Ultrabirken 2018
|
Re: Ultrabirken 2018
[Re: TorSnelle]
25/08/2018 21:21
|
larsb
Bjolsen Zeit
|
Bjolsen Zeit
singlespeeden på Ultra var Matthew Brown. Han startet i M20 og Pulje 8 og kjørte på sykt imponerende 7:12. Han passerte meg i fin flyt med fra Sollifjell i steinura. Jeg tok han igjen etter at vi tok av fra Sjøsæterveien. Sykkelen han kjører på er en prototype på en Singular Pegasus med all-mountain geometri. Han fortalte at det verste på rittet var armene. Å kjøre med ett gir gikk greit.  Han er en offisiell Hardnut etter min mening. LarsB
Redigert av larsb; 25/08/2018 21:31.
|
|
|
[Re: Tange]
25/08/2018 21:27
|
Tange
OP
Flittig Bie
|
OP
Flittig Bie
|
|
|
25/08/2018 21:40
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Min dag var ca slik: - Sov i campingvogn v/Pellstova, regnet hele natta, våknet opp med hodepine og svimmelhet kl 04. Ikkje bra. -Valgte å holde meg til klesplanen, som var bib-shorts-ullsokker under navelen og kort super, lang klubbtrøye, caps. bra valg. - Sto på startstreken 8.00 når pulje 2 rullet inn i startgaten og så ned på sykkelen og at drikkeflaskene manglet. Ikkje bra. Tråkket ned til campingvognen, ikke noe nøkkel og ikke noe samboer. Ja ja, får stoppe å drikke på matstasjonene da. Men samboer dukket opp når jeg var på vei tilbake og det ble flasker på meg lell. Bra, og litt pinlig. - Kjente at kroppen var litt "rar" så la meg langt bak i P2. Hadde sånn innbytterpuls uten at det ble kjørt hardt, og hodepinen var der nesten hele veien den første halvdelen. - Men klarte fint å snu hodet inn på tur og stresset ikke. Ikke noe hat heller, ikke et sekund. Dvs hatet meg selv par sekunder når glemte jeg flaskene.. Gikk sakte på grusen, gikk sakte på stien og jeg gikk ned de bratteste kneikene. Feighet og fornuft i skjønn forening. Faktisk første gang jeg har sykla UB uten å tryne. Men som sagt, jeg safet så det holdt. Brekt nok bein for en stund. - Omtrent i det sekund vi tar til høyre i krysset ved Hynna, der klatringen opp mot Akksjøen/toppen av Rosinbakken starter så skjer det noe. Hodepinen forsvinner, og tempoet øktes litt. Bortsett fra at jeg ikke sykler veldig bra ned fra Snørvillen og bare halvparten av Sollifjellet, og heller ikke akkurat imponerer meg selv ned alpinløypa så er avslutningen godkjent. Liker veldig godt den klatringen opp til Snørvillen og mulig dro på litt for hardt opp der og dro med meg det i nedoverkjøringen.Kom i mål langt bak på 6.54. Uten at jeg blir deppa av det. Første gangen jeg har sykla UB uten krampeantydning så har nok mer inne. Men en sommer med masse landeveisykling i alpene halvhardt gjør en seig men ikke spesielt rask. Men noen må være seig også. - Løypa synes jeg var skikkelig digg. Jeg liker ikke så godt SMS utenom nevnte klatring. Men skjønner jo at det er ultra. Hornsjø-Akksjøen liker jeg, selv med gjørme. Den nye stien til Hornsjø var helt klart noe utfordrende og mange muligheter for å kræsje utstyr. Men litt mer kvistrydd så blir dette bra saker. Målgangen,dvs fra Sjøsetervegen og inn i mål var god, og mer utfordrende en antatt. Nå gå det bare nedover tenke jeg. Gjorde jo ikke det. Ganske steinete også. Men ikke knot så helt ok avslutning. Men Kriksfjell nedkjøringen. Var den feilmerket ? For løypekartet viser den stien rett ned. Synes den er bedre også om en mer steinete. - Sykkelen, Scalpel satt opp med Ron foran og Fast Trak Grid bak fungerte veldig bra. Dekkene satt der jeg ville og der de kunne sluppet hoppet jeg av. Bremsene bak var ikke helt bra, men dette var noe jeg var klar over og delvis ignorerte før start. En slags motpol på feigheten min ellers. Men litt pumping så var det ok, Men ned alpinbakken var det på håret at de fungerte og ned mot Håkons hall hadde jeg neste ikke bakbremse. Sete løsnet men fikset det fort. Kunne være noe ødeleggende. - Avsluttet med å glemme sko i klesbagen så måtte gå sokkelessen til Sport 1 og kjøpe meg noen Hoka terrengsko. Blir vel løping fremover også da. Ikke løpt på noen år. -160 stk i 40-49 klassa, burde hatt 5 års klasser. Jeg samler faen meg ikke på 46 plasser. Tror det blir turritt utenlands samme helga som birken neste år og da ikke UB, Men i 2020 skal jeg gjøre comeback og herje som ungfole i 50 klassa. Lukter en topp 20 plass.Lett.
