Siden man tydeligvis må være med i ondskapens imperie, Facebook, for å få lov til å kommentere på en sak, kommenterer jeg her isteden.
Veldig stor ros til redaksjonen for den nye videoserien. Morsom og informativ, gratulerer så mye.
Syns ikke dere burde gi dere etter de oppsatte episodene, kanskje vi nedenfor kan bruke denne tråden til å komme med forslag til flere ting hvor vi lurer på hva greia er?
Uten å blåse min/vår egen pipe for høyt, men vi er jo gira på at folk leser og ser på det vi lager. Her er en link til da Kristoffer og jeg syklet Alpe D'Huez minutt for minutt - Det ble tre oppstigninger på to dager i mai 2012. To på rad den dagen denne ble spilt inn - dagen før syklet vi Col de Lautaret og Le Deux Alpes før vi dro opp Alpe D'Huez. Strava-logger her: https://www.strava.com/activities/53033405 - Lautaret og Les Deux Alpes Selve Alpe D'Huez: https://www.strava.com/activities/53033419
Det er så mye dere kan lage rundt "greia med..." her er bare å planlegge sesong på sesong. Trenger ikke være landvei vs terreng engang... kan være så enkelt som "hva er greia med sokkelengden?"
God stemning, glimt i øyet, ispedd litt seriøsitet og humor!
Hvis du ser den blå knappen som kommer opp ved siden av HD-knappen når du muser over feltet så er det fullskjerm-knappen.
Den knappen vises ikke i Chrome.
Det stemmer. Trodde først det var pga Adblock men selv men den deaktivert får jeg bare opp noen få pixler av den grå linja hvor HD og fullscreen-knappen nederst ligger på.
De gangene jeg har opplevd at videoene ikke spiller, pleier jeg å trykke meg videre til fftv-sidene. Der har jeg aldri opplevd avspillingsproblemer - heller ikke på Safari og Mac, som er mitt standardoppsett hjemme.
De gangene jeg har opplevd at videoene ikke spiller, pleier jeg å trykke meg videre til fftv-sidene. Der har jeg aldri opplevd avspillingsproblemer - heller ikke på Safari og Mac, som er mitt standardoppsett hjemme.
I mitt tilfelle nå ser jeg at det er relatert til båndbredde. Befinner meg nå på en "råtten" ADSL, og Chrome er flinkere til å håndtere en råtten linje enn Safari. Setter jeg oppløsningen ned manuelt på Safari, så spiller den der og, mens Chrome klarer å bufre "bedre" og vise den i 720p, om enn noe hakkete hvis jeg ikke pauser og venter litt på bufringen.
Jeg rammes ikke av det, men for eventuelle lesere av Terrengsykkel og Landevei som har problemer med hørselen kunne det kanskje vært kult om videoene ble tekstet. Da er det også enklere å dele dem i sosiale medier (85 % av videoene på Facebook blir sett uten lyd).
Universell utforming som også gjør det enklere for FFTV/TS/Landevei å nå ut til menigheten på Fjasbokji.
Jeg rammes ikke av det, men for eventuelle lesere av Terrengsykkel og Landevei som har problemer med hørselen kunne det kanskje vært kult om videoene ble tekstet. Da er det også enklere å dele dem i sosiale medier (85 % av videoene på Facebook blir sett uten lyd).
Universell utforming som også gjør det enklere for FFTV/TS/Landevei å nå ut til menigheten på Fjasbokji.
Helt klart noe vi ønsker å få på plass - slik som i Teaseren.
Hvordan synes du veien fra Bourg d’oisans til Col du Lautaret var? Jeg har lest noen betegne det som «the worst big climb in the Alps» pga trafikken og tunellene. Jeg skal dit i september og har planlagt tur fra bourg d’Oisans via Lautarete til Galibier, men lurer nå på om jeg bør se etter en annen rute.
Noen år siden jeg syklet der, før raset som stengte veien for en Tour de France-etappe.
Syklet der kvelden etter en TdF-etappe, og kan ikke si at jeg husker trafikken som noe problem. Husk lys! (Syklet ned "baksiden" av AdH, via Col de Sarenne, og opp til Le Grave. Videre til Galibier neste dag)
Det er så mye dere kan lage rundt "greia med..." her er bare å planlegge sesong på sesong. Trenger ikke være landvei vs terreng engang... kan være så enkelt som "hva er greia med sokkelengden?"
God stemning, glimt i øyet, ispedd litt seriøsitet og humor!
Helt enig med Razefaze. Noen episoder kan også sikkert vinkles mot nybegynnere. Som f.eks. "Hva er greia med slangeløst?", "Hva er greia med enduro?", "Hva er greia med grussykling (landevei)?" Det går sikkert an å buke mer fra terrengsykkelskolen, rittklar og livet fra landeveien men med en annen vinkling. Gjerne også fortsette med at Øyvind tar på seg rollen som nybegynner innen landevei, og Henrik tar på seg rollen som nybegynner innen terreng (slik gutta krutt allerede gjør).
Jeg synes filmene dere lager er utrolig bra.
Redigert av stosu; 27/07/201810:43.
Det er ikke starten som er for hard, det er avslutningen som er for dårlig
Noen år siden jeg syklet der, før raset som stengte veien for en Tour de France-etappe.
Syklet der kvelden etter en TdF-etappe, og kan ikke si at jeg husker trafikken som noe problem. Husk lys! (Syklet ned "baksiden" av AdH, via Col de Sarenne, og opp til Le Grave. Videre til Galibier neste dag)
Takk for svar. Da tar vi med lys og satser på at det går fint.