Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 6 av 9 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Ny grus-sykkel fra Canyon

Re: Ny grus-sykkel fra Canyon [Re: Flo] #2497219 13/07/2018 23:30
vviz Offline
Ivrig
Ivrig
Jeg har bestilt meg en Inflite (cyclocross-modellen). Den oppgis både med vanlig stack/reach og med stack+/reach+.

I størrelse "m", har den s+/r+ forhold på 1.44, samme som Grail. i vanlig s/r har den 1.46.

Jeg bestilte i størrelse "s", hvor forholdet er litt annerledes. s+/r+ på 1.43 og s/r på 1.41.

I størrelse "m" er s+/r+ lavere enn s/r. I størrelse "s" er s+/r+ høyere enn s/r. Noe opplagt grunn til hvorfor dette snus på hodet mellom to (relativt like) størrelser?

Selger: SRAM Centerline XR (AXS) 160mm 6-bolt bremseskiver (ubrukt)
Selger: Kickr'18 boss (ubrukt)
Re: Ny grus-sykkel fra Canyon [Re: vviz] #2497220 14/07/2018 00:12
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Ulik stemlengde.
Medium har 10 mm lengre stem enn Small, så mens reach bare øker 5 mm mellom de to størrelsene, øker reach+ 15 mm.

Re: Ny grus-sykkel fra Canyon [Re: Flo] #2497265 14/07/2018 13:35
vviz Offline
Ivrig
Ivrig
Aha, takk

Selger: SRAM Centerline XR (AXS) 160mm 6-bolt bremseskiver (ubrukt)
Selger: Kickr'18 boss (ubrukt)
Re: Ny grus-sykkel fra Canyon [Re: anonym22] #2497276 14/07/2018 14:54
thewizard Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: anonymous22
Jøss, var det en factory outlet eller noe? Råttent at det dukker opp en med samme rammestørrelse og farge som jeg har ventet på i tre og en halv måned ICON_MAD .

Hadde alltids oppgradert til toppmodellen om den dukket opp i medium, lei av å vente.

Så lei at jeg vurderer Rondo Ruut, men ikke så lyst på den, vurderer Basso Palta, men det er null tester av den å lese? (og også ventetid) og litt skuff at den ikke har XD og kun 11-36-kassett. Så nå lurer jeg på hvor raskt Sørensen kan levere en Open U.P.P.E.R., men litt for mye feriefarting og reising til at jeg får sjekket ut. Så hvis Canyon holder siste estimerte leveranseuke, så er det fortsatt greit håp.

Hvis du sitter på størrelse medium så har vi på Sørensen fått kloa i en str M Open U.P X Enve utgave.

https://enve.com/journal/open-x-enve-wander-without-limits-outfitted-for-open-landscapes/
Upper skaffer vi på en uke .)

Grand Patron
Sørensen Sykler
kim@sorensensykler.no
www.sorensensykler.no
Oslo

Re: Ny grus-sykkel fra Canyon [Re: thewizard] #2497278 14/07/2018 15:28
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Kult!
På Open er nok Large det rette for meg. Jeg satt tirsdag og kladdet på e-post med bygge/utstyr-forespørsel på en U.P.PE.R. (m/bl.a. Hunt 30 Carbon) når jeg fikk sendingsbekreftelse på Grailen.

Så nå får jeg foreløpig klare meg med Grailen. Den har jo pris litt mer egnet for saltlakebruk.

Re: Ny grus-sykkel fra Canyon [Re: thewizard] #2497279 14/07/2018 15:38
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Rett forstått at det eneste som skiller New U.P. og U.P.P.E.R. er grad av karbon/vekt/originale farger? Geometri og alle standarder er like, stemmer?

Re: Ny grus-sykkel fra Canyon [Re: Sepeda] #2497304 14/07/2018 18:11
thewizard Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: Sepeda
Rett forstått at det eneste som skiller New U.P. og U.P.P.E.R. er grad av karbon/vekt/originale farger? Geometri og alle standarder er like, stemmer?

Enkelt forklart "lettere fiber" i U.P.P.E.R, og ikke minst U-Turn gaffelen før den kom på NEW U.P.

BTW, Open lanserer noe ganske hissig noe til høsten. Bare å glede seg!

Grand Patron
Sørensen Sykler
kim@sorensensykler.no
www.sorensensykler.no
Oslo

Re: Ny grus-sykkel fra Canyon [Re: Sepeda] #2497358 15/07/2018 06:31
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Hvis vi da ser på de tradisjonelle stack og reach for Endurace og Ultimate versus Stack+ og Reach+ får vi disse tallene:(...)

