1 2 17 18 19 20 21 23 24

Ultrabirken 2018

Re: Ultrabirken 2018 [Re: Juffe] #2505258 26/08/2018 21:04
-Jan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Juffe
Satt vel og tenkte på om det ikke heller kunne vært som et eget fjellritt og uavhengig av Birken.

Ja, eller hatt det samtidig med løpebirken?

Re: Ultrabirken 2018 [Re: -Jan] #2505260 26/08/2018 21:09
Juffe Offline
Besatt
Besatt
Sitat: -Jan
Satt vel og tenkte på om det ikke heller kunne vært som et eget fjellritt og uavhengig av Birken.

Fantastisk god ide. Og i samme slengen vil jeg foreslå fatbikebirken samme helg som skibirken

'...once more, and more intensity!'
Re: Ultrabirken 2018 [Re: Abraxane] #2505263 26/08/2018 21:14
jaknudsen Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: Abraxane
Hei dere!

Her er en haug med bilder fra rittet i går. Jeg tror alle i hvert fall kan finne et bilde av seg selv. Det er bare å dele på passende sosiale medium... :-)

http://www.mtbfoto.no/gallery/ultrabirken-2018/

Takk for knallbra bilder som vanlig!

Re: Ultrabirken 2018 [Re: Abraxane] #2505283 27/08/2018 06:32
E
erlendisme Offline
Besatt
Besatt
E
Hei dere!

Her er en haug med bilder fra rittet i går. Jeg tror alle i hvert fall kan finne et bilde av seg selv. Det er bare å dele på passende sosiale medium... :-)

Mulig det ikke fungerer helt som det skal i min nettleser. Får bare opp 10-15 bilder.

Du ække voksn før du tør å være barnslig, gammelt jungelord

Trek Fuel EX 9.8, BMC Roadmachine, Cannondale Topstone, Orbea Oiz M10

Sport1 Røyken CyclingTeam
Re: Ultrabirken 2018 [Re: -Jan] #2505293 27/08/2018 07:02
Tange Offline OP
Flittig Bie
OP Offline
Flittig Bie

Du tenker fjellmarathon?
Åpner de med svømming over Sjusjøen; vips så er Ultratriathlonbirken på plass.

Re: Ultrabirken 2018 [Re: Tange] #2505294 27/08/2018 07:02
E
erlendisme Offline
Besatt
Besatt
E
UB18 for min del, som førstereis.

Punkterte ganske tidlig, guffa tetta ikke og jeg måtte knote med slange. Brukte altfor mye tid i håp om at guffa skulle tette. Uten hell. Pulja bak kom forbi og alt var egentlig bare kjipt ei stund.

-Var ikke godt nok forberedt.
-Gjørmepartiene som er nevnt over av andre: Ikke gøy i det hele tatt. Frykta at det skulle bli ille etter alt regnet dagen før, men det var egentlig verre enn jeg hadde sett for meg. KJIPT, bare kjipt, i flere mil.
-Alt for mye knot for min smak. Stiene skal selvsagt skille de beste fra sånne som meg, men blei for mye for meg.
-De beste delene av løypa var magisk. Ellevilt fine stier flere steder. Virkelig gull! (Handler selvsagt om at jeg er best nedover)
-Siste 2-3 milene var topp. Deilig for psyken! Gøy helt inn mot mål også. Sto en kar der og piska opp stemninga, ropte og heia. Kudos til han! Kjørte inn et par mann på slutten og fikk en god følelse mot slutten.
-Deilig å ha klart det, selv om tida var under middels.
-Håper han som sykla foran meg og tryna i et gjørmehull fullførte. Hele mannen, med unntak av en sykkelsko og bakdelen på hjelmen var under gjørma. Han kom seg opp og bekrefta at det gikk bra, men må ha vært tøft. Dette var før halvveis.
-#kudos til alle som fullførte

Re: Ultrabirken 2018 [Re: erlendisme] #2505300 27/08/2018 07:24
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt
Sitat: erlendisme
(...)
-Gjørmepartiene som er nevnt over av andre: Ikke gøy i det hele tatt. Frykta at det skulle bli ille etter alt regnet dagen før, men det var egentlig verre enn jeg hadde sett for meg. KJIPT, bare kjipt, i flere mil.