Grattis til alle som gjennomførte rittet, stor takk til arrangør, Bjørn B m/flere.
Redigert av Oddefa; 25/08/2018 21:45.
|
|
|
26/08/2018 07:16
|
svegar
Besatt
|
Besatt
Moro. For dårlig trent. Sliten, kramper, dårlig rytme i tekniske partier. Men jeg greide det i år også. Dette var skikkelig Ultra. Takk til arrangør, løypeleggere og hyggelige medsyklister for hyggelig tone i feltet.
Så mange som tok bilder, ligger de noe sted? Jeg er spesielt ute etter å finne ut om det finnes dokumentasjon som bør slettes etter at en fyr tilsynelatende fotograferte da jeg bomma stygt på Den Helvetes Steinen.
sv
|
|
|
26/08/2018 09:00
|
esst
Fersking
|
Fersking
Da var min førstereis på UB gjennomført og det ble jo en konge dag på fjellet.
Men må si jeg er skuffet over min medsyklister. Jeg startet i siste pulje så fikk se hvor mye søppel som lå igjen etter puljene før meg. Syntes dette er dårlig sport i forhold til arrangør, grunneiere og de andre som bruker stiene resten av året. Vanskelig og ikke skjære alle over en kam, men det er noe vi alle kan passe på. TA MED SØPLA DI! hilsen Blekkulf.
|
|
|
[Re: Oddefa]
26/08/2018 09:03
|
MariusB
former marcopolo
|
former marcopolo
Men Kriksfjell nedkjøringen. Var den feilmerket ? For løypekartet viser den stien rett ned. Synes den er bedre også om en mer steinete. Ser at de raskeste syklet rett over her. Kanskje bare pulje 1 tok denne ruta?
|
|
|
[Re: MariusB]
26/08/2018 09:58
|
Bjørn B
Ivrig
|
Ivrig
Men Kriksfjell nedkjøringen. Var den feilmerket ? For løypekartet viser den stien rett ned. Synes den er bedre også om en mer steinete. Ser at de raskeste syklet rett over her. Kanskje bare pulje 1 tok denne ruta? Det var feilmerket ned fra Kriksfjell ja. Selvfølgelig synd at vi gikk glipp av en fetere nedkjøring, men sånn ble det! Det var gøy å sykle løypa mi med så mange trivelige syklister!
Redigert av Bjørn B; 26/08/2018 09:58.
Bjørn
Insta: @bjornballangrud
Sportssjef NTG Lillehammer terrengsykkel Løypelegger Ultrabirken
|
|
|
26/08/2018 10:12
|
kadensfjerner
Entusiast
|
Entusiast
Tusen takk for kanontrasé og jovial stemning i feltet. Likte spesielt gullstien over Sjøsæterfjellet og den nyfriserte Kroktjønnlia (eller noe sånt). Nedkjøringa fra Hornsjø til Hynna var også ny, moro, fikk bra flyt tross en OTB (en snill en). Dritbløtt var det jo i endel myrhøl underveis, men ikke noe stort problem, i sum var det en liten del av løypa.
Sykkelmessig fløt det ikke på stiene for meg i går, bortsett fra i enkelte partier (ikke bare fornemmelse, kan tydelig se det på segmenttider også sammenlignet med andre år). Steinene var liksom mer i veien enn de pleier. Skyldes nok enten altfor over-ambisiøst tempo ut fra start (ble mør tidlig - pleier vanligvis starte lugnt, så dette var kanskje uvant ?) og/eller dårlig dagsform. Men kom jo til mål nok en gang med et bredt glis, fornøyd etter å ha klart denne tøffe turen på ok vis.
