Ultrabirken 2018
|
Re: Ultrabirken 2018
[Re: larsb]
23/08/2018 16:46
|
anonym22
Anonym22
|
Anonym22
Smart! Har du moddet en kjedefører? Hvordan styrer du dette? Jeg har lurt på liknende, kanskje bruke en jukkepinne-fjernkontroll. Har du noen å anbefale? Reverb, BikeYoke? Hydraulisk, wire?
Har du bilder eller video?
|
|
|
[Re: Tange]
23/08/2018 17:23
|
erlendisme
Besatt
|
Besatt
Værmessig blir jo fredagen bare verre og verre.
Du ække voksn før du tør å være barnslig, gammelt jungelord
Trek Fuel EX 9.8, BMC Roadmachine, Cannondale Topstone, Orbea Oiz M10
Sport1 Røyken CyclingTeam
|
|
|
23/08/2018 17:29
|
Stefan77
Besatt
|
Besatt
Hei alle sammen!
Jeg lurer ikke på utveksling i det hele tatt. Jeg har nemlig to tannhjul foran og kan dermed veksle mellom tungt og lett ute på tur og ikke i boden kvelden før rittet.
Foran har jeg 24/34 og 11-42 bak. Det gir meg et spenn på 597% Eller passe utveksling til hastigheter mellom 3 og 60 km/t .
Bare et tips til dere til neste år.
heisann LarsB Pose og sekk liksom. Makan. Hva gjør du med sko-problematikken din da , en av hver?
Redigert av Stefan77; 23/08/2018 17:29.
- Stefan
|
|
|
23/08/2018 17:53
|
svegar
Besatt
|
Besatt
Jeg har nemlig to tannhjul foran og kan dermed veksle mellom tungt og lett ute på tur og ikke i boden kvelden før rittet. Aldri noen god følelse å stå på start og småfryse imens hele startfeltet står og småfniser og kjemper for å holde latteren tilbake. Alle skjønner hvorfor, bare ikke du. sv
|
|
|
23/08/2018 18:10
|
kadensfjerner
Entusiast
|
Entusiast
Rapport om siste stress på sykkel tlc og fintuning.
Alt var gjort, gjensto bare å pumpe dekktrykk. Det viste seg at gjengene på bakhjulsventilen var ødelagt. Ikke noe luft ville inn. Flaks at slangeløs ventil lå og ventet i esken, ellers hadde det blitt en målbevisst handletur rett før stengetid. Blir jo litt bal - bytte ventil, sørge for at den er godt skrudd til, fylle litt mer guffe, poppe på nytt og sånn. Men mye bedre enn å finne det ut på LIllehammer. Så ett tips nå er å sjekke en så liten sak som at ventilgjengene er prima.
Utover det minimalt påkrevet førstehjelpsutstyret drasser jeg alltid med redningsfolie (tynn fra apoteket) og litt ekstra plaster/bandasje. I tilfelle egen skade eller andre.
|
|
|
[Re: kadensfjerner]
23/08/2018 18:19
|
anonym22
Anonym22
|
Anonym22
Ref. tre sider siden der jeg nevnte ventilkjerne på reservedelslista. Litt kjappere (og billigere) å skifte hjemme enn hele ventilen også.
|
|
|
[Re: anonym22]
23/08/2018 18:24
|
kadensfjerner
Entusiast
|
Entusiast
Ref. tre sider siden der jeg nevnte ventilkjerne på reservedelslista. Litt kjappere (og billigere) å skifte hjemme enn hele ventilen også. Ja, der ser du. Jeg følger ikke med. Kunne nok her bare bytta ventilkjernen. Men ventil var så gammel så jeg valgte bytte alt. Uansett; nå blir det en ventilkjerne med i sekken ! Nå blir det en liten trill etter hjulpopping for å spre guffa.
|
|
|
23/08/2018 18:58
|
Stein-Arne
Fersking
|
Fersking
Helt nye out of the box Racing Ralph eller ca halvslitt maxis forecaster (original fra scott) bak og begge er 29 × 2.35.. eller er jeg så ut å kjøre at jeg må ut å handle ASAP?? Har også ett rocket ron 2.25 forsåvidt.. men har ikke noe erfaring med dette 🙈
Redigert av Stein-Arne; 23/08/2018 19:00.
|
|
|
[Re: oyvin]
23/08/2018 19:15
|
SykkelGlenn
Veteran
|
Veteran
I kortere kneiker er det gjerne ikke noe reelt problem med litt for tunge gir. Er det for bratt hopper man av og taper noen sekunder. Og det ser ikke ut til å være mange lange stigninger?
