Nedlagte/pausede ritt 2018
|
Re: Nedlagte/pausede ritt 2018
[Re: magnusc]
06/06/2018 21:01
|
larsdx
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Raumerrittet er eneste (!) terrengrittet jeg har syklet som faktisk burde hatt bedre kontroll på trafikk og sikkerhet, så at de må legge ned må være det minst tragiske med de nye løypevaktkravene så langt. Da har du ikke syklet Kongerittet? Syklet Kongerittet 3 eller 4 år på rad uten å ha sett en eneste farlig situasjon grunnet vei og trafikk. De "farlige" situasjonene jeg har sett der har vært grunnet overivrig listefyll som desperat skal prøve å henge på de som er sprekere, for å få en bra birkenseeding? Altså, det er jo fordi folk er syke i hodet, men starten på Kongerittet synes jeg var ganske vill det året jeg syklet. Masse folk som la seg bredt ut i motgående kjørebane i jakt på en bedre plassering i en ganske overfylt pulje.
|
|
|
[Re: knutspeed]
06/06/2018 21:01
|
sls
Veteran
|
Veteran
Jeg er helt enig i innstramningene som er gjort, men vi syklister har forsåvidt også et 'ansvar' ved å delta på de gode rittene som fortsatt arrangeres - hvis vi ønsker et fremtidig rittilbud. Grenserittet Etappe trenger f.eks 50 deltagere for å arrangere, og har nå kun 11 påmeldte. De har tilpasset seg tilbakemeldinger både fra forumet og fjorårets ryttere og kjører i år som et 2 dagers stiritt. Det burde jo egentlig fenge en del av oss, men ender vel fort som nedlagt det også. Ikke så rart at klubber og ildsjeler ikke gidder bruke tid på sånt lenger.
|
|
|
[Re: aktiviteten]
06/06/2018 21:26
|
olechr
More than words
|
More than words
Det må jo bli helt krise økonomisk i år for forbundet? Det er drastisk det som skjer asså! Tipper EQ Timing også merker dette godt.... Får ringvirkninger. Det blir nok helt krise ja. Nå selger de ut gamle klær for noen 100lapper også. Slik det er nå er krise for sykkelnorge. At denne duppen i tillegg kom sammen med et VM med null økonomistyring gjør det enda mer trist. At NCF kommer til å se ut slik det er nå i fremtiden er heller tvilsomt. Sykkel på klubb/aktivt nivå er hvertfall i fritt fall.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
|
|
|
[Re: magnusc]
07/06/2018 05:10
|
eOpseth
Ivrig
|
Ivrig
Raumerrittet er eneste (!) terrengrittet jeg har syklet som faktisk burde hatt bedre kontroll på trafikk og sikkerhet, så at de må legge ned må være det minst tragiske med de nye løypevaktkravene så langt. Det er jo lett å nevne Elgrittet, BMC 1814 og Kongerittet i hvert fall - har ikke opplevd nevneverdig trafikktrøbbel på noen av disse. Det sagt, jeg legger jo merke til at Raumerrittet ikke er seedingritt til Birken i år - det kan være et element for merket-jagere, jeg vet om flere som har tenkt i de baner og da heller prioriterer noe annet.
It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and can coast down them – Ernest Hemingway
|
|
|
[Re: sls]
07/06/2018 06:35
|
knutspeed
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Jeg er helt enig i innstramningene som er gjort, men vi syklister har forsåvidt også et 'ansvar' ved å delta på de gode rittene som fortsatt arrangeres - hvis vi ønsker et fremtidig rittilbud. Grenserittet Etappe trenger f.eks 50 deltagere for å arrangere, og har nå kun 11 påmeldte. De har tilpasset seg tilbakemeldinger både fra forumet og fjorårets ryttere og kjører i år som et 2 dagers stiritt. Det burde jo egentlig fenge en del av oss, men ender vel fort som nedlagt det også. Ikke så rart at klubber og ildsjeler ikke gidder bruke tid på sånt lenger. Ikke helt enig i at de har tilpasset seg. Alt av tilbakemeldinger jeg har sett på forum & face går i retning "vi vil ha et 1-dagers ultraritt". Etappe forutsetter også i år at man tar en ekstra fridag for å delta - for de som bor lengre unna, kanskje to. Jeg sitter litt på gjerdet ang. etappe. Kunne gjerne tenkt meg å være med på noe som sikkert er en fantastisk løype, men da det ligger på ryggen av Offroad Valdres (kun 1 uke etter) er det ikke opplagt at det er OK for familie og arbeidsgiver. Hadde det kun vært lørdagen hadde saken vært biff. Men kudos til GR for å prøve! Når det gjelder ansvar kan jeg til dels være enig, men problemet er, i tillegg til det som nevnes, at det er dramatisk færre som sykler MTB slik det ble gjort for 5-6 år siden. Ihvertfall i Østfold.
