|
|
Nordmenn i UCI Downhill World Cup
|
Re: Nordmenn i UCI Downhill World Cup
[Re: BRD]
#2489751
09/06/2018 15:12
|
Registrert: Oct 2003
Innlegg: 17,570
olechr
More than words
|
More than words
Registrert: Oct 2003
Innlegg: 17,570 |
Det er Milles teknikk som diskuteres her. Det ble ment tidligere at hun Ikke kunne dra på bakhjulet, sladde og bnnyhoppe. Mener du ikke det kreves en del ferdigheter å dra over et roadgap??
Alt i et utforløype krever ferdigheter, teknikk og fysikk. Og de forskjellige rytterene er gode på forskjellig fører/løyper. Er jo nettopp dette som gjør DH så kult å følge med på. Alle som står på start i DH world cup er dårlig teknisk. Da kommer de ikke ned. Trur du skal lese hva skjelven sier så er dere nok ikke så uenig ;-). Det er ingen her som sier at Mille er dårlig teknisk.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
|
|
|
Re: Nordmenn i UCI Downhill World Cup
[Re: Skjelven]
#2489752
09/06/2018 15:18
|
Registrert: Oct 2013
Innlegg: 807
BRD
Ringrev
|
Ringrev
Registrert: Oct 2013
Innlegg: 807 |
[quote=Skjelven]Nå tolker du mer en hva jeg faktisk har skrevet.
Mille har kræsjet 2 ganger siste uka på forskjellige venues.
Enten så tar hu for høy risiko iforhold til ferdighetene eller motsatt, velg litt selv. Mtp tidene til de andre kan man jo tolke som man vil.
Jeg har hevdet at jeg personlig mener at mille mangler litt bikehandling skills, som kunne hjulpet henne hold seg på sykkelen når til går skeis eller ut i alternativ linjer.
Klar det er skikkelig imponerende det Hu allerede får til! men 2 relativt solide smell på kort tif. Det er begrenset hvor mange ganger det går bra i den farta de har. Så kan man diskutere evig i hva som kom først av risikoen og ferdigheter, og hvordan disse spiller sammen. [/quote
Da får du skrive det da med en gang; at hun har litt å gå på i forhold til teknikken, som ikke er så rart med tanke på alderen. Over virket det helt ærlig som du hadde en nedlatende holdning ovenfor henne, for det hun ikke var så flink på guttekjøring.....
|
|
|
Re: Nordmenn i UCI Downhill World Cup
[Re: TordFuglstad]
#2489753
09/06/2018 15:21
|
Registrert: Sep 2015
Innlegg: 1,048
Skjelven
Ringrev
|
Ringrev
Registrert: Sep 2015
Innlegg: 1,048 |
Det får ligge i din tolkning isåfall.
Jeg håper hun kommer seg på sykkelen for og bruker denne sesongen til å bli kjent med sirkuset og egene ferdigheter. Håper trek familien hjelper hun med det, virker som en bra gjeng, ut ifra deg jeg ser på snapchat og instagram!
Redigert av Skjelven; 09/06/2018 15:24.
|
|
|
Re: Nordmenn i UCI Downhill World Cup
[Re: TordFuglstad]
#2489754
09/06/2018 15:29
|
Registrert: Apr 2015
Innlegg: 407
TordFuglstad
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Registrert: Apr 2015
Innlegg: 407 |
Mille er Fortsatt veldig ung og det at hun ligger så høyt oppe i junior er veldig bra. Selvfølgelig ligger an heeelt på grensen av hva som er mulig, og nå er det meget små margine for feilskjær. Hun har en veldig bra gjeng rundt seg, så er sikker på at dette vil utvikle seg til noe rått.
Isak til 12 i dag er heeelt rått! Brage desverre litt bak, men er førsteårs senior.
|
|
|
Re: Nordmenn i UCI Downhill World Cup
[Re: TordFuglstad]
#2489755
09/06/2018 15:35
|
Registrert: Oct 2003
Innlegg: 17,570
olechr
More than words
|
More than words
Registrert: Oct 2003
Innlegg: 17,570 |
Dette må vel være beste kval av Isak siden Hafjell World cup?