Men med 11-46 så må du jo til slutt velge i hvilken ende du skal mangle litt.
Jeg ville ikke byttet nå hvis jeg ikke enten hadde erfaring med det nye oppsettet og visst hva jeg skulle oppnå i løypa, eller var sikker på at det jeg hadde var feil. Hvis du bare gjetter fordi du er generelt nervøs for rittet (kjent tilstand for mange - bare noe jeg har hørt av en venn altså), så kan det jo være det vil være lurt, men det er større sjanse for å introdusere feil. Takker for mange gode svar. Beste svaret var fra han som har to klinger foran. Det er jo det sykkelen min er levert med, har skifter og alt liggende i boden.. Men tiden strekker bare ikke til med å sette opp til 2 x 11 i kveld. Nå blir det 32t foran og 11-46 bak. Gir sjekket og kjede smurt, håper bare at været holder seg greit.
//Glenn ---------------- Sykler for Aron Sykkelklubb (Aron SK) Instagram @sykkelglenn
|
|
|
23/08/2018 20:22
|
jaknudsen
Ivrig
|
Ivrig
Jaggu ble jeg påmeldt også. Deltok i 2011-2013, men har ikke syklet et eneste ritt eller trent noe målbevisst siden. Både sykkel, dekk og Reverb-pinne er fra 2012. Det får gå som det går 
|
|
|
[Re: svegar]
23/08/2018 20:24
|
Tange
OP
Flittig Bie
|
OP
Flittig Bie
Jeg har nemlig to tannhjul foran og kan dermed veksle mellom tungt og lett ute på tur og ikke i boden kvelden før rittet. Aldri noen god følelse å stå på start og småfryse imens hele startfeltet står og småfniser og kjemper for å holde latteren tilbake. Alle skjønner hvorfor, bare ikke du. sv Hahaha, husker de tre åra jeg var med, med tre tannhjul foran. Men, kan jo hende de lo av den stive gaffelen.
|
|
|
24/08/2018 05:40
|
wasabi
Ringrev
|
Ringrev
Starte i tynn kort kort klubbdrakt, med superrtrøye under og satse på å få varme i første motbakker, eller flosset bib og langermede trøye med vindfront?
|
|
|
[Re: wasabi]
24/08/2018 06:18
|
svegar
Besatt
|
Besatt
Starte i tynn kort kort klubbdrakt, med superrtrøye under og satse på å få varme i første motbakker, eller flosset bib og langermede trøye med vindfront? 4 grader på start. Jeg er i alle fall ikke bygget for å sykle i kort i denne temperaturen. I tillegg blir det mye regn idag, så selv om det blir fint i morra blir man blir antakelig fort våt, særlig på beina. Jeg tror det lureste er å riste av seg den gode sommeren og huske hvordan det er å fryse. sv
|
|
|
24/08/2018 06:58
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Blir garantert en del våte/gjørmete partier. Men hvis jeg husker rett fra sist helg så er det kun et parti hvor jeg tror vi/de fleste må vasse. Og det er elva etter Hornsjø. Først den broen som ble nevnt for noen dager siden, hvor en like godt kan hoppe av å gå over for nevnte elv er bare par meter etterpå. Ikke at det er vanskelig å sykle broen men må en gå lell så kan en gå noen meter før også. Så fremt en ikke er veldig god å hoppe fra stein til stein tror jeg dette blir vassing par meter Men gikk an å gå fra stein til stein hvis en tar seg neon sekund ekstra for en følget vårt gjorde det. Mao ullsokker er lurt.
Ellers blir det nok gjørmete ned mot krysset til Hitfjell og opp igjen der til en treffer snaufjellet. Her er det bra med klopper og gikk bra å sykle opp der sist helg til tross for noe gjørme. Men regn sent på fredagskvelden vil nok muligens gjøre det enda mer gjørmete. Time will show. Opp fra Hynna blir det tungt og muligens litt sleipt men alt er sykkelbart selv når bløtt. Ikke teknisk. Klopper over myrpartier (det meste). Sikkert noen bløte røtter og steiner spesielt i Lunkefjellpartiet og Nysætra som ikke rekker å tørke helt. Men snaufjellet tørker vel på en times sol. Har ikke syklet Hafjellstoppklatringen siden UB for x år siden (syklet ikke i fjor). Den er vel bare bratt og ikke så teknisk ? Blir langt, tungt, noe glatt, men også masse digg og forhåpentligvis en flott tur på fjellet. Går for valuta for penga og stresser ikke. Ikke noe resultatmål, eller tidsmål. Holde seg mest mulig på sykkelen men også hoppe av sykkelen der det føles riktig blir vel delmål. Spise og drikke bra er også et delmål for min del da jeg ikke alltid er like god på det.