|
|
|
[Re: olechr]
07/06/2018 06:54
|
Kriss
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Det må jo bli helt krise økonomisk i år for forbundet? Det er drastisk det som skjer asså! Tipper EQ Timing også merker dette godt.... Får ringvirkninger. Det blir nok helt krise ja. Nå selger de ut gamle klær for noen 100lapper også. Slik det er nå er krise for sykkelnorge. At denne duppen i tillegg kom sammen med et VM med null økonomistyring gjør det enda mer trist. At NCF kommer til å se ut slik det er nå i fremtiden er heller tvilsomt. Sykkel på klubb/aktivt nivå er hvertfall i fritt fall. Ekstra trist at det er bekmørkt nå når det går bra sportslig, også i terreng med Petter og de gutta der.
|
|
|
07/06/2018 09:13
|
sls
Veteran
|
Veteran
Jeg er helt enig i innstramningene som er gjort, men vi syklister har forsåvidt også et 'ansvar' ved å delta på de gode rittene som fortsatt arrangeres - hvis vi ønsker et fremtidig rittilbud. Grenserittet Etappe trenger f.eks 50 deltagere for å arrangere, og har nå kun 11 påmeldte. De har tilpasset seg tilbakemeldinger både fra forumet og fjorårets ryttere og kjører i år som et 2 dagers stiritt. Det burde jo egentlig fenge en del av oss, men ender vel fort som nedlagt det også. Ikke så rart at klubber og ildsjeler ikke gidder bruke tid på sånt lenger. Ikke helt enig i at de har tilpasset seg. Alt av tilbakemeldinger jeg har sett på forum & face går i retning "vi vil ha et 1-dagers ultraritt". Etappe forutsetter også i år at man tar en ekstra fridag for å delta - for de som bor lengre unna, kanskje to. Jeg sitter litt på gjerdet ang. etappe. Kunne gjerne tenkt meg å være med på noe som sikkert er en fantastisk løype, men da det ligger på ryggen av Offroad Valdres (kun 1 uke etter) er det ikke opplagt at det er OK for familie og arbeidsgiver. Hadde det kun vært lørdagen hadde saken vært biff. Men kudos til GR for å prøve! Når det gjelder ansvar kan jeg til dels være enig, men problemet er, i tillegg til det som nevnes, at det er dramatisk færre som sykler MTB slik det ble gjort for 5-6 år siden. Ihvertfall i Østfold. Det stemmer ikke helt med hva jeg har sett av tilbakemeldinger. Var en overvekt som ønsket mer enn 1 dag i den oppsummeringen jeg har sett. At ikke alt passer for alle er jo selvsagt. Men 11 påmeldt da! Vi får som fortjent Det er veldig mange færre som sykler typisk grus-MTB, men antallet på sti har jo økt enormt. Og dette er jo en god arena for stifrelste som fremdeles ønasker seg et ritt eller tre i løpet av sesongen
Redigert av sls; 07/06/2018 09:15.
|
|
|
07/06/2018 09:46
|
knutspeed
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Det stemmer ikke helt med hva jeg har sett av tilbakemeldinger. Var en overvekt som ønsket mer enn 1 dag i den oppsummeringen jeg har sett. At ikke alt passer for alle er jo selvsagt. Men 11 påmeldt da! Vi får som fortjent
Forsåvidt enig... Det er veldig mange færre som sykler typisk grus-MTB, men antallet på sti har jo økt enormt. Og dette er jo en god arena for stifrelste som fremdeles ønasker seg et ritt eller tre i løpet av sesongen Men har det blitt flere lycra-stisyklister, dvs de som ønsker å konkurrere, eller er økningen blant de som bare ønsker å leke, oppleve, gønne Strava-segmenter, eller å ha det sosialt? Kan egentlig bare snakke for egen opplevelse i klubben fra 2012 og til nå - den gangen kjørte vi ikke sti eller grus, det var alltid blandet, og ikke bare snill sti. Da var vi mange på fellestrening, og ingen klaget over at det var for vanskelig, kjedelig eller for slitsomt. Nå er vi der at det har blitt et ganske skarpt skille mellom de som helst ikke vil se en stein eller rot, og de som har grusallergi, og samtlige har blitt ganske "snobbete" på hvilke ritt de evt deltar i. Men så er de fleste 40+...