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
|
|
|
Re: Nordmenn i UCI Downhill World Cup
[Re: TordFuglstad]
#2489756
09/06/2018 15:38
|
Registrert: Sep 2015
Innlegg: 1,048
Skjelven
Ringrev
|
Ringrev
Registrert: Sep 2015
Innlegg: 1,048 |
Tror det altså, rått! For de av dere som er ivrige har ben cathro myr bra innhold på tuben sin, analyser av linjer ol. https://youtu.be/ZIOOegN4IrEHvis man ser på analysen på det første segmentet, så er det på akkurat slik jeg _tror_ mille mangler litt, hun støttet deg for mye på å bare gønne igjenom.
Redigert av Skjelven; 09/06/2018 15:41.
|
|
|
Re: Nordmenn i UCI Downhill World Cup
[Re: Skjelven]
#2489757
09/06/2018 15:43
|
Registrert: Oct 2013
Innlegg: 807
BRD
Ringrev
|
Ringrev
Registrert: Oct 2013
Innlegg: 807 |
Det får ligge i din tolkning isåfall.
Jeg håper hun kommer seg på sykkelen for og bruker denne sesongen til å bli kjent med sirkuset og egene ferdigheter. Håper trek familien hjelper hun med det, virker som en bra gjeng, ut ifra deg jeg ser på snapchat og instagram! Flott at du ikke mener at noen på laget har gitt en raske linjer som hun ikke mestrer fordi hun ikke kjører showoff-gutteaktig da og at det er derfor hun har falt.
|
|
|
Re: Nordmenn i UCI Downhill World Cup
[Re: TordFuglstad]
#2489758
09/06/2018 15:53
|
Registrert: Sep 2015
Innlegg: 1,048
Skjelven
Ringrev
|
Ringrev
Registrert: Sep 2015
Innlegg: 1,048 |
Den var jeg ikke med på. Jeg har aldri snakket om show off. Hvis du ser dette klippet. https://www.instagram.com/p/BjupRVJhbnE/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=1hpd7ql6f9xuxSlik kan skje med alle, men hvem som kommer ut av det hel går litt på hvem som har reflekser og håndtering som ei katt. Jeg mener disse refleksene kommer fra 'tulle' kjøring som mange av gutta driver med. Roosting av berms, scandi flicks etc. Uendelig med Fails og nesten tryn av manuals og stoppies. Profilen til samme fyr har drøssevis av høckert og vital mtb shot-of-the-day filming.
Redigert av Skjelven; 09/06/2018 16:14.
|
|
|
Re: Nordmenn i UCI Downhill World Cup
[Re: TordFuglstad]
#2489772
09/06/2018 17:45
|
Registrert: Apr 2007
Innlegg: 33,748
baronKanon
Valgets kvaler
|
Valgets kvaler
Registrert: Apr 2007
Innlegg: 33,748 |
Det kommer etter min erfaring av fysikk og erfaring å komme ut av slike oh shit-opplevelser. Jeg har hatt noen sånne, og jeg kan knapt bunny, ikke drifte (liker ikke å harve opp stien), manual suger jeg på og sykle på bakhjulet er jeg rævva på. Men jeg har syklet mye.