Du skal prøve UB i regn etter det har regna et par dager først. Da begynner vi å snakke kjipt! ;-)

Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen.
Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Re: Ultrabirken 2018 [Re: erlendisme] #2505310 27/08/2018 07:50
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Sitat: erlendisme
Hei dere!

Mulig det ikke fungerer helt som det skal i min nettleser. Får bare opp 10-15 bilder.

Hver av de 10-15 bildene er lenker. Det står nummerserie under hvert av de bildene, slik at du kan klikke inn for å finne deg selv.

Re: Ultrabirken 2018 [Re: -Jan] #2505312 27/08/2018 07:55
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Skulle jo tru at Dring og Granberg hadde hatt sjangs på pengepremie i vanlegbirken. Litt rart at dei ikkje velgjer å vera med der i staden.

Tja som de fleste av oss så synes de vel at UB er morsommere, mer spennende/utfordrende/tilfredstillende. Synes vel det er mer rart at Dring ikke satser på rundbane, men hun har vel sagt at UB og TSR er målene for sesongen, og leverer der. For hun er irriterende god i terrenget he he. Men Løvseth, Hovdenakk etc er vel for sterk på Birken til at det hadde vært seiersmulighet der. Nå hadde jeg dårlig dagsform/fysisk form på lørdag, men vurderte ikke en gang å henge på når Dring kom forbi før Svartåsen. Tidlig var det også.

Men personlig hadde jeg kunne også tenkt meg å sykle både UB og vanligbirken. Men hvordan det skulle vært organisert vet jeg ikke. Rent arrengmentmessig så det sikkert greiest å arrangere samme dag. Men tipper vel at en mister noen hundre deltagere på begge ritt når de går samme dag/helg. UB helgen før kanskje ? Men så lenge helsa og det passer med tid vil jeg velge UB foran vanlig birken. Selv om jeg nok hadde prestert enda bedre på vanlig birken en UB slik terrengformen har vært de siste årene med mye skader. Men opplevelsen/mestringen underveis og etterkant triumfer lett evt prestasjoner/resultater. Men som Ola Brum sier "ja takk til begge deler hvis mulig".

Bare en tanke, og dere fra Lillehammer inkl Bjørn B: Var fin den avslutningen i år, passe krevendes også for når en er sliten så er de bakkene i skiløypa harde. Har syklet de med krampe og det er et helvete og syklet de med gode bein nå på lørdag og da var de ikke så harde. Så tenker de er akkurat passe til avslutning. Men hvordan er det å dra en annen variant lenger sør ? For eksempel ser jeg det er stier nedenfor Naturudstilen til Mesna, hvordan er de ? Og hvordan er stimuligheter på sør/vest siden av Mesna. Ser jo stier/grusveier på Finnkartet der. Har jo også syklet stier mellom Brøttum-Søre Ål og Lillehammer, men blir vel for langt helt dit. Men hadde vært kult med noen flytstier inn mot mål også hvis mulig.

edit: for eksempel Sollihøgda, er det stier eller kjærreveier det som som sti på Finnkartet ? Kan jo være en link inn mot årets avsluttende lysløype. Tipper dere løypelegger har tenkt både her og der, og mulig dette er no-go. Men hadde vært kult hvis det kan være et fremtidig alternativ. Men mulig tiden til en slik runde hadde stjelt av tiden på høyfjellet. Og det vil vi jo ikke.

Redigert av Oddefa; 27/08/2018 08:02.
Re: Ultrabirken 2018 [Re: Tange] #2505314 27/08/2018 08:00
Go big Offline
3, 2, 1 Go
3, 2, 1 Go
Noen som har sett komplette resultatlister? Dvs ikke bare aldersklasser..

Skal man putte inn enda mer sti på slutten må noe annet tas bort. Om ikke går nok deltagelsen enda mer ned er jeg redd. Begrenset hvor mange som kan legge ned 10t i uka med trening.