|
|
|
[Re: Kriss]
07/06/2018 09:50
|
Øyvind V
More than words
|
More than words
Det må jo bli helt krise økonomisk i år for forbundet? Det er drastisk det som skjer asså! Tipper EQ Timing også merker dette godt.... Får ringvirkninger. Det blir nok helt krise ja. Nå selger de ut gamle klær for noen 100lapper også. Slik det er nå er krise for sykkelnorge. At denne duppen i tillegg kom sammen med et VM med null økonomistyring gjør det enda mer trist. At NCF kommer til å se ut slik det er nå i fremtiden er heller tvilsomt. Sykkel på klubb/aktivt nivå er hvertfall i fritt fall. Ekstra trist at det er bekmørkt nå når det går bra sportslig, også i terreng med Petter og de gutta der. Et lite lyspunkt er det kanskje at det ser ut til at rekrutteringen er ganske bra. Jeg kjenner TVK best, og der er det mange ivrige i de yngre årsklassene. At interessen for timesvis med grusgamping er døden nær synes jeg egentlig er helt greit. Jeg har i hvert fall et ørlite håp om at det tvinger frem andre rittkonsept som kanskje er mer fristende. Men når man ser salgstallene for MTB i sportsbransjen er det nok størst grunn til å være pessimist.
|
|
|
07/06/2018 09:55
|
Øyvind V
More than words
|
More than words
Nå er vi der at det har blitt et ganske skarpt skille mellom de som helst ikke vil se en stein eller rot, og de som har grusallergi, og samtlige har blitt ganske "snobbete" på hvilke ritt de evt deltar i. Virker som dette er ganske gjengs; folk velger ytterpunktene. Storlagstempo fra Lillehammer til Oslo, eller stisykling med baggy klær. Dessuten tror jeg mange har gått over til løping, først og fremst i terrenget, og gjerne lange distanser. Skal man få likes på Instagram/Facebook, holder det ikke lenger med 3.46 på Birken. Alle har been there, done that.
|
|
|
07/06/2018 10:15
|
sls
Veteran
|
Veteran
Det hadde vært interessant å se statistikk mht alderen på de som deltar på ritt. Vil tippe at snittalderen har økt nesten 10 år de siste 10 årene. Dvs lite påfyll nedenfra av nye, yngre sykkelmosjonister. Vi som har vært med lenge har ikke lenger samme rittapetitt og har blitt mer kresne. Da stuper deltagerantallet raskt.
Sikkert også riktig at STRAVA demmer opp for en del av konkurransetrangen.
|
|
|
07/06/2018 10:17
|
GardS
Ivrig
|
Ivrig
Det må jo bli helt krise økonomisk i år for forbundet? Det er drastisk det som skjer asså! Tipper EQ Timing også merker dette godt.... Får ringvirkninger. Det blir nok helt krise ja. Nå selger de ut gamle klær for noen 100lapper også. Slik det er nå er krise for sykkelnorge. At denne duppen i tillegg kom sammen med et VM med null økonomistyring gjør det enda mer trist. At NCF kommer til å se ut slik det er nå i fremtiden er heller tvilsomt. Sykkel på klubb/aktivt nivå er hvertfall i fritt fall. Ekstra trist at det er bekmørkt nå når det går bra sportslig, også i terreng med Petter og de gutta der. Ja, men jeg kan ikke se annet enn at Rundbane burde kunne komme styrket ut av dette. Det er jo normalt der rekrutteringen kommer også. Klubbene bør nå kunne prioritere sykling, som ikke foregår på vei. Det var etter det jeg kunne se i underkant av 400 startende i Drøbak i går. På en onsdagskveld
Redigert av GardS; 07/06/2018 10:21.
Energihuset Merida Norsk Organisasjon for Terrengsykling NOTS
|
|
|
07/06/2018 11:11
|
Kriss
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Grusrittene har skapt store inntekter ved at alle og enhver skulle sykle de. Tapte inntekter samt bakrusen etter et VM som aldri skulle vært gjør arbeidsforholdene dårlige til å drive sportslig utvikling i forbundet.. Contilag ala Joker/Uno X mangler fortsatt på terreng og da er jeg redd de som kommer opp nå enten slutter eller får et landeveistilbud de sier ja til i stedet for å drive rundt alene og ordne alt selv. Får håpe Petter ender opp med et profftilbud nå så vi får en fast i WC senior. Men veldig morsomt å se en haug med unger på terrengritta, så alt er ikke mørkt!
|
|
|
07/06/2018 11:13
|
Stefan77
Besatt
|
Besatt
Får håpe Petter ender opp med et profftilbud nå så vi får en fast i WC senior.