Har sånn noenlunde bestemt påkledning. Lang klubbtrøye, med singlet under. Med masse buskas og steiner en kan rispe seg på er lang trøye digg. Den er også litt varmere en den korte, men får heller klage på for varm en for kald. Blir bib + kort stishorts. Har også en tynne vest som jeg muligens har på meg.
|
|
|
24/08/2018 07:17
|
EmilZipp
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg tar med div varianter, skal ligge våken på Ilsetra i hele natt og lure på hva jeg skal ha på, hva som kan gå galt og hva jeg har glemt. Gjetter på langermet klubbtrøye med arm varmere inni (som jeg trekker ut), knevarmere, ullsokker, altfor varme hansker, buff klippet i to under hjelmen, vindvest og den siste klubb BIB'en med opprevne hull på begge sider. Formen er mye bedre enn teknikken (sykler nesten bare landevei) og jeg regner med å bli mest våt i gruppe 4 og flest ganger i bakken. Debuterer med en sånn liten sak å ha gel/bar på overrøret og jeg skal ikke ha bananer i baklommen som males til grøt av sekken i år (hva tenkte jeg på, at den skulle holde seg helt ute på siden, ja noe slikt).
Jeg SKAL også bruke så lang tid på en drikkestasjon at jeg ikke fyller sekken og ryggen med sportsdrikk, ta det litt mer forsiktig nedover og tenke at jeg ikke er verdensmester men en fyr på snart 50 som skal ha en topp dag ! ! !
Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
|
|
|
24/08/2018 07:25
|
Go big
3, 2, 1 Go
|
3, 2, 1 Go
Gabba eller lignende jakker?? Idioti eller sjakktrekk? Alternativet er klubbtrøye med vest over.
|
|
|
[Re: Go big]
24/08/2018 07:33
|
EmilZipp
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Gabba eller lignende jakker?? Idioti eller sjakktrekk? Alternativet er klubbtrøye med vest over. Da tror jeg du koker over om 10-12 grader og sol slår til... men vi er forskjellig skrudd sammen. Blir det plutselig drittvær får du muligens dronningbytte med gabba.
|
|
|
24/08/2018 07:42
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Ellers et minne fra førsteåret med UB. Husker jeg gledet meg voldsomt for dette var da "rittet som skapt for meg". Her skulle det gå fort. Men slik gikk det ikke. Hadde rett før gått til innkjøp av en en Cannondale Rize carbon stistykkel. Den ble vel klar par dager før. Mulig det var tabbe 1. Startet sammen med masse stikompiser, kan nevne i fleng ts folk som ØyNe, Otoen, Anerz, Kao, Elgvenn2. Dette var gutta jeg sykla jevnt med og var like god som, minst. Tabbe 2. Var ikke like god som de vettu.
Husker de alle utenom Elgvenn dro i fra første parti for så aldri bli sett mer før etter mål. Med hode under styret, og krampetendenser allerede på Skramstad ble jeg likevel glad da Elgvenn kom opp bakfra. For hvis det er en som starter rolig og holder fornuftig tempo så var det han. Og han kom forbi meg med puls i lav sone, og jeg måtte slippe han på det lettkupperte terrenget mot Djuposet. Dette var ikke noe dans på roser. ikke var jeg no god til dette heller.
Lidelsen varte lenge og enda lenger. Nå er det mulig jeg husker dårlig. Men var det første eller andre året vi vasset i vann til navelen ved Moste ? Mener det var første året. Var det eneste øyeblikket på første 3 timene at andre hatet mer en meg. For da var det mye hat.
Etter hvert når vi syklet opp til Rømsåsen og mot skistadion på Sjusjøen, og fredagsbirkene kom i motsatt retning var jeg så langt nede at jeg seriøst vurderte å kjøre ned i grøften og opp på asfalten og følge de ned til Lillehammer. For jeg var faen meg ikke noen ultrabirker.
