Jeg har Sweet mudride. ikke mer enn midt på treet fornøyd med den, for å være ærlig. Den henger sammen, og holder stort sett vannet ute, men ellers er det litt å sette fingrene på.
For å få riktig størrelse over lår/knær må jeg ha M, men den blir da for vid i livet. Strikkene de har brukt til stramming i livet er av den kjipe sorten. De blir for løse uansett hvor mye jeg strammer, så den sklir ned hele tiden. Har løst dette med et belte, men den er egentlig ikke laget for å brukes med belte, så det er ikke mer enn en halvveisløsning. I tillegg synes jeg den burde gått betydelig høyere opp mot korsryggen. Mulig dette ikke ser kult ut, men det har en funksjon og burde vært standard på slike shortser. Jeg savner også en gummiert kant innvendig i livet. Mangelen på det gjør at den sklir ned enda lettere.
Har hørt gode ord om RaceFace-Shortsen, så vurderer en slik på sikt, men budsjettet forteller meg at det blir minst en sesong til med Mudride...
Spot on! Men siden du må ha den et år til, kan du prøve mitt tjuvtriks; krysse borrelåsene foran på shortsen. Da får hvertfall jeg strammet nok. At det ser litt løk ut får bare være

Lommene langt ned og litt på siden foran er heller ikke noen favoritt.
Det shortsen skal ha for er at den glir godt over knær/beskyttere. Hadde en Specialized som absolutt ikke gjorde det (pga gummiert innside), og selv om passformen var bedre, ble dette for plagsomt.
At mudride er nokså lydløs er også et pluss.