Re: Ultrabirken 2018 [Re: Go big] #2505318 27/08/2018 08:04
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Go big

Skal man putte inn enda mer sti på slutten må noe annet tas bort. Om ikke går nok deltagelsen enda mer ned er jeg redd. Begrenset hvor mange som kan legge ned 10t i uka med trening.

Hvis du tenker på det jeg skrev, så mener jeg at den stien bør være flyt/enklest mulig. Tiden/lengden som var i år var helt perfekt ultra, syklet ikke i fjor men 10 mil er litt for kort synes jeg. Mange ritt som er 10 mil og under. De aller fleste faktisk.

Re: Ultrabirken 2018 [Re: Tange] #2505322 27/08/2018 08:05
olechr Offline
More than words
More than words
I år må jeg si det var kjipt å ikke være med. Stort sett alle jeg har pratet med var storfornøyd med trasen i år. :-)

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Ultrabirken 2018 [Re: Oddefa] #2505323 27/08/2018 08:10
Go big Offline
3, 2, 1 Go
3, 2, 1 Go
Sitat: Oddefa

Hvis du tenker på det jeg skrev, så mener jeg at den stien bør være flyt/enklest mulig. Tiden/lengden som var i år var helt perfekt ultra, syklet ikke i fjor men 10 mil er litt for kort synes jeg. Mange ritt som er 10 mil og under. De aller fleste faktisk.

Ja tiden og lengden i år var supert. Bytt ut den stien til Hornsjø med noe flyt nærme Lillehammer er jeg fornøyd! Hornsjø - Rosinbakken kan slettes fra kartet for evig og alltid også! Etter nedbør er denne bare håpløs.

Re: Ultrabirken 2018 [Re: Oddefa] #2505325 27/08/2018 08:13
Bjørn B Offline
Ivrig
Ivrig

Bare en tanke, og dere fra Lillehammer inkl Bjørn B: Var fin den avslutningen i år, passe krevendes også for når en er sliten så er de bakkene i skiløypa harde. Har syklet de med krampe og det er et helvete og syklet de med gode bein nå på lørdag og da var de ikke så harde. Så tenker de er akkurat passe til avslutning. Men hvordan er det å dra en annen variant lenger sør ? For eksempel ser jeg det er stier nedenfor Naturudstilen til Mesna, hvordan er de ? Og hvordan er stimuligheter på sør/vest siden av Mesna. Ser jo stier/grusveier på Finnkartet der. Har jo også syklet stier mellom Brøttum-Søre Ål og Lillehammer, men blir vel for langt helt dit. Men hadde vært kult med noen flytstier inn mot mål også hvis mulig.

edit: for eksempel Sollihøgda, er det stier eller kjærreveier det som som sti på Finnkartet ? Kan jo være en link inn mot årets avsluttende lysløype. Tipper dere løypelegger har tenkt både her og der, og mulig dette er no-go. Men hadde vært kult hvis det kan være et fremtidig alternativ. Men mulig tiden til en slik runde hadde stjelt av tiden på høyfjellet. Og det vil vi jo ikke.

Stiene mellom Natrudstilen og Mesnalia er testet og ikke funnet i orden. Stiene på begge sider av Mesnaelva er veldig rufsete. Jeg bruker de litt for å trene utforsyklister, men etter 11 mil hadde jeg vært nærvøs for å sykle ned der.

Planen i vinter var faktisk å dra over Sollihøgda, men på befaring så jeg at selv med mange dager med ryddesag, ville det fortsatt vært mye værre enn den upopulære avslutningen i fjor.

Brøttum kan være en mulighet, men jeg ser det som vanskelig å få til noe der uten å være mye på trafikerte veier som vi ikke får sperret av...