Og ingen kø ! Grupper ble det jo, heldigvis ...
Kriksfjell trodde jeg vi skulle rett over, men da jeg så ett skilt til høyre rett nedenfor toppen kuska jeg styret i den retningen.
Så en del søppel jeg også. Noen gir bare f og pælmer gelpose, men jeg tror de fleste gelposer som ligger strødd har blitt dratt ut uforvarende når folk fikler frem ny gel. Trikset er å stappe kun søppel i en av trøyelommene og så tømme den på matstasjon/i mål.
|
|
|
[Re: kadensfjerner]
26/08/2018 10:38
|
Vestmarka
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
...... Så en del søppel jeg også. Noen gir bare f og pælmer gelpose, men jeg tror de fleste gelposer som ligger strødd har blitt dratt ut når folk fikler frem ny gel. Trikset er å stappe kun søppel i en av trøyelommene og så tømme den på matstasjon/i mål. Unikt for birkenarrangemang er at arrangør pålegger oss å sperre tilgangen til lommene. Det gjør søppelhåndtering vanskeligere enn vi er vant til. Jeg endte opp med å dytte alt opp under sykkelbuksene nedenfra.
|
|
|
26/08/2018 12:03
|
Gew88
Veteran
|
Veteran
Eirik Grønevik / mtbfoto.no tok bilder underveis.
Noen var happy med løypa, andre ikke. Jeg synes deler av den var veldig bra og andre deler håpløst. Koste meg dessverre mye mindre enn håpet. Hadde gleda meg veldig og blei et skikkelig antiklimaks. Fatter ikke helt hvorfor vi må sendes gjennom myr og gjørmehe@&!te når det er så bløtt.
|
|
|
[Re: Gew88]
26/08/2018 13:02
|
torsteinvh
Ivrig
|
Ivrig
Ble en kort Ultra for meg, etter drøye tre mil kom jeg borti en rot som dyttet bakgiret inn i eikene. Tre eiker på samme side røyk, så ikke noe håp om å fortsette. Hadde litt hell i uhellet, var ikke altfor lang spasertur til Birkenløypa og transport fra Elgåsen. Første tekniske DNF på 19 Birkebeinerritt, så nå var det tydeligvis min tur... Rett før uhellet hadde jeg gitt bort en patron, så det der med karma tror jeg ikke på mer  Ellers god stemning i løypa, og kudos til alle de som passerte meg mens jeg mekket og spurte om det gikk bra 
With light parts come great responsibility
|
|
|
26/08/2018 13:38
|
EmilZipp
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Min andre Ultra, helt strålende hele dagen og veldig fornøyd med lettere avslutning enn i fjor. Litt hat i den nykvistede stien.
Har tenkt at jeg burde hatt en rittfulldemper men har kommet til at Habit’n med 130/120 og litt mer oppreist posisjon passer min pjuskete teknikk. Stilte inn demperne hardere enn i fjor og fikk litt mer kraft i pedalene på grusen uten å tape så mye i terrenget. (Mulig det bare er synsing)
I fjor fløy jeg over styret 5 ganger (helt fersk på sti) og åpnet altfor tøft. I år bestemte jeg meg for rolig start og en anelse mer kontroll. Det fungerte bra, kreftene holdt akkurat og ikke et eneste nytt skrubbsår. 7:27 ble tiden. Startet med baselayer, tynn trøye, vest, arm og knevarmere, sykkellue, varme hansker og ullsokker. Tok av sykkellua, armene, vesten og hanskene på første matstasjon.
Strålende å våkne på Ilsetra i sola. Førstemann i mål tok taxi tilbake til start og vi fikk biff & rødvin fra Pål i klubben som feiret 20 år på rad i «vanlig» Birken.