Enig, før Uno-X eller noen andre landeveislag overtaler han til å skifte beite
- Stefan
|
|
|
07/06/2018 12:28
|
SykkelGlenn
Veteran
|
Veteran
Jeg er helt enig i innstramningene som er gjort, men vi syklister har forsåvidt også et 'ansvar' ved å delta på de gode rittene som fortsatt arrangeres - hvis vi ønsker et fremtidig rittilbud. Grenserittet Etappe trenger f.eks 50 deltagere for å arrangere, og har nå kun 11 påmeldte. De har tilpasset seg tilbakemeldinger både fra forumet og fjorårets ryttere og kjører i år som et 2 dagers stiritt. Det burde jo egentlig fenge en del av oss, men ender vel fort som nedlagt det også. Ikke så rart at klubber og ildsjeler ikke gidder bruke tid på sånt lenger. Jeg skulle gjerne vært med på ritt som Grenserittet Etappe. Men som litt treg syklist føler jeg litt på at det ikke alltid er like moro å havne sist, eller nesten sist. Kan det være at nivået på de litt mer spennende rittene er så høye at massene ikke har mulighet til å delta? Da bruker jeg heller tiden på stedet som Utflukt eller andre arenaer med ikke fullt som mange O2 snappere som også er knallgode i terrenget. Nå kan alle si at det er bare å trene mer, men noen ganger er det ikke så lett.
//Glenn ---------------- Sykler for Aron Sykkelklubb (Aron SK) Instagram @sykkelglenn
|
|
|
[Re: Øyvind V]
07/06/2018 13:00
|
olechr
More than words
|
More than words
Et lite lyspunkt er det kanskje at det ser ut til at rekrutteringen er ganske bra. Jeg kjenner TVK best, og der er det mange ivrige i de yngre årsklassene.
At interessen for timesvis med grusgamping er døden nær synes jeg egentlig er helt greit. Jeg har i hvert fall et ørlite håp om at det tvinger frem andre rittkonsept som kanskje er mer fristende. Men når man ser salgstallene for MTB i sportsbransjen er det nok størst grunn til å være pessimist.
Usikker på hvordan det er i TVK. Mange klubber jeg prater med har MANGE unge på trening, men det er vanskelig å få de med på ritt. De også synes det er mer moro å leke på sti. Ikke at det er noe galt i dette, viktigste er jo at de er ute i skog og mark. For rittene sin del derimot er det ikke noe positivt.
|
|
|
07/06/2018 14:55
|
erling
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Kun litt over 100 påmeldte til UB. Det overrasker meg litt med så få påmeldte nå. Dette rittet har vel stort sett vært fulltegnet. Det lukter fare for avlysning.
|
|
|
07/06/2018 15:47
|
Øyvind V
More than words
|
More than words
Usikker på hvordan det er i TVK. Mange klubber jeg prater med har MANGE unge på trening, men det er vanskelig å få de med på ritt. De også synes det er mer moro å leke på sti. Ikke at det er noe galt i dette, viktigste er jo at de er ute i skog og mark. Definitivt viktigst at kidsa er ute og har det gøy. Jeg vet ikke hvor mange som er "bra" på ritt, og det er kanskje vanskelig å sammenligne Midt-Norge med Østlandet. TVK er en klubb med 387 medlemmer. En topp i 2011 med 737 medlemmer, så gikk det bratt utfor med medlemstallet. Vi arrangerte terrengtempo i går, og hadde 82 påmeldte totalt i aldersgruppa 0-16 år. 33 av disse var automatisk påmeldt via sin deltakelse på "TVKs sykkelskole", et tilbud til unger (ca 5-9 år) som vil prøve sykling. 24 av disse fullførte. I M/K6-9 var det 17 påmeldte og 14 som fullførte. Det blir litt færre som deltar når de blir litt eldre, men det var morsomt å se at det var såpass mange i de yngste gruppene.
|
|
|
07/06/2018 16:25
|
universalis
Ringrev
|
Ringrev
Dette er gode tall, klarer de andre klubbene i Trondheim noe tilsvarende? I Vestfold stiller Nanset med omlag 25-35 på ritt, det samme gjelder Sande. Vi i Re Sk har en økende trend og stilte med 27 på det siste rittet i terrengcupen. På trening er vi mellom 20-40 i aldersgruppen 5-13 år.