Bjørn

Insta: @bjornballangrud

Sportssjef NTG Lillehammer terrengsykkel
Løypelegger Ultrabirken
Re: Ultrabirken 2018 [Re: Go big] #2505329 27/08/2018 08:21
Bjørn B Offline
Ivrig
Ivrig

Ja tiden og lengden i år var supert. Bytt ut den stien til Hornsjø med noe flyt nærme Lillehammer er jeg fornøyd! Hornsjø - Rosinbakken kan slettes fra kartet for evig og alltid også! Etter nedbør er denne bare håpløs.

Hadde det bare vært å gå ut døra og finne flytstier her oppe hadde jeg spart meg for mange våkenetter! ICON_WINK

Det var veldig synd at det ble såpass vått, for på gjennomsykling av løypa med dama(som begynte å sykle i fjor) syntes hun at denne stien var veldig digg med deilig flyt.
Det foreligger planer om å gruslegge hele denne stien slik at det skal bli en lett fremkommelig sti for alle nivå, så det er nok ikke umulig at den vil bli brukt igjen...

Bjørn

Insta: @bjornballangrud

Sportssjef NTG Lillehammer terrengsykkel
Løypelegger Ultrabirken
Re: Ultrabirken 2018 [Re: Tange] #2505332 27/08/2018 08:25
Stefan77 Offline
Besatt
Besatt
Har laget et regneark med totalplassering og plassering pr mellomtid.
Enjoy
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1Qe24VKN3oEvQYmJBlAxG2lHfM9NVqqDTzQdyL69-4fs/edit?usp=sharing

- Stefan
Re: Ultrabirken 2018 [Re: Bjørn B] #2505337 27/08/2018 08:31
superjon Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: Bjørn B

Hadde det bare vært å gå ut døra og finne flytstier her oppe hadde jeg spart meg for mange våkenetter! ICON_WINK

Det var veldig synd at det ble såpass vått, for på gjennomsykling av løypa med dama(som begynte å sykle i fjor) syntes hun at denne stien var veldig digg med deilig flyt.
Det foreligger planer om å gruslegge hele denne stien slik at det skal bli en lett fremkommelig sti for alle nivå, så det er nok ikke umulig at den vil bli brukt igjen...

Jeg syntes denne stien opp fra Hornsjø, selv med litt vått, var fin å sykle. For meg var det SMS som var for tøft, der hadde jeg det ikke noe gøy, bare masse steiner.... Men leser jo at andre likte seg bedre der. Likte veldig godt at det var så lett avslutning !

Utrolig bra merkejobb ! !
Kunne noen steder ønske meg noe mer merkebånd på tvers av sti/vei som vi ikke skulle sykle. Flere steder var det festet slik i lyngen, og der var det umulig å sykle feil. Men totalt meget imponert over arbeidet med løyper, og merking !

Re: Ultrabirken 2018 [Re: torsteinvh] #2505338 27/08/2018 08:36
G
Gullik420 Offline
Fersking
Fersking
G
Quote:

Rett før uhellet hadde jeg gitt bort en patron, så det der med karma tror jeg ikke på mer ICON_WINK
Ellers god stemning i løypa, og kudos til alle de som passerte meg mens jeg mekket og spurte om det gikk bra ICON_SMILE

Kan det ha vært meg du ga bort en patron til på Lunkefjell i grønn LCK drakt ? I såfall så skylder jeg deg en iskald pils, eller en patron. Jeg knota i ca 40 min på Lunkefjell. 3 patroner og 2 slanger gikk med. Hadde så klart med meg en slange med hull... arghhh
Så sorry for å ha "smitta" deg med dårlig karma frown
Men jeg klarte ihvertfall å komme meg til mål, så takk for hjelpen.

Redigert av Gullik420; 27/08/2018 09:55.
Re: Ultrabirken 2018 [Re: Tange] #2505340 27/08/2018 08:40
J
j.bruu Offline
Entusiast
Entusiast
J
Alle de som ikke har registert noen mellomtid, betyr det at de måtte bryte før første mellomtid eller kan det bety påmeldt men ikke startet ?.