På skistadion på Sjusjøen sto en kompis og langet. Ved matstasjonen. Herregud som jeg ledd etterpå av noen som faktisk sykler så sakte bryr seg om ha langing, og til og med har den på matstasjonen hvor en stopper og fyller flasker, tar seg en matbit osv. Marginal gains når du ligger langt bak de beste faller latterlig. Men langeren kunne opplyse om at alle kompisene var "langt foran". Hurra. Vel nå begynte terrenget og kunne ikke bryte heller. Tok med meg en håndfull Gjendekjeks, puttet de i munnen når vi triller ned i undergangen bare for å bli møtt av en bratt kneik og masse folk som sto og heiet. Vel de fikk seg en dusj av Gjendekjeks der jeg spyttet ut for harde liv for å unngå kvelning. Tabbe 3. Brukte noen minutter å ta meg inn igjen med den tørre munnen. Spiste ikke Gjende på 5 år.
Men så skjedde det delige. Oppe på fjellet fant jeg. Flyten. Rizen var jo bra stisykkel gitt. Havnet sammen med en annen gjeng. Tok igjen en annen kompis som lå i lynget med krampe. Herregud så glad jeg ble av å se en kompis ligge der med krampe. Han lever fortsatt så har ikke dårlig samvittighet.
Og ja det ble litt tungt her og der, men Hitfjellet var digg, Nevefjellet var digg, asfalten ned fra Nordseter var helt ok. Og kom i mål glad. Men også med god realitetsorientering. Jeg var i beste fall en helt middels ultrabirker. Årene etter har gitt meg masse gode minner, noen gode resultater, noen dårlige. Gått på noen smeller, spist litt lite, men også en del år hvor slutten har vært veldig bra. Har syklet med stisykkel, ht (den beste var vel med det, siste året fra Rena, punkterte fra en veldig god tid/plassering), og rittfulldemper. Syklet ikke i fjor da jeg ikke var helt restituert etter kragebeinsbrudd tidligere på sommeren (ble vanlig birken i stedet, hvor jeg klarte å knekke pedalen av alle ting i Kvarstad lia, litt ironisk at den røk på grusbirken, lå an til under sub3 også gitt, uten at det plager meg).
Når jeg knakk håndleddet x plasser i påska, ble UB det ene målet. Nå kom jeg mye raskere i terrenget en fryktet og sånn ligger bra an. Ikke store plager og det grodd og har tryna masse i ettertid og det har holdt he he. Men dette gjør at jeg prøver å ta det forsiktig og kjører ikke så fort i terrenget som jeg gjorde for noen år siden. Men det hindrer meg ikke å ha det moro, og jeg tåler at andre sykler i fra meg. Så gleder meg til årets ritt og håper alle får en best mulig opplevelse. Men husk, det er lov å hate, men det er også mulig å snu dette til noe bra underveis. Tross alt bruker vi masse penger og tid på dette så må være litt gøy også. Det er ingen som MÅ sykle UB. Men de fleste BØR det en eller annen gang. I år for eksempel.
|
|
|
24/08/2018 07:58
|
ErikR
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Shit! Trodde jeg hadde kontroll men etter å ha lest gjennom denne tråden ser jeg at det er en del hull i mine forberedelser. Jeg har ikke pakket ventilkjerne, liten flaske med guffe, mariusgenser, girskifter, liten slangebit eller vindvest. Ser også at det er høy risiko for at jeg ikke kommer til mål. Har bare 3 plugger og 2 slanger men skjønner at Barzo knapt holder seg hele til første matstasjon. Har ikke skreddersydd GPSspor med avstand og tid til matstasjoner, kjip stein, HitogDitfjell eller huskogdrikkvarsel hvert kvarter. Det jeg har kontroll på er Eagelhelvete som ikke går ned på minste skive, og gearhendel som "henger igjen", litt sprekk i karbonramma (på Psykkeldelisk har de lovet at den holder helt til mål, de fikk ikke byttet før UB) og et kne som ikke liker bratte motbakker.
Bør jeg melde overgang til Halvbirken?