******************** Div. sportsremedier ...
|
|
|
07/06/2018 18:20
|
olechr
More than words
|
More than words
Vi arrangerte terrengtempo i går, og hadde 82 påmeldte totalt i aldersgruppa 0-16 år. 33 av disse var automatisk påmeldt via sin deltakelse på "TVKs sykkelskole", et tilbud til unger (ca 5-9 år) som vil prøve sykling. 24 av disse fullførte. I M/K6-9 var det 17 påmeldte og 14 som fullførte. Det blir litt færre som deltar når de blir litt eldre, men det var morsomt å se at det var såpass mange i de yngste gruppene.
Det er jo kjempe bra.
|
|
|
08/06/2018 05:06
|
eOpseth
Ivrig
|
Ivrig
[...]
Det blir litt færre som deltar når de blir litt eldre [ ...]
Dette er vel problemet til i praksis alle idretter, og dersom det kun er litt ferre, så er ikke det så galt. For en som har drevet andre smale idretter, så er jo frafallet abnormt med alder, særlig fra de er 15-16 år. Men observerer det samme her i forhold til deltagelse, det bokstavlig talt kryr på sykkeltrening med småtasser (6-15 år gamle), og særlig blandt de minste her. Et faresignal, er dog at det er mange som lemper av den håpefulle, og så blir borte frem til de skal hentes - og det ser ut for meg som det er denne gruppene det vokser mest av p.t.. De pappaene eller mammaene som har med seg egen sykkel, og "blir med", viser seg ofte å ha de barna som blir med lengst i årsklassene. Engasjementet hos voksne er alltid en nøkkel. Dette er naturlig nok ikke særegent for sykkel.
It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and can coast down them – Ernest Hemingway
|
|
|
[Re: eOpseth]
08/06/2018 05:43
|
Øyvind V
More than words
|
More than words
På trening er vi typisk 12-16 på den minste gruppa (opp til 2.-klasse), 12-14 på gruppa for 3.-4.-klasse, 8-10 for 5.-6., og 6-8 for 13+. Det er så mye lettere å drive med terrengsykling når man er 8 enn når man er 15 så jeg skjønner at det skrelles litt av, men har et lite håp om at vi skal klare å holde på ungene/ungdommene i enda større grad fremover. At foreldrene engasjerer seg er helt klart viktig, og vi har en bra gjeng mammaer og pappaer som deltar på trening, med egen sykkel. Vi burde kanskje vurdert å ta enda bedre vare på dem, kanskje til og med tilby en egen foreldregruppe på trening? For TVK sin del har det også vært en liten utfordring å finne gode nok trenere til de på 15+. De ordner mengde- og O2-trening på egen hånd, men skulle hatt en trener som bidro på teknikk. "Problemet" er at de er så gode at det er en rimelig smal målgruppe vi må henvende oss når det gjelder aktuelle trenere. Heldigvis samarbeider vi godt med andre klubber i regionen, og har fått på plass et samarbeid med en naboklubb som har en ressurs på dette. Da blir miljøet større også, og utøverne får brynt seg på andre ryttere, andre løyper etc.
|
|
|
[Re: erling]
08/06/2018 08:09
|
EmilZipp
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Kun litt over 100 påmeldte til UB. Det overrasker meg litt med så få påmeldte nå. Dette rittet har vel stort sett vært fulltegnet. Det lukter fare for avlysning. Oioioi, var det fulltegnet på denne tiden i fjor ? Utviklingen går jo mot veldig sene påmeldinger, hos oss landeveisrittet Vårtesten kom halvparten siste uka og slik ser det ut på flere andre ritt også. Veldig vanskelig for arrangørene. Om det samme skjer i Ultrabirken og det meldes drittvær blir det i hvertfall mindre kø :-)
Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
|
|
|
[Re: EmilZipp]
08/06/2018 08:30
|
Stefan77
Besatt
|
Besatt
[quote=erling] Oioioi, var det fulltegnet på denne tiden i fjor ? Utviklingen går jo mot veldig sene påmeldinger, hos oss landeveisrittet Vårtesten kom halvparten siste uka og slik ser det ut på flere andre ritt også. Veldig vanskelig for arrangørene. Om det samme skjer i Ultrabirken og det meldes drittvær blir det i hvertfall mindre kø :-) Det var vel aldri fulltegnet ifjor, men etter husken var det nok nærmere 400 nå på forsommeren. Ble sånn ca fullt til slutt såvidt jeg husker. Er litt skuffet over en del "usual suspects" som tydeligvis avventer værmeldinga. Det kan bli lenge å vente om Birken trekker ut pluggen for UB grunnet for få påmeldte.