Fantastisk blide vakter, service over alt og dusjen i mål :-)
Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
|
|
|
26/08/2018 13:40
|
Tgabriel
Besatt
|
Besatt
Takk til alle hyggelige og joviale Ultra-medsyklister! Super løype i år. Angrer alltid på at jeg melder meg på - angrer aldri etter å ha fullført! Tror jeg har pådratt meg ‘musearm’ etter gårsdagens ritt. Var helt lam i underarmene mot slutten og hatet hver meter av nedkjøringen til boligfeltet mot mål. Etter målpassering ser jeg at jeg har brukt bare 50-60% av vandringen i gaffelen ... Sløvt!
|
|
|
26/08/2018 16:34
|
wasabi
Ringrev
|
Ringrev
Barzo dekkene fungerte ypperlig. Hadde godt feste hele veien. Sideveggene bakk fikk kjørt seg, synlig slitasje, men ellers helt topp.
|
|
|
26/08/2018 16:40
|
ErikR
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Dette var kult! Min 4UB og jeg synes løypa blir bedre for hvert år. Årets avslutning knuser fjorårets. Skulle starte rolig i år også for å unngå krampehelvete og en tur i kjelleren. Har jo aldri klart det før, men i år skulle det skje. La meg sammen med 2 klubbkompiser i starten for å sikre at farta var lav. Makan til naiv taktikk! Måtte som vanlig en tur ned i kjelleren,nå etter Elgåsen, og det var langt opp. Kravlet meg sakte opp fra mørket ett eller annet sted på SMS og holdt bra fart til mål. 1 time treigere i fjor..kommer aldri til å starte rolig igjen :-) Det var heller ikke no sjakktrekk å starte med sykkel med påvist sprekk i ramma. Fikk flere kommentarer på "hei, bakhjulet ditt er løst", med svaret "neida, det er bare sprekk i ramma" :-) Hadde så mye slark i bakramma at jeg fikk brukt hele 10 gir på Eaglekassetten. Gleder meg allerede til neste år :-) Edit: Det ble en liten film i år også: https://youtu.be/02g3j19J72EEdit II: nå med riktig lenke
Redigert av ErikR; 26/08/2018 18:24.
Beaten paths are for beaten men
|
|
|
26/08/2018 17:01
|
tbh
Dekktester
|
Dekktester
Takk for en bra Ultrabirk. Opplegget med færre i hver pulje og lengre mellom puljene fungerte godt fra starten i pulje 2. Helt til topps på Hafjell ga også nok strekk i feltet. Litt kø på vei ned, men det må vi forvente når flere er på tur sammen.
Velkomponert løype hvor vi fikk med så godt som alle fjellene: Krevende å få til noen flere, og tøffere løype. Vått føre gjorde det jo uvant og sleipt, men det er sånt som skjer i Norge.
Er med igjen neste år :-)
-- Tord Bern Hansen Sjekk bernhansen.com for turer, sykkeltips og tester
|
|
|
[Re: ErikR]
26/08/2018 17:01
|
Juffe
Besatt
|
Besatt
Dette var kult! Min 4UB og jeg synes løypa blir bedre for hvert år. Årets avslutning knuser fjorårets. Skulle starte rolig i år også for å unngå krampehelvete og en tur i kjelleren. Har jo aldri klart det før, men i år skulle det skje. La meg sammen med 2 klubbkompiser i starten for å sikre at farta var lav. Makan til naiv taktikk! Måtte som vanlig en tur ned i kjelleren,nå etter Elgåsen, og det var langt opp. Kravlet meg sakte opp fra mørket ett eller annet sted på SMS og holdt bra fart til mål. 1 time treigere i fjor..kommer aldri til å starte rolig igjen :-) Det var heller ikke no sjakktrekk å starte med sykkel med påvist sprekk i ramma. Fikk flere kommentarer på "hei, bakhjulet ditt er løst", med svaret "neida, det er bare sprekk i ramma" :-) Hadde så mye slark i bakramma at jeg fikk brukt hele 10 gir på Eaglekassetten. Gleder meg allerede til neste år :-) Edit: Det ble en liten film i år også: https://youtu.be/Ycbiqf4Xv9I Feil film? Ser Rudskogen GP jeg...