Beaten paths are for beaten men
|
|
|
24/08/2018 07:59
|
keo
Ringrev
|
Ringrev
Holder det å satse på drikkestasjoner? Har bare en flaske vil unngå drikkesekk. Ser at sekken allerede er stor nok. Har tid til å stoppe å fylle flaske, men blir det kø for flaskefylling?
keo
|
|
|
24/08/2018 08:06
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Helvete, må vi ha med ventilkjerne også ? Blir nok ikke kø av dimensjoner for å fylle flaske. Har før gjennomført med bare en flaske. Gikk bra. Men ikke stilt deg bak meg i evt kø for jeg står konsekvent i feil kø. Når det er kø da. Men seriøst. Aldri opplevd kø her.
Redigert av Oddefa; 24/08/2018 08:07.
|
|
|
[Re: keo]
24/08/2018 08:36
|
TorSnelle
Fersking
|
Fersking
Holder det å satse på drikkestasjoner? Har bare en flaske vil unngå drikkesekk. Ser at sekken allerede er stor nok. Har tid til å stoppe å fylle flaske, men blir det kø for flaskefylling? Relativt kjipt om du mister den ene flaska underveis. Større sannsynlighet for at det skjer enn at du trenger ventilkjernen😉
|
|
|
24/08/2018 08:39
|
EmilZipp
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Kjetil, du har ikke tid til å stoppe på drikkestasjoner :-) Jeg satser på en halvfull drikkesekk og et stopp når jeg plutselig blir liggende alene og like godt kan vente på noen å dele grusveiene med. Skal ta et pent bilde av deg på start :-)
Oddefa, kalas oppsummering av hat :-)
Erik, ser frem til en topp klubbhelg ! og du glemte den strikkmotoren som gir deg krampe etter 4 timer pga den sedvanlige hissige starten :-)
|
|
|
[Re: keo]
24/08/2018 08:41
|
Stefan77
Besatt
|
Besatt
Holder det å satse på drikkestasjoner? Har bare en flaske vil unngå drikkesekk. Ser at sekken allerede er stor nok. Har tid til å stoppe å fylle flaske, men blir det kø for flaskefylling? Går veldig greit å stoppe og fylle flaska. Problemet er vel heller å få drukket fra flaska i terrenget. Om du mister flaska så snur du jo bare og henter den. Ad ventilkjerner så har jeg med 2 stk, som står i de to reserveslangene jeg har med meg. Antar jeg skal klare å flytte over en kjerne om jeg ender opp med å først ha tatt en ventilkjerne, så punga såpass at begge slangene må i aksjon.
- Stefan
|
|
|
24/08/2018 08:59
|
Go big
3, 2, 1 Go
|
3, 2, 1 Go
Kjører med litt drikke i sekken slik at jeg kan hoppe over første matstasjon. Satser på å fylle den ene 0,6 flaska jeg har på resten av stasjonene. Blir knapt med drikke, men får finne en bekk om det virkelig kniper.....
|
|
|
[Re: Oddefa]
24/08/2018 09:08
|
Juffe
Besatt
|
Besatt
Syklet ikke i fjor da jeg ikke var helt restituert etter kragebeinsbrudd tidligere på sommeren (ble vanlig birken i stedet, hvor jeg klarte å knekke pedalen av alle ting i Kvarstad lia... Hvor lang tid tok det fra du knakk kragebeinet til du sykla Birken? Sitter her på slutten av uke 4 etter operasjon og prøver å fortelle meg at jeg er kjempeglad for at jeg slipper å stresse med diverse forberedelser. Til tross for at dette er første gang siden 2006 at jeg ikke setter kurset mot Lillehammer eller Rena i slutten av August. Er det lov å skrive bærsj på internett?
Redigert av Juffe; 24/08/2018 09:36.
'...once more, and more intensity!'
|
|
|
[Re: Stefan77]
24/08/2018 09:10
|
Juffe
Besatt
|
Besatt
Holder det å satse på drikkestasjoner? Har bare en flaske vil unngå drikkesekk. Ser at sekken allerede er stor nok. Har tid til å stoppe å fylle flaske, men blir det kø for flaskefylling? Går veldig greit å stoppe og fylle flaska. Problemet er vel heller å få drukket fra flaska i terrenget. Om du mister flaska så snur du jo bare og henter den. Ad ventilkjerner så har jeg med 2 stk, som står i de to reserveslangene jeg har med meg. Antar jeg skal klare å flytte over en kjerne om jeg ender opp med å først ha tatt en ventilkjerne, så punga såpass at begge slangene må i aksjon. Du får satse på at når du knekker ventilkjerna på tubelessventilene, så punkterer du samtidig såpass heftig at begge slangene må brukes. På den måten slipper du styret med å bytte ventilkjerne 
Redigert av Juffe; 24/08/2018 09:24.