At Mille har tryna to helger på rad tror jeg nok ligger i følgefeil etter forrige smell. Hun har nå konstatert hjernerystelse, og det kan jo være hun fikk mer smell enn de fant ut forrige uke. Hun sa jo selv at hun tryna, fullførte run og kollapset i mål og sleit med å huske alt
|
|
|
Re: Nordmenn i UCI Downhill World Cup
[Re: TordFuglstad]
#2489783
09/06/2018 18:34
|
Registrert: May 2007
Innlegg: 1,882
Skorp
Ivrig
|
Ivrig
Registrert: May 2007
Innlegg: 1,882 |
Hun postet vell to bilder på Insta-story av armer og ben fulle i blåkuler med tekst "Race season is here" eller noe i den duren allerede i Loinj. Flere blåkuler ble vell postet før hun trynte skikkelig i Fort William også? Tror hun tar større sjangser og sykler fortere enn hun burde. "SkillswithPhil" Kmetz syklet vel et par WC runder, og syklet å høyt nivå i statene uten å kunne sykle på bakhjulet 
|
|
|
Re: Nordmenn i UCI Downhill World Cup
[Re: TordFuglstad]
#2489787
09/06/2018 18:42
|
Registrert: Sep 2015
Innlegg: 1,048
Skjelven
Ringrev
|
Ringrev
Registrert: Sep 2015
Innlegg: 1,048 |
Finnes helt sikker unntak, men tror du skjønner hva jeg mener om du legger godvilja til!
|
|
|
Re: Nordmenn i UCI Downhill World Cup
[Re: TordFuglstad]
#2489791
09/06/2018 18:48
|
Registrert: May 2007
Innlegg: 1,882
Skorp
Ivrig
|
Ivrig
Registrert: May 2007
Innlegg: 1,882 |
Ja, jeg er delvis enig.
Men den gjennomsnittlige junior gutten har bedre sladde/steile/tulle kontroll enn elite kvinner.. Så du kan ikke forvente så mye slikt fra junior kvinner heller..
|
|
|
Re: Nordmenn i UCI Downhill World Cup
[Re: TordFuglstad]
#2489794
09/06/2018 19:00
|
Registrert: Sep 2015
Innlegg: 1,048
Skjelven
Ringrev
|
Ringrev
Registrert: Sep 2015
Innlegg: 1,048 |
Neida, top junior herre er vel raskere enn elite damer også?
|
|
|
Re: Nordmenn i UCI Downhill World Cup
[Re: Skjelven]
#2489806
09/06/2018 19:46
|
Registrert: Oct 2003
Innlegg: 17,570
olechr
More than words
|
More than words
Registrert: Oct 2003
Innlegg: 17,570 |
Neida, top junior herre er vel raskere enn elite damer også?
Beste dame hadde blitt ca 45 i kvalen til juniorene i Leogang i dag.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
|
|
|
Re: Nordmenn i UCI Downhill World Cup
[Re: TordFuglstad]
#2489809
09/06/2018 19:48
|
Registrert: Sep 2015
Innlegg: 1,048
Skjelven
Ringrev
|
Ringrev
Registrert: Sep 2015
Innlegg: 1,048 |
|
|
|
Re: Nordmenn i UCI Downhill World Cup
[Re: TordFuglstad]
#2489844
09/06/2018 23:32
|
Registrert: Sep 2015
Innlegg: 1,048
Skjelven
Ringrev
|
Ringrev
Registrert: Sep 2015
Innlegg: 1,048 |
|
|
|
Re: Nordmenn i UCI Downhill World Cup
[Re: TordFuglstad]
#2489860
10/06/2018 07:48
|
Registrert: Apr 2015
Innlegg: 407
TordFuglstad
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Registrert: Apr 2015
Innlegg: 407 |
Noen som vet om racet vises på peloton i Oslo i dag? Aldri vært der før, men virka som det var grei stemning sist.
|
|
|
Re: Nordmenn i UCI Downhill World Cup
[Re: TordFuglstad]
#2489876
10/06/2018 10:36
|
Registrert: May 2007
Innlegg: 1,882
Skorp
Ivrig
|
Ivrig
Registrert: May 2007
Innlegg: 1,882 |
Martin Vinje/Looseriders Oslo som bruker å arrangere. Han er i Jærvsø Bikepark denne helgen.