'...once more, and more intensity!'
|
|
|
[Re: ErikR]
26/08/2018 17:05
|
Tgabriel
Besatt
|
Besatt
Tror du må ha sykla feil da vi kom inn på Sjusjøveien ...
|
|
|
26/08/2018 17:09
|
Stefan77
Besatt
|
Besatt
Årets UB ble en skikkelig høydare. Beste løypa til nå, masse superfint, noe så-så og en kjip sti. Den kjipe var såklart gjørme og motbakkepartiet fra hornsjø til rosinbakken, men jeg hadde en fysisk nedtur akkurat da så er nok litt farget av det. Gruspartiene var nødvendig for å få vispet ut lårene litt og avslutningen fungerte kjempebra  Formen min var egentlig bedre enn ifjor men jeg har åpenbart slurvet med overkroppstyrke og kjerne for ble veldig avslørt på det allerede etter 2 timer. Det løsnet litt halvveis når det var slutt med sleip gjørme på alle steiner og teknikken satt dæ bedre, men allerede oppbrukt kjerne gjorde at jeg ikke klarte å holde trykket oppe. Sykkelen min er super, og Barzo 2.35 funker supert. Tydelig slitasje på sideveggene bak men ingen tegn til guffetettinger i kjørebanen. Takk for løypa BjørnB, dette var ultramoro! Elsker UB!
- Stefan
|
|
|
26/08/2018 17:11
|
Hummerfiskern
Medlem
|
Medlem
Det er vel denne som er riktig link til riktig youtubefilm https://youtu.be/02g3j19J72E
Sier som Pippi Langstrømpe, Dette har jeg aldri gjort før så det går sikkert bra
|
|
|
[Re: Hummerfiskern]
26/08/2018 17:30
|
Juffe
Besatt
|
Besatt
*LIKE* Dødskul film. Nå fikk jeg lyst til å sykle UB igjen
Redigert av Juffe; 26/08/2018 17:37.
|
|
|
26/08/2018 18:16
|
Elgvenn2
Besatt
|
Besatt
Ikke så mye innom forumet her lenger, men får vel skrive en kort oppsummering av mitt 9. UB. :-) Halverte treninga fra 2016 til 2017-sesongen, og halverte igjen i år, så 1/4 av normal trening før åres UB la lista. I tillegg til litt tyngre kropp... Oppussing gjør noe med apetitten selv om kaloriforbruket ikke er så ekstremt høyt... ;-) Start i punlje 2 etter "gammel vane". Langt bak, etter 30 sekunder var jeg helt bakerst, tok det pent. Tok fort igjen et par karer som slet litt med teknikken, håper dere kom i mål gutta. Første pulje 3 kom på Reinsfjell. Så heldigvis aldri noen fra punlje 4. - Leftyen forble låst fra et sted mellom Meøsjøhøgda og Hitfjell. Merket det først ned fra Kriksfjell. Andre gang på matstasjonen ved Sjøsæterfjellet ble bryteren festet helt inne med strips, da var alt åpent ut rittet, heldig vis. Man merker virkelig hvor mye hjelp man har av demper når slikt skjer. Flyt og kontroll reduseres betraktelig uten dempingen. - Skikkelig langt herlig nesten uavbrutt stiparti mellom avkjøring mot Nordsæterfjellet og Hitfjell. Koste meg selv om hardt. - Hadde syklet Kolltjønnlia for mange år siden før det var frisert. Syntes det var en teknisk perle, og håper det friseres ferdig for å få sti hele veien til Hornsjø ved en senere anledning - På nedkjøringa fra nevnte sti mot veien klarte jeg å fise ut luft av fremdekket for første gang. Patron reddet dagen, men måtte toppe opp litt igjen på vei ned mot Lillehammer. - Stien mellom Hornsjø og topp Rosinbakken var gjørmete til tider. Synes alikevel dette var greit, men de bløteste høla kan nok fint få noen klopper, da de trolig er bløte uansett, så et tips hvis traseen legges her igjen. Nedkjøringa mot veien var uansett en perle. - Hadde gruet meg til SMS, men det gikk bedre i år, og tok stort sett steinrøysa fra Sollifjell med unntak av det aller bratteste partiet. - Hatet som i fjor klatringa til Rømåsen og ønsket meg et øyeblikk at vi kunne fått pushbike opp stien fra Leindalen. - Hat i bakken ned fra brannhytta i starten også, men koste meg bra nedover derfra, mye mer enn i fjor da jeg hata det partiet. - Deilig at vi slapp sugerundbana fra i fjor. - Det var ikke mulig å finne informasjon om selvhjelpsstasjonene noe sted på birken sine sider. Det skulle ha vært merket på kartet, men kartet manglet jo all form for merking, både av matstasjoner og annet. Jeg spurte i informajonen før start, og fikk beskjed om at det var på alle matstasjoner. Det stemte ikke da det ikke var selvhjelpskasse på Nattrudstilen. Ei heller var det info om kassa som sto der vi kom ut på toppen av Rosinbakken. - Hatet litt innkomsten i fjor, da det var sleipt og teknisk inne i skauen. Tross alt bedre i år, og selv om singletrackfølelsen uteble med skiløypebredde på stien, så var det nok jobbing for å unngå stein og annet morro på vei ned. Morro å få en variant av elitemålgangen før vanlig målgang. - Tenkte jeg kom til å savne ballettbakken og gamle nordsætervei, da dette var første gang det var droppet. Men helt greit med alternativet i år. Tar gjerne den i 2019 også!  Takk for fin trase, neste år skal jeg trene... ;-) Tiden ble forresten 7.39, med 17 minutter stillstand på matstasjoner og mekking/teknisk stopp.
Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen. Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
|
|
|
[Re: Hummerfiskern]
26/08/2018 18:27
|
ErikR
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
He he, det var lite som minnet om gårsdagen i den filmen jeg lenket til  Du fant riktig film. Har rettet opp i posten min også.
|
|
|
[Re: Bjørn B]
26/08/2018 18:31
|
Elgvenn2
Besatt
|
Besatt
Men Kriksfjell nedkjøringen. Var den feilmerket ? For løypekartet viser den stien rett ned. Synes den er bedre også om en mer steinete. Ser at de raskeste syklet rett over her. Kanskje bare pulje 1 tok denne ruta? Det var feilmerket ned fra Kriksfjell ja. Selvfølgelig synd at vi gikk glipp av en fetere nedkjøring, men sånn ble det! Det var gøy å sykle løypa mi med så mange trivelige syklister! I følge løypekartet skulle vi vel også ha kjørt gamle lie-hornsjøvegen (stien) i stedet for bilvegen som vi fikk nå. Greit for meg... ;-)
Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen. Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
|
|
|
[Re: Elgvenn2]
26/08/2018 18:36
|
ErikR
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
..Leftyen forble låst fra et sted mellom Meøsjøhøgda og Hitfjell. Merket det først ned fra Kriksfjell..
Har hatt alt for mye trøbbel med sprintlock på min Lefty. Det toppet seg på årets OF300 der jeg kjørte halve rittet med låst bakdemper. Har gått over til låsing av Leftyen på "gaffelen" og separat spak for bakdemperen. Det har funket så langt
|
|
|
[Re: Elgvenn2]
26/08/2018 18:49
|
Bjørn B
Ivrig
|
Ivrig
I følge løypekartet skulle vi vel også ha kjørt gamle lie-hornsjøvegen (stien) i stedet for bilvegen som vi fikk nå. Greit for meg... ;-)
Det er helt riktig det ja.
Bjørn
Insta: @bjornballangrud
Sportssjef NTG Lillehammer terrengsykkel Løypelegger Ultrabirken
|
|
|
26/08/2018 20:41
|
Abraxane
Entusiast
|
Entusiast
Hei dere! Her er en haug med bilder fra rittet i går. Jeg tror alle i hvert fall kan finne et bilde av seg selv. Det er bare å dele på passende sosiale medium... :-) http://www.mtbfoto.no/gallery/ultrabirken-2018/ 
|
|
|
26/08/2018 20:55
|
-Jan
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jævlig teit å ha dette på same dag som Birken.
|
|
|
[Re: -Jan]
26/08/2018 20:57
|
Juffe
Besatt
|
Besatt
Jævlig teit å ha dette på same dag som Birken. Satt vel og tenkte på om det ikke heller kunne vært som et eget fjellritt og uavhengig av Birken.
Redigert av Juffe; 26/08/2018 20:59.
|
|
|
26/08/2018 20:59
|
-Jan
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Skulle jo tru at Dring og Granberg hadde hatt sjangs på pengepremie i vanlegbirken. Litt rart at dei ikkje velgjer å vera med der i staden.
|
|
|
|
|