Grunnen til at hun ble støl/fikk effekt var vel fordi hun gjorde noe annerledes enn det hun gjør til vanlig. Norum er en kar med god allround kunnskap om trening/helse/ernæring, men langtfra noen guru på maks styrke. Norsk styrkeløft er jo i verdenstoppen og kjent for en vitenskaplig og særiøs tilnærming, så tror ikke Norum overgår det miljøet

Å variere treninga er fint å gjøre for alle, men kanskje ikke midt i sykkelsesongen om man sykler ritt hyppig.
Siden vi syklister ikke trener styrke, men når vi gjør det i smug, så er det maks styrke som er opplest og vedtatt at det er det som gjelder...
Men da over til selve utførelsen av styrketreningen..
Jeg kjenner ei som nylig ble norgesmester i styrkeløft og har vært på pallen i styrkeløft de siste 5 årene sikkert, hun hadde noen økter med en Ekspert Martin Norum??? der de kjørte knebøy med veldig eksplosiv utførelse; 10reps med nesten maks vekt på så kort tid som mulig, og "nesten" spensthopp med tung vekt men få reps. hun satt vel omtrent i rullestol etter de øktene og restitusjonstid var laaaaang, men derimot så var effekten av treningen veldig bra selv for ei som normalt sett løfter hver dag.
Selv om dette er effektiv maks styrketrening, så hadde jeg vært litt skeptisk til å trene slik som syklist, det er hvertfall å be om syre om man skal sykle med litt intensitet igjen.