Re: Ultrabirken 2018 [Re: Tange] #2505342 27/08/2018 08:44
J
j.bruu Offline
Entusiast
Entusiast
J
Hvis dere syntes det var gjørmete enkelte steder skulle dere starta i pulje 8. Da begynte høla å bli skikkelig dype

Re: Ultrabirken 2018 [Re: Tange] #2505363 27/08/2018 09:14
J
jos Offline
Entusiast
Entusiast
J
Meget bra løype!

Hvert år tviler jeg på at den kan bli mye bedre, så sitter jeg her likevel året etter og erkjenner på nytt - tidenens UB trasé. KUDOS.

Jeg er langt fra raskest - men såpass vanskelighetsgrad på stiene som i år må vi tåle. Regner det kvelden/natta i forveien så blir det litt vått. Hadde det regna på rittdagen hadde det blitt veldig vått. C'est la vie ICON_SMILE Alternativet er jo at sti blir bytta ut med grus. Alt i alt synes jeg løypa holdt seg meget bra. Noe søle var det jo men ikke i endeløse partier. Så da er det greit.

Knall løype. Hard. En fin utfordring for oss mosjonister. Imponerende og frustrerende lite partier som åpnet for hvile på fjellet. Korte gruspartier og masse sti. Likte også avslutningen.

Re: Ultrabirken 2018 [Re: Bjørn B] #2505365 27/08/2018 09:19
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Stiene mellom Natrudstilen og Mesnalia er testet og ikke funnet i orden. Stiene på begge sider av Mesnaelva er veldig rufsete. Jeg bruker de litt for å trene utforsyklister, men etter 11 mil hadde jeg vært nærvøs for å sykle ned der.

Planen i vinter var faktisk å dra over Sollihøgda, men på befaring så jeg at selv med mange dager med ryddesag, ville det fortsatt vært mye værre enn den upopulære avslutningen i fjor.

Brøttum kan være en mulighet, men jeg ser det som vanskelig å få til noe der uten å være mye på trafikerte veier som vi ikke får sperret av...

Takk for veldig bra svar. Må også si jeg i motsetning til flere her likte det Hornsjø-Akksjø partiet, kan skyldes at jeg både var forberedt på den (syklet igjennom den helgen før), og det var her kropp begynte å respondere og hodepine/svimmelhet ble borte. Men klarer ikke å huske det partiet som så jævlig. Men min samboer som både syklet igjennom helgen før, hadde en god dag og havnet på pallen i klassen sin syntes også det var jævlig der.

Eller mulig jeg misforstår og det var den stien TIL Hornsjø folk ikke likte (eller kanskje begge). Den stien mener jeg har masse potensiale. Men var uberforsiktig der for så fort at her er det masse ting som kan ødelegge hjul, gir etc.

Redigert av Oddefa; 27/08/2018 09:22.
Re: Ultrabirken 2018 [Re: Tange] #2505372 27/08/2018 09:39
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Kom på par ting til som er små bagateller. Men der vi kom inn på grusen ved Akksjøen burde det vært en merka sluse for grusbirkene kom jo bra hastighet fra toppen av Rosinbakken og vi kom også i bra fart fra stien. Jeg var klar over det, men er jo fort gjort å ha stor fart lell. Når jeg kom var det bare enkeltryttere, men de hadde såpass hastighet at en smell kunne vært voldsom. I værste fall kunne jo vi UBere bowlet ned en gjeng som tråkket for harde livet til merkekravet. Mulig det var skiltet bra ovenfor. Men en sluse slik at vi hadde bevart farten og de ovenfra kunne tråkket på uten tenke at her kommer de en rakkar fort inn fra høyre hadde vært ok. Og den Kuåsen innkjøringen nedi grøfta, sti 10 meter, burde heller vært kjærreveien 20 meter før og så inn på stien. Sånn 90 grader rett ned i en grøft med tunge gir kan fort gi kjedebrudd. 10 meter mindre sti hadde ikke drept UB gleden. Ellers likte jeg den Kuåsenvarianten veldig bra. Fine stier. Og så er det synd at en så deilig klatring som Snørevillen ikke gir noen deilig utgang (for oss småfeige).