|
|
|
Re: Nordmenn i UCI Downhill World Cup
[Re: Skorp]
#2489882
10/06/2018 11:05
|
Registrert: Apr 2015
Innlegg: 407
TordFuglstad
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Registrert: Apr 2015
Innlegg: 407 |
Martin Vinje/Looseriders Oslo som bruker å arrangere. Han er i Jærvsø Bikepark denne helgen. Riktig. Var vel gjennom han jeg så at det var noe der sist helg. Tok uansett turen i dag.
|
|
|
Re: Nordmenn i UCI Downhill World Cup
[Re: TordFuglstad]
#2489900
10/06/2018 12:42
|
Registrert: Jul 2009
Innlegg: 492
lubb1
Entusiast
|
Entusiast
Registrert: Jul 2009
Innlegg: 492 |
Synd med den lille feilen på Isak, solid run ellers. Utrolig kult å se en nordmann på livefeeden.
Lurer på hva som har skjedd med Pole-sykkelen han vanligvis bruker. Kjipt å måtte kjøre med lånesykkel.
|
|
|
Re: Nordmenn i UCI Downhill World Cup
[Re: lubb1]
#2489922
10/06/2018 15:21
|
Registrert: Apr 2007
Innlegg: 33,748
baronKanon
Valgets kvaler
|
Valgets kvaler
Registrert: Apr 2007
Innlegg: 33,748 |
Synd med den lille feilen på Isak, solid run ellers. Utrolig kult å se en nordmann på livefeeden.
Lurer på hva som har skjedd med Pole-sykkelen han vanligvis bruker. Kjipt å måtte kjøre med lånesykkel. De har stoppet Machine 200 inntil videre. Feil på ramma og feil dempertune gjorde at det ikke ble så bra for Isak. Synd, men han må ha konsistens og fungerende utstyr hvis han skal kunne vise hva han er god for. Tipper det blir Sender resten av rittsesongen
|
|
|
Re: Nordmenn i UCI Downhill World Cup
[Re: TordFuglstad]
#2489929
10/06/2018 15:54
|
Registrert: Oct 2003
Innlegg: 17,570
olechr
More than words
|
More than words
Registrert: Oct 2003
Innlegg: 17,570 |
Noen som vet om han brukte Canyon sykkelen på kvalen også?
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
|
|
|
Re: Nordmenn i UCI Downhill World Cup
[Re: olechr]
#2489932
10/06/2018 16:18
|
Registrert: Apr 2015
Innlegg: 407
TordFuglstad
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Registrert: Apr 2015
Innlegg: 407 |
Noen som vet om han brukte Canyon sykkelen på kvalen også? Ser sånn ut på Instagram.
|
|
|
Re: Nordmenn i UCI Downhill World Cup
[Re: olechr]
#2489972
10/06/2018 19:35
|
Registrert: Apr 2007
Innlegg: 33,748
baronKanon
Valgets kvaler
|
Valgets kvaler
Registrert: Apr 2007
Innlegg: 33,748 |
Noen som vet om han brukte Canyon sykkelen på kvalen også? Jepp. De tok avgjørelsen før ritthelgen.
|
|
|
Re: Nordmenn i UCI Downhill World Cup
[Re: TordFuglstad]
#2489976
10/06/2018 19:40
|
Registrert: Sep 2015
Innlegg: 1,048
Skjelven
Ringrev
|
Ringrev
Registrert: Sep 2015
Innlegg: 1,048 |
Imponerende å prestere så bra uten team og tydeligvis med 'ukjent/ikkeplanlagt' hoi!
Redigert av Skjelven; 10/06/2018 19:40.