|
|
|
[Re: Juffe]
24/08/2018 09:35
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Syklet ikke i fjor da jeg ikke var helt restituert etter kragebeinsbrudd tidligere på sommeren (ble vanlig birken i stedet, hvor jeg klarte å knekke pedalen av alle ting i Kvarstad lia... Hvor lang tid tok det fra du knakk kragebeinet til du sykla Birken? Sitter her på slutten av uke 4 etter operasjon og prøver å fortelle meg at jeg er kjempeglad for at jeg slipper å stresse med diverse forberedelser. Til tross for at dette er første gang siden 2006 at jeg ikke setter kurset mor Lillehammer i slutten av August. Er det lov å skrive bærsj på internett? Tja. Brakk kragebeinet siste helgen i juni (TransØsterdalen), opererte onsdagen etter, syklet første ritt BMC andre helgen i August (tror jeg det var). Dvs ca 6 uker etterpå. Hadde da syklet en del landevei, men bare en uke i forkant terreng. Var litt forsiktig i starten, men glemte fort skaden og ironisk/merkelig nok var det av de beste rittene jeg sykla i fjor. Hadde bestemt meg for UB (som da var ca 2 måneder etter bruddet), men mandagen løypa ble offentligjort tok jeg en realitetsorientering av at hverken kragebeinet eller hodet var klar for dette. Var en moden avgjørelse av meg. De er sjeldne. Men lever bare en gang så får ha det litt moro også som gutta i Mötley Crüe helt sikkert har sagt mye. Men var ikke helt komf med store gruppe og rykk/napp syklingen i pulje 1 (du syklet vel kanskje også der i fjor Juffe) og måtte jobbe litt med den følelsen. Men var bare opp asfalten første halve mila, etter det tenkte jeg ikke på det mer. Når det endelig løsna rent fysisk også så knakk pedalen. Dagen før tok jeg ut de ekstra pedalene jeg hadde i sekken som var klargjort UB (har med ekstra pedaler i år også..men ventilhette ? faen heller) og la i par skiftnøkler som veide mer og tok mindre plass i sekken. Marginail gains my ass! Faen det irriterte meg når jeg satt i sopebilen som kom ned til Lillehammer ca 7 timer etter starten på Rena. Jeg hadde faktisk kommet meg raskere ned med bare å tråkke på et bein.
Redigert av Oddefa; 24/08/2018 09:38.
|
|
|
[Re: Juffe]
24/08/2018 09:36
|
sls
Veteran
|
Veteran
Syklet ikke i fjor da jeg ikke var helt restituert etter kragebeinsbrudd tidligere på sommeren (ble vanlig birken i stedet, hvor jeg klarte å knekke pedalen av alle ting i Kvarstad lia... Hvor lang tid tok det fra du knakk kragebeinet til du sykla Birken? Sitter her på slutten av uke 4 etter operasjon og prøver å fortelle meg at jeg er kjempeglad for at jeg slipper å stresse med diverse forberedelser. Til tross for at dette er første gang siden 2006 at jeg ikke setter kurset mor Lillehammer i slutten av August. Er det lov å skrive bærsj på internett? Selvsagt lov å skrive bærsj. Det er ikke engang et godkjent norsk ord. 1 bokstav mindre derimot...
|
|
|
[Re: sls]
24/08/2018 09:42
|
Juffe
Besatt
|
Besatt
Syklet ikke i fjor da jeg ikke var helt restituert etter kragebeinsbrudd tidligere på sommeren (ble vanlig birken i stedet, hvor jeg klarte å knekke pedalen av alle ting i Kvarstad lia... Hvor lang tid tok det fra du knakk kragebeinet til du sykla Birken? Sitter her på slutten av uke 4 etter operasjon og prøver å fortelle meg at jeg er kjempeglad for at jeg slipper å stresse med diverse forberedelser. Til tross for at dette er første gang siden 2006 at jeg ikke setter kurset mor Lillehammer i slutten av August. Er det lov å skrive bærsj på internett? Selvsagt lov å skrive bærsj. Det er ikke engang et godkjent norsk ord. 1 bokstav mindre derimot... Argh! Bæshz
|
|
|
|
|