Bjørn: hvilken sti er det som er tenkt grusa ? den (nykvista) til Hørnsjø eller den fra Hornsjø ? Hvordan er de stivariantene videre østover fra Sjøsæterfjellet ? Flott den stien vi syklet men ende flere muligheter østover seg jeg (skal opp om noen helger, tenke å vurdere der da hvis ok). Går også en mot Hornsjø men den er kanskje no go ?

Redigert av Oddefa; 27/08/2018 09:43.
Re: Ultrabirken 2018 [Re: Stefan77] #2505374 27/08/2018 09:45
E
erlendisme Offline
Besatt
Besatt
E
Sitat: Stefan77
Enjoy
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1Qe24VKN3oEvQYmJBlAxG2lHfM9NVqqDTzQdyL69-4fs/edit?usp=sharing

Strålende dokument! Det gikk i hvert fall oppover etter uhell med punktering for min del. Særlig siste mila. Kjente igjen sykkelen din på start. prøvde å henge på ei stund, men måtte slippe.

Øyeblikket jeg slapp på er vel fanget her:
http://www.mtbfoto.no/gallery/ultrabirke...1/6/50405-2.jpg

Sitat: jos
[...] Alt i alt synes jeg løypa holdt seg meget bra. Noe søle var det jo men ikke i endeløse partier. Så da er det greit.

Alt er jo relativt og kanskje blei det bare verre og verre etter hvert som flere syklet. Logisk slutning egentlig. Det skal selvsagt være hardt å fullføre UB.

Endeløst er jo et krevende begrep. Selvsagt var det ikke endeløse partier med søle og gjørme, men det var jaggu ganske lange partier.

Redigert av erlendisme; 27/08/2018 09:53.

Re: Ultrabirken 2018 [Re: Elgvenn2] #2505382 27/08/2018 10:00
Straightline Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: Elgvenn2
<...>
- Hadde syklet Kolltjønnlia for mange år siden før det var frisert. Syntes det var en teknisk perle, og håper det friseres ferdig for å få sti hele veien til Hornsjø ved en senere anledning
<...>

Resten av stien ned til Hornsjø ble ryddet tirsdag i forrige uke. Muligens ikke godt nok ryddet for ritt-bruk, men helt sikkert for en fin stitur :-)

Re: Ultrabirken 2018 [Re: Stefan77] #2505394 27/08/2018 10:38
Lars V Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: Stefan77
Enjoy

Takker! 10 ganger bedre liste en Birken klarer å levere/som jeg har funnet ICON_SMILE

[Linket bilde fra veloviewer.com]
Re: Ultrabirken 2018 [Re: Gullik420] #2505400 27/08/2018 10:42
torsteinvh Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: Gullik420
Quote:

Rett før uhellet hadde jeg gitt bort en patron, så det der med karma tror jeg ikke på mer ICON_WINK

Kan det ha vært meg du ga bort en patron til på Lunkefjell i grønn LCK drakt ?
...
Så sorry for å ha "smitta" deg med dårlig karma frown
Men jeg klarte ihvertfall å komme meg til mål, så takk for hjelpen.

Det stemmer nok bra ICON_SMILE
Jeg så deg faktisk komme i mål, bra jobba ICON_LAUGH

With light parts come great responsibility
Re: Ultrabirken 2018 [Re: Tange] #2505402 27/08/2018 10:53
H
Hummerfiskern Offline
Medlem
Medlem
H
kudos til alle som syklet og ikke minst gjennomførte , fruen og jeg syklet deler av løypa på fredag og jeg må si jeg ble ovverasket over hva folk legger i flytstier kontra hva jeg legger i det ;-) det var mye knot for min del. jeg hadde håpet å stille til neste år, men ser at det er fryktelig langt frem til jeg kan klare med det. har syklet vanlig bikrken en del ganger og det samme med grenserittet. men UB er jo i en helt annen klasse (eller skal vi si elite). 'Det var litt sånn å skremme vettet av en stakkars håpende kar. Så UB forsvant vel egentlig litt ut i det fjerne for m in del, men jeg har ikke tenkt til å gi meg uten kanp(trening) men jeg kan fort si at jeg håper definitivt ikke det blir enda mere krevende. Som det nevnes her oppe så vil nok enkelte kvie seg for å i det hele tatt prøve .

uansett så var vi ute i løypa å så på og heiet på Dere, må si jeg er imponert over dere alle sammen.