|
|
|
Re: Nordmenn i UCI Downhill World Cup
[Re: baronKanon]
#2489991
10/06/2018 20:14
|
Registrert: Oct 2003
Innlegg: 17,570
olechr
More than words
|
More than words
Registrert: Oct 2003
Innlegg: 17,570 |
Noen som vet om han brukte Canyon sykkelen på kvalen også? Jepp. De tok avgjørelsen før ritthelgen. Imponerende av Isak, og ganske dårlig reklame for Pole. Så fort han sykler en annen sykkel er han oppi der. :-)
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
|
|
|
Re: Nordmenn i UCI Downhill World Cup
[Re: TordFuglstad]
#2490005
10/06/2018 21:24
|
Registrert: Sep 2015
Innlegg: 1,048
Skjelven
Ringrev
|
Ringrev
Registrert: Sep 2015
Innlegg: 1,048 |
Må være forferdelig frustrerende og distraherende å bytte sykkel midt i en sesong, rett og slett fordi den ikke fungerer :/
Gjør vel bare dagens resultater enda mer imponerende!
|
|
|
Re: Nordmenn i UCI Downhill World Cup
[Re: olechr]
#2490031
11/06/2018 06:13
|
Registrert: Apr 2007
Innlegg: 33,748
baronKanon
Valgets kvaler
|
Valgets kvaler
Registrert: Apr 2007
Innlegg: 33,748 |
Må være forferdelig frustrerende og distraherende å bytte sykkel midt i en sesong, rett og slett fordi den ikke fungerer :/
Gjør vel bare dagens resultater enda mer imponerende! Er ikke akkurat som om han har kjørt hele sesongen på Machine heller. han har to uker på den, maks. Imponerende av Isak, og ganske dårlig reklame for Pole. Så fort han sykler en annen sykkel er han oppi der. :-) Skrotingen av prototypen har vært avgjørelse tatt sammen med Pole. Leo Kokkonen, designer av ramma, har på Pole-eier-gruppa på Face sagt at det ikke var noe særlig å tvinge Isak til å sykle med et uferdig produkt. Isak fikk jo ikke deltatt i Kroatia fordi ramma ikke var klar enda... Derfor er DH-Machine utsatt en stund. Pole har nok hatt for mange baller i luften i vinter til at dette produktet ville komme helt opp og gå allerede. Derimot tror jeg de over sommeren, når alle forhåndsbestillinger har blitt prosessert, markedsføringsrunder har blitt foretatt etc, at de vil kunne fokusere mer på testing og fintuning av designet. For vintersesongen har hatt mye som har skjedd: Bytte av fabrikk i Taiwan for de sveisede rammene. Mye mer salg enn før. Og ikke minst: bygge opp egen fabrikk for Machine i Finland. Dette har jeg troen på for fremtiden.
|
|
|
Re: Nordmenn i UCI Downhill World Cup
[Re: baronKanon]
#2490060
11/06/2018 07:52
|
Registrert: Aug 2010
Innlegg: 3,121
knutspeed
Besatt
|
Besatt
Registrert: Aug 2010
Innlegg: 3,121 |
Det kommer etter min erfaring av fysikk og erfaring å komme ut av slike oh shit-opplevelser. Jeg har hatt noen sånne, og jeg kan knapt bunny, ikke drifte (liker ikke å harve opp stien), manual suger jeg på og sykle på bakhjulet er jeg rævva på. Men jeg har syklet mye. Gwin oppsummerte jo det på pre-show. Erfaring gjør at man instinktivt bedømmer situasjonen, virker ikke som om det er mye teori og terping på han (selv om det sikkert er mer enn jeg tror...). Er vanvittig imponert av de som alltid er i toppen, uavhengig av løype, vær og utstyr, og som sjelden drar på seg alvorlige skader. Håper de norske får mulighet til å holde på lenge nok til at "det løsner", syntes de alle gjør det knallbra - og krysser fingra for færre alvorlige kræsj. De må få mulighet til å skynde seg langsomt.
|
|
|
Re: Nordmenn i UCI Downhill World Cup
[Re: TordFuglstad]
#2490067
11/06/2018 08:27
|
Registrert: Sep 2015
Innlegg: 1,048
Skjelven
Ringrev
|
Ringrev
Registrert: Sep 2015
Innlegg: 1,048 |
Gwin skadet vel tommelen tidlig og hadde kun 4 runs, ingen i 'full' speed før finalen. Wizzard on wheeelz!
|
|
|
|
|