- Stefan
|
|
|
[Re: Stefan77]
08/06/2018 08:44
|
knutspeed
OP
Besatt
|
OP
Besatt
værmeldinga. Det kan bli lenge å vente om Birken trekker ut pluggen for UB grunnet for få påmeldte. I tillegg en kvitt eller dobbelt: Jeg vurderer både Grenserittet Etappe (2-4/8) og UB (25.08), men sannsynligvis ikke begge pga tid og kostnad. Begge rittene kan bli avlyst ved for få påmeldte. Hva gjør man da? Melde seg på begge, og kaste startavgift + evt overnatting for ett ut av vinduet? UB er vel ikke konkrete på minimumskrav/tidsfrist, men GRE er definitivt det (og det ser virkelig ikke bra ut der). Hvor sent kan en arrangør kaste inn håndkleet? Hvor sent kan man avbestille hotellrom osv? På vei inn i en vanskelig tid.. :/
|
|
|
08/06/2018 09:17
|
EmilZipp
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
værmeldinga. Det kan bli lenge å vente om Birken trekker ut pluggen for UB grunnet for få påmeldte. Hvor sent kan en arrangør kaste inn håndkleet? Hvor sent kan man avbestille hotellrom osv? På vei inn i en vanskelig tid.. :/ Tyrifjorden Rundt som er et av de største arrangementene på landevei i Oslo området avlyste en uke før "av hensyn til rytternes sikkerhet". Mystisk setning i alle fall :-(
Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
|
|
|
08/06/2018 09:39
|
Øyvind V
More than words
|
More than words
Hvor sent kan man avbestille hotellrom osv? Hotellrom kan man ofte avbestille dagen før eller til og med samme dag, hvis du har valgt rett priskategori ved bestillng. Koster kanskje en hundrelapp eller to mer enn om du ikke har avbestillingsmulighet, men det er jo en rimelig forsikring hvis det er en viss sannsynlighet for at 1500-2000,- kroner kan gå ut vinduet.
|
|
|
08/06/2018 09:41
|
olechr
More than words
|
More than words
[quote=erling] Oioioi, var det fulltegnet på denne tiden i fjor ? Utviklingen går jo mot veldig sene påmeldinger, hos oss landeveisrittet Vårtesten kom halvparten siste uka og slik ser det ut på flere andre ritt også. Veldig vanskelig for arrangørene. Om det samme skjer i Ultrabirken og det meldes drittvær blir det i hvertfall mindre kø :-) Det var vel aldri fulltegnet ifjor, men etter husken var det nok nærmere 400 nå på forsommeren. Ble sånn ca fullt til slutt såvidt jeg husker. Er litt skuffet over en del "usual suspects" som tydeligvis avventer værmeldinga. Det kan bli lenge å vente om Birken trekker ut pluggen for UB grunnet for få påmeldte. Veldig mange av de som har syklet Ultra har gjort det. Så de ønsker nok å se løypa før de melder seg på. Slik markedet er om dagen er det utrolig at de ikke legger ut løypa slik at folk vet hva de skal melde seg på.
|
|
|
08/06/2018 09:52
|
Stefan77
Besatt
|
Besatt
Veldig mange av de som har syklet Ultra har gjort det. Så de ønsker nok å se løypa før de melder seg på. Slik markedet er om dagen er det utrolig at de ikke legger ut løypa slik at folk vet hva de skal melde seg på.
Enig i den, men de har tidligere argumentert for at løypa holdes hemmelig mtp grunneiere og ande interessenter for å hindre for mye trafikk.
- Stefan
|
|
|
08/06/2018 10:58
|
Lars V
Entusiast
|
Entusiast
Veldig mange av de som har syklet Ultra har gjort det. Så de ønsker nok å se løypa før de melder seg på. Slik markedet er om dagen er det utrolig at de ikke legger ut løypa slik at folk vet hva de skal melde seg på.
Enig i den, men de har tidligere argumentert for at løypa holdes hemmelig mtp grunneiere og ande interessenter for å hindre for mye trafikk. I tillegg er det vel UB det rittet som virkelig kan være himmel eller helvete etter hvordan været er..
|
|
|
|
|