Helt sammenliknbart blir det uansett ikke. Styre/stem går helt i flukt og nesten vannrett ut fra rammen på Grail, og så slammed får man ikke de andre syklene. Så i praksis vil man sitte mer aggressivt på Grail.

Re: Ny grus-sykkel fra Canyon [Re: anonym22] #2497363 15/07/2018 07:22
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Styre/stem går helt i flukt og nesten vannrett ut fra rammen på Grail, og så slammed får man ikke de andre syklene. Så i praksis vil man sitte mer aggressivt på Grail.

Mener ikke å hakke på din nye sykkel, som jeg oppriktig har sansen for og ikke tviler på er en topp sykkel. Men det motsatte av hva du skriver er tilfellet.

Man kan som kjent ikke ta utgangspunkt i styrerør/stem p.g.a. Hover-styrets utforming. Man må ta utgangspunkt i toppen av styret. Derfor bruker Canyon Stack+. At Hover-styrets går nesten vannrett ut fra rammen, har ingenting å gjøre med et tradisjonelt slammed stem.

Som man ser av bildet, er styret på Grail på linjen mellom Ultimate og Endurace, slik Canyon skriver. Styret er m.a.o. høyt hevet over overrøret selv om stem er nesten vannrett med overrøret.

I praksis betyr dette at man sitter mer avslappet/har høyere stack enn på Ultimate og på de mer aggressive modellene jeg nevnte over. Men i motsetning til alle modeller med enkelt, alminnelige styre kan man på Grail ikke redusere stack ved å slamme stem eller sette på stem med større negativ vinkel. Man kan som kjent heller ikke endre reach uten å bytte til ny cockpit.

Oppdatering etter anonymous22s påpekning: Man kan senke hele styret/cockpit og dermed oppnå noe lavere stack. Det endrer profilen en smule idet stem blir lavere enn overrør.

CX Magazine: Go On a Gravel Quest with the Canyon Grail CF

Re: Ny grus-sykkel fra Canyon [Re: Sepeda] #2497364 15/07/2018 07:29
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Sant, klar over det, bare glemte det.
Men man kan senke 15 mm på Grail og da kommer man nok lavt hvis vi tar utgangspunkt i bildet ditt over. Det er ikke riktig at man ikke kan sette den opp mer aggressivt.
Man kan endre reach ved å skifte ut til større eller mindre cockpit. Upraktisk, ja, akkurat som på flere andre Canyon-sykler.

For min del blir den nok mer enn aggressiv nok, på vel alle andre eventyrsykler ville jeg valgt L men på Grail passet målene på M bedre. Siden jeg ligger midt mellom M/L, og går ned til M på denne vs. ville gått opp til L på andre som Open, Ruut og Votec (selv om jeg ikke ville utelukket medium på alle disse, avhengig av testing).

Redigert av anonym22; 15/07/2018 07:47.
Re: Ny grus-sykkel fra Canyon [Re: Flo] #2499054 28/07/2018 12:06
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Juhu!
Da fikk jeg i går endelig denne forjettede gralen. Bestilte "som kjent" 2. april med estimert sendingsdato 30.4.-4.5., som ble utsatt noen ganger. Det må sies at de siste par ukene "forsinkelse" skyldes at jeg dro til Sicilia, UPS kunne ha levert den for nesten to uker siden.
Jeg måtte for øvrig ikke betale moms på forhånd (så får vel regning etterhvert), litt overrasket når momsregningen vil bli kr 5500 - har inntrykk av at de fleste her må betale på forhånd?

Det er Grail CF SL 8.0 i Carbon Copper jeg har fått. Og jeg bestilte som "oppgradering" (dvs. rabattert - mer rabattert enn det som står på siden - når bestilt i samme ordre, men jeg har jo selvsagt fått to setepinner) S15 VCLS 2.0 CF-setepinnen. Føler at det er en svært viktig del av helheten til denne sykkelen. Og forskjellen på min Grail og de dyrere utgavene er nå "bare" ramme med toppa karbon, karbonhjul og Di2 - alt sammen "luksus" som ikke passer meg når sykkelen også skal brukes til saltlakependling og skal være innenfor forsikringsdekning.