Sier som Pippi Langstrømpe, Dette har jeg aldri gjort før så det går sikkert bra
Re: Ultrabirken 2018 [Re: superjon] #2505407 27/08/2018 11:02
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Straightline
Sitat: Elgvenn2
<...>
- Hadde syklet Kolltjønnlia for mange år siden før det var frisert. Syntes det var en teknisk perle, og håper det friseres ferdig for å få sti hele veien til Hornsjø ved en senere anledning
<...>

Resten av stien ned til Hornsjø ble ryddet tirsdag i forrige uke. Muligens ikke godt nok ryddet for ritt-bruk, men helt sikkert for en fin stitur :-)

Så deilig! Husker stien som bedre og bedre jo nærmere Hornsjø man kommer. ICON_SMILE

Sitat: superjon
(...)

Jeg syntes denne stien opp fra Hornsjø, selv med litt vått, var fin å sykle. For meg var det SMS som var for tøft, der hadde jeg det ikke noe gøy, bare masse steiner.... Men leser jo at andre likte seg bedre der. Likte veldig godt at det var så lett avslutning !

(...)

Her er vel litt av utfordringen med å finne løype, en kan ikke gjøre alle til laks. noen syntes det var for gjørmete, andres syntes det var greit. Noen syntes det var for mye stein, andre syntes det var greit.

Personlig syntes jeg alt var som forventa, men det er vel bare som forventa etter 9. start. ICON_WINK Merket at det tok litt tid for å komme i steinmodus, dvs. angripe over steinene i stedet for rundt. Da blir alt mye lettere.

Angående stien Hornsjø - Rosinbakken. Med unntak av den siste biten har UB vært her tre ganger nå, dog bare en gang den retningen vi fikk i år.
2013: Tørt år og gode forhold. God flyt.
2015: Vått vått, våtere enn i år slik jeg husker det. husker jeg hatet mer i hvert fall.
2018: Vått og gjørmete, men sykkelbart det meste.

Må bare få skryte av hvor gode Rocket Ron er på slike gjørmestier. De er kanskje litt glatte på de våte steiene, men helt greie. De små knastene i gjørme er helt eksepsjonelt til å gi grep der man ikke skulle tro at man fikk noe, slik at fremdrift og kontroll opprettholdes. Det åpne mønstret kaster også av gjørma veldig fint.

Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen.
Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Re: Ultrabirken 2018 [Re: Hummerfiskern] #2505409 27/08/2018 11:04
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Hummerfiskern
kudos til alle som syklet og ikke minst gjennomførte , fruen og jeg syklet deler av løypa på fredag og jeg må si jeg ble ovverasket over hva folk legger i flytstier kontra hva jeg legger i det ;-) det var mye knot for min del. jeg hadde håpet å stille til neste år, men ser at det er fryktelig langt frem til jeg kan klare med det. har syklet vanlig bikrken en del ganger og det samme med grenserittet. men UB er jo i en helt annen klasse (eller skal vi si elite). 'Det var litt sånn å skremme vettet av en stakkars håpende kar. Så UB forsvant vel egentlig litt ut i det fjerne for m in del, men jeg har ikke tenkt til å gi meg uten kanp(trening) men jeg kan fort si at jeg håper definitivt ikke det blir enda mere krevende. Som det nevnes her oppe så vil nok enkelte kvie seg for å i det hele tatt prøve .

uansett så var vi ute i løypa å så på og heiet på Dere, må si jeg er imponert over dere alle sammen.

Mange turer i relevant terreng er medisinen tror jeg. Over ikke rundt... over ikke rundt. ICON_SMILE

Side 19 av 24 1 2 17 18 19 20 21 23 24

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå