Her er min nye karbonhest BMC Teammachin SLR02 disc Di2 one, med Unaas hjul og lettere bremseskiver...
Er det en regel blant disc-menigheten å ta bilde fra disc-siden? Og de flaskene, de er bare for store... Blå BMC er litt som en rød Bianchi imo, men pen sykkel, absolutt!
Stilig Lyst til å dele litt mer info om restaureringsjobben? Lakkprosess etc?
En sykkel som har stått på rulla i 1 år no. som jeg vurderte å selge. Men så har jeg en kompis som har startet opp med rubberspray lakkering. Og han hadde litt lyst til å prøve seg på sykkel for å se om det var mulig samt kanskje øke kundemassen.
Så hele sykkelen ble plukket i biter. ramme - gaffel og styre ble rensket for decals for så sendt til lakkering. etter gummilakken ble lagt på så kjørte vi en runde med 2 komponent klarlakk for å få den herda ennå litt mere samt lettere å rengjøre.
komponenter som lager ble skiftet ut. resten av komponentene ble grundig rengjort før sykkelen ble sammenstilt igjen.
Vurdere om jeg skal bestille nye decals å ha på.. men.. veit da f jeg.. er ganske fornøyd med den slik det kom ut.
Fargen på sykkelen er Cyan-Lilla
************ @Supersand82 at Insta Strava athlete 972825
2023 Scott Foil RC 10 2022 Scott Spark RC 900 Team Issue 2021 Scott Addict RC 10 2016 Scott Speedster 10 CX 2015 Giant TCR Advanced 1 ************
går bare å venter på betenelsen i arma skal gi seg så jeg får klarsignal til å ut å sykle en tur igjen. tar jo sånn på tia slikt at jeg har begynt å vurdere å lakkere terrengsykkelen og med det samme
************ @Supersand82 at Insta Strava athlete 972825
2023 Scott Foil RC 10 2022 Scott Spark RC 900 Team Issue 2021 Scott Addict RC 10 2016 Scott Speedster 10 CX 2015 Giant TCR Advanced 1 ************
Jeg byttet dekk, det utgjorde ca 450 gram. (Fra Vittoria Rubino Pro, 28mm til Vittoroa Corsa, 25mm) Jeg byttet bremseskiver, det utgjorde ca 80 gram Jeg byttet hjulene, det utgjorde ca 400 gram (fra originale til Unaas 20 ltd) Ble også byttet skive fester til en annen type, husker ikke besvarelsen der.
2015 Nakamura Grade 6.27 2016 Nakamura pursuit 6.0T 2018 Teammachine SLR02 Disc One Mexico Blue
I følge bicyclerollingreview er Rubino Pro lettere enn Corsa i 25 mm, så her må du nesten avsløre trikset.
Skal la bjerbu svare men på enkelte modeller bruker BMC det solide dekket Rubino Pro Endurance som i 28 mm er oppgitt til 470 gram. Om man bytter til lettere dekk og gjerne attpåtil slanger, eller evt. setter opp slangeløst, er vekttapet som bjerbu beskriver absolutt innen rekkevidde.
Oppdatering: Bildet på hjemmesiden tyder ikke på at det er Endurance-versjonen som står på originalt. Hverken for dekk eller hjul er regnestykket helt forståelig, men i denne tråden bør vi gjerne nøye oss med å gratulere med en meget stilig sykkel!
(...)Jeg byttet hjulene, det utgjorde ca 400 gram (fra originale til Unaas 20 ltd) (...)
Hvilket hjulsett er det Unaas har som standard?Unaas-hjulene veier jo 1600gram... Er det sånn at unaas-hjulene uhemmet pushes på enhver stakkar som vil ha seg et bmc-møbel? DT Swiss til BMC er jo bare riktig!
(...)Jeg byttet hjulene, det utgjorde ca 400 gram (fra originale til Unaas 20 ltd) (...)
Hvilket hjulsett er det Unaas har som standard?Unaas-hjulene veier jo 1600gram... Er det sånn at unaas-hjulene uhemmet pushes på enhver stakkar som vil ha seg et bmc-møbel? DT Swiss til BMC er jo bare riktig!
Nei. Har kjøpt BMC der uten at Unnas-hjul ble nevnt. Det som er fint med Unaas er at de er veldig hjelsomme til å tilpasse/endre utstyr ut i fra det originale , der har nok mange butikker noe å lære.
Mener bestemt at jeg så at 28 mm dekket veide mellom 400 og 450 gram, klarer ikke å finne det igjen nå, men her har du sammenligning mellom de dekkene i 25 mm (finner ikke riktig dekk i 28 mm).
Torgny gikk til BMC i 2014. Deretter er linjene blitt mer elegante og fargene betydelig friskere. Tenk bare på Roadmachine 2017 i grønn, gul og oransjerød
Sitat: yolo
Er det sånn at unaas-hjulene uhemmet pushes på enhver stakkar som vil ha seg et bmc-møbel?
Som allerede sagt i tråden - nei
Sitat: yolo
...men trodde den ble levert med DT Swiss P1800, og de veier jo 1600gram...
Hvorfor tror du det? I likhet med flere andre modeller fra forskjellige merker kommer den med DT Swiss P1850, som oppgitt av BMC. Det er et noe tyngre hjulsett. Med Unaas AS-20 Ltd vil man så vidt jeg kan se få en vektbesparelse på rundt 300 gram, og dessuten lokalt håndbygg, gratis service osv.
Åja, kjente ikke til at det var noe som het 1850 jeg. Sjekket bare unaas sine sider opp mot DT sine. 300 gram er mye på hjulsett! Stor forskjell på 1800 og 1850 gitt.
BMC har den sykt irriterende greia at de bruker DT Swiss hjul som bare lages for dem. Dermed er det ikke noe informasjon å finne om dem noe sted. Gjelder også Bianchi og sikkert mange andre også.
Hvorfor er det ikke en egen "vis oss ditt (nye eller gamle) klenodie med mekanisk gir, smale dekk og klossebremser" ? Valentino har vel snart et splitter nytt bidrag i den tråden :-)
Det er ikke mye på planeten som er flottere enn en vintage rød Colnago med hvite detaljer. NYDELIG ! ! ! ! !
Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Hvorfor er det ikke en egen "vis oss ditt (nye eller gamle) klenodie med mekanisk gir, smale dekk og klossebremser" ? Valentino har vel snart et splitter nytt bidrag i den tråden :-)
Det er ikke mye på planeten som er flottere enn en vintage rød Colnago med hvite detaljer. NYDELIG ! ! ! ! !
Dersom du ønsker det er det jo bare å opprete en tråd.... (ser ikke bort i fra at det er mange potensielle bidragsytere her på forumet, jeg vet jeg ikke er alene om å mene at enkelte ting var bedre før )