Satt opp sykkelen i går, inkludert flaskeholdere, Silca Tattico-pumpe og slangeløst. Vekt er nok ca. spesifikasjonsvekta på 8,4 kg. Vekta viste kanskje 60 gram ekstra (da med den "oppgraderte" setepinnen, uten at det betyr særlig verken den ene eller andre veien), men bagasjevekta mi er jo ikke akkurat til å stole på. Så det ble sånn ca. 8,7-8,8 kg med XTR-pedaler. Var noen Schwalbe Extralight-slanger på 107/110 gram som stod på, så sparte vel ikke akkurat merkbar vekt med teip, ventiler og guffe.

Fått meg en testtur i dag før regnhelga muligens setter inn! Først bremseinnkjøring, så litt asfalttransport og så litt grus av varierende kvalitet, kombinert med en intervalløkt for å få en god treningsøkt ut av det også (svært nødvendig etter ferien).

Sittestillingen satt som et skudd, 184 cm på Medium ramme, setepinne på 76,5 cm til kranksenter, som gir ca. 7+ cm drop fra sete til styre.

Bevisst litt høyere dekktrykk på testturen enn det jeg regner med jeg kommer til å bruke til vanlig: ca. 45 psi. Både fordi dekkene akkurat er satt opp slangeløst, og fordekket lakk litt over natta, og fordi jeg ville kjenne litt ekstra på vibrasjonsdemping i setepinne, styre, ramme og gaffel.

VCLS-setepinnen imponerer. Virkelig komfortabel. Om det er det som gjør at setet er ekstra godt eller om setet passer meg ekstra bra (noe jeg egentlig også tror) - setet er uansett kanskje det beste jeg har sittet på med mitt sittestell.

Den tøysete hoverbaren passer meg - heldigvis ICON_WINK . Jeg er ikke innmari overrasket, da jeg har forholdsvis store hender, mer spesifikt forholdsvis lange men ikke brede. Så da når hendene dit de skal, lett fram til bremser osv., uten at det blir trangt.

Vibrasjonsdempingen i styret fungerer. Jeg synes faktisk akkurat det er ganske ok, og synes det er helt fint å få litt ristepause i rolige partier (som er mer tid per kilometer). Så selv om jeg ikke synes dette er viktig og heller ville hatt vanlig styre hvis alle andre egenskaper var ivaretatt, så funker det iallfall og jeg er ikke så keen på å ha mer demping i bukken enn det gaffel og dekk gir. Og som jeg har nevnt tidligere, tror jeg Canyon kan ha oppnådd noen egenskaper på totalpakka som følge av styret og designing av sykkelen rundt det. Stemmet er jo 7 cm i lengde til der man holder på hoverdelen, men er jo mange flere centimeter lenger der hvor vekt og presspunktet ned mot hjulet blir. Det gir vel noen egenskaper fra både langt og kort stem.

Jeg sitter godt i bukken med bremsene helt perfekt plassert (det er de også på hettene). Den beryktede "pull on me thumbs" kjente jeg litt i lengre bakke med utstrakt bruk av to fingre på bremsene. Ikke mye og jeg må innrømme at dette gjør jeg faktisk gjerne på vanlig landeveisstyre også. Når jeg holder tommelen "locked in" uten finger på bremsene eller bare én finger, så merket jeg ingenting. Jeg kjørte alle bakker og mer til i bukken på testturen.

Og som forventet er sykkelen og 40 mm-dekk (de måler reelt 40 mm kant til kant og 42 mm ytterknast til ytterknast) optimalt på grusveiene i Nordmarka. Nå blir det gøy med laaaange grusturer igjen! Som ventet noe middelmådig grep i brå svinger på den svært løse, tørre grusen nå, men faktisk ganske likt følelsen med Thunder Burt på halvdemper. Ekstra imponert over hvor god den er på asfalt, så til allround bruk og pendling er det jo smart sykkel til de som bare vil ha én sykkel (jeg vil ha n+1 sykkel) - framfor halvdemper som aldri er på stitur.

Re: Ny grus-sykkel fra Canyon [Re: anonym22] #2499060 28/07/2018 13:18
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Gratulerer!

Meget lekker i kobber.

Høres ut som full pott yes

Legg gjerne ut noen flere ord om erfaringer med G-One Bite etterhvert ICON_SMILE

Re: Ny grus-sykkel fra Canyon [Re: Sepeda] #2499088 28/07/2018 19:16
V
vortex surfer Offline
Ivrig
Ivrig
V
Snadder, gleder meg til å pakke ut min om en uke:-)
Jeg mener også at jeg bestilte i kobber farge, men er ikke helt sikker... Jeg var litt kjapp på avtrekkeren:-)

Re: Ny grus-sykkel fra Canyon [Re: Sepeda] #2499317 30/07/2018 12:04
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A

Legg gjerne ut noen flere ord om erfaringer med G-One Bite etterhvert ICON_SMILE

Fikk meg en tur til i går, da med 32 psi foran og 35 psi bak. Det kjentes svært bra ut, men for å ha litt mer forskjell front/bak (iallfall 45 % / 55 %, på landeveissykkel kjører jeg normalt ca. 40 % / 60 %) i henhold til http://www.dorkypantsr.us/bike-tire-pressure-calculator.html, så kan det vel hende jeg lander på 30/37 eller 28/35 eller noe.

Nå har det jo kommet ørlite regn, så veiene var kanskje blitt bittelitt fastere (iallfall litt mindre støvete). På grus har jeg ikke mye å utsette på disse dekkene. Og gjørmete tømmerveier o.l. som nok er dekkenes svakhet, er det jo ikke mye av i omegn.
På asfalt lager de mer lyd enn landeveisdekk, naturligvis. Men sitter litt med følelsen av at forskjell på denne sykkelen og disse dekkene vs. landeveissykkel er mer følelsen (både fyisisk og psykologisk) enn reell tid/fart. Det er i tråd med erlings erfaring på racertur med to andre. Og jeg sitter attpåtil ganske aero på denne.

Re: Ny grus-sykkel fra Canyon [Re: anonym22] #2500031 02/08/2018 12:47
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
(...)Så selv om jeg ikke synes dette er viktig og heller ville hatt vanlig styre hvis alle andre egenskaper var ivaretatt (...)

Det tok ikke mange turene før jeg endret mening, gitt. Jeg synes faktisk nå hoverbaren grail cockpiten er så god at jeg ikke ville byttet. Trives svært godt med tommelgrepet på grusen, og vibrasjonsdempingen gir akkurat passe pause for hendene i akkurat passe intervaller på en gjennomsnittlig tur. Nå sammenlikner jeg riktignok med vanlig landeveisstyre, det er sikkert en del gravelstyrer satt opp med ekstra myk teip som ville vært mer rettferdig sammenlikning.

En annen, nå forbigått, problematikk jeg merket meg med styret på de første turene:
Når jeg står i bukken for å hive meg over en bakketopp o.l., kom underarmene litt lettere borti hoverbaren enn jeg er vant med å komme borti øvre del av vanlige landeveisstyrer. En kjapp analyse viser at denne baren er plassert så å si likt, men det er litt skarpere vinkel/kant, så kjennes litt mer markant ut når man kommer borti. Men jeg kom i starten egentlg litt for langt fram når jeg reiste meg, følte jeg var for langt foran/opp fra setet. Så med litt naturlig tilpasning til ny sykkel, så skjer i grunn ikke dette lenger (ref. gårsdagens tur).
Men greit å merke seg, iallfall for andre som i likhet med meg kjøper («liten») størrelse så sykkelen blir relativt aggressiv. Har man knapt drop fra sete til styre og ikkenoe kne/albue-overlapp, så er vel slikt aldri en issue.

Nå blir det litt spennende å se om fordekket fortsatt er hardt/tett når jeg kommer hjem, da jeg oppdaget ett hull i morges etter gårsdagens tur.

Edit: En liten presisering om størrelse.

Redigert av anonym22; 02/08/2018 18:08.
Re: Ny grus-sykkel fra Canyon [Re: anonym22] #2500083 02/08/2018 17:15
o-five Offline
Avhengig
Avhengig
(...)
Men greit å merke seg, iallfall for andre som kjøper størrelse så sykkelen blir relativt aggressiv. Har man knapt drop fra sete til styre og ikkenoe kne/albue-overlapp, så er vel slikt aldri en ....

Dette var interessant for en bukkestyre-noob, på jakt etter rett sykkel. Valget av sykkel var jo ikke lett i seg selv, og nå er jeg kanskje heller ikke XL lenger...?
Er en langlemmet fyr på 190cm; er det da slik at jeg også bør vurdere/prøve L? Alle sykler ser jo finere ut i mindre størrelser, samt at kvikkhet vil øke.

Sykkeltypen jeg ser etter er rask grussykkel alllla Grail.

Noen som forresten vet når Canyon kommer med ny batch?

Surfin' the turf
Re: Ny grus-sykkel fra Canyon [Re: o-five] #2500086 02/08/2018 17:58
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Nå er det mulig du leste det motsatt ift. størrelse, akkurat den styredetaljen? Jeg er akkurat i overgangen mellom M og L og har valgt M. Hadde jeg valgt L ville sykkelen (hovedsakelig pga. lengre stem) blitt lengre og vesentlig høyere og jeg ville bare fått noen få centimeter drop fra sete til styre. Vinkelen for armene mot styret stående med hendene i bukken ville da blitt en god del slakere og jeg ville aldri ha kommet så langt fram at jeg ville opplevd det lille «startproblemet».

Så for din del er det altså med L du i tilfelle har størst sannsynlighet for å merke dette.

Du er med 190 akkurat i overgangen mellom M og L og kan bruke begge størrelser, men med lange bein spørs det om ikke XL er det tryggeste valget. Men det er krevende å velge når denne sykkelen har spesielt styre i tillegg til internettkjøp!

Du kan jo spørre Canyon om råd? Og redaktør Henrik Alpers er vel rundt din høyde og testet vel Grail i large?

Re: Ny grus-sykkel fra Canyon [Re: Flo] #2500336 04/08/2018 11:59
o-five Offline
Avhengig
Avhengig
Fikk prøve en Diverge i 58 i går. Måtte ha mye setepinne, men synes jeg satt godt. Franskmannen på Velocity var enig i dette:)

Fortsatt ikke bestemt meg for sykkel, men 58/59 er størrelsen og det skal være gravel i den raske/aggressive enden av spekteret.

Var også innom Thomaz Velo på Skøyen og der var det mye fint. Høy kompetanse! Fikk lyst til å handle der, men budsjettet kan bli en utfordring (som vanlig når titan er i bildet).

Surfin' the turf
Re: Ny grus-sykkel fra Canyon [Re: o-five] #2500351 04/08/2018 16:05
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Da er det kanskje large Grail du bør kjøpe hvis du ender opp med det. Den har samme lengde som Diverge i 58, men er noe lavere i fronten.

Jeg må få tatt meg en tur innom Tommeks Velo!

Re: Ny grus-sykkel fra Canyon [Re: Flo] #2500358 04/08/2018 17:21
o-five Offline
Avhengig
Avhengig
Takk for info! Og for rettelse av navnet på butikken;) ja, stikk innom der; helt tydelig at han kan sitt fag som tidligere landslagsmekaniker!

Og de J. Guillem titansyklene...herre!

Beklager evt avsporing. Grail er fortsatt høyaktuell. Må høre når de venter ny ladning.

Surfin' the turf
Re: Ny grus-sykkel fra Canyon [Re: o-five] #2500448 05/08/2018 17:33
V
vortex surfer Offline
Ivrig
Ivrig
V
Fikk testet min GRAIL CF SL 8.0 DI2 i kobber/svart i dag. Aldri har tre og en halvtime forsvunnet så fort...
Rett og slett svinegøy å dundre rundt på det jeg kunne finne av grusveier og stier, kan hende at det ble litt voldsomt for turglade turister i Byfjellene, men jeg hadde jo ny sykkel!!;-)
Ristet løs høyre skifter, og fikk noen steinsprut, men ellers er jeg storfornøyd.
Sykkelen ser jo helt rå ut også, dobbeltdekker-kritikerene kan bare gi opp:-)

Re: Ny grus-sykkel fra Canyon [Re: vortex surfer] #2500552 06/08/2018 10:09
V
vortex surfer Offline
Ivrig
Ivrig
V
Tips til skjermer til Grailen? Virker som at været har normalisert seg her i Bergen.... Har brukt noen sks touring skjermer på min forrige bruks sykkel (caadx) og likt veldig godt at de var enkle å ta av og på.
Var det ikke noe orginal skjermer på ett eller annet bilde?

Re: Ny grus-sykkel fra Canyon [Re: vortex surfer] #2500555 06/08/2018 10:19
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Jo, det har vært lovet noen skjermer og aluminiusmversjonen har vært avbildet med dem:
https://cdnmos-bikeradar.global.ssl.fast...g57-630-354.jpg

https://www.cyclingdepartment.com/attachments/canyon-grail-al-gravel-bike-jpg.746/

Tipper at de annonseres og blir tilgjengelig samtidig som aluminiumsversjonen lanseres en eller gang september/oktober.

Jeg tenkte å vente med heldekkende skjermer til Grailskjermene blir tilgjengelig. Hvsi du vil ha heldekkende før det er det nok SKS Raceblade som er det mest fornuftige.

Vurderer selv å gå for en Ass Savers Fendor Bendor bak (har p.t. Ass Savers Big) og Ass Savers Mudder Mini front i ventetiden. De kan være OK til sommerbruk også, ikke sikkert jeg gidder å ha på fulldekkende Grailskjermer hele året. Men i saltlake og piggdekksesongen ønsker jeg sterkt de skjermene, så jeg er spent på hvordan de blir.

Re: Ny grus-sykkel fra Canyon [Re: vortex surfer] #2500557 06/08/2018 10:22
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Sitat: vortex surfer

Ristet løs høyre skifter (...)

Bare noe som var lett å fikse/bare å skru til igjen?

Re: Ny grus-sykkel fra Canyon [Re: anonym22] #2500660 06/08/2018 14:52
V
vortex surfer Offline
Ivrig
Ivrig
V
Sitat: vortex surfer

Ristet løs høyre skifter (...)

Bare noe som var lett å fikse/bare å skru til igjen?

Jepp, bare å skru til så satt den:-)
Men en bekjent opplevde litt slurvete montering på sin, bla en gir vaierstrømpe som var knekt og styrelager som var feil montert . Det gikk kanskje litt fort på fabrikken når de måtte pøse ut alle sykler som var seint ute...

Re: Ny grus-sykkel fra Canyon [Re: Flo] #2500680 06/08/2018 17:08
erling Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Vurderer å selge min Canyon Grail SLX CF 8.0 Di2. Str. L.

Dønn strøken. Send pm.

https://www.canyon.com/no/road/grail/grail-cf-slx-8-0-di2.html

Re: Ny grus-sykkel fra Canyon [Re: erling] #2501867 11/08/2018 09:03
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Sitat: erling

Siden dette er en generell tråd om Grail, kan jeg spørre hvorfor du vurderer å selge doningen? Størrelsen?

Denne er forresten artig for Grail- og andre Canyon-eiere:

Bikeradar: Secret Life of Canyon - The Brains Behind the Bikes

Re: Ny grus-sykkel fra Canyon [Re: anonym22] #2501933 11/08/2018 20:13
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Vurderer selv å gå for en Ass Savers Fendor Bendor bak (har p.t. Ass Savers Big) og Ass Savers Mudder Mini front i ventetiden.

Da er Ass Saverne på plass. Mudder Mini og Fendor Bendor Big. Måtte modde Bendoren litt med en ekstra borrelås bak.

Vedlegg
Grail fendorbendorbig muddermini.jpg (1.67 MB, 2672 nedlastinger)
Re: Ny grus-sykkel fra Canyon [Re: anonym22] #2501939 11/08/2018 20:50
V
vortex surfer Offline
Ivrig
Ivrig
V
Ser jo greit ut det der, skjermer er jo dessverre noe som må til.
Jeg har kjøpt noen klip on zefal skjermer som jeg skal prøve meg på i morgen. En bekjent har montert Biltema heldekkende på sin, og der fungerer visstnok veldig bra,og ser greit ut også, men jeg vil også ha muligheten til å ta de av helst så ofte som mulig:-)

Re: Ny grus-sykkel fra Canyon [Re: Sepeda] #2501941 11/08/2018 21:38
erling Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: erling

Siden dette er en generell tråd om Grail, kan jeg spørre hvorfor du vurderer å selge doningen? Størrelsen?

Denne er forresten artig for Grail- og andre Canyon-eiere:

Bikeradar: Secret Life of Canyon - The Brains Behind the Bikes

Størrelsen er spot on for meg på 185 cm. Noen mindre sykkel hadde blitt for liten for meg. Cockpiten hadde blitt for trang. Sykkelen er fantastisk morsom. Rett og slett imponert over allsidigheten. Kan brukes til det aller meste. Perfekt do-it-all sykkel.

Jeg vurderer å selge om jeg får greit betalt, om ikke beholder jeg den. Jeg skal kjøpe meg en Canyon Endurance da den nok passer min bruk enda bedre.

Redigert av erling; 11/08/2018 21:39.

Side 6 av 9 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Moderator  